[N065] Aanpassing kruispunten en groot onderhoud 2010

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

waldo79
2x5 autosnelweg

[N065] Aanpassing kruispunten en groot onderhoud 2010

Bericht door waldo79 » ma 25 jan 2010, 15:24

Een berichtje over het kruispunt Quatre Bras in het Brabants Dagblad, regio Tilburg:
BD, 25 januari 2010 schreef: OISTERWIJK - De reconstructie van het kruispunt Quatre Bras ter hoogte van Lei Ping aan de N65 start dit voorjaar.

In het najaar moeten de werkzaamheden zijn afgerond. Uitvoegstroken vanuit zowel de richting Tilburg als Den Bosch naar Oisterwijk en Udenhout worden verlengd. Zowel aan de Pannenschuurlaan (Oisterwijk) als de Kreitenmolenstraat (Udenhout) komen extra opstelstroken om het verkeer beter te laten doorstromen
Bron

Via
2x4 autosnelweg

Re: N65: ombouw tot A65 ?!

Bericht door Via » ma 25 jan 2010, 15:27

Dat zou ook eens tijd worden met een vertraging van 1,5 jaar. En dan te bedenken dat dit nog steeds een lapmiddeltje is, want een ongelijkvloerse oplossing wordt telkens nog verder vooruit geschoven... :roll:

En dan moeten ze tegelijkertijd ook maar eens beginnen met het kruispunt bij Helvoirt (opstelstroken aanpassen en verouderde VRI vervangen) en de maatregelen die in Vught gepland staan.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 25 jan 2010, 15:44

^^In de reacties onder het artikel wordt ook geklaagd over dat het een maar een lapmiddel is. Het oversteken van de N65 vanuit de zijwegen wordt er niet beter op.

Remco
stadsweg

Bericht door Remco » ma 25 jan 2010, 15:46

ViaHaaren schreef:Dat zou ook eens tijd worden met een vertraging van 1,5 jaar. En dan te bedenken dat dit nog steeds een lapmiddeltje is, want een ongelijkvloerse oplossing wordt telkens nog verder vooruit geschoven... :roll:

En dan moeten ze tegelijkertijd ook maar eens beginnen met het kruispunt bij Helvoirt (opstelstroken aanpassen en verouderde VRI vervangen) en de maatregelen die in Vught gepland staan.
Volgens mij is de software van de VRI in Helvoirt een maand of wat geleden vervangen. Helaas is de afstelling nog niet goed, waardoor er in de spits lange files staan op de N65....

Zie http://www.brabantsdagblad.nl/regios/me ... en-N65.ece

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 25 jan 2010, 15:57

Even terzijde: ik dacht dat de provincie Noord-Brabant het beheer van de N65 zou overnemen :oops:

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 25 jan 2010, 16:01

De software is misschien wel vervangen, maar de masten en lantaarns moeten nog worden vervangen door LED. En bovendien zweven er overal draden door de lucht nu, dus het is duidelijk voor tijdelijk allemaal.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 25 jan 2010, 19:19

waldo79 schreef:Even terzijde: ik dacht dat de provincie Noord-Brabant het beheer van de N65 zou overnemen :oops:
Ik dacht dat dat alleen gold voor de N 69...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » ma 25 jan 2010, 21:51

Remco schreef:Volgens mij is de software van de VRI in Helvoirt een maand of wat geleden vervangen. Helaas is de afstelling nog niet goed, waardoor er in de spits lange files staan op de N65....

Zie http://www.brabantsdagblad.nl/regios/me ... en-N65.ece
Ik had afgelopen zondag niets te klagen over de verkeerslichten. Groene golf van Tilburg tot aan 's-Hertogenbosch.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » wo 27 jan 2010, 22:02

Woensdag 27 januari hebben de Provincie Noord-Brabant, Rijkswaterstaat en de gemeenten Tilburg, Oisterwijk en Haaren het startsein gegeven voor de verbetering van de twee kruispunten op de N65. De kruispunten die worden aangepast zijn Quatre Bras en Helvoirt.
:arrow: Bron

Via
2x4 autosnelweg

Re: N65: Aanpassing kruispunten en groot onderhoud 2010

Bericht door Via » di 03 aug 2010, 13:08

Omdat het samenvoegen van topics niet gaat dan maar zo:
ViaHaaren schreef:Momenteel liggen de kruispunten Quatre Bras (Oisterwijk-Udenhout) en Helvoirt eruit en is het daar niet mogelijk de N65 op of af te rijden. Dit leidt tot grote drukte op het OWN hier in de omgeving, omdat de omleidingsroutes niet goed worden gevolgd. Ik zag vandaag dat er een heel geel bordenwoud is bijgekomen, alsmede een aantal vrachtverkeerverboden bij de kernen. Het probleem is alleen dat er geen alternatieven zijn voor die wegen en dat het alsnog genegeerd wordt.

