Dit lijkt mij nou bij uitstek een verkeerd uitgangspunt. Veel ringen (en daar is Tilburg een typerend voorbeeld van) hebben kenmerken en eigenschappen en verbindingen van allebei. Je kunt het niet uit elkaar halen, de HWN stukken complementeren de OWN ring. Als je systeemautisch bent en daar een kunstmatige knip in aanbrengt, dan verstoor je het hele ring principe en krijg je een volstrekt onsamenhangende route waar de weggebruiker alleen maar verder het bos wordt ingestuurd. Kortom: de verbindingsstukken van de A 261 met het HWN ten zuiden en ten zuid-oosten van Tilburg is een OWN-ring, en derhalve dient ter vollediging het ontbrekende stuk (de A 58) ook als ring te worden bewegwijzerd. Zo moeilijk is dat toch niet? Daarnaast zijn die vier letters (op de bewegwijzering) ook niet echt het probleem denk ik...En dan ook wel een beetje routes met een vergelijkbaar niveau. Dus een OWN-ring kan prima vijf provinciale wegen met elkaar verbinden, maar een HWN-ring moet hoofdwegen met elkaar verbinden.
[N260][N261] Randweg Tilburg
Moderator: Moderatoren
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Re: [N260][N261] Randweg Tilburg
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
mavas
- 2x5 autosnelweg
Maar in het voorbeeld van de A2 dat je eerder gaf, wat heeft het voor nut om ook nog eens langs de RING Nieuwegein, de RING Boxtel, de RING Best, de RING Weert, etc te komen bovenop de al genoemde ringen bij de echte grote steden?
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
De volledige Ring Tilburg is binnen korte termijn minimaal 2x2 breed, loopt volledig 'rond' en ligt volledig buiten de bebouwde kom. Wat mij betreft kenmerken die het gebruik van de term RING rechtvaardigen. Zoals al eerder aangegeven beschikt niet iedere grote plaats over een volledig uitgebouwd hoofdwegennet, dus val je terug op dit soort uitvoeringen. Is dat nu echt een probleem?
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Het probleem bestaat niet uit de vier letters, veel meer uit de boodschap die van die vier letters uitgaan naar de weggebruiker. Namelijk "belangrijk verdelingspunt". En dat is Tilburg niet. Verder is het natuurlijk mijn bedoeling niet om als het ware te gaan werken met twee ringen. Als een ringweg vier HWN-wegen met elkaar verbindt en in de tussentijd ook nog drie OWN-uitvalswegen meepakt, is dat natuurlijk prima. Alleen als een ring vier OWN-uitvalswegen met elkaar verbindt en helemaal geen HWN-wegen, moet dat naar mijn mening invloed nemen op de bewegwijzering. Juist vanwege die boodschap die uitgaat van het fenomeen ring; juist omdat we willen voorkomen dat ieder plaatsje dat tenminste twee afritten op het OWN heeft om een ring gaat vragen.Vinny schreef:Daarnaast zijn die vier letters (op de bewegwijzering) ook niet echt het probleem denk ik...
Dat is geen systeemautisme, dat is ervoor zorgen dat de bewegwijzering blijft aansluiten op de wens van de gebruiker van de snelweg.
Lokaal levert het natuurlijk iets op. Dat ligt niet zozeer aan Tilburg, maar aan het algemene idee dat hoe meer lokale doelen je toevoegt, des te geringer de kans dat het lokale OWN onnodig belast wordt. Daarom zien we hier eens in de zoveel tijd berichten langskomen over lokale overheden die aan Rijkswaterstaat brieven sturen, met Rijkswaterstaat een deal maken of nog steeds hopen dat bepaalde verwijzingen zullen worden toegevoegd of verwijderd. Rijkswaterstaat kan die lokale problematiek natuurlijk niet volkomen negeren (en doet dat gelukkig ook niet). Voor Rijkswaterstaat is het een kwestie van afwegen van lokale belangen tegen algehele bewegwijzeringsprincipes, het belang van de doorgaande weggebruiker om niet te worden ondergesneeuwd met lokaal grut, consistente benadering in vergelijkbare gevallen, enzovoort.boe! schreef:voor anderen weer wel
Het zal niemand verbazen dat ik vind dat ze dat bij Tilburg niet goed hebben gedaan en zich dus ongepast in de luren hebben laten leggen door een lokale lobby.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 24 jun 2012, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Een ring betekent "Ring". De definitie van een ring is:Namelijk "belangrijk verdelingspunt"
"Weg die om een stad heen loopt". Dat daar ook verkeer mee verdeelt wordt, is leuk maar niet bepalend of iets een ring is.
