Enquete wachttijd verkeerslichten

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

BasvdBijl
zandpaadje

Enquete wachttijd verkeerslichten

Bericht door BasvdBijl » wo 21 jul 2010, 14:23

Door dit forum spittend blijkt dat de acceptatie van verkeerslichten niet altijd even hoog is. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, want verkeerslichten worden uiteindelijk ten gunste van de weggebruiker geplaatst.
In mijn afstudeeronderzoek aan de Universiteit Twente en Peek Traffic onderzoek ik hoe mensen hoe weggebruikers hun wachttijd voor verkeerslichten ervaren. De resultaten hiervan kunnen bijdragen aan het verbeteren van de acceptatie van verkeerslichten.
Als onderdeel van mijn onderzoek voer ik een korte enquête uit, waarmee ik meer inzicht probeer te krijgen in de ervaringen van weggebruikers. Het invullen van deze enquête duurt ongeveer 10 minuten.
Ik zou jullie willen vragen om hieraan mee te doen!
De link naar de enquête: http://home.student.utwente.nl/b.vanderbijl

Rene
4x5 autosnelweg

Re: Enquete wachttijd verkeerslichten

Bericht door Rene » wo 21 jul 2010, 22:45

Ik heb je enquete ingevuld. Hierbij nog een reactie:

Stuk voor stuk betreft het belachelijk lange wachttijden in deze filmpjes.
O.a. door te korte linksaffer met te korte groentijd, onvoldoende afwikkeling stroomafwaarts, ontbrekende koppeling tussen VRI's, etcetera.

Maar in de praktijk zijn er nog veel ergerlijker zaken:
* busbeïnvloeding, waardoor een deel van de cyclus wordt overgeslagen en het totale verkeer ontregeld raakt. Minder busprioriteit = betere regelingen = minder nodeloos stoppen en accelereren = beter voor economie EN MILIEU. Weg met VETAG/VECOM/KAR/etc.
* parallelle fietsers beleidsmatig groen zetten terwijl er geen aanbod is, waardoor rechtsaffer rood gaat en veel verkeer nodeloos moet stoppen. Ergerlijker is het wanneer groep 1 voor je neus rood ging * voor die fietser die er dus niet was * , maar 2 nog lang verlenggroen krijgt. Vervolgens krijgen 4/5/6 en 10/11/12 groen. Daarna komen 3 en 9 aan de beurt, en pas daarna gaan 1 en 2 weer groen. Je staat volstrekt nodeloos een hele cyclus te staan, terwijl je makkelijk nog met 2 mee had kunnen liften, maar dat niet meer wordt toegestaan. En dat alleen maar omdat een "beleidsmedewerker" heeft bepaald dat fietscomfort zo belangrijk is. Aan de irritatiegraad en het discomfort van de niet-fietsende weggebruiker en de nodeloze emissies heeft de betreffende verkeersONdeskundige echter niet stilgestaan. Dergelijke collega's zouden wat mij betreft hun diploma terplekke mogen inleveren.
* volstrekt willen uitsluiten van deelconflicten: overregulering. Dat kost minuten nutteloze geelfase per uur. Laat het links/rechtsafverkeer het in veel gevallen lekker zelf uitzoeken, zoals in België. Prima. Alleen als de links/rechtsafintensiteit het noodzaakt een eigen richtinggroep geven.
* onvoldoende opstelvakken, waardoor alles over één strook moet, en als er dan één knurft is die niet goed aansluit op zijn voorganger zijn de inductielussen net te lang onbezet geweest, waardoor de drukke hoofdstroom geen verlenggroen meer krijgt en die ene kruisende auto of fietser groen krijgt. Met door de garantiegroentijd voor de dwarsrichting en het ook daar niet willen toepassen van deelconflicten uiteraard een vrijwel leeg kruispunt tot gevolg, met een wachtrij er voor waar je wel 3x voor rood moet stilstaan. Aaargh.
* "rode golf" doordat kruispunten allemaal individueel geregeld worden en het treintje op de doorgaande weg steeds te maken krijgt met een teveel aan hiaat.
* Alle langzaam verkeer in een eigen fase over het hele kruispunt groen. Leidt in de praktijk vaak tot een extra fase, in plaats van parallelschakeling met andere richtinggroepen, en daarmee tot capaciteitsverlies.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 21 jul 2010, 22:47