Hopelijk wordt het met die nieuwe opstelvakken die worden aangelegd wel wat beter, maar het wordt toch echt tijd voor meer dan enkel dat soort lapmiddeltjes... :roll:

ViaHaaren schreef:Bij Quatre Bras schiet het enorm op met de verbreding van de toeleidende wegen, er wordt al de hele week volop geasfalteerd. Het wordt wel een erg brede opstelruimte aan beide zijden. Hopelijk kan de VRI (die ook wordt vervangen) met een goede regeling een verbetering van de verkeersstromen bewerkstelligen.

Bij Helvoirt is men met name nog bezig met kabelwerken.

Bij beide kruispunten is het nu niet mogelijk de N65 op of af te rijden, wat leidt tot een enorme massa verkeer die over andere wegen rijdt, die daar totaal niet op berekend zijn. Op sommige plekken wordt je als fietser zowat van de weg (60 km met suggestiestroken) gereden... :roll:
GrandmasterE schreef:Hopelijk gaat het allemaal wat helpen, maar het rijk kan een structurele oplossing niet blijven uitstellen.
Heb je trouwens ook wat foto's ?

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » di 03 aug 2010, 13:27

Ik ben gisterenavond wat foto's gaan maken van de N65 en de werkzaamheden aldaar. Voor informatie over de werkzaamheden kijk in deze link op pagina 16 en 17.

Afbeelding
Mgr. Zwijsenstraat in Haaren. Momenteel onderdeel van een omleidingsroute van de N65, waar de weg niet op berekend is. Als fietser word je zowat van de weg afgereden, vandaar deze borden die pas een paar dagen geleden zijn geplaatst.

Afbeelding
Deze week is de rijbaan richting Den Bosch afgesloten en tevens in gebruik als walsparkeerplaats. Volgende week komt de rijbaan richting Tilburg aan de beurt, die met dit bord wordt aangekondigd.

Afbeelding
De rijbaan richting Tilburg. Zoals je ziet kan wat onderhoud geen kwaad.

Afbeelding
Bij de Heusdensebaan waarschuwt men met andere borden voor het klemrijden van fietsers.

Afbeelding Afbeelding
De nieuwe opstelvakken bij Quatre Bras vanuit Udenhout gezien. Een linksaffer, een rechtdoorvak en twee rechtsaffers richting Tilburg. Zoals ook te zien is is de totale VRI-installatie momenteel verdwenen, deze zal worden vervangen door een nieuwe.

Afbeelding
Het maanden geleden afgebrande Chinees restaurant bij kruispunt Quatre Bras ligt er nog altijd zo bij. Zal voorlopig wel zo blijven.

Afbeelding
De nieuwe indeling van de Pannenschuurlaan richting Oisterwijk. Er zal zelfs een kort stukje met 2 rijstroken komen!

Afbeelding
De brede lap asfalt vanuit Oisterwijk gezien. Er is overigens gebruik gemaakt van Multicell, oftewel open asfalt wat met cementslurrie is gevuld. Lekker duurzaam. :)

Afbeelding Afbeelding
Op de rijbaan richting Den Bosch is al een profileerlaag gedraaid om de weg weer onder voldoende afschot te leggen.

Afbeelding
Dit stuk bij Haaren was al in april voorzien van de definitieve SMA-deklaag en markeringen, maar toch zijn er weer stukken uitgefreesd die opnieuw moeten. Jammer van de onderbroken kantmarkeringen die de weg er niet fraaier op maken.

Vandaag was men overigens ter hoogte van Helvoirt bezig met het draaien van de SMA-deklaag zag ik. Schiet lekker op!