Als je een gouden sierraad om je vinger stopt dan is dat ook een ring, zelfs als je niet gaat trouwen
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Er is een verschil tussen een route die als ring geduid kan worden en een route die ook daadwerkelijk als ring wordt bewegwijzerd. Als jouw definitie maatgevend is, loopt er binnenkort over de A7 tussen afritten 4 en 6 de Ring Purmerend, tussen afrit 8 en afrit 9 de Ring Hoorn en tussen afrit 17 en 18 de Ring Bolsward. Alle vormen, samen met enkele lokale wegen die aansluiten op de genoemde afritten, een set van wegen om de steden in kwestie heen. Ze vallen binnen de definitie, dus voor Ome Vinny zijn ze een ring.
Wat ik hier doe, is niet het aanleggen van een andere definitie, maar iets zeggen over de reden waarom Purmerend, Hoorn en Bolsward géén over de snelweg bewegwijzerde ring hebben (althans waarom ik het goed vind dat ze dat nog niet hebben en waarom ik er tegen zou zijn als iemand het idee zou opwerpen) en Rotterdam en Amsterdam wel. Wat zich vanzelf vertaalt naar de perceptie van de weggebruiker wanneer hij een ring op de borden tegenkomt.
Wat ik hier doe, is niet het aanleggen van een andere definitie, maar iets zeggen over de reden waarom Purmerend, Hoorn en Bolsward géén over de snelweg bewegwijzerde ring hebben (althans waarom ik het goed vind dat ze dat nog niet hebben en waarom ik er tegen zou zijn als iemand het idee zou opwerpen) en Rotterdam en Amsterdam wel. Wat zich vanzelf vertaalt naar de perceptie van de weggebruiker wanneer hij een ring op de borden tegenkomt.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Stel nu dat Purmerend, Bolsward en Hoorn wel een Ring zouden willen hebben, moeten ze dan een gloednieuwe weg langs de A7 aanleggen omdat jij niet wil dat op de autosnelweg twee bordjes Ring worden geplaatst?
-
habke
- stadsweg
Dat is natuurlijk onzin dat Purmerend en Hoorn een Ring-aanduiding op de A7 zouden zetten, Purmerend en Hoorn hebben immers niet eens een ring die om de stad heen loopt zoals dat bij Tilburg het geval is dus die vergelijking gaat al niet op. Op de Ring Tilburg komen meerdere wegen uit die een regionale functie hebben naar mijn mening. Waarom is het dan bij steden als Rotterdam en Amsterdam wel gerechtvaardigd om een Ring-aanduiding te plaatsen en bij Tilburg niet? Dat iemand die van bijvoorbeeld Den Bosch naar Breda het niet interesseert dat is niet belangrijk denk ik. Het gaat tenslotte om mensen die in de regio moeten zijn, dan is het handig om te weten dat je op de Ring Tilburg rijd.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Als Rijkswaterstaat, conform mijn gedachten hierboven, zegt dat ze niet meewerken aan dit soort lokale belangenbehartiging, kunnen de gemeentes in kwestie kiezen: (i) afzien van het plan, (ii) een parallelweg aanleggen langs de A7 en (iii) kiezen voor een bewegwijzerde randweg, bestaande uit het OWN gedeelte van de "ringen" in kwestie.boe! schreef:Stel nu dat Purmerend, Bolsward en Hoorn wel een Ring zouden willen hebben, moeten ze dan een gloednieuwe weg langs de A7 aanleggen omdat jij niet wil dat op de autosnelweg twee bordjes Ring worden geplaatst?