Of ik nou zo enthousiast ben over verkeerslichten? Nee. :lol:

Ik heb trouwens ook geprobeerd om je enquête in te vullen, maar doordat ik op de laptop in het buitenland zit (draadloos internet), krijg ik de filmpjes niet geladen en is het internet dusdanig traag dat ik het geduld er niet voor op kan brengen ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

koef
verkeersader

Bericht door koef » wo 21 jul 2010, 23:16

Ingevuld. De vraag over wat voor soort weggebruiker je bent, zou ook een leuke poll zijn hier ;)

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » do 22 jul 2010, 0:02

Ik zelf ben absoluut een beruster. Mijn vader niet en windt zich altijd op als iemand links blijft plakken of als er een file is. Ik heb dat niet, ik heb altijd zoiets van: ''Je kan er toch niks aan veranderen...''.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » do 22 jul 2010, 22:47

Toppunt wat wachttijd betreft is m.i. de kruising tussen de N232 met de Hoofdweg in Lijnden. Dat is hier. Van mijn vrouw die wel eens de tijd heeft opgenomen is de wachttijd daar ca 2,5 minuten. En dan heb je het dus over de situatie dat je gewoon rechtdoor wilt op de Provinciale weg N231! Dit is volstrekt onacceptabel lang wat mij betreft. Oorzaak hiervoor is dat Hoofdweg west en Hoofdweg Oost vanuit dezelfde richtingen niet tegelijk groen hebben. Feitelijk heb je hier dus te maken met verkeer komend vanuit zes richtingen.
Laatst gewijzigd door Rein op vr 23 jul 2010, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 22 jul 2010, 23:11

^^ In de spits is de tijd dat jouw richting groen wordt circa 3 minuten, maar of je er dan ook doorheen komt is nog een tweede... In de dalperiode is de wachttijd inderdaad circa 2,5 minuten.
Overigens zat er tot vorige week een storing in de radar van de hoofdvaart-oost noordzijde, die ik opgemerkt heb. Daarnaast zit er nog een storing in de voorste detectielus van de hoofdvaart-oost zuidzijde. Deze is al doorgegeven. Gevolg van die storingen is dat die richtingen groen blijven ook als er geen verkeer op die richting aanwezig is.

Hét probleem van die kruising is dat niet alle tegenovergestelde richtingen tegelijk groen kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld noord en zuidzijde van de hoofdvaart, omdat een lang afslaand voertuig vervolgens de hele kruising bezet houdt.
Het kruispunt wordt op verzoek van mij onderzocht door het Groene Golfteam van Rijkswaterstaat. Ik ben benieuwd met welke aanbevelingen zij komen om de wachttijd te verminderen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 22 jul 2010, 23:15

Rene schreef:* parallelle fietsers beleidsmatig groen zetten terwijl er geen aanbod is, waardoor rechtsaffer rood gaat en veel verkeer nodeloos moet stoppen.
Het schijnt zo te zijn dat in de provincie nh de nieuwe standaard iets beter heeft geregeld met parallelle fietsers en afslaand autoverkeer. Het schijnt dat de fietsers alleen groen houden pas als er een aanvraag is. Dus wordt er geen fietser gezien dan geen wachtstand.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » do 22 jul 2010, 23:16

Een aantal nieuwe bruggetjes slaan, en een rotonde met 6 armen...

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 22 jul 2010, 23:29

Als jij even een paar miljoen van je winnende lot uit de Staatsloterij aan mij doneert dan zal ik dat direct uitvoeren. ;)

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » do 22 jul 2010, 23:33

Ik zat meer te denken aan een fly over voor de N231, zeg maar à la Rottepolderplein :D

Iets serieuzer: wellicht wat eenrichtingverkeer invoeren op de Hoofdvaart?
Of van de Hoofdvaart westzijde een doodlopende weg maken (waarbij hij aan beide kanten ter hoogte van de N231 dood loopt).

Wally
verkeersader

Bericht door Wally » vr 23 jul 2010, 12:33

Helaas maakt de enquete gebruik van Windows Media filmpjes. Dat wil hier niet direct lukken met Safari (Mac). Waarom geen embedded Youtube?

