Hier in Moerbeke stond er voorheen geen uitsmijter. Ook bij afrit Kemzeke verderop is een nieuw soortgelijk bord neergezet ter vervanging van een klassieke afrit-lichtbak.
Moderator: Moderatoren
Dit valt nog op een redelijk goedkope manier op te lossen: door een extra bord in de hoogte o/d dynamische portieken te hangen. (Ik snap niet dat ze zoiets niet meteen doen) Op dit portiek: https://www.google.be/maps/@51.2096075, ... 384!8i8192jdb2 schreef: ↑do 02 mar 2023, 10:05
* Te weinig of te laat plaatsen van portaalborden voor belangrijke beslispunten.
https://goo.gl/maps/4vianimrgX2heVdaA
Het afritnummer is te groot in verhouding tot de "echte" wegwijzer.Alfa schreef: ↑do 02 mar 2023, 2:09 Nieuwe uitsmijter op de E34 thv afrit Moerbeke. We weten natuurlijk allemaal dat elke afdeling van AWV er maar los op experimenteert, vooral bij die uitsmijters is er veel variëteit te vinden. Dit soort borden is ter vervanging van de lichtbakken die altijd wat hoger hingen, vandaar ook dat dit bord wat hoger is uitgevoerd. Maar echt mooi vind ik het niet, ook de ruiter en de dubbele pijl.
Hier in Moerbeke stond er voorheen geen uitsmijter. Ook bij afrit Kemzeke verderop is een nieuw soortgelijk bord neergezet ter vervanging van een klassieke afrit-lichtbak.
Het nieuwe bord in de richting van Antwerpen.
Het Antwerpen-ontwerp is een eigen bedenksel van AWV Antwerpen, als je dat centraal wil invoeren heb je dus de medewerking van de centrale diensten nodig en moeten de andere afdelingen ook overtuigt zijn dat het beter is dan hun huidige werkwijzes Ik weet niet of dat besef er al is.
Op dit forum is toch wel de meerderheid positief over het Antwerp Design. Ook andere sites zoals skyscrapercity zijn ook positief.
De afrit is fors verlengd geweest na de heraanleg. De bedoeling is dat de uitsmijter op het portaal komt te hangen. Later dit jaar wordt er op die weghelft ook een spitsstrook aangelegd en zal de bewegwijzering opnieuw herzien worden.Snelwegfreak schreef: ↑zo 02 apr 2023, 15:32Nu het bord nog aan het portaal bij het begin van de uitvoegstrook hangen.
Op de E403 net na de tunnel van Wevelgem is de verkeerssituatie veranderd en heeft men nieuwe Led borden gehangen. Ik had verwacht de nieuwe stijl Antwerp Design te zien maar nee, gewoon de oude vallende pijlen. In District Kortrijk zijn ze alvast nog niet wakker geworden...Alfa schreef: ↑zo 02 apr 2023, 16:35Het Antwerpen-ontwerp is een eigen bedenksel van AWV Antwerpen, als je dat centraal wil invoeren heb je dus de medewerking van de centrale diensten nodig en moeten de andere afdelingen ook overtuigt zijn dat het beter is dan hun huidige werkwijzes Ik weet niet of dat besef er al is.
Tja.. In 2014 waren er nochtans goede bedoelingen: "Het ging stapsgewijs over heel Vlaanderen ingevoerd worden" Wat een flater... Er zijn fouten gemaakt, zoals ik al aanhaalde in het topic bww self-design.
Of zoals Antwerpen gedaan heeft met het Antwerpen-design?
Er is dus geen centrale leidraad, er is geen enkele dienstorder die rechtopstaande pijlen voorschrijft. Jij beschouwt altijd wat in je eigen omgeving gebeurt als de leidraad en de rest als 'achterstandsgebied. Ik vind dat altijd een rare framing, want bv Oost-Vlaanderen is de tweede grootste provincie van Vlaanderen en vormt een aanzienlijk deel van de Vlaamse Ruit. Als je dan toch een tweedeling moet maken is het eerder de Vlaamse Ruit en de regio daarbuiten (Limburg en West-Vlaanderen), en niet 'oost versus west'.
Die zijn er, er is pak rond 2015 echt veel ingezet op standarisering. Maar de werking van het AWV is sterk door de politiek beïnvloed en het laat zich blijken dat er na de laatste wissel van de macht, ook weer veel met functionarissen - en dus expertise geschoven is.