Optie (i) is makkelijk, maar vast niet handig voor lokale doeleinden, optie (ii) in de regel veel te bewerkelijk (hoewel Zwolle iets vergelijkbaars heeft) en optie (iii) heel makkelijk te implementeren én genereert het lokaal gepercipieerde nut. Overigens vind ik het daarbij dan prima wanneer huidige verwijzingen vanaf de snelweg als Purmerend-Noord in dat kader worden vervangen door "Randweg Purmerend (Noord)".
Zie mijn eerdere posts. De ringwegen van Rotterdam en Amsterdam hebben een belangrijke functie voor doorgaand verkeer. Verkeer komt bij die steden aan over de ene rijksweg, moet langs de stad en gaat er via een andere rijksweg weer uit (denk aan de route A16-A20-A13 om langs Rotterdam te komen). De ring-verwijzing faciliteert dat. Bij andere steden die al langere tijd een snelweg-ring hebben, zie je hetzelfde. Bij Utrecht komen vier A-wegen bij elkaar, bij Eindhoven zijn het er vier, bij Den Bosch drie en bij Groningen drie rijkswegen. En bij Tilburg? Zoals je zegt kun je alleen spreken over aansluitende wegen die een regionaal belang hebben. In termen van nationaal belang gebeurt er bij Tilburg niet veel meer dan bij Deil, twee rijkswegen die bij elkaar komen. Dat is precies waarom Rotterdam en Amsterdam een ring hebben en Tilburg van oudsher niet.habke schreef:Waarom is het dan bij steden als Rotterdam en Amsterdam wel gerechtvaardigd om een Ring-aanduiding te plaatsen en bij Tilburg niet?
Laatst gewijzigd door Pino op zo 24 jun 2012, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Ook drie.Pino schreef:Bij Utrecht komen vier A-wegen bij elkaar, bij Eindhoven zijn het er vier, bij Groningen en Den Bosch drie. En bij Tilburg?
En als je van Waalwijk naar Turnhout wil, word je ook via de Ring geleid. Geen verschil met Amsterdam of Rotterdam.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Sneek. Een wereldstadZe vallen binnen de definitie, dus voor Ome Vinny zijn ze een ring.
https://maps.google.nl/maps?q=Sneek&hl= ... 67,,1,2.17
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Van Waalwijk naar Turnhout, verbinding van regionaal belang over uitsluitend provinciale wegen. Dat een van die provinciale wegen toevallig nog A-status heeft, overtuigt mij nu niet echt van het nationale geleidingsbelang. Wel degelijk verschil met Amsterdam en Rotterdam. Bij Rotterdam kom ik overigens op vijf rijkswegen die er bij elkaar komen en zes als de A4 af is. Van de Amsterdamse ring takken vier rijkswegen af, die zelfs dan weer binnen tien kilometer toegang geven tot nog eens drie rijkswegen. Een stelling dat Tilburg hetzelfde is kan ik niet serieus nemen.boe! schreef:Ook drie. En als je van Waalwijk naar Turnhout wil, word je ook via de Ring geleid. Geen verschil met Amsterdam of Rotterdam.Pino schreef:Bij Utrecht komen vier A-wegen bij elkaar, bij Eindhoven zijn het er vier, bij Groningen en Den Bosch drie. En bij Tilburg?
Sneek vind ik trouwens ook een stad die absoluut géén ring over het HWN zou moeten hebben. Historisch gegroeid door dat oude onderbreking in de A7, maar volkomen onwenselijk. En om het beeld te voorkomen dat ik zit te zeiken op de provincie, ook van Den Haag vind ik dat de A4 daar géén ringstatus had mogen krijgen. Ze hadden van de combinatie N211-s200-N14 een mooie randweg moeten maken en de A4 moeten laten zoals hij was.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 24 jun 2012, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Als de oorspronkelijke plannen voor de A 7 buiten de stad waren uitgevoerd dan had Sneek een perfecte ringweg gehad. Rond en heel. Zo zijn er maar weinig van in Nederland...Sneek vind ik trouwens ook een stad die absoluut géén ring over het HWN zou moeten hebben
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Juistem. En voor de geleiding van regionale verkeersstromen als Grou- IJlst en Workum - Akkrum is het natuurlijk ook van groot belang die die bewegwijzerd staat op de A7. Tussen doorgaande doelen als Amsterdam en Groningen is dat de normaalste zaak van de wereld. 
