[FOTO] E25, E40, E42 Grens - Bellevaux-Ligneauville
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
Re: [FOTO] E25, E40, E42 Grens - Bellevaux-Ligneauville
Het probleem zit hem erin dat E-wegen, als ze eenmaal bepaald zijn, heel lastig een andere route kunnen krijgen. Het zou makkelijker moeten zijn om de loop van een E-route te veranderen op het moment dat een geplande weg definitief niet aangelegd wordt. Dan kunnen E-wegen aangepast worden aan de nieuwste ontwikkelingen op het wegennet en wordt het aantrekkelijker om E-nummer te volgen.
Uiteraard moet je niet te pas en te onpas routes gaan verleggen, maar enige flexibiliteit moet mogelijk zijn.
Uiteraard moet je niet te pas en te onpas routes gaan verleggen, maar enige flexibiliteit moet mogelijk zijn.
-
- verkeersader
Ik weet dat ook ja, maar ik denk dat 99,5% van de weggebruikers dat niet weet (Het is ook pas een logische bestemming na oplevering van de Hochmoselubergang)paolie schreef:Dan zou je voor de lol eens moeten kijken hoe de E42 zijn weg vervolgt door Duitsland. Juist. Langs Frankfurt....Giuseppe schreef:Overigens verleden week bij verkeersinformatie op stubru: hinder op de E42 bij Verviers richting Frankfurthock:
(Al blijven die E-routes natuurlijk een gotspé...)
-
- Voorzitter
Het grotere Spa of Malmédy nog meer, dus dat is geen reden om Sankt Vith te vermelden. Zo'n toeristische trekpleister is Sankt Vith helemaal niet. Prüm en Bitburg zouden dan net zo goed voldoen, wellicht nog beter, als we het over toeristische trekpleisters hebben.Vinny schreef:St. Vith is gewoon een toeristische trekpleister.
Hoe iets klinkt is natuurlijk persoonlijk. Het is jouw mening, ik kan me prima oriënteren met Saarbrücken, al had ik zoals al gezegd liever Trier gezien.Er rijdt bijna niemad verder Duitsland in daar. Daarnaast wordt Saarbrucken nergens meer aangegeven langs de route, en voldoet het dus niet aan de continuteitsregels. En het helpt niet qua orientatie. Saarbrucken klinkt alsof het ergens bij Frankrijk in de buurt ligt en niet bij Verviers.
Trier dus.Nodeloze bordvulling dus, kun je beter iets gebruiken waar mensen echt wat aan hebben...
Omdat de A60 er nooit is gekomen. Misschien dat het straks sneller is met de B50n.Seat Ibiza schreef:
Ja, iets korter en ongeveer een half uur sneller.
Geeft weer eens aan hoe onlogisch en overbodig die E-routes soms zijn...
-
- 2x2 autosnelweg
Dat zal een hoop reistijd schelen inderdaad en maakt het nummer dan wat logischer. Neemt niet weg dat het mijns inziens momenteel een onlogisch nummer is...Coen Tunnel schreef:Omdat de A60 er nooit is gekomen. Misschien dat het straks sneller is met de B50n.Seat Ibiza schreef:Ja, iets korter en ongeveer een half uur sneller.
Geeft weer eens aan hoe onlogisch en overbodig die E-routes soms zijn...
Ik vind genoeg Duitse snelwegnummers onzin. De twee stukken A4 zullen zeer waarschijnlijk nooit meer aan elkaar worden geknoopt, net als de verschillende delen van de A44. Dan kun je beter hernummeren denk ik. Vergelijk het met de hernummering van de A15 - A18 in Nederland. Wegnummers moeten een logische route aangeven, niet vooruit blijven lopen op routes die nooit meer worden aangelegd.marcel schreef:De E-nummering is gebaseerd op het uiteindelijk geplande wegennet. Dit is in feite net zoiets als de A1 in Duitsland, men wordt nu van Saarbrücken naar Köln via de A48 omgeleid. Toch ook geen reden om het nummer A1 dan maar onzin te vinden.
-
- Voorzitter
Klopt, maar dat is de E25 nu ook. Wie rijdt van Amsterdam naar Basel via de E25-route? Dat doe je via de E35...Seat Ibiza schreef:Dat zal een hoop reistijd schelen inderdaad en maakt het nummer dan wat logischer. Neemt niet weg dat het mijns inziens momenteel een onlogisch nummer is...