BasvdBijl
zandpaadje

Bericht door BasvdBijl » vr 23 jul 2010, 12:56

Leuk dat jullie allemaal meedoen aan de enquete!

Met de software die ik gebruikt heb is het helaas alleen mogelijk om Windows Media filmpjes te gebruiken. Mocht dit niet werken, dan staat er onderaan de pagina ook steeds een link naar het filmpje op YouTube.

Bedankt!

peejay
autoweg

Bericht door peejay » vr 23 jul 2010, 13:33

De vraag "Hoe vaak gebruikt u de auto gemiddeld per week?" is niet duidelijk. Gaat dit om het aantal ritten per week? het aantal minuten? het aantal uren? het aantal dagen?

Tekst voor het eerste filmpje: tekst spreekt over linksaf, maar de pijl op de afbeelding gaat rechtsaf, en ook in het filmpje gaan we rechtsaf.

De vraag over verschillende typen weggebruikers vind ik dan weer erg grappig, een (wat mij betreft) originele invalshoek.

Herkenbare situaties, en leuk dat je naar deze enquete verwijst.
Plaats je de resultaten ook?
Rij met je hart

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 23 jul 2010, 17:17

Ik heb hem gisteren twee keer ingevuld omdat de eerste keer niet lukte. De eerste keer toen ik bij de pagina met het eerste filmpje kwam, wilde hij een plugin installeren in internet explorer, met een pop-up waardoor er een gele balk bovenin verscheen waarmee het geinstalleerd kan worden. Maar door het toestaan van die pop-up werd de pagina opnieuw geladen en dat werkt natuurlijk niet in een enquete.

Overigens vraag ik me af of de gemiddelde weggebruiker kaas heeft gegeten van de term wachttijd. Deze wordt vaak verward met de verliestijd. Je legt het wel uit, maar er zit wel een heel ingewikkeld plaatje bij.
Ik had dan ook problemen met een van de filmpjes waarin je aan komt rijden, maar nog niet hoeft te stoppen, maar waar je wel af moet remmen omdat de wachtrij langzaam wordt afgewikkeld. De tijd vanaf het moment dat je stopt geldt volgens de definitie op je website als wachttijd, maar ik denk dat velen het moment dat ze af moeten remmen al als wachttijd zullen zien.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » vr 23 jul 2010, 17:26

mavas schreef:Ik heb hem gisteren twee keer ingevuld omdat de eerste keer niet lukte. De eerste keer toen ik bij de pagina met het eerste filmpje kwam, wilde hij een plugin installeren in internet explorer, met een pop-up waardoor er een gele balk bovenin verscheen waarmee het geinstalleerd kan worden. Maar door het toestaan van die pop-up werd de pagina opnieuw geladen en dat werkt natuurlijk niet in een enquete.
Dat had ik ook, maar vervolgens werd het eerste filmpje + bijbehorende vraag overgeslagen. Dus mocht er een onvolledig ingevulde enquete tussen zitten ... :puh2:

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » vr 23 jul 2010, 19:06

mavas schreef:Overigens vraag ik me af of de gemiddelde weggebruiker kaas heeft gegeten van de term wachttijd. Deze wordt vaak verward met de verliestijd. Je legt het wel uit, maar er zit wel een heel ingewikkeld plaatje bij.
Ik had dan ook problemen met een van de filmpjes waarin je aan komt rijden, maar nog niet hoeft te stoppen, maar waar je wel af moet remmen omdat de wachtrij langzaam wordt afgewikkeld. De tijd vanaf het moment dat je stopt geldt volgens de definitie op je website als wachttijd, maar ik denk dat velen het moment dat ze af moeten remmen al als wachttijd zullen zien.
Daar heb je wel een goed punt te pakken. Je moet je dan ook niet blind staren op wachttijd; voor een weggebruiker telt m.i. alle verliestijd waarbij hij te maken heeft met een door druk verkeer gedwongen, sterk verminderde afwikkeling.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » vr 23 jul 2010, 20:47

Ik ook mijn twijfels over hoe ik nu de wachttijd moest interpreteren.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Paixao
autoweg

