Moderator: Moderatoren
Er is in ieder geval één weg zonder grenspost, namelijk Oostende-Calais. Maar die is dan ook pas na "Schengen" aangelegdPeter schreef: Ondanks Schengen zijn de meeste (misschien wel alle) grensposten met Frankrijk nog aanwezig.
Oh ja hoor. Laat alles maar binnenkomennederland24 schreef:Laat ik voor op stellen dat ik een echte Nederlander ben en daar ook trots op ben. Alleen zijn de grenscontroles de stomste dingen die een mens ooit verzonnen heeft. Iedereen heeft een plek, waar hij/zij het beste voelt. Dat is ook volkomen logisch, dat is met alle organismen zo. Alleen de mens heeft ooit uitvindingen gedaan om zich snel en makkelijk te verplaatsen, anders konden we ons net zo goed weer per voet gaan verplaatsen. Gelukkig hebben veel mensen de laatste jaren ingezien, dat grenscontroles nergens opslaan en de mens meer overeenkomsten hebben dan verschillen. Helaas blijven er mensen die menen daar misbruik van te moeten maken.
Noord-Korea, drugsdealers.
Het is wel goed dat ze er zijn, maar je kan het ook overdrijven. De meeste mensen hebben geen kwade bedoelingen als ze naar een ander land gaan. Op vliegvelden, op het spoor en op schepen blijft het goed dat ze blijven bestaan, want je zit met grote aantallen mensen. Maar op de wegen is een mobiele eenheid langs de grens meer dan genoeg. Al moet ik inzien, dat wat ik heb geschreven wel een erg positief mensbeeld was. Al hoop ik dat er een tijd komt, dat het niet meer nodig is.MA60 schreef:Oh ja hoor. Laat alles maar binnenkomennederland24 schreef:Laat ik voor op stellen dat ik een echte Nederlander ben en daar ook trots op ben. Alleen zijn de grenscontroles de stomste dingen die een mens ooit verzonnen heeft. Iedereen heeft een plek, waar hij/zij het beste voelt. Dat is ook volkomen logisch, dat is met alle organismen zo. Alleen de mens heeft ooit uitvindingen gedaan om zich snel en makkelijk te verplaatsen, anders konden we ons net zo goed weer per voet gaan verplaatsen. Gelukkig hebben veel mensen de laatste jaren ingezien, dat grenscontroles nergens opslaan en de mens meer overeenkomsten hebben dan verschillen. Helaas blijven er mensen die menen daar misbruik van te moeten maken.
Noord-Korea, drugsdealers.Roemeense dieven, islamterroristen, moordenaars, verkrachters....Kijk maar even naar Amsterdam hoe het daar is. Joden en Nederlanders worden daar weggepest maar toch vind men het 'fijn' 'wereldburger' te zijn...
Geef mij maar de UK, die behouden tenminste hun grenscontroles. En effectief is het ook nog.
De totstandkoming van die grenzen misschien wel. Maar de grenzen zelf zijn zeker niet kunstmatig. Vaak is het toch op veel vlakken anders aan de andere kant van de grens, ik denk aan taal, architectuur, beleid, ... . Grenzen moeten zeker weergegeven worden. Het zou pas onzinnig zijn dit niet te doen (uit ideologische motieven).nederland24 schreef:Grenzen zijn zo kunstmatig als het maar kan.
Vandaar dat er in Nederland al een aanslag op de metro is geweest en in Londen nog nooitMA60 schreef:Oh ja hoor. Laat alles maar binnenkomen... islamterroristen
Geef mij maar de UK, die behouden tenminste hun grenscontroles. En effectief is het ook nog.
Ik zou zeggen er een cafetaria of wegrestaurant van maken.MMBmedia schreef:Op vakantie langsgereden. Prachtige grensovergang. Zou jammer zijn als ze het slopen!