[A001][A006] NBA: Watergraafsmeer - Eemnes / Almere
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
[A001][A006] NBA: Watergraafsmeer - Eemnes / Almere
In de afgelopen paar weken zijn er ook 2 NBA-borden langs de A1 t.h.v. de werkzaamheden opgedoken. Een vooraankondiging voor de 2 afritten van Muiden: Muiden en het voor mij nieuwe "Muiden-Oost", de huidige afrit "Muiderslot/Muiderberg".
En wordt de afrit ook verplaatst ofzo? Direct t.h.v. de afrit staat een aankondiging voor deze afrit met een afstandaanduiding van 300 mtr.
Sowieso vind ik het persoonlijk nogal vreemd om nieuwe bewegwijzering op te gaan hangen op een stuk waar nog van alles gaat veranderen.
En wordt de afrit ook verplaatst ofzo? Direct t.h.v. de afrit staat een aankondiging voor deze afrit met een afstandaanduiding van 300 mtr.
Sowieso vind ik het persoonlijk nogal vreemd om nieuwe bewegwijzering op te gaan hangen op een stuk waar nog van alles gaat veranderen.
-
- autoweg
Re: NBA: A1/A6 Watergraafsmeer - Muiderberg - Eemnes / Almere
Aangezien witte en bruine doelen bij NBA in principe verbannen worden naar serviceborden kan de afrit niet meer Muiderslot genoemd worden, Muiderberg heeft al een knooppunt en een aansluiting op de A6 naar zich genoemd, nog eens Muiderberg maakt het er niet duidelijker op. Ja, dan kom je dus bij Muiden-Oost..mvalkenburg schreef:In de afgelopen paar weken zijn er ook 2 NBA-borden langs de A1 t.h.v. de werkzaamheden opgedoken. Een vooraankondiging voor de 2 afritten van Muiden: Muiden en het voor mij nieuwe "Muiden-Oost", de huidige afrit "Muiderslot/Muiderberg".
-
- 4x3 autosnelweg

-
- 2x5 autosnelweg
Zeker voor zo'n wereldstad als Muiden is het nogal bijzonder dat er dan 2 aansluitingen zijn... What's next: Breukelen-Noord, -Zuid, -Oost en -West?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Hoofdmoderator

Vergeet Centrum, Havens en Industrie niet

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- autoweg
Zag vanmiddag dat er op de A1 ri. Amersfoort bij kp. Muiderberg diverse NBA portaalpanelen zijn geplaatst, allemaal met de wegnummers op baseline.
(het lijkt me duidelijk wie dit geregeld heeft
)
Opvallend vond ik het portaal na kp. Muiderberg, deze verraad een toekomstig weefvak met Naarden-West. Het rechtdoorpaneel is vergelijkbaar met die op de A4 na Burgerveen:

Opvallend vond ik het portaal na kp. Muiderberg, deze verraad een toekomstig weefvak met Naarden-West. Het rechtdoorpaneel is vergelijkbaar met die op de A4 na Burgerveen:
- SPOILER: TOON
Nee, dit bord staat direct aan het begin van het weefvak, je hebt dus nog 300 meter tot het actiepunt.mvalkenburg schreef:En wordt de afrit ook verplaatst ofzo? Direct t.h.v. de afrit staat een aankondiging voor deze afrit met een afstandaanduiding van 300 mtr.

