(Foto Frits)
Volgens sommige kaarten loopt de weg via de Rue de la Chapelle en Rue Pont-Léopold in Verviers. Volgens andere kaarten is dat een deel van de N627e.
Maar het was een raadsel voor ons hoe het precies zat.
Ik denk dat ik dit raadsel nu heb opgelost. In wallonië zijn enkele korte wegen kennelijk van nummer veranderd (ergens tussen 1985 en 2005). Daarbij hebben gewone nummers plaats gemaakt voor a-nummers. Bijvoorbeeld N616 werd N30b, N950 werd N947b, N682 werd N3h, N694 werd N3i.
Soms staan nog steeds de oude wegnummers aangegeven op de snelweg en zelfs op hm-bordjes. (De officiële nieuwe nummers worden op de website van het Waalse gewest gebruikt.)
Dit is bijvoorbeeld de N3h:

En dit gaat naar de N3i:

Ik denk dat hetzelfde aan de hand is met de N625: het is het oude nummer voor N627e.
Bijzonder is wel dat N627e inmiddels ook niet meer op de Waalse website vermeld wordt. Terwijl ik 1 of 2 jaar geleden nog van die website gehaald heb dat de weg 376 meter lang is. Waarschijnlijk is de weg vrij recent overgedragen aan de gemeente.
Het zou natuurlijk leuk zijn als we hiervan een bevestiging kunnen krijgen. Maar zolang niemand zegt dat het niet zo is, neem ik aan dat ik gelijk heb. Zolang Wallonië zijn wegwijzers niet aanpast, kunnen mensen zich dus te blubber blijven zoeken naar de N625...