A4 Delft - Amsterdam
tussen Leidschendam en Zoeterwoude-Dorp
3 km langzaam rijdend verkeer
Waarom is dit Delft - Amsterdam en geen Den Haag - Amsterdam? Dat zou toch veel logischer zijn dan het kleinere Delft? Den Haag is veel groter en heeft ook aansluiting op de A4.
De A59 is nog erger:
A59 Hellegatsplein - Oss
tussen Engelen en knp. Empel
3 km langzaam rijdend verkeer
Noem dat dan gewoon Waalwijk - Oss. Ze noemen nu altijd het hele stuk A59. Zeker het gedeelte ten westen van de A16 doet er zeker niet toe.
Een aantal correcties; de volgende eindpunten hoor ik in de verkeersinformatie:
A4 in de Ring Rotterdam: Vlaardingen-Hoogvliet
A17 Dordrecht-Roosendaal
A18 Zevenaar-Varsseveld
A29 Rotterdam-Bergen op Zoom
A59 +Oss, ook consequent genoemd.
A67 Turnhout-Venlo-Duisburg
Vreemd, de verkeersinfo noemt doelen die op de betreffende wegen niet eens aangegeven staan (bijv. A29/A67)
waldo79 schreef:Vreemd, de verkeersinfo noemt doelen die op de betreffende wegen niet eens aangegeven staan (bijv. A29/A67)
Dat zegt misschien meer over de bewegwijzering op die wegen, dan over de verkeersinformatie. Hoewel ik uiteraard ook niet vind dat Oss vanaf het Hellegatsplein moet worden aangegeven.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
waldo79 schreef:Vreemd, de verkeersinfo noemt doelen die op de betreffende wegen niet eens aangegeven staan (bijv. A29/A67)
Dat zegt misschien meer over de bewegwijzering op die wegen, dan over de verkeersinformatie. Hoewel ik uiteraard ook niet vind dat Oss vanaf het Hellegatsplein moet worden aangegeven.
Op de wegwijzers verschijnt Oss pas bij Knooppunt Hintham (Das ongeveer 15 km). Verder Zierikzee ten westen van Knooppunt Empel. :P
Vinny schreef:Men noemt in principe de eindbestemming.
Dit is dus niet de eindbestemming volgens de wegwijzers. Bijvoorbeeld de A20 wordt altijd Gouda - Hoek van Holland genoemd, maar op de meeste wegwijzers staan deze bestemmingen niet (Utrecht, resp. Rotterdam).
Ik vind dat ze de bestemmingen zouden moeten gebruiken die op de wegwijzers staan.
Trouwens, bij files in de buurt van Zwolle wordt de A28 vaak "richting Assen" genoemd...
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Ook de volgende wegen wijken in de verkeersinfo af van de lijst van Vinny:
A1: Amsterdam - Amersfoort - Apeldoorn - Deventer - Hengelo-Osnabrück
A2: Amsterdam - Utrecht - `s-Hertogenbosch - Eindhoven - Maastricht - Luik
A6: Muiden - Lelystad - Emmeloord - Joure
A7: Zaanstad - Purmerend - Hoorn - Afsluitdijk - Heerenveen - Groningen
A9: Diemen - Amstelveen - Alkmaar - Den Helder
A13: Rijswijk - Rotterdam
A15: Maasvlakte - Europoort - Ridderkerk - Gorinchem - Nijmegen
A20: Hoek van Holland - Gouda
A27: Almere - Utrecht - Gorinchem - Breda
A28: Utrecht - Amersfoort - Zwolle - Hoogeveen - Assen - Groningen
A67: Geen Duisburg zoals Waldo schreef. Als er file staat voor de grens wordt altijd Venlo genoemd (ook al is dat niet juist)
harry schreef:[it is dus niet de eindbestemming volgens de wegwijzers. Bijvoorbeeld de A20 wordt altijd Gouda - Hoek van Holland genoemd, maar op de meeste wegwijzers staan deze bestemmingen niet (Utrecht, resp. Rotterdam).
Vanaf KP Gouwe staat Hoek van Holland toch al aangegeven op de borden? Of is dit veranderd?
harry schreef:Dit is dus niet de eindbestemming volgens de wegwijzers. Bijvoorbeeld de A20 wordt altijd Gouda - Hoek van Holland genoemd, maar op de meeste wegwijzers staan deze bestemmingen niet (Utrecht, resp. Rotterdam).
Vanaf KP Gouwe staat Hoek van Holland toch al aangegeven op de borden?
Klopt. Foutje van mij.
Alleen in richting Gouda wijkt het dus af.
wegnummers.nl foto's van alle genummerde wegen (o.a. NBA), plaatsnaamborden en molens
--Harry.
Coenplein - De Nieuwe Meer (buitenring)
ter hoogte van knp. Coenplein
wegafsluiting in verband met wegwerkzaamheden
volg de borden
volg de omleidingsborden
vid.nl
Beetje dubbel. Moet je nou de gewone borden of de omleidingsborden volgen?
Luisteren jullie alleen maar naar commerciële omroepen of luister ik naar de verkeerde verkeersinformatie dat jullie het hebben over wegnummers en richtingen die opgelezen worden?
