[N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [N201] Omlegging Aalsmeer en Uithoorn
Ja, het is dus een afslaand doel. Ik vind het ook verwarrend, het had inderdaad beter rechts kunnen staan.
-
- 2x3 autosnelweg
Wat een drama bewegwijzering is het daar geworden. Eerst was vooral dat 'Aalsmeer-Centrum' een rariteit, maar inmiddels is het een groot zootje geworden. Wat voor de gemiddelde weggebruiker ook niet uit te leggen is waarom Schiphol bestemmingen soms zwart op wit staan en soms blauw op wit. En waarom zou Oude Meer met zijn 230 inwoners in 's hemelsnaam op de borden moeten komen? 

-
- Hoofdmoderator
Zoals Mavas al zei zijn 'De Kwakel' en 'Kudelstaart' als control cities voor de N231 ook absurd. Die horen helemaal niet op de rechtdoorborden te staan. Weg ermee! Nogmaals, amateurisme ten top.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- autoweg

-
- Wegnummerfotograaf
Moeilijk te vinden in het doolhof van kantorenparken.Rein schreef:En waarom zou Oude Meer met zijn 230 inwoners in 's hemelsnaam op de borden moeten komen?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x3 autosnelweg

Vind ik een onvoldoende argument. Mijn straat heeft meer dan 230 bewoners, is ook lastig te vinden en staat (terecht) nergens op de bewegwijzering vermeld. Ik vind het echt van de zotte dat zo'n buurtschap als Oude Meer op zo'n plek vermeld wordt.
-
- autoweg

-
- 2x5 autosnelweg
De N231 voor linksaf stond voorheen helemaal niet aangegeven. Blijkbaar is het laatste bord een nieuw bord waar het wegnummer wel op is geplaatst en heeft men de borden daarvoor maar zo gelaten.Hensepens schreef:Opvallend: pas hier ook voor rechts af de aanduiding naar N231, maar ook de verschillende fontgrootte die op elk bord anders is.
- SPOILER: TOON
Haarlem via de A4. Dat was A5.Hensepens schreef:Deze is wel helemaal nieuw geplaatst.
Oude Meer staat sinds 1603 al op de borden. Toen waren er nog geen kantorenparken.Rein schreef:En waarom zou Oude Meer met zijn 230 inwoners in 's hemelsnaam op de borden moeten komen?
-
- autoweg
Dat is dan wel heel erg strikt genomen. Je rijdt de A4 op, om na een honderd meter links uit te voegen de A5 op. De verbinding via de A4 bij knooppunt Badhoevedorp is juist al geruime tijd geleden opgeheven. En het is ook niet consequent, want bij de oprit bij de A4 staat Haarlem weer wel met A5 aangegeven. Zie hiervoor mijn laatste foto van de reeks.Haarlem via de A4. Dat was A5.
-
- 2x5 autosnelweg
Zo dan!
wat schrik ik van deze bewegwijzering. Ik wist helemaal niet dat de bewegwijzering zo grondig is aangepast, maar dat had wel even wat netter gekund.
Die lap ijzer of aluminium op de portaalwegwijzer voor de Waterwolftunnel is ook een aanfluiting, ze hebben een stukje witvlak niet goed overgeplakt.
En het ziet er ook zo uit alsof dat vlak bij een beetje wind er afgeblazen wordt.

Die lap ijzer of aluminium op de portaalwegwijzer voor de Waterwolftunnel is ook een aanfluiting, ze hebben een stukje witvlak niet goed overgeplakt.

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 4x5 autosnelweg
https://lh5.googleusercontent.com/-WY5F ... 216_01.JPG De weg naar het centrum van Aalsmeer bestaat nog niet.
Ik raad deze afrit alleen aan voor mensen die absoluut de weg weten. Je kunt (via omwegen over kleine straten) wel overal komen...

Ik raad deze afrit alleen aan voor mensen die absoluut de weg weten. Je kunt (via omwegen over kleine straten) wel overal komen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- autoweg
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de doorgaande weg wat overdreven is. Daarbij is het redelijke smalle weg die oom nog deels langs een woonwijk gaat. Dus ik deel Vinny zijn mening wel. Kijk maar eens met satelliet opname.
-
- autoweg
Geloof me. Er zitten voldoende popnagels omheen om dat te voorkomen........mavas schreef:.....En het ziet er ook zo uit alsof dat vlak bij een beetje wind er afgeblazen wordt.
-
- 2x2 autosnelweg
Op een foto van Chris van twee jaar geleden zie je al dat er linksaf N231 staat (weliswaar afgeplakt).De N231 voor linksaf stond voorheen helemaal niet aangegeven. Blijkbaar is het laatste bord een nieuw bord waar het wegnummer wel op is geplaatst en heeft men de borden daarvoor maar zo gelaten.
-
- 4x5 autosnelweg
Oorspronkelijk zou de weg worden overgedragen aan de gemeenten, maar dat is niet doorgegaan. De Legmeerdijk heeft dus zijn nummer mogen houden.
-
- 2x3 autosnelweg
Nauwelijks vijf jaar oud en nu zijn er al serieuze gebreken aan de Bosrandbrug in de N231 vastgesteld.
Provincie Noord-Holland schreef:Hinder voor scheepvaart door defect aan de Bosrandbrug
Tijdens werkzaamheden aan de Bosrandbrug (N231) over de Ringvaart in de gemeente Haarlemmermeer is een defect aan de brug ontdekt.
Hierdoor kan de brug niet meer bediend worden en is het scheepvaartverkeer gestremd. Het wegverkeer kan gewoon gebruik blijven maken van de Bosrandbrug en ondervindt geen hinder.
Bosrandbrug
De Bosrandbrug wordt door een hydraulisch systeem omhoog en omlaag gelaten. Tijdens herstelwerkzaamheden van dit systeem bleken de cilinders in dermate slechte staat te zijn, dat deze vervangen moeten worden en bediening van de brug niet meer mogelijk is.
Naar verwachting duurt het tot eind februari 2021 voordat de brug weer bediend kan worden. Door de geplande werkzaamheden aan de nabij gelegen Leimuiderbrug, is de oostelijke route via de Ringvaart naar verwachting tot 2 april afgesloten voor scheepvaart. Schepen onder de 1,2 meter kunnen wel onder de brug door blijven varen. Schepen die hoger zijn moeten de alternatieve route via de westelijke Ringvaart nemen.
-
- 2x5 autosnelweg
Ze hebben zich volgens mij vergist in wat er allemaal aan werk aan die brug zit; in oktober was deze ook al afgesloten.
En in februari ook weer voor het autoverkeer.
En blijkbaar nog wel een keer als ik dat zo lees...
En in februari ook weer voor het autoverkeer.
En blijkbaar nog wel een keer als ik dat zo lees...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x3 autosnelweg
Men momenteel druk met het vernieuwen van de deklaag op dit gedeelte van de N201, dat nu bijna tien jaar in gebruik is. Het segment met de Waterwolftunnel is pas geleden gedaan.
Nu is de rijbaan richting Mijdrecht in gebruik als 1x2 en wordt de andere rijbaan aangepakt.

