[N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn
Nee raar is het niet. Maar de vraag is of je zulke 'rare namen', net als ArenA bijvoorbeeld, als wegbeheerder en als weggebruiker op de borden wil zien.
Die discussie is op dit forum ook al verschillende keren gevoerd volgens mij. Ik ben daar zelf in ieder geval geen voorstander van.
In bepaalde gevallen kan ik een locatienaam of bedrijfsnaam nog wel velen, maar moet de wegbeheerder zich te allen tijde schikken naar de creatieve uitspattingenvan een PR- of merkenbureau?
Een wegwijzer is toch geen reclamebord?
Die discussie is op dit forum ook al verschillende keren gevoerd volgens mij. Ik ben daar zelf in ieder geval geen voorstander van.
In bepaalde gevallen kan ik een locatienaam of bedrijfsnaam nog wel velen, maar moet de wegbeheerder zich te allen tijde schikken naar de creatieve uitspattingenvan een PR- of merkenbureau?
Een wegwijzer is toch geen reclamebord?
-
- 2x5 autosnelweg
Ik denk dat de wegbeheerder het een rotzorg zal zijn of ze een hoofdletter of kleine letter op een bord moeten plakken.Rein schreef:maar moet de wegbeheerder zich te allen tijde schikken naar de creatieve uitspattingenvan een PR- of merkenbureau?
-
- autoweg
oeps... you are right..Rein schreef:Eigenlijk FloraHolland op precies te zijn. En ja met twee keer een hoofdletter.Hensepens schreef:... en dat Bloemenveiling is vervangen door HollandFlora.
-
- Wegnummerfotograaf
Het zou de wegbeheerder een rotzorg moeten zijn dat zijn wegwijzers leesbaar blijven. En dingen als TransFerium (boe! schreef:Ik denk dat de wegbeheerder het een rotzorg zal zijn of ze een hoofdletter of kleine letter op een bord moeten plakken.

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
Ach, zo lang het TransFerium is en niet TrAnSfErIuM valt het met die onleesbaarheid nog wel mee.
-
- 2x3 autosnelweg
Het zou pas was worden als er Tr4n5F3r1um zou komen staan.
-
- 4x5 autosnelweg
Dan krijg je een andere doelgroep 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg
Ben nu een aantal dagen heen en weer gereden tussen Hoofddorp en woerden via N201. Het is er niet beter op geworden met de laatste wijzigingen. Bestaande borden waarover nieuwe bestemmingen zijn gepotnageld, volledige nieuwe borden al dan niet met nieuwe (grotere/dikkere?) pijlen en borden waarbij verschillende formaat letter is gebruikt. Helaas in donker heen en donker terug. Dus geen foto's (ook een beetje te druk n de spits)
Ik heb ook een foto gemaakt van de nieuwe verlichte wegwijzers waar ik het eerder over had. Staat bij de afslag Molenvliet (bij ringvaart aquaduct aan de kant van Aalsmeer). Hier zie je de naar mijn idee dikker dan normale witte bies. ook bij de kruising met de Legmeerdijk zijn wegwijzers vernieuwd en hebben nu ok de dikkere witte bies. Vindt dit overigens wel iets mooier.

Grote foto:
Ik heb ook een foto gemaakt van de nieuwe verlichte wegwijzers waar ik het eerder over had. Staat bij de afslag Molenvliet (bij ringvaart aquaduct aan de kant van Aalsmeer). Hier zie je de naar mijn idee dikker dan normale witte bies. ook bij de kruising met de Legmeerdijk zijn wegwijzers vernieuwd en hebben nu ok de dikkere witte bies. Vindt dit overigens wel iets mooier.
Grote foto:
- SPOILER: TOON
-
- Moderator
Andere richtingen is normaliter toch met een hoofdletter A?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Dat wordt consequent niet gedaan. Er wordt ook "doorgaand verkeer" geschreven op sommige wegwijzers. Het viel me ook al op inderdaad, maar taalkundig gezien snap ik het ergens. Maar ik dacht inderdaad dat de richtijnen wel een hoofdletter aan het begin voorschreven...Wouter N14 schreef:Andere richtingen is normaliter toch met een hoofdletter A?
-
- Wegnummerfotograaf
Bedoel je "Dat wordt niet consequent gedaan"?Vinny schreef:Dat wordt consequent niet gedaan.
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
De spelwijze "doorgaand verkeer", "andere richtingen" zonder hoofdletter wordt op de overige bewegwijzering rondom dit project ook gebruikt.
-
- Wegnummerfotograaf

Daarmee bedoel je kennelijk niet dat er ook sommige wegwijzers zijn waar "Doorgaand" op staat.Vinny schreef:Er wordt ook "doorgaand verkeer" geschreven op sommige wegwijzers.
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Oké de verwarring komt doordat ik niet absoluut kan zeggen dat alle wegwijzers deze nieuwe spelwijze volgen, omdat ik niet alle wegwijzers nauwgezet bekeken heb toen ik vorig weekend in de regio was. Mij is opgevallen dat op de wegwijzers die me opvielen de hoofdletterloze spelling gebruikt werd voor niet-plaatsnamen. Ik vroeg me even af of dat nieuw beleid was. 