Als ik op bijv. 3FM de verkeersinformatie hoor, dan wordt er _nooit_ een normaal lijstje met wegennummers, richtingen en filelengtes opgelezen, maar komt er altijd een absoluut zinloze en nietszeggende beschrijving van de filesituatie. "Rond Amsterdam de dagelijkse files, het is wat druk op de A10 bij _blabla_. Een opvallende file (!) op de A1, voor Watergraafsmeer staat 28 km file" Wat is hieraan slecht:
- De helft van de files wordt helemaal niet genoemd, want "dagelijks" of "niet opvallend"
- Het is compleet onduidelijk of "jouw" weg al geweest is en of hij nou bij "In het midden van het land", "Rond Amsterdam" of "Rond Utrecht" hoort (A2 bijv.)
- Dingen als "het is wat druk" of "veel verkeer" zeggen mij helemaal niks.
Geef mij maar het Duitse systeem: Gewone opgelezen lijst met files vanaf een bepaald aantal km's (1-4 afhankelijk van de drukte) en dan een automatisch bandje met _alle_ files op een middengolfzender die speciaal daarvoor nog wordt gebruikt (hebben die AM zenders tenminste ook nog nut). Het enige irritante vind ik nog dat er per se een beat of deuntje achter het oplezen van de files moet.. dat mogen ze in Duitsland dan ook wel afschaffen.
jeroent schreef:Luisteren jullie alleen maar naar commerciële omroepen of luister ik naar de verkeerde verkeersinformatie dat jullie het hebben over wegnummers en richtingen die opgelezen worden?
Als ik op bijv. 3FM de verkeersinformatie hoor, dan wordt er _nooit_ een normaal lijstje met wegennummers, richtingen en filelengtes opgelezen, maar komt er altijd een absoluut zinloze en nietszeggende beschrijving van de filesituatie. "Rond Amsterdam de dagelijkse files, het is wat druk op de A10 bij _blabla_. Een opvallende file (!) op de A1, voor Watergraafsmeer staat 28 km file" Wat is hieraan slecht:
- De helft van de files wordt helemaal niet genoemd, want "dagelijks" of "niet opvallend"
- Het is compleet onduidelijk of "jouw" weg al geweest is en of hij nou bij "In het midden van het land", "Rond Amsterdam" of "Rond Utrecht" hoort (A2 bijv.)
Geef mij maar het Duitse systeem: Gewone opgelezen lijst met files vanaf een bepaald aantal km's (1-4 afhankelijk van de drukte) en dan een automatisch bandje met _alle_ files op een middengolfzender die speciaal daarvoor nog wordt gebruikt (hebben die AM zenders tenminste ook nog nut). Het enige irritante vind ik nog dat er per se een beat of deuntje achter het oplezen van de files moet.. dat mogen ze in Duitsland dan ook wel afschaffen.
Ja, maar das niet op alle omroepen zo. Op commerciëele worden wel de helft van de files niet opgelezen. Op de publieke omroepen zoals Radio 2 wel. De Duitse fileberichtgeving zowieso wel goed.
Regio's opnoemen is nogal vaag. Doe dan per snelweg. Want valt Hilversum nou dan in regio Utrecht of Regio Amsterdam?
jeroent schreef:Luisteren jullie alleen maar naar commerciële omroepen of luister ik naar de verkeerde verkeersinformatie dat jullie het hebben over wegnummers en richtingen die opgelezen worden?
Ja, maar das niet op alle omroepen zo. Op commerciëele worden wel de helft van de files niet opgelezen. Op de publieke omroepen zoals Radio 2 wel. De Duitse fileberichtgeving zowieso wel goed.
Regio's opnoemen is nogal vaag. Doe dan per snelweg. Want valt Hilversum nou dan in regio Utrecht of Regio Amsterdam?
Sinds wanneer zijn ze op Radio 2 volledig?? Ik hoor om 7u 's ochtends: "Er zijn geen bijzonderheden, alleen de file op de A4 bij Den Haag... De rest zijn allemaal van normale lengte." Nou daar ben je veel mee
Een term die ik ook wel eens hoort is: "Een file op de A20 Gouda richting Hoek van Holland, 8 km". Je verwacht dan nog te horen waar ongeveer, maar dat is er niet bij.
Mark schreef:Een term die ik ook wel eens hoort is: "Een file op de A20 Gouda richting Hoek van Holland, 8 km". Je verwacht dan nog te horen waar ongeveer, maar dat is er niet bij.
Zo werd het in eerste instantie ook weergegeven in het programma Goedemorgen Nederland. Alle files kwamen langs, met dingen als A4 Amsterdam-Delft 2 km file. Na kritiek van kijkers is het aangepast.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
fok! schreef:Door een fout van de beveiliging heeft een 23-jarige man uit Den Haag de nacht van maandag op dinsdag op het toilet van een tankstation moeten doorbrengen. De beveiling draaide 's avonds de deur op het slot zonder binnen te controleren of er iemand op zat. Zijn reisgenoot had het te laat in de gaten en kon niemand meer waarschuwen. Hij is vervolgens doorgereden.
Het ging om een tankstation langs de A26 bij Numandsdorp. De man heeft de hele nacht opgesloten gezeten en werd vanochtend slapend gevonden door de pompbediende die meteen 112 belde. Er bleek niets met de man aan de hand te zijn en kreeg van de politie een lift naar het dichtsbijzijnde treinstation om per trein zijn weg te vervolgen.