-
Naturist
- expressweg
Even ontnuchterend, alle huidige autosnelwegen in Nederland zijn min of meer uit een soort OWN ontstaan met de daar later voor ontlasting aan gekoppelde rand- en ringwegen.
Ik vind het van een grootstedelijke gedachte getuigen dat Tilburg als industrie-stad(je) geen ring genoemd zou mogen krijgen omdat de N261 NOGniet tot het HWN behoort.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Terug naar Tilburg dan maar? Voor mij maak je in je post twee fundamentele denkfouten.
1. Alle snelwegen zijn uit OWN ontstaan
Ik verwijs kortheidshalve naar De mythe ontkracht in de geschiedenis-sectie van René's website. Bij Tilburg in het bijzonder is de A58, waar je hier over praat, volledig nieuw aangelegd. Tussen Breda en Tilburg ligt het tracé een stukje zuidelijk van de oude rijksweg Tilburg - Breda, die in de stad uitkomt. Dat werd gevolgd door de huidige zuidelijke passage van de stad naar Knooppunt De Baars, en wederom door een volledig nieuw aangelegde snelweg richting Eindhoven.
2. De N261 is NOG geen hoofdweg
De N261 was ooit als hoofdweg gedacht, onderdeel van Rijksweg 62 Tilburg - Gorinchem. Aan de zuidkant van Tilburg bestonden ook grootse plannen. Het stukje 2x2 naar Hilvarenbeek was ooit gedacht als onderdeel van een complete snelweg Tilburg - Namur, een route die de steden Brussel en Antwerpen alleraardigst had kunnen ontlasten. Maar het is er nooit van gekozen; de verkeersvraag bleek te gering en het maatschappelijk draagvlak ook. Ik zou je stelling om willen draaien. Zodra Tilburg de plaats wordt waar de snelwegen Eindhoven - Breda, Tilburg - Den Bosch en Namur - Tilburg en Tilburg - Gorinchem bij elkaar komen, ben ik de eerste die toejuicht dat de ringweg van Tilburg wordt bewegwijzerd via de A58. Maar tenminste tot 2050 zie ik die voorwaarde niet vervuld worden.
1. Alle snelwegen zijn uit OWN ontstaan
Ik verwijs kortheidshalve naar De mythe ontkracht in de geschiedenis-sectie van René's website. Bij Tilburg in het bijzonder is de A58, waar je hier over praat, volledig nieuw aangelegd. Tussen Breda en Tilburg ligt het tracé een stukje zuidelijk van de oude rijksweg Tilburg - Breda, die in de stad uitkomt. Dat werd gevolgd door de huidige zuidelijke passage van de stad naar Knooppunt De Baars, en wederom door een volledig nieuw aangelegde snelweg richting Eindhoven.
2. De N261 is NOG geen hoofdweg
De N261 was ooit als hoofdweg gedacht, onderdeel van Rijksweg 62 Tilburg - Gorinchem. Aan de zuidkant van Tilburg bestonden ook grootse plannen. Het stukje 2x2 naar Hilvarenbeek was ooit gedacht als onderdeel van een complete snelweg Tilburg - Namur, een route die de steden Brussel en Antwerpen alleraardigst had kunnen ontlasten. Maar het is er nooit van gekozen; de verkeersvraag bleek te gering en het maatschappelijk draagvlak ook. Ik zou je stelling om willen draaien. Zodra Tilburg de plaats wordt waar de snelwegen Eindhoven - Breda, Tilburg - Den Bosch en Namur - Tilburg en Tilburg - Gorinchem bij elkaar komen, ben ik de eerste die toejuicht dat de ringweg van Tilburg wordt bewegwijzerd via de A58. Maar tenminste tot 2050 zie ik die voorwaarde niet vervuld worden.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
De grootstedelijke gedachte die Naturist noemt, proef ik wel degelijk in jouw bijdragen. Je noemt Amsterdam en Rotterdam als voorbeelden van een Ring. Amsterdam heeft naar mijn mening de ultieme ring: één wegnummer, bijna overal 2x3, vier snelwegen die op de ring aansluiten. Bij Rotterdam is dat allemaal al weer wat minder.