-
- zandpaadje
Prinses Irenebrug Uithoorn open laten
De gemeente Uithoorn heeft inmiddels grote financiële problemen. Nu de omlegging van de n201 een feit is en de weg Prinses Irenebrug Uithoorn met het nieuwe nummer N196 daardoor weinig verkeer heeft moet het nu en voor de mensen in Meerwijk en gemeente duidelijk zijn dat er geen sprake is van overlast nu er weingig verkeer over N196 rijdt.
Het is het tijd om de handen ineen te slaan en met verschillende organisaties te laten blijken dat de plannen volkomen achterhaald zijn.
Opmerking als er in de toekomst een parkeergarage kan komen kan er ook een tunneltje komen, zeer waarschijnlijk een goedkope oplossing in combinatie met het maken van de parkeergarage waarbij toch een voetgangers gebied ontstaat.
Welke mogelijkheden zien jullie? Ik weet dat er niet alleen in Ronde venen maar ook in Uithoorn ook vele bewoners tegen deze onzinnige maatregel zijn.
De gemeente Uithoorn heeft inmiddels grote financiële problemen. Nu de omlegging van de n201 een feit is en de weg Prinses Irenebrug Uithoorn met het nieuwe nummer N196 daardoor weinig verkeer heeft moet het nu en voor de mensen in Meerwijk en gemeente duidelijk zijn dat er geen sprake is van overlast nu er weingig verkeer over N196 rijdt.
Het is het tijd om de handen ineen te slaan en met verschillende organisaties te laten blijken dat de plannen volkomen achterhaald zijn.
Opmerking als er in de toekomst een parkeergarage kan komen kan er ook een tunneltje komen, zeer waarschijnlijk een goedkope oplossing in combinatie met het maken van de parkeergarage waarbij toch een voetgangers gebied ontstaat.
Welke mogelijkheden zien jullie? Ik weet dat er niet alleen in Ronde venen maar ook in Uithoorn ook vele bewoners tegen deze onzinnige maatregel zijn.
-
- 2x3 autosnelweg
Die oude N201, die door Amstelhoek en Uithoorn overigens geen N196 is, doorknippen is naast onzinnig ook dom. Voor het lokale verkeer is die Irenebrug erg handig. En mocht er een keer een calamiteit zijn op de N201 heb je tenminste een uitwijkmogelijkheid.
De nieuwe N201 is zo gemaakt dat doorgaand verkeer automatisch die route neemt ipv de N196 en door Uithoorn en Amstelhoek. Veel verkeer dat over de N201 rijdt is daar wel bekend en verkiest een weg met grotendeels 2x2 rijstroken en ongelijkvloerse aansluitingen echt wel boven een kruiproute van 50 km/u door de bebouwde kom. Dat eerste stuk door Aalsmeer is nog wel lekker breed, maar bekend verkeer weer dat het uiteindelijk op een 1x2 weg uitkomt met kruisingen en rotondes.
Die herinirichtingsplannen worden vooral bedacht uit angst als vooroordeel dat er heel veel verkeer over de oude route zal blijven rijden. Meestal de reden dat bij de aanleg van een nieuwe weg een oude route compleet vernacheld moet worden.
De nieuwe N201 is zo gemaakt dat doorgaand verkeer automatisch die route neemt ipv de N196 en door Uithoorn en Amstelhoek. Veel verkeer dat over de N201 rijdt is daar wel bekend en verkiest een weg met grotendeels 2x2 rijstroken en ongelijkvloerse aansluitingen echt wel boven een kruiproute van 50 km/u door de bebouwde kom. Dat eerste stuk door Aalsmeer is nog wel lekker breed, maar bekend verkeer weer dat het uiteindelijk op een 1x2 weg uitkomt met kruisingen en rotondes.
Die herinirichtingsplannen worden vooral bedacht uit angst als vooroordeel dat er heel veel verkeer over de oude route zal blijven rijden. Meestal de reden dat bij de aanleg van een nieuwe weg een oude route compleet vernacheld moet worden.
-
- 2x5 autosnelweg
Als je als gemeente toch die parkeergarage wilt gaan bouwen, dan zou je ook die voetgangersstroom bovenlangs of onderlangs sturen (dat laatste heb je zelf al geopperd), zodat de doorgaande N196 berijdbaar kan blijven.RolandH schreef:Welke mogelijkheden zien jullie?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x3 autosnelweg
Deze week is in de media bericht dat mogelijk het 'Aldersakkoord' wordt opengebroken. Binnen de Alderstafel is een jaar of 7 geleden overeenstemming bereikt over een maximum van 510.000 vliegbewegingen op Schiphol. Schiphol wil dit nu openbreken en de mogelijkheid hebben door te groeien maar ruim 700.000 vliegbewegingen. Mocht dit plan doorgang vinden, dan komt ook direct de 2e Kaagbaan weer op tafel te liggen. Zoals bekend ligt er nog een ruimtereservering voor de eventuele aanleg van deze start- en landingsbaan die zou kunnen komen te liggen tussen de huidige Kaagbaan en Schiphol-Rijk. Precies op die plek heeft de provincie een paar jaar geleden de omgelegde N201 neergelegd. Kortom: de kans bestaat dat er over enkele jaren een oplossing gezocht moet worden voor dit 'probleem'. Meest logisch zou dan de eerdere optie van een 'weg op palen' zijn in de middenberm van het zuidelijke deel van de Fokkerweg.
Laatst gewijzigd door Rein op za 10 jan 2015, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4x5 autosnelweg
Die weg kan het verkeer niet aan omdat deze slechts voorzien is voor 2x1 rijstrook... 