Muiderslot en Muiden-Oost worden nu nog beide gebruikt, niet echt duidelijk nee.mvalkenburg schreef:Sowieso vind ik het persoonlijk nogal vreemd om nieuwe bewegwijzering op te gaan hangen op een stuk waar nog van alles gaat veranderen.
-
- 4x5 autosnelweg
Muiderslot geen afritnaam meer. Dat is toch wel diep triest. De afritnaam heeft naamsbekendheid over de hele regio, terwijl een nietszeggend neologisme ervoor in de plaats komt. Het valt me nog mee dat er niet Centrumring Muiden Oostzijde staat... 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Secretaris
Als oude afritnamen worden overgenomen zonder dat er goed over is nagedacht, dan is het niet goed (A12 Ede, A28 Harderwijk). (En m.i. terechte kritiek)
Als er wel goed over is nagedacht om iets goed en zuiver volgens de nieuwe regels te krijgen, dan is het uiteraard ook niet goed.
Voor sommigen is het blijkbaar alleen maar goed als het een kopie is van wat er al stond. Dat heet dan met een deftig forumwoord opeens 'Oldschool'.
* zucht *
Als er wel goed over is nagedacht om iets goed en zuiver volgens de nieuwe regels te krijgen, dan is het uiteraard ook niet goed.
Voor sommigen is het blijkbaar alleen maar goed als het een kopie is van wat er al stond. Dat heet dan met een deftig forumwoord opeens 'Oldschool'.
* zucht *
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- verkeersader
Toch blijft het apart dat omwille van nieuwe bewegwijzering een afritnaam wel veranderd kan worden als deze naam een object weergeeft (want inderdaad, drommels, niemand begrijpt er nog iets van als een afrit Muiderslot, of RAI wordt genoemd. Ook al zijn het ingeburgerde namen, alle weggebruikers denken alleen nog in rws-systemen en raken dan helemaal de weg kwijt), terwijl een afritnaam niet veranderd kan wordt als deze onlogisch (A28 Lelystad), ruimtevretend (A4 Zouterwoude Rijndijk) of anderszins vreemd is (A2 Veghel, ipv Den Bosch-oost) is....
-
- Secretaris
Tja, ik zou persoonlijk ook het liefste zien dat ook deze categorie wordt aangepakt. Maar lieve koekjes worden helaas niet altijd gebakken.Feder schreef:terwijl een afritnaam niet veranderd kan wordt als deze onlogisch (A28 Lelystad), ruimtevretend (A4 Zouterwoude Rijndijk) of anderszins vreemd is (A2 Veghel, ipv Den Bosch-oost) is....
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- Moderator
En dan weer terug naar de A1/A6: Groningen wordt nu niet vermeld voor de A6. Of gaat dat schuil onder een Lelystad-sticker?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Secretaris
Nee, toen deze borden ontworpen werden stond de jaarteller op 2007. Daarna zijn de portalen en de omvang van de rotapanels bepaald.
Dat betekende dat toen ik enkele maanden geleden verzocht om voor Muiderberg het netwerkdoel Groningen toe te voegen in afgaande richting, er een negatief antwoord kwam. Dat zou qua kosten en tijd niet meer binnen het reeds lopende project passen. Wel is bij een laatste revisie ook op de A1/A6 de baseline nog verwerkt in de ontwerpen.
Wel is op de A6 tussen Muiderberg en Almere voorzien in het doel Groningen, dat voorlopig nog afgestript blijft. Voor hoelang, zal de tijd leren.
Dat betekende dat toen ik enkele maanden geleden verzocht om voor Muiderberg het netwerkdoel Groningen toe te voegen in afgaande richting, er een negatief antwoord kwam. Dat zou qua kosten en tijd niet meer binnen het reeds lopende project passen. Wel is bij een laatste revisie ook op de A1/A6 de baseline nog verwerkt in de ontwerpen.
Wel is op de A6 tussen Muiderberg en Almere voorzien in het doel Groningen, dat voorlopig nog afgestript blijft. Voor hoelang, zal de tijd leren.
-
- Moderator

-
- 2x5 autosnelweg
Lelystad overstickeren op het wegvak na Almere? Ik neem aan dat je Emmeloord bedoelt.
-
- Moderator
Nee, op de borden bij knooppunt Muiderberg vanuit Amsterdam. Want kennelijk komt Groningen nu wel na dat knooppunt en dat is écht mosterd na de maaltijd.boe! schreef:Lelystad overstickeren op het wegvak na Almere? Ik neem aan dat je Emmeloord bedoelt.
-
- 2x5 autosnelweg
OK. Verkeerd begrepen. Maar zolang Groningen tussen Almere en Emmeloord nog ontbreekt heeft een vermelding op de A1 voorlopig nog niet zoveel zin. En anders heeft een ruiter op de A1 mijn voorkeur.
-
- Moderator

Rene schreef:Wel is op de A6 tussen Muiderberg en Almere voorzien in het doel Groningen, dat voorlopig nog afgestript blijft. Voor hoelang, zal de tijd leren.
-
- Secretaris
Lelystad eraf bij Muiderberg ?
Zomaar een provinciehoofdstad die al genoemd staat, op een voor die provincie cruciale plek wippen ?
Enig besef van de politieke verhoudingen in dit land ?
De CdK van Flevoland staat binnen de spreekwoordelijke dag in Den Haag.
Nee, dat gaat dus echt niet.
Bij Muiderberg moeten dus drie doelen op het bord: Almere, Lelystad en Groningen.
(Misschien ooit een ruiter met Groningen bovenop de aftakkende panelen of zo - voorlopig nog niet aan de orde)
Zomaar een provinciehoofdstad die al genoemd staat, op een voor die provincie cruciale plek wippen ?
Enig besef van de politieke verhoudingen in dit land ?
De CdK van Flevoland staat binnen de spreekwoordelijke dag in Den Haag.
Nee, dat gaat dus echt niet.
Bij Muiderberg moeten dus drie doelen op het bord: Almere, Lelystad en Groningen.
(Misschien ooit een ruiter met Groningen bovenop de aftakkende panelen of zo - voorlopig nog niet aan de orde)
-
- 4x3 autosnelweg
Nog even los van het sentiment zou ik een combinatie Almere / Groningen op Muiderberg niet heel duidelijk vinden. Almere ligt praktisch aan de andere kant van de brug en is daarmee meer een lokaal doel dan het hoofddoel van de A6. Groningen is als einddoel op zich nog wel geschikt, maar dan wel in combinatie met een hoofddoel. En raad eens wat dat logische hoofddoel zou zijn ...Rene schreef:Lelystad eraf bij Muiderberg ? Zomaar een provinciehoofdstad die al genoemd staat, op een voor die provincie cruciale plek wippen ?
Overigens mogen ze wat mij betreft het provinciehuis verplaatsen naar Almere...