Bericht door Paixao » vr 23 jul 2010, 21:20

^^
Wat ik uit betrouwbare bron (wie het weet zal het begrijpen :PP: ) heb begrepen, is dat het precies gaat om wat René aangeeft: het gaat er niet om dat de weggebruiker exact de wachttijd weet, maar wat hij denkt of ervaart wat de wachttijd is. Als de weggebruiker gemeten 30 seconden staat te wachten, dat is dat volgens ons verkeerskundigen alleszins acceptabel. Als de weggebruiker echter denkt dat hij 90 seconden staat te wachten, dan is dat voor ons verkeerskundigen al een stuk minder acceptabel.
Met dat gegeven en wat logica is dan wel te bedenken hoe de vork in de steel zit... :hypocrite:
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » za 24 jul 2010, 21:08

Rene schreef:Ik heb je enquete ingevuld. Hierbij nog een reactie:
(...)
* "rode golf" doordat kruispunten allemaal individueel geregeld worden en het treintje op de doorgaande weg steeds te maken krijgt met een teveel aan hiaat.
(...)
Dat is dus iets waar ik me flink aan kan ergeren. "Stop & Go". Niet een keer, niet twee keer, maar herhaaldelijk achter elkaar... :kwaad:

Idealer zou een zodanige afstemming zijn dat verkeerslichten op achter elkaar liggende kruispunten allemaal tegelijk groen hebben of krijgen. Dat hoeft niet eens een echte "groene golf" te zijn, maar kan ook als volgt werken: je staat voor een rood verkeerslicht, die wordt groen en het verkeer trekt op. De volgende verkeerslichten zijn nog rood, maar als het verkeer, zeg pakweg halverwege de zojuist verlaten VRI en de komende VRI is, gaan die verkeerslichten ook op groen.

In ons omringende landen (Duitsland, Frankrijk) heel normaal en eerder regel dan uitzondering. Zelfs in Maleisië werkt het zo.
Donateur Vereniging Wegenforum

simon
autoweg

Bericht door simon » zo 25 jul 2010, 20:17

Paixao schreef:^^
Wat ik uit betrouwbare bron (wie het weet zal het begrijpen :PP: ) heb begrepen, is dat het precies gaat om wat René aangeeft: het gaat er niet om dat de weggebruiker exact de wachttijd weet, maar wat hij denkt of ervaart wat de wachttijd is. Als de weggebruiker gemeten 30 seconden staat te wachten, dat is dat volgens ons verkeerskundigen alleszins acceptabel. Als de weggebruiker echter denkt dat hij 90 seconden staat te wachten, dan is dat voor ons verkeerskundigen al een stuk minder acceptabel.
Met dat gegeven en wat logica is dan wel te bedenken hoe de vork in de steel zit... :hypocrite:
Tsja. Ik sta voor mijn gevoel ook wel eens heeeeel lang te wachten bij een verkeerslicht. En als ik het dan bij ga houden op mijn horloge, dan is het zelden meer dan 60 seconden.

Vandaag fietstte ik over een uitgestorven weg in Arnhem. Opeens werd ik verrast met een verkeerslicht, en wel hier. Er was geen ander verkeer. Het verkeerslicht was rood (een kennelijke wachtstand rood) maar werd al snel groen. De weg loopt ter plekke omhoog en ondanks dat ik met 22 km/u niet bepaald zachtjes fietste was de groenfase te kort. Ik kon nog net het oranje licht meepakken.

Tim
expressweg

Bericht door Tim » zo 25 jul 2010, 22:31

hier was ik echt wel door rood gefietst, moet ik eerlijk zeggen. (als geen voetganger te zien was)
Een wachtstand rood is hier belachelijk, hier hoort een wachtstand groen met knopjes voor voetgangers.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 04 aug 2010, 23:04

Lekker is dat, als je bergop fietst... :?

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 26 aug 2011, 19:10

Rein schreef:Toppunt wat wachttijd betreft is m.i. de kruising tussen de N232 met de Hoofdweg in Lijnden. Dat is hier. Van mijn vrouw die wel eens de tijd heeft opgenomen is de wachttijd daar ca 2,5 minuten. En dan heb je het dus over de situatie dat je gewoon rechtdoor wilt op de Provinciale weg N231! Dit is volstrekt onacceptabel lang wat mij betreft. Oorzaak hiervoor is dat Hoofdweg west en Hoofdweg Oost vanuit dezelfde richtingen niet tegelijk groen hebben. Feitelijk heb je hier dus te maken met verkeer komend vanuit zes richtingen.
* schopperdeschopperdeschop* (en geen zin om nieuw topic aan te maken).