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 03 aug 2010, 14:05

Nette reportage ;)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » do 05 aug 2010, 15:21

Inmiddels is de deklaag overal gedraaid (op sommige plekken wel 30 cm smaller dan de oude onderlaag) en is men druk bezig om er de nieuwe markering op te zetten. Helaas dus onderbroken kantstrepen en volgens mij wat smallere rijstroken dan in de oude situatie. Een vrachtwagen past op de rechterrijstrook maar net tussen de lijnen... :roll:

Bij Helvoirt was men net bezig om nieuwe palen te zetten voor de voorwaarschuwingsseinen, maar dat worden er nu drie in plaats van de twee in de oude situatie. Ben benieuwd wat die derde dan gaat tonen.

safari
zandpaadje

Bericht door safari » ma 09 aug 2010, 19:38

ViaHaaren schreef:Inmiddels is de deklaag overal gedraaid (op sommige plekken wel 30 cm smaller dan de oude onderlaag) en is men druk bezig om er de nieuwe markering op te zetten. Helaas dus onderbroken kantstrepen...
Waarom "helaas"? Het is toch een typische GOW, 80 km/u, gelijkvloerse kruisingen?

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » ma 09 aug 2010, 19:42

^^ Welkom op het forum waar 99% van de bezoekers grote problemen heeft met onderbroken kantstrepen. :roll:

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 09 aug 2010, 20:28

Het gebruik van GOW-onderbroken kantmarkering wordt niet door iedereen onderschreven.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 09 aug 2010, 20:37

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt ;) :PP:

safari
zandpaadje

Bericht door safari » ma 09 aug 2010, 21:02

Ah, excuses!

Ik heb er geen problemen mee. Als de wegbeheerders ze eindelijk eens gaan toepassen zoals het in de richtlijn bedoeld is. Dus geen doorgetrokken rechts op 80-wegen en geen 3-3 rechts op 100-wegen. Daar wordt nog wel eens tegen gezondigd. En dan snapt niemand het meer op een gegeven moment.

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » ma 09 aug 2010, 21:39

Waarom niet laten zoals het in RONA was?

De rijbaanscheiding met die dubbele streep kan me niet zoveel boeien.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 09 aug 2010, 23:23

Men schijnt nou eenmaal te willen zeggen met een doorgetrokken streep: Dit is een autoweg. U mag niet stoppen, in de berm parkeren, keren of de streep overschrijden om aanpalende percelen te bereiken. Met de groene middenstreep wil men zeggen: U mag hier 100 km-h rijden, en houdt genoeg afstand ten opzichte van uw tegenliggers.

Op zich zou je zeggen dat het wel begrijpelijk zou kunnen werken... Het doet het alleen helaas niet...

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » di 10 aug 2010, 13:36

Momenteel ligt de rijbaan richting Tilburg eruit en daar was men vanochtend al bezig om de profileerlaag op de oude rijbaan te draaien. In Helvoirt was men bij het kruispunt druk bezig om nieuwe VRI-masten en lantaarns te zetten, hopelijk schiet dat ook op. En dan zal maandag alles weer normaal zijn, maar dan is de rijksweg helemaal in een nieuw jasje gestoken. :)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 22 aug 2010, 10:02

Het groot onderhoud is klaar. Vooral kruispunt Quatre Bras is een monsterlijke lap asfalt geworden waarbij zelfs de zijwegen over een kort stukje 2x2 rijstroken hebben gekregen. Ook de groene golf voor vrachtverkeer is uitgebreid naar de twee kruispunten die zijn gereconstrueerd, zodat nu alle verkeerslichten op de N65 (op de drie in Vught na) dit systeem hebben.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 23 aug 2010, 13:04

De weg ziet er weer netjes uit.

Afbeelding

Ik heb geen nieuwe wegwijzers gezien. Behalve een rechtdoorbord richting A65 bij Berkel-Enschot. Geen NBA, dus misschien stond het er al een tijdje en had ik hem nog niet eerder gezien.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 23 aug 2010, 13:15

Dat klopt, de weg ziet er zeker weer prima uit en ligt nu ook weer goed onder verkanting. Pluim voor Rijkswaterstaat voor de zo grondige uitvoering van het onderhoud met betrekkelijk weinig hinder! :)

Die voorwegwijzer bij Berkel-Enschot is een vreemde eend in de bijt, want die is wel geplaatst in de NBA-uitrolfase en staat er nog maar een aantal maanden. Verder zag ik dat er vanuit Tilburg bij Quatre Bras de voorwegwijzer richting Oisterwijk is vernieuwd en dat de uitsmijter ook nog vervangen moet worden, daar staat nu nog een geel tijdelijk bord. Wel zag ik dat op een kruispunt de handwijzerplaten waren omgedraaid, zodat [N65] onder de bestemmingen hing. Misschien dat die nog vervangen moeten worden vanwege plakbandschade?