Wat je vervolgens doet is die Ringen als norm hanteren voor alle Ringen in Nederland. Gezien het Nederlandse wegennet is dat veel te hoog gegrepen. Een Ring die Tilburg heeft (een volledige ring, minstens 2x2, buiten de bebouwde kom) is voor Nederlandse begrippen al een zeer goed uitgebouwde Ring en die mag dat predikaat van mij dan ook dragen. En dat een deel van de Ring deels over het OWN gaat en deels over de snelweg boeit mij niet zo.
Natuurlijk moet je bij het vormen van een Ring niet op zoek gaan naar achterafweggetjes om koste wat het koste maar een Ring te kunnen vormen, maar dat is in het geval van Tilburg niet gebeurd.
Wat je vervolgens doet is die Ringen als norm hanteren voor alle Ringen in Nederland. Gezien het Nederlandse wegennet is dat veel te hoog gegrepen. Een Ring die Tilburg heeft (een volledige ring, minstens 2x2, buiten de bebouwde kom) is voor Nederlandse begrippen al een zeer goed uitgebouwde Ring en die mag dat predikaat van mij dan ook dragen. En dat een deel van de Ring deels over het OWN gaat en deels over de snelweg boeit mij niet zo.
Natuurlijk moet je bij het vormen van een Ring niet op zoek gaan naar achterafweggetjes om koste wat het koste maar een Ring te kunnen vormen, maar dat is in het geval van Tilburg niet gebeurd.
-
Remco
- verkeersader
Om eerlijk te zijn begrijp ik, als Tilburger, totaal niet wat nu het probleem van Pino is. Ik probeer het uit zijn postings te halen, maar dat lukt me niet echt...
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Als je zonodig een Ring wil hebben tegen wil en dank, nummer hem dan ook. Een R013 is makkelijker te volgen dan een Ring A58/A65/N260/N261 (om maar te zwijgen van het Haagse voorbeeld). Wat dat betreft doen de Belgen het heel wat beter dan wij. Laat die R013 dan maar dubbelgenummerd zijn, je krijgt met die Ring-manie niet snel kans op verwarring, daar waar Ringen elkaar (bijna) dreigen te raken als je Ringen nummert. Ik ken overigens maar 1 voorbeeld van elkaar rakende Ringen, en dat zijn die van Rotterdam en Barendrecht.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Om vooraf mogelijk misverstand weg te nemen: de omvang van de stad in kwestie boeit me niet echt. Ik zeg niet voor niets dat het toekennen van een ring aan Den Haag een fout was, maar je zult mij niets horen zeggen over de Ring Groningen en de Randweg Eindhoven. Ik hanteer evenmin Amsterdam en Rotterdam als norm voor de rest van Nederland. Maar er is een verkeerskundige reden waarom juist die steden in Nederland als eerste een ring kregen en waarom die werden gevolgd door de Randweg Eindhoven. En als je naar die achtergrond kijkt, kun je ook zeer eenvoudig parallellen trekken met vergelijkbare situaties buiten Nederland, die op hun beurt maar ruimte laten voor één conclusie. Op de A58 moet je geen Ring Tilburg willen aangeven; de situatie wijkt te sterk af van bewegwijzerde ringen elders in Nederland en Europa (hoewel je in Nederland met Sneek en Den Haag al enkele slechte voorbeelden hebt).
- SPOILER: TOON
Laatst gewijzigd door Pino op ma 25 jun 2012, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Samengevat: omdat Tilburg geen radiaal wegenpatroon kent, mag het geen Ring hebben en omdat Amsterdam dat toevallig wel heeft, mag het daar wel. Tsja ... 
