Snelwegsymbooltje
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Snelwegsymbooltje
Hét symbooltje wat aangeeft of om een plaats te bereiken de snelweg moet worden gevolgd. Dat brengt voor sommige bestuurders mee dat ze een andere route moeten volgen.
Helaas constateer ik dat het symbooltje niet echt consequent wordt toegepast. Wat is jouw mening?
Helaas constateer ik dat het symbooltje niet echt consequent wordt toegepast. Wat is jouw mening?
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Niet altijdMark schreef:In Rotterdam worden deze symbooltjes veelvuldig toegepast. Meestal in combinatie met 'Ring'.

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
-
- expressweg
Goh, en zelfs al zou men daar de snelweg reeds wit op rood aanduiden (wat mijns inziens toch duidelijker zou zijn, alleszins opvallender), dan weet je eigenlijk ook wel dat je nog niet op de snelweg bent, zoiets zie je nu eenmaal, aangezien je midden in de stad zit en nergens een bord "begin snelweg" gepasseerd bent. Bovendien staan er bij mijn weten geen handwegwijzers op snelwegen ... 

-
- expressweg
Tja. Het is nu eenmaal de regel dat wegnrs pas in hun kadertje worden aangegeven als je ook direct de genoemde weg oprijdt.
In het geval van snelwegen is het wellicht niet per se nodig, maar in het geval van niet-snelwegen (N-wegen) wel degelijk. Anders zou ik denken dat de desbetreffende weg op deze plek loopt, en heb je niet meer door wanneer je daadwerkelijk op de weg zelf bent beland.
Omdat bij snelwegen deze verwarring niet snel ontstaat zou je de regel wellicht alleen voor snelwegen kunnen schrappen...
In het geval van snelwegen is het wellicht niet per se nodig, maar in het geval van niet-snelwegen (N-wegen) wel degelijk. Anders zou ik denken dat de desbetreffende weg op deze plek loopt, en heb je niet meer door wanneer je daadwerkelijk op de weg zelf bent beland.
Omdat bij snelwegen deze verwarring niet snel ontstaat zou je de regel wellicht alleen voor snelwegen kunnen schrappen...
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Of de Hoeksche Waard, daar is het net zo erg als ZoetermeerMark schreef:Ik zie het toch het liefst tussen haakjes, en als je de snelweg oprijdt in wit op rood. Of gaan we in de voetsporen van Zoetermeer treden?

Ook kun je natuurlijk de snelwegbestemmingen op een groene achtergrond zetten (vgl. Duitsland: de snelweg met symbooltje en wegnummer op den blauwe achtergrond geplaatst op gele borden op het OWN)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Mwah, vind ik meevallen hoor. Alle borden zijn inderdaad groen, ook de verwijzingen naar de snelwegen, maar ik heb nooit het idee gehad dat ik dan ook daadwerkelijk de snelweg opging. Bij de snelweg staan bovendien enorme borden met een groot snelwegteken, alle grote bestemmingen langs de weg en allerlei uitleg over de tol. Plus natuurlijk een tolpoort om je biglietta te trekkenVinny schreef:Een paar weken in Italie rondrijden en je bent erg blij dat we dit in Nederland niet zo doen...Omdat bij snelwegen deze verwarring niet snel ontstaat zou je de regel wellicht alleen voor snelwegen kunnen schrappen...

Overigens hoeft het van mij op verwijzingen naar de snelweg niet in wit op rood, platte tekst is prima. Alleen die lelijke haken mogen wel weg.
Rainier
-
- Wegnummerfotograaf
En op een paar andere plekken. ZiePalance schreef:Of de Hoeksche Waard, daar is het net zo erg als Zoetermeer
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... izer2.html
Overigens vind ik die rode A-logo's op een wit vlak wel mooi staan. Mooier dan al die haakjes, in ieder geval.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Ten eerste zijn niet alle autostrada tolwegen. Ten tweede is het erg onduidelijk wanneer de snelweg echt begint en of er nog een ontsnappingsafrit zit. Bijvoorbeeld op deze weg (zie pijl)Riva schreef:Mwah, vind ik meevallen hoor. Alle borden zijn inderdaad groen, ook de verwijzingen naar de snelwegen, maar ik heb nooit het idee gehad dat ik dan ook daadwerkelijk de snelweg opging. Bij de snelweg staan bovendien enorme borden met een groot snelwegteken, alle grote bestemmingen langs de weg en allerlei uitleg over de tol. Plus natuurlijk een tolpoort om je biglietta te trekken . Duidelijk zat wat mij betreft.

Het verschil tussen het stuk waar nog afritten zijn en het stuk waar je onherroeppelijk op de A 3 uitkomt is niet in de bewegwijzering te zien.
Ten derde noemt men op de bewegwijzering structureel liever de wegen waar je op uit komt, dan de weg waar je feitelijk op rijdt. Dat is ook erg verwarrend.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x3 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Nee. De Tangenziale di Napoli is bijvoorbeeld ook een tolvrije autosnelweg, net als delen van de A 1 en de A 16 rondom betreffende metropool. Ook in de omgeving van Rome zijn tolvrije secties.In Italië kent men op de A3 (Salerno-Reggio di Calabria) na geen tolvrije snelwegen
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x3 autosnelweg
-
- autoweg
Die tolvrije stukken betreffen over het algemeen heel kleine stukjes. Ik vind het vrij duidelijk. Bovendien weet ik waar de snelwegen lopen, dus als ik in een of ander lullig dorpje een groene verwijzing zie, denk ik niet meteen dat ik daar ook de snelweg op ga. Maar goed, dat ben ik. Misschien is her voor anderen minder duidelijk. 

Rainier
-
- 4x5 autosnelweg