Verkeersmisformatie / Fouten in de media
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Klopt, dat hele kleine ongenummerde stukje tussen KP Ressen en Bemmel, binnenkort wel weer onderdeel van de A15 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
Een beetje vergelijkbaar met KP Valburg, waar al A73 staat aangegeven via de A50 (wit op rood), hoewel de A73 pas bij KP Ewijk begint.
Ik vind die dubbelnummering maar onzin, ook al zit er wel wat achter het idee van de route naar Utrecht. En die dubbelnummering is op het stuk ook niet consequent doorgevoerd, soms staat er alleen A58, soms ook A27. Bij de opritten van nr. 14/Ulvenhout staat volgens mij wel A58/A27 naar beide richtingen.
Ik vind die dubbelnummering maar onzin, ook al zit er wel wat achter het idee van de route naar Utrecht. En die dubbelnummering is op het stuk ook niet consequent doorgevoerd, soms staat er alleen A58, soms ook A27. Bij de opritten van nr. 14/Ulvenhout staat volgens mij wel A58/A27 naar beide richtingen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Ehh..... ja, zo ongeveer moet het wel kloppenDs79m schreef:Dus is in westelijke richting staat er A58/A27, maar je komt onherroepelijk uit op de A16.

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf
Maar die A16 heet in Noorderlijke richting dan ook A58...Ds79m schreef:Dus is in westelijke richting staat er A58/A27, maar je komt onherroepelijk uit op de A16.
Laatst gewijzigd door harry op do 06 okt 2005, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- Moderator
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Pas vanaf afrit Eersel. Wie weet komt Turnhout nog wel op die misterieuze blauwe (lege) regels op de A2 op de Randweg Eindhoven?Ds79m schreef:En Turnhout staat op de A67 ook niet aangegeven. Extra verwarrend dus.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
-
- stadsweg
Ik kan me herinneren dat ik begin dit jaar ooit op radio2 de verkeersinformatie hoorde in "Knooppunt Kranenbarg". Toen vroeg Bert Kranenbarg aan die man van de ANWB, waar dat knooppunt lag, want hij had het nog nooit gehoord. Wist die man dus helemaal niet; "het zal daar altijd wel rustig zijn" of iets dergelijks was zijn antwoord.
Ik heb zo mijn bedenkingen...
Nee omdat dat "knooppunt" naar die man zn achternaam is vernoemd en niet bestaand is. Had je die link al gelegd?

Nee omdat dat "knooppunt" naar die man zn achternaam is vernoemd en niet bestaand is. Had je die link al gelegd?
-
- expressweg
Nog even over die RTL-kaart: bepaalde snelwegen die er (nog) niet liggen mogen er dan al wel op staan; rond Eindhoven ontbreken er vreemd genoeg twee: de A50 (die hier nog gewoon doorloopt naar Den Bosch...alsof 'ie dat überhaupt ooit heeft gedaan), en de A270 (het nummer staat er wel, maar de weg...?). Hmmz... 

-
- expressweg
Als ik een scanner had gehad, had ik jullie trouwens nog een leuke kaart uit de Capitool-reisgids van Nederland (ook een medium) (c) 2004 niet willen onthouden. Daar is an sich niks mis mee...zij het dat de betreffende kaart eerder uit 1994 (of wellicht nóg eerder) dan uit 2004 is...
Je informatie up-to-date houden bij een herdruk schijnt dus erg moeilijk te zijn. Frappant detail is dan weer, dat een tweede soortgelijke wegenkaart op de achterflap weer wèl klopt...Snappen jullie het nog?

Je informatie up-to-date houden bij een herdruk schijnt dus erg moeilijk te zijn. Frappant detail is dan weer, dat een tweede soortgelijke wegenkaart op de achterflap weer wèl klopt...Snappen jullie het nog?

