[Foto] Circuit de Chimay

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

Remco
stadsweg

[Foto] Circuit de Chimay

Bericht door Remco » za 21 aug 2010, 16:48

Wikipedia:
Het Circuit de Chimay is een wegcircuit gelegen ten noorden van Chimay. Het circuit wordt al sinds 1926 gebruikt voor races met motoren en auto's hoewel niet elk jaar met modern materiaal gereden kon worden. Sinds de opening is het circuit vrij weinig veranderd. Toch is het circuit tegenwoordig flink anders dan het originele circuit. Het is veranderd van een lang en snel circuit naar een middellang circuit met redelijk veel chicanes. Ook is het circuit over tijd permanenter geworden en is tegenwoordig ongeveer de helft van het circuit inclusief het paddock gebouwd met motosport in het achterhoofd. Tenslotte zijn er een aantal deels ongeasfalteerde layouts gecreëerd voor Supermotard- en Rallycrosswedstrijden. Op het circuit werd de Grand Prix des Frontières gehouden.
http://maps.google.com/maps?f=d&source= ... 1&t=h&z=15

Onze familie heeft een huis in de buurt van Chimay waar wij in het weekend wel eens vertoeven. Als we naar Chimay gaan voor inkopen of terrasbezoek, rijd je voor een deel over het stratencircuit. Hierbij een paar foto's van dit circuit, dat niet meer in heel goede staat is...

Meer foto's: http://www.bxsport.nl/cpg/thumbnails.php?album=20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Re: [Foto] Circuit de Chimay

Bericht door Snelwegfreak » za 21 aug 2010, 17:42

Dat ziet er altijd leuk zo'n stratencircuit.
Het zou in Nederland niet zo slim zijn. Als je hier wordt staande gehouden voor te hard rijden, zeggen ze dat je maar naar het circuit moet gaan...

''Ja maar agent, dit ís een circuit!'' 8-)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » zo 22 aug 2010, 16:24

^^Er zijn in Nederland ook nog genoeg stratencircuits.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » zo 22 aug 2010, 18:25

Ja, dat zeg ik niet, maar het zou wel leuk zijn als je daar wordt staande gehouden ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

tovm74
autoweg

Bericht door tovm74 » ma 23 aug 2010, 9:33

Vorig jaar heb ik regelmatig onder die "brug" gereden. Het zomerkamp van onze lokale Chiro was daar vlak bij en wij moesten elke keer hierlangs om naar de supermarkt te rijden.
Echt wel een stuk waar je op kan "vlammen" (als je dit wilt doen natuurlijk!).
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Remco
stadsweg

Bericht door Remco » ma 23 aug 2010, 10:45

Coen Tunnel schreef:^^Er zijn in Nederland ook nog genoeg stratencircuits.
ook die duidelijk herkenbaar zijn als stratencircuit? Ik ken ze niet. Ik ken de Varsselring en de wegraces in Oss, maar dat zijn de enige. Vroeger waren er meer zoals Eemshaven en Tolbert maar die zijn helaas verleden tijd....

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 23 aug 2010, 11:21

wikipedia schreef:Sinds de opening is het circuit vrij weinig veranderd. Toch is het circuit tegenwoordig flink anders dan het originele circuit.
Dit soort logica zal ik wel nooit begrijpen...

Ik ben er afgelopen mei geweest, op zoek naar wegwijzers of km-paaltjes met wegnummers. Het circuit bestaat namelijk uit een verzameling gewestwegen.
Helaas: toen ik er was, was het circuit afgesloten. Dat wil zeggen, het was als circuit in gebruik. :)

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » ma 13 sep 2010, 18:40

harry schreef:Ik ben er afgelopen mei geweest, op zoek naar wegwijzers of km-paaltjes met wegnummers.
Het oude TT-circuit had vroeger kilometerpaaltjes. Eentje is er nog van over, maar die staat niet meer op de plek waar-ie eerst stond. Het ding is gerestaureerd en staat nu aan het Jack Middelburgplein, bij de noordelijke ingang van het TT-circuit. In Streetview is de kilometerpaal te zien, ik heb ook een foto kunnen vinden. Eerst stond hij op de hoek van de Witterhaar en De Haar, een klein stukje verderop.

Een wegnummer staat er niet op, maar wel de oude benaming Circuit van Drenthe. Op de ene zijde staat 1 (km 1), op de andere zijde 6,705, het aantal nog te verrijden kilometers op het circuit dat van 1955 tot en met 1983 werd gebruikt (dat was 7705 meter lang).