Laatst gewijzigd door boe! op zo 24 jun 2012, 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Remco
- verkeersader
Ik begrijp het nog steeds niet. Wat is nou het steekhoudende argument?? We zouden de ring Tilburg zelfs aan kunnen duiden als Buitenring, aangezien we een mooie binnenring met de 4 Ringbanen hebben 
-
Chris
- Moderator
De vraag is of doorgaand verkeer nou echt wat aan de ring-aanduiding op de A58 heeft. Ik denk dat het nut daarvan beperkt is, aangezien een groot deel van de ringweg uit onderliggend wegennet bestaat die een paar weinig belangrijke radiale wegen verbinden. Op lokaal niveau is de Tilburgse ring duidelijk onderscheidend, maar op nationaal niveau (de autosnelweg), is dat niet echt het geval. Hetzelfde geldt ook wel voor Groningen, alhoewel je daar nog kan betogen dat geen enkel deel van de Groningse ring als snelweg is uitgevoerd.
-
Groningen
- expressweg
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
Als dat je samenvatting is, heb je niet goed gelezen. Denk ik zelfs dat je het niet eens hebt willen lezen. Ik heb zeer duidelijk gezegd dat ook zonder radiaal wegenpatroon een bewegwijzerde ring kan ontstaan, als "samenraapsel" van kruisende wegen die in een ruit of driehoek lopen. Rotterdam is maar één van de voorbeelden.boe! schreef:Samengevat: omdat Tilburg geen radiaal wegenpatroon kent, mag het geen Ring hebben en omdat Amsterdam dat toevallig wel heeft, mag het daar wel.
Chris vat het wel juist samen. In zo'n geval is een bewegwijzerde ring nog steeds mogelijk, maar je moet goed kijken of er ook toegevoegde waarde in zit om die "samengeraapte" ring te bewegwijzeren, omdat je nu eenmaal dingen aan het toevoegen bent op de bewegwijzering van doorgaande nationale routes. Het hangt ervan af wat voor wegen er dan met elkaar worden verbonden door die "samengeraapte" wegen. Praat je over belangrijke doorgaande wegen, dan kun je die ring bewegwijzeren (desnoods als randweg als je de ring niet rond krijgt). Praat je over N261 en N269, dan moet je het hoofdwegennet niet gaan volstoppen met ringbewegwijzering. Zo gaat het in heel Europa, zo is het in Nederland lang gegaan en zo had het wat mij betreft moeten blijven.
Overigens vind ik Groningen, evenals Chris, een geval "op het randje". De ring zou worden gerechtvaardigd door het nationale belang van de verbindingen naar het noorden, met name die richting Delfzijl en Eemshaven. Dat waren vroeger ook rijkswegen. Maar hun afwaardering zegt genoeg. Het enige argument dat dan nog overblijft is dat de ring van Groningen feitelijk stedelijk OWN is, waar toevallig ook nog de hoofdroute A/N7 overheen loopt.
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
Elke stad heeft wel een ring. Die van Tilburg gaat dan over een groot gedeelte over de snelweg. Almelo heeft bijvoorbeeld ook een ring, maar die bestaat volledig uit OWN. Een ring mag je daarom wel aangeven op de snelweg. Mits het niet te prominent op de borden staat.
http://vakantie.paginablog.nl/vakantie/ ... -ring2.jpg
Dit vind ik mooie aanduiding en zo mogen ze dat in Nederland ook wel doen.
http://vakantie.paginablog.nl/vakantie/ ... -ring2.jpg
Dit vind ik mooie aanduiding en zo mogen ze dat in Nederland ook wel doen.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
Dat klinkt een beetje zoals "op alles rijmt wel iets, behalve op iets want daarop rijmt niets". (c) H. Finkersnederland24 schreef:Elke stad heeft wel een ring.
Er zijn genoeg (middelgrote) steden aan te wijzen zonder ring. De grootste is wellicht Almere. De kleinste is Bronkhorst.
En natuurlijk zou je overal een ring kunnen definiëren, maar die dekt dan lang niet altijd de hele stad, ofwel krijgt-ie een belachelijk verloop.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
--Harry.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
De Belgische aanduiding is groter dan het "RING [A58]" in het Nederlandse NBA-systeem. Dus aan jouw criterium is voldaan. Aan het mijne niet, maar het is inmiddels wel duidelijk dat er mensen zijn die mijn criterium niet delen ...nederland24 schreef:Mits het niet te prominent op de borden staat.