Afgelopen donderdag is nieuwe software geladen in de N232 - Hoofdvaart. De regeling zou nu efficienter moeten werken dan voorheen. Dus Rein, test het eens zou ik zeggen ;)

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » vr 26 aug 2011, 21:41

Tja, eigenlijk kom ik daar helemaal nooit. :) Althans, misschien twee keer per jaar ofzo. Ik ga toch niet voor de lol in mijn spaarzame tijd zeer lang zinloos voor een VRI staan wachten? :hahaHAHA:

Mijn vrouw rijdt daar normaal gesproken wel een paar keer per week op weg naar het werk. Die denkt dat ze zo sneller is dan door in de file te staan op de A9. Ik geloof daar niet in en rij daarom zelf wel via de A9. Maar wellicht zal ik binnenkort eens een uitzondering maken en eens kijken hoe de VRI het doet. Ik ben heel erg benieuwd, want standaard 2,5e minuut ofzo wachten op groen licht is natuurlijk absurd lang.

feitelijk
expressweg

Bericht door feitelijk » za 27 aug 2011, 19:48

Rein schreef:Toppunt wat wachttijd
Hahahahah 2,5 minuut?

Probeer dit eens uit te zitten!
Link
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » za 27 aug 2011, 20:06

Bergen Op Zoom, dit kruispunt, duurt weliswaar niet zo lang als de stoplichten in de video van Geelhoed, maar vanuit noordelijke richting kan het je toch al gauw 5 minuten kosten, vooral omdat er - vooral vanuit noordelijke en zuidelijke richting - flinke files ontstaan. Paar maanden geleden gingen wij naar het ziekenhuis in BoZ (net buiten beeld op link hierboven, stukje verder linksonder) en op de terugweg kwamen we op de parkeerplaats van Lievensberg (zo heet het ziekenhuis) al stil te staan. Het duurde 15 minuten voor we bij de kruising waren. :geeuw:. Vanuit noordelijke richting staat het meestal al honderden meters voor het kruispunt vast, altijd als ik naar mijn opa ga kan ik daarvan genieten van achter de gordijnen :p
Net na 15:30 is het daar het ergst, vanwege de uittocht van PMH (nu weten jullie wel wat het betekent hè :P). Dan ben je helemaal lang bezig...

EDIT: voor fietsers 's ochtends: dit kruispunt Halsteren - BoZ. Sta ik ook altijd in... Duurt - als je in de rij blijft wachten ca. 5 minuten voor je aan de beurt komt: soms blijft het stoplicht ineens erg lang op rood staan en vormt er een enorm lange rij fietsers achter het stoplicht. Ik herinner me nog: op de basischool gingen we met de fiets naar Bergen Op Zoom, we vertrokken rond 7:55, wat erop neerkomt dat je meteen in de ergste drukte komt. De stoplichten waren kapot en de rij fietsers begon al bij de intratuin! Dat is bijna 500 meter. De fietsersfile kwam erg onverwacht: we reden de hele tijd rustig 15 km/h en ineens vol op de rem (het was gewoon een lange kettingbotsing...). Door de kapotte stoplichten kwamen we 30 minuten te laat aan in de binnenstad van BoZ. De auto's stonden al 6 km voor het stoplicht stil (nog geen A4 dus alles door Halsteren heen). Meestal wordt dee rij tegengehouden doordat de fietsers een stukje over een parallelweg mogen rijden en daar dus met makkelijk 8 fietsen naast elkaar kunnen wachten. Soms is dat dus niet genoeg... Bergen Op Zoom moet eens beginnen met die fietsbrug die ze daar al jaren plannen, maar er komt nooit iets van :evil: :kwaad: :rooie:. Door die fietsbrug kan mijn dagelijkse ritje naar school in tijd halveren! Als ik namelijk in een keer doorfiets haal ik het binnen 6 minuten, met stoplichten duurt het soms wel 15 minuten. Met zo'n brug gaat het véél sneller.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Starlet
stadsweg

Bericht door Starlet » wo 19 okt 2011, 21:39

^^ Ha, jij negeert hopelijk nooit het rode licht daar als fietser, zoals sommige van je schoolgenoten doen.