Dat brengt kosten met zich mee, plus dat die nummers nu al zo ingeburgerd zijn...Ik vind genoeg Duitse snelwegnummers onzin. De twee stukken A4 zullen zeer waarschijnlijk nooit meer aan elkaar worden geknoopt, net als de verschillende delen van de A44. Dan kun je beter hernummeren denk ik.
Mee eens, maar soms ontstaan er gewoon gevallen, zoals de Duitse A4 of A8, waar omnummeren een te kostbare zaak wordt. Bovendien moeten routebeschrijvingen (in bv. folders) worden aangepast, kloppen kaarten en navigatiesystemen niet meer en krijg je de wegnummers niet zomaar uit de hoofden van de mensen. Er zijn mensen die het nu nog steeds over de E8 of E10 hebben en die periode ligt echt al ruim 25 jaar achter ons... Omnummeren lijkt en is ook logischer, maar is lang niet altijd de meest wenselijke oplossing. Want wat is nu werkelijk het probleem van die twee delen A4 in Duitsland? Ik heb niet de indruk dat het voor problemen of verwarring zorgt.Vergelijk het met de hernummering van de A15 - A18 in Nederland. Wegnummers moeten een logische route aangeven, niet vooruit blijven lopen op routes die nooit meer worden aangelegd.
-
- 4x5 autosnelweg
Je moet een systeem creeeren dat werkt. Wat dat betreft hebben ze 20 jaar geleden de plank volkomen misgeslagen bij de hervorming van de E routes. Het aantal landen dat de routenummering gebruikt op de bewegwijzering is sindsien alleen maar afgenomen... 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg
Men heeft geprobeerd een grid-systeem op te zetten wat moeilijk is omdat het Europese wegennet daar niet goed bij past.
Bovendien is het bedacht in een tijd dat er nog heel veel wegen gepland waren die kort daarna geschrapt werden (1975). Als de toenmalige plannen in Duitsland uitgevoerd waren, zou het er een stuk beter uitzien.
Bovendien is het bedacht in een tijd dat er nog heel veel wegen gepland waren die kort daarna geschrapt werden (1975). Als de toenmalige plannen in Duitsland uitgevoerd waren, zou het er een stuk beter uitzien.
-
- expressweg
Men heeft zichzelf op die manier ook volledig blok gezet, het E-nummer systeem is absoluut niet flexibel. Daar komt dan nog eens bij dat in landen zoals België waar ze volledig ingeburgerd zijn, een hervorming niet in goede aarde zal vallen, vooral omdat het systeem hier eigenlijk best goed werkt.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- 2x2 autosnelweg
Wat blijft de E42 toch een prachtige snelweg. Naar mijn mening een van de mooiste snelwegen van Europa. Maar waarom zetten ze bij het knooppunt E40 E42 geen Trier i.p.v. Saarbrucken. Saarbrucken is volkomen onlogisch, want ik heb het zelf op de A60 nog nooit zien staan.
Ik snap trouwens niet wat mensen tegen St. Vith hebben op de borden. Vanaf Verviers is het nog 50 km ruim tot de Belgische-Duitse grens. Eventueel zet je daar landschildjes bij zodat je weet, dat daar de grens is met Duitsland. Voor mensen die nog een binnenlandse bestemming kan het nog wel helpen. Je hebt dan ook allemaal verschillende stadjes nodig om aan te geven dat je nog in Belgie bent. Ook is het belangrijke knooppunt voor mensen die vanuit Zuid en Oost Nederland en de regio Luik een alternatieve route zoeken naar Luxemburg.
Ik snap trouwens niet wat mensen tegen St. Vith hebben op de borden. Vanaf Verviers is het nog 50 km ruim tot de Belgische-Duitse grens. Eventueel zet je daar landschildjes bij zodat je weet, dat daar de grens is met Duitsland. Voor mensen die nog een binnenlandse bestemming kan het nog wel helpen. Je hebt dan ook allemaal verschillende stadjes nodig om aan te geven dat je nog in Belgie bent. Ook is het belangrijke knooppunt voor mensen die vanuit Zuid en Oost Nederland en de regio Luik een alternatieve route zoeken naar Luxemburg.