-
- 2x5 autosnelweg
De discussie over het beleid mbt afritnamen in NBA is verhuisd naar deze draad:
viewtopic.php?f=247&t=15093
Mvg Mavas
viewtopic.php?f=247&t=15093
Mvg Mavas
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- Wegnummerfotograaf
Ik heb wel een paar foto's van Chris gezien in andere topics, maar alleen richting Amsterdam.
EDIT: hoe dan ook, hier nog een paar foto's van gistermiddag.
Waarom zou knooppunt Muiderberg geen naam hebben?

EDIT: hoe dan ook, hier nog een paar foto's van gistermiddag.
Waarom zou knooppunt Muiderberg geen naam hebben?

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
Waarom al allemaal nieuwe borden ophangen als de situatie toch nog gaat veranderen? Of zijn het tijdelijke blauwe borden?
-
- Moderator
Het klopt hoor. Alleen vanwege de werkzaamheden is de vluchtstrook nu tijdelijk een 4e rijstrook. Wanneer de korte-termijnmaatregelen hier klaar zijn is het 3+2+3 rijstroken. Met dus een dubbele wisselstrook.
Pas later, wanneer de SAA-plannen uitgevoerd worden, wordt de boel pas echt veranderd, maar dat is zo drastisch dat de gehele A1 zoals we hem nu kennen gaat verdwijnen. Er komt een volledig nieuwe snelweg naast als tweede rijbaan, waarna de huidige wordt afgebroken. Bij Muiden komt een 14-strooks aquaduct (incl twee-richtingen busstrook).
Pas later, wanneer de SAA-plannen uitgevoerd worden, wordt de boel pas echt veranderd, maar dat is zo drastisch dat de gehele A1 zoals we hem nu kennen gaat verdwijnen. Er komt een volledig nieuwe snelweg naast als tweede rijbaan, waarna de huidige wordt afgebroken. Bij Muiden komt een 14-strooks aquaduct (incl twee-richtingen busstrook).
-
- 2x3 autosnelweg
Het is zoals eerder aangestipt jammer dat Groningen niet meer kan worden toegevoegd aan de borden bij KP Muiderberg.
Overigens valt het me ook op dat er wel heel veel 'afstandenborden' bij de volgende afrit verschijnen. Wellicht is het beter ze in dat soort situaties gewoon weg te laten, omdat het toch niet boeit dat je weer 2 km dichter bij Hengelo bent gekomen.
Overigens valt het me ook op dat er wel heel veel 'afstandenborden' bij de volgende afrit verschijnen. Wellicht is het beter ze in dat soort situaties gewoon weg te laten, omdat het toch niet boeit dat je weer 2 km dichter bij Hengelo bent gekomen.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- Moderator
Zou de naam Muiderberg vervangen gaan worden? Misschien vanwege verwarring met al die andere Muiden-doelen daar (drie afritten).
-
- expressweg
KP Gooimeer?
KP IJmeer?
KP Pampus?
KP Naarderbos?
Zou dit na KP Leidschendam de tweede ombenoeming(?) zijn, of werden al meer onbenoemd? (ik dacht van wel, maar ik heb geen flauw idee welk...)
KP IJmeer?
KP Pampus?
KP Naarderbos?
Zou dit na KP Leidschendam de tweede ombenoeming(?) zijn, of werden al meer onbenoemd? (ik dacht van wel, maar ik heb geen flauw idee welk...)
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- 4x3 autosnelweg
Waarschijnlijk is de naam Muiderberg niet bekend genoeg bij weggebruikers als Groningen, en moet het -als vervolg op de brainstorm-sessie van Rijkswaterstaat van enkele maanden geleden- Knooppunt Almere-Zuid wordenWouter N14 schreef:Zou de naam Muiderberg vervangen gaan worden? Misschien vanwege verwarring met al die andere Muiden-doelen daar (drie afritten).

Serieus, het zou me verbazen als de naam Muiderberg zou verdwijnen, aangezien het knooppunt -naar ik begrijp- een reden was om de oude afrit Muiderslot niet te hernoemen in Muiderberg, maar deze Muiden-Oost te noemen. Of ik moet die discussie verkeerd begrepen hebben.
-
- Moderator

-
- 4x5 autosnelweg
Knooppunt Amstel heette vroeger Knooppunt Duivendrecht.Zou dit na KP Leidschendam de tweede ombenoeming(?) zijn, of werden al meer onbenoemd? (ik dacht van wel, maar ik heb geen flauw idee welk...)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- expressweg

»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer