Heb de video wel gekeken, maar dat is een lange tijd geleden . Natuurlijk heb ik niet 6:49 naar een rood licht staan kijken, maar jullie snappen het wel
(We gaan off-topic...)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Je hebt ze zelf volgens mij ook niet bekeken, na checken hoe lang het was: 6:53 en niet 6:49
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Het zijn twee stoplichten. De eerste gaat op groen en ik ga rijden, dan pas gaat nummer twee op groen. Ik rekende overigens vanaf oranje omdat ik dan ook stop.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Ik heb een ergere, vanaf 6:30 kijken
Link
Na de auto voor ons gaat het licht op rood en 1 seconde later gaat het licht weer op groen...
Nee, geen busingreep. Lijkt het gewone programma. Het volgende verkeerslicht is het probleem. Daar wordt met bussen gekloot en het wordt als doseer licht gebruikt. Dit licht is daar niet op afgesteld en er staan dan ook vaak bestuurders die niet weten dat je bij groen niet oprijdt als je het kruispunt dan gaat blokkeren.
Gekoppelde VRI's dus, waarbij de wachtrij verderop ervoor zorgt dat deze VRI de rechtdoorrichting naar minimale groentijd gaat.
Wat dan vaak erg irritant is, is dat de zijrichtingen meestal niet/amper gekort worden op groen en dat de wachtrij elke keer volloopt met verkeer uit de zijrichting, waarna de hoofdrichting weer belachelijk kort groen krijgt...
Dat lijkt me niet. Juist gezien de vele kruispuntopstoppingen die ik daar meemaak.
En met die korte groentijd valt het ook wel mee. Dit viel gewoon op omdat het anders nooit voorkomt.
Soms sta ik daar tijden te wachten voor groen licht.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Keer of 4-5
Hier op normale snelheid (ff snel geüpload):
Link
Nee, die knalde gewoon door rood. Daar sta je altijd zo ongelofelijk lang te wachten
Valt volgens mij over het algemeen wel mee.
Een probleem bij deze kruising is, dat er van alle kanten lijnbussen komen, die ingrijpen in de cyclus (hoewel dat hier niet aan de hand lijkt te zijn).
Een tweede probleem is, dat er geen voorsorteervak voor linksaf is (naar het station toe). Maar op termijn vervalt hier volgens de gemeentelijke plannen het tegemoetkomend autoverkeer, en op die toekomstige situatie is deze kruising bij de reconstructie al ingericht. Dat probleem vervalt dus op termijn.
peejay schreef:Een tweede probleem is, dat er geen voorsorteervak voor linksaf is (naar het station toe). Maar op termijn vervalt hier volgens de gemeentelijke plannen het tegemoetkomend autoverkeer, en op die toekomstige situatie is deze kruising bij de reconstructie al ingericht. Dat probleem vervalt dus op termijn.
Wordt die weg eenrichtingsverkeer? Ik ben benieuwd... Dan wordt die kruising voor degene op video een stuk drukker omdat verkeer van de andere richting om moet rijden via het station... Nou ja, we zullen zien hoe dat verloopt Trouwens, enig idee hoelang 'op termijn' is?
Noord-zuid via de Wassenaarstraat, zuid-noord via de Zuidoostsingel. Zie het Verkeersstructuurplan (2005) van onze mooie gemeente. .
Een termijn heb ik zo gauw niet gevonden.
Hou ook maar vast rekening met verkeerslichten op de kruising voordat je video begint, dus de kruising van de Bredasestraat met de Oude Stationsweg en de Williamstraat.
Hahaha, ronduit lachwekkend dat de gemeente qua OV maatregelen aansluiting wil zoeken bij OVBrabantStad, maar vervolgens het treinstation haast onbereikbaar maakt als je met de auto wil komen.... of gewoon iemand op wil halen.... Het staat daar in de spits altijd leuk vast. Een ramp als je er langs moet... En de bussen hebben geen voorrang op die kruising, althans niet in de gedeelde richting met de automobilist.
En zeg niet dat je dan maar de bus moet pakken, want dat lukt alleen (vooralsnog) als de trein uit Roosendaal komt. De bussen vertrekken namelijk op heel/half en de trein uit Zeeland komt altijd net na heel/half aan.
Op basis van deze studie kunnen de volgende aanbevelingen worden gedaan om rekening te houden met de gebruikersacceptatie van verkeerslichtenregelingen. Daarbij moet worden opgemerkt dat deze aanbevelingen enkel ter overweging zijn aangezien gebruikersacceptatie waarschijnlijk niet de enige en belangrijkste randvoorwaarde is bij het ontwerpen van een verkeerslichtenregeling.
Aanbevelingen:
voorkom korte en lange wachttijden omdat deze een onevenredige invloed hebben op de beleefde wachttijd en dus acceptatie;
leg minder nadruk op het voorkomen van dubbele stops, maar leg de nadruk op korte cyclustijden;
benadruk tenslotte de noodzaak van coördinatie wanneer steeds sprake is van korte wachttijden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer