[foto] rondje Mechelen-Aarschot-Battice

Foto- en videoreportages van Belgische autowegen

Moderator: Moderatoren

harry
Wegnummerfotograaf

[foto] rondje Mechelen-Aarschot-Battice

Bericht door harry » ma 23 aug 2010, 12:37

Foto's van een reisje op zaterdag, op deze pagina:
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... 00821.html

Bijzonderheden:

Afbeelding
Ja, dat ben ik in de spiegel. :)

Afbeelding
Op de voormalig provinciale weg Haacht-Rotselaar waren alle hm-paaltjes