-
- 2x3 autosnelweg
Rustig aan Vinny, denk aan je hart, het is allemaal nog niet zo ver. Wellicht komt die tweede Kaagbaan er nooit, ik berichtte alleen dat dit onderwerp weer eens bediscussieerd wordt.
-
- expressweg
Ik vraag me echt af waarom dat nodig is, als bijv. Heatrow en Dubai het met 2 start- en landingsbanen kunnen redden. Kunnen ze de huidige banen niet beter benutten (door bijv. de taxibaan naar de polderbaan 2-baans te maken)? Dat lijkt mij stukken goedkoper. Of zit je dan met milieu- en geluidsnormen?
-
- autoweg

Vliegvelden die in de woestijn liggen kunnen het zelfs met 1 baan af (bij wijze van spreken). Zijn verschillende omstandigheden.
-
- autoweg
Tangentiele systemen hebben ook minder capaciteit. Tweebaansystemen kruisen elkaar nooit, bij Schiphol kun je altijd maar enkele banen tegelijk gebruiken.
Als je het nu zou omgooien heb je op sommige plekken enorm veel meer overlast en op andere veel minder. Dat eerste krijgen ze niet goed en dat tweede willen ze dus niet opgeven. Het is met zo moeilijk er geluid bij te krijgen op sommige plekken als je elders niet iets opgeeft.
Als je het nu zou omgooien heb je op sommige plekken enorm veel meer overlast en op andere veel minder. Dat eerste krijgen ze niet goed en dat tweede willen ze dus niet opgeven. Het is met zo moeilijk er geluid bij te krijgen op sommige plekken als je elders niet iets opgeeft.
-
- autoweg
Nu spreek je jezelf tegen. Heathrow heeft 2 banen en kan dus maar twee banen tegelijk gebruiken. Schiphol kan zelfs 3 banen gebruiken als het moet (2 maal landen Polder/Zwanenburg baan) en 1 maal stijgen (Kaagbaan). Zie ik Heathrow niet doen.Boerenkool schreef:Tangentiele systemen hebben ook minder capaciteit. Tweebaansystemen kruisen elkaar nooit, bij Schiphol kun je altijd maar enkele banen tegelijk gebruiken.
Maar afijn dit gaat wel erg

-
- autoweg
-
- 2x3 autosnelweg

Dat bord eronder met verwijzing naar de Aalsmeerderweg is neergezet om de 'onvindbare' palmenkweker ter wille te zijn die daar gevestigd is. Die lui hebben het ook voor elkaar gekregen dat de gemeente de komgrens uitbreidt zodat je hier niet eerst de kom uit gaat om daarna na een stukje omrijden weer de kom in te rijden.

Edit: en nu is de foto en tekst weg.
-
- autoweg
Klopt. Heb in 2e instantie in ander post geplaatst waar hij volgens mij beter staat: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 20#p819634. ([A004][N201] Nieuwe A4-N201 aansluiting)
-
- 2x3 autosnelweg