Overigens had daar allang een fietsbrug/tunnel moeten komen. Nu zijn er al 2 nichtjes van mij aangereden op die kruising, beiden omdat een automobilist door rood reed. De een kwam stukken beter weg dan de ander. De artsen zullen maar als laatste oplossing hebben om als laat 20'er je aan de morfine te zetten ivm rugklachten... Zelf heb ik (toen ik nog scholier was) ook al zo'n laagvlieger voor mijn fietsje langs zien komen... Dus de kruising is lokaal berucht.

Ach de hele groene golf staat niet handig afgesteld. Voor kruisende wegen springt het licht op groen zodra de ander rood ziet. Combineer dit met de lange wachttijden genoemd door keokiracer en het lokt uit om door oranje/rood te rijden. Of er wordt te hard gereden om nog snel een volgend licht te halen voor een afslaande richting... Persoonlijk zou ik de noordelijke en westelijke randweg ongelijkvloers gemaakt hebben in de groene golf richting en deze aan laten sluiten op de Markiezaatsweg, welke in mijn visie tot 2x2 verbreed zou zijn. Wat dan nog zou resten is een aansluiting voor Bergen-op-Zoom-Zuid.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » wo 19 okt 2011, 21:43

geelhoed schreef:
Rein schreef:Toppunt wat wachttijd
Hahahahah 2,5 minuut?
Dat is inderdaad ook een hele bijzondere. Maar ik had het over de hoofdrichting op een provinciale weg (N232). In jouw geval lijk je van een zijweg op een doorgaande weg uit te komen. Dat vind ik dus niet vergelijkbaar met elkaar.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » wo 19 okt 2011, 21:59

^^ Dan nog is 7,5 minuten wel érg veel :o
Starlet schreef:^^ Ha, jij negeert hopelijk nooit het rode licht daar als fietser, zoals sommige van je schoolgenoten doen.
Nee, ik stop daar altijd, ik heb al 3x 'eerste rang' gestaan bij een ongeluk, daar heb ik nog nooit door rood gereden. Dat heb ik nog maar 1x gedaan: leeg kruispunt, stromende regen en ik in mijn T-shirt B(
Starlet schreef:Overigens had daar allang een fietsbrug/tunnel moeten komen. Nu zijn er al 2 nichtjes van mij aangereden op die kruising, beiden omdat een automobilist door rood reed. De een kwam stukken beter weg dan de ander. De artsen zullen maar als laatste oplossing hebben om als laat 20'er je aan de morfine te zetten ivm rugklachten... Zelf heb ik (toen ik nog scholier was) ook al zo'n laagvlieger voor mijn fietsje langs zien komen... Dus de kruising is lokaal berucht.
Net als het vrijliggende fietspad langs de Halsterseweg, daar word ik vaak ingehaald door leraren op de fiets, terwijl ik braaf achter die slome dodo's blijf rijden :dyn_hyp:
Starlet schreef:Ach de hele groene golf staat niet handig afgesteld. Voor kruisende wegen springt het licht op groen zodra de ander rood ziet. Combineer dit met de lange wachttijden genoemd door keokiracer en het lokt uit om door oranje/rood te rijden. Of er wordt te hard gereden om nog snel een volgend licht te halen voor een afslaande richting... Persoonlijk zou ik de noordelijke en westelijke randweg ongelijkvloers gemaakt hebben in de groene golf richting en deze aan laten sluiten op de Markiezaatsweg, welke in mijn visie tot 2x2 verbreed zou zijn. Wat dan nog zou resten is een aansluiting voor Bergen-op-Zoom-Zuid.
Markiezaatsweg moet idd verbreed worden, 50 km/h op die weg is sowieso gestoord :nuts: Die vreemde rotonde naar De Plaat gaan volgens mij nog wel eens wat mensen. Groene golf staat idd soms vreemd afgesteld: vanaf de Van Gorkumweg de Randweg west op: eerste verkeerslicht zoals gewoonlijk tegen en toen gaf de groene golf 60 aan. Wij braaf 60 rijden naast een vrachtwagen die precies hetzelfde deed. Op het eind volop op de rem omdat het volgende verkeerslicht gewoon op rood bleef staan... Die aansluiting bij BoZ-Zuid komt er ook, kijk maar in dit topic: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 63#p150490
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...