PW100
verkeersader

Bericht door PW100 » wo 25 aug 2010, 22:58

Harry heeft het spits al afgebeten (drive-by foto Harry??)
Drive-by shooting van zondag 22 augustus 2010.
Afbeelding
Zie de spoiler voor de volledige reportage van 25 foto’s:
SPOILER: TOON

1) We beginnen vanaf de A65, bij de overgang naar de N65, richting ’s-Hertogenbosch.
Afbeelding

2) 5 Voorsorteervakken bij kruising Oisterwijk/Udenhout. Linksaf naar Undenhout/Berkel-Enschot heeft een extra opstelstrook gekregen. Alle opstelstroken zijn (aanzienlijk) verlengd.
Afbeelding

3)
Afbeelding

4) Kruising Heusdensebaan.
Afbeelding

5) Kruising Haaren (Monseigneur Zwijsenstraat).
Afbeelding

6) Kruising Helvoirt (Molenstraat/Torenstraat). Bord Haaren valt deels weg achter vrachtwagengroenegolfdoorstroommatrixbord.
Afbeelding

7) Geen extra opstelstroken, wel verlengd. Barrier rechts (tijdelijk?).
Afbeelding

8) Blauwvak gepopnageld . . .
Afbeelding

9)Kruising Cromvoirt (Boslaan/Vijverbosweg). Let op de ultrakorte opstelstrook rechts.
Afbeelding

10) Kruising Martinilaan/De Breautelaan.
Afbeelding

11) Waarschuwing hoogtebeperking tunnelbak.
Afbeelding

12) Inmiddels gekeerd, nu rijdend richting Tilburg. Kruising Martinilaan/De Breautelaan.
Afbeelding

13) Kruising Cromvoirt (Boslaan/Vijverbosweg). Karakteristiek pand, etablisement De 4 Kolommen.
Afbeelding

14) Kruising Helvoirt (Molenstraat/Torenstraat).
Afbeelding

15) Zeer karakteristiek beeld van deze fraaie weg (alleen die kantmarkering . . . )
Afbeelding

16) Kruising Haaren (Monseigneur Zwijsenstraat).
Afbeelding

17) Kruising Heusdensebaan.
Afbeelding

18) Tekst, zie 15).
Afbeelding

19) Tekst, zie 15). Verder veel pechhavens.
Afbeelding

20) Kruising Oisterwijk/Udenhout. Vanaf deze zijde geen extra opstelstroken. Wel een (tijdelijke) barrier.
Afbeelding

21) Vanuit Oisterwijk naderen we de N65 over de Pannenschuurlaan.
Afbeelding

22)
Afbeelding

23) Vier (verlengde) opstelstroken, waarvan twee linksaf richting Tilburg.
Afbeelding

24) Nu maar hopen dat de groenfases voldoende tijd bieden om de vakken volledig leeg te laten lopen.
Afbeelding

25) Maar liefst vijf opstelstroken vanuit Udenhout/Berkel-Enschot.
Afbeelding
Met vriendelijke groeten,
VAHS en PW100.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 25 aug 2010, 23:37

Jammer dat er niet voor gekozen is om een aantal aansluitingen ongelijkvloers te maken. Overigens vind ik de N65 wel een van de mooiste wegen van Nederland...

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » do 26 aug 2010, 0:17

Wat een prachtige weg toch. Eigenlijk is het ook helemaal niet zo erg dat er stoplichten in zitten, het is gewoon erg irritant. Daarom rijden wij deze route niet meer (vroeger wel richting Arnhem of zo, geleid door navigatiesysteem). Daarom is het me ook nooit opgevallen hoe mooi de weg is, omdat je zit te kniezen door die stoplichten.

Zijn hier structurele fileproblemen?

Tim
expressweg

Bericht door Tim » do 26 aug 2010, 0:22

Het is wat je structurele files noemt... In de spits kom je volgens mij echt niet in een groenfase door...
De A65 lijkt me raadzaam. Het gaat om 11 of 12 kilometer autoweg, voorzover ik weet.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 26 aug 2010, 8:52

Onderbroken kantmarkering op meerstrookswegen; het blijft knap waardeloos.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 26 aug 2010, 12:14

PW100 schreef:(drive-by foto Harry??)
Ja, bij heel mooi weer en een (redelijk) schone voorruit wil ik dat wel eens doen. :)
(Trouwens, ik heb de VAHS/PW100-rapportages wel gemist, de afgelopen maanden.)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.