DSCN2668 by DutchRoadMovies, on Flickr

DSCN2671 by DutchRoadMovies, on Flickr

DSCN2670 by DutchRoadMovies, on Flickr

DSCN2672 by DutchRoadMovies, on Flickr
Nu is de rijbaan richting Mijdrecht in gebruik als 1x2 en wordt de andere rijbaan aangepakt.

DSCN2668 by DutchRoadMovies, on Flickr

DSCN2671 by DutchRoadMovies, on Flickr

DSCN2670 by DutchRoadMovies, on Flickr

DSCN2672 by DutchRoadMovies, on Flickr
-
- dorpsstraat
-
- dorpsstraat
-
- verkeersader
Ik vind het een stommiteit dat met de aanleg van de N201 geen rekening is gehouden met de tramlijn. Trams hebben het veel moeilijker om hoogteverschillen over te komen dan auto's, nu moet er een helling van 30‰ aangelegd worden (wat voor een trein behoorlijk steil is - een tram kan dat best aan kan, maar ik weet niet of de 70 km/h lukt) om de tram op (naar schatting) 6m hoogte de N201 over te krijgen en vervolgens weer op hoogte voor de kruising met de Randweg/Op de Klucht, terwijl de N201 gaat 650m oostelijker al over een viaduct over de Zijdelweg gaat, dus die aardenbaan had zo verlengd kunnen worden.
Ten tijde dat de N201 aangelegd werd was de aanleg van de Amsteltram nog niet definitief, maar de kans dat 'ie er ging komen was wel groot.
Ten tijde dat de N201 aangelegd werd was de aanleg van de Amsteltram nog niet definitief, maar de kans dat 'ie er ging komen was wel groot.
-
- 2x3 autosnelweg
Wil men rekening houden met zoiets als een kruisende tramverbinding dan moet men dat vroegtijdig in de planvorming weten. Aangezien dit wegvak rond 2013 is geopend en de aanleg dan waarschijnlijk rond 2011 is gestart, zal de definitieve planvorming ergens tussen 2007 en 2010 hebben plaatsgevonden. Was toen al zo ‘zeker’ dat die tram er kwam?
-
- 4x5 autosnelweg
Zeker weten doe je iets in de verkeersplanologie natuurlijk nooit. Dat er railgebonden openbaar vervoer naar Uithoorn zou worden aangelegd was wel redelijk te voorzien. In de jaren '90 was er al sprake van een metrolijn. En vroeger lag er overigens ook al een spoorlijn. De huidige tram volgt de spoorbedding van een lijn die tot 1985 (ongeveer) in gebruik was als goederenspoorlijn. Reizigersvervoer is eerder in de 20e eeuw ook geweest tussen Aalsmeer, Uithoorn en Amsterdam Haarlemmermeerstation. Maar toen waren de dorpen nog echte plattelandsgemeenten en was het niet rendabel.
-
- 2x2 autosnelweg
Toen ik daar op school zat heb ik inderdaad een enkele keer een trein langs zien komen, misschien een keer per jaar.
-
- autoweg
Besluitvorming was pas in 2016. Toegegeven gesprekken begnnen eerder natuurlijk, maar voor 2010 zeker nog niet als serieuze optie volgens mij.Rein schreef: ↑ma 11 okt 2021, 18:52 Wil men rekening houden met zoiets als een kruisende tramverbinding dan moet men dat vroegtijdig in de planvorming weten. Aangezien dit wegvak rond 2013 is geopend en de aanleg dan waarschijnlijk rond 2011 is gestart, zal de definitieve planvorming ergens tussen 2007 en 2010 hebben plaatsgevonden. Was toen al zo ‘zeker’ dat die tram er kwam?
Bron: https://vervoerregio.nl/artikel/2016092 ... thoornlijn
-
- dorpsstraat
Aanleg tramviaduct over N201 voor de nieuwe Uithoornlijn

Bruggehoofd van voormalige spoorlijn is hier gesloopt

Bruggehoofd van voormalige spoorlijn is hier gesloopt