-
- 4x5 autosnelweg
Ik heb die gids ook, en even geprobeerd de kaarten in te scannen. Ik heb de druk uit 2001.Alargule schreef:Als ik een scanner had gehad, had ik jullie trouwens nog een leuke kaart uit de Capitool-reisgids van Nederland (ook een medium) (c) 2004 niet willen onthouden. Daar is an sich niks mis mee...zij het dat de betreffende kaart eerder uit 1994 (of wellicht nóg eerder) dan uit 2004 is...
Kaart binnenin
Kaart op de achterflap
Ik geef geen verder commentaar, maar er zitten veel fouten in (óók op de kaarte op de achterflap!) en die moeten voor ons makkelijk uit te halen zijn. Het zijn er helaas best veel

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
A48, A52, zelfs een N48 naar Zwolle, N52 in Duitsland, missende A73, A68, N2 zijn een paar dingen die je zo uit de kaart binnenin haalt.
Achterkant: N59 Emmeloord - Hattem, N271 als snelweg, A59 bij Willemstad staat als A257, A29 staat als N59, de N343 loopt ineens ten noorden van Nordhorn, Gaasperdammerweg als A10, waardeloze kaarten dus
Achterkant: N59 Emmeloord - Hattem, N271 als snelweg, A59 bij Willemstad staat als A257, A29 staat als N59, de N343 loopt ineens ten noorden van Nordhorn, Gaasperdammerweg als A10, waardeloze kaarten dus

-
- 4x5 autosnelweg
Een R zonder nummer op de R 2 bij Antwerpen!
Een N nummer dat sinds 1986 niet meer gebruikt wordt! (N 617)
En ten slotte een veel beter nummer voor de A 59-west: A 257. Dat mogen ze wel invoeren van mij, scheelt de belachelijke A 59 kronkel via de A 17 en A 16.
Een N nummer dat sinds 1986 niet meer gebruikt wordt! (N 617)
En ten slotte een veel beter nummer voor de A 59-west: A 257. Dat mogen ze wel invoeren van mij, scheelt de belachelijke A 59 kronkel via de A 17 en A 16.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x4 autosnelweg
Niet helemaal misformatie, maar toch opvallend. Gisteravond was op Omroep Brabant-nieuws een item over samenwerking binnen de driehoek Eindhoven-Weert-Hasselt. Daar kwam ook een stukje over infrastructuur bij.
Daar zei men: Een probleem blijft de verbinding Eindhoven-Hasselt, in Belgie ligt al een snelweg, terwijl in Nederland een B-weg ligt.
Daar zei men: Een probleem blijft de verbinding Eindhoven-Hasselt, in Belgie ligt al een snelweg, terwijl in Nederland een B-weg ligt.

-
- expressweg
-
- Moderator
1. In België loopt daar geen snelweg.ViaHaaren schreef:Niet helemaal misformatie, maar toch opvallend. Gisteravond was op Omroep Brabant-nieuws een item over samenwerking binnen de driehoek Eindhoven-Weert-Hasselt. Daar kwam ook een stukje over infrastructuur bij.
2. Nederland kent geen B-wegen, we zijn niet in Duitsland
maar een veelgehoorde misser.
-
- Wegnummerfotograaf
Maar wel een riante autoweg die in bijna alle opzichten op een snelweg lijkt. Behalve de meest zuidelijke kilometers.Chrizz schreef:1. In België loopt daar geen snelweg.
Maar wel een karrenspoor in Aalst en in Valkenswaard dat op een B-weg lijkt. In Nederland is "B-weg" trouwens wel degelijk een goed gedefinieerd begrip.Chrizz schreef:2. Nederland kent geen B-wegen, we zijn niet in Duitsland
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
--Harry.
--Harry.
-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
De N205 komt redelijk in de buurt van Zwanenburg (rond de N232 en KP Rottepolderplein). En wellicht vond met "Hillegom-Haarlem" wat verwarrend, omdat dat de N208 is. Die N205 maakt nu eenmaal een hele rare bocht.mavas schreef:Wat dachten we van deze, nu te zien bij Goedemorgen Nederland:
"N205 Hillegom - Zwanenburg, weg afgesloten tussen de Schipholweg en de N201."
Zwanenburg? de N205 loopt toch tot Heemstede door?
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Maar het is nog altijd duidelijker dan wat nu.nl produceert:
Algemene melding - Zwanenburg <,
>
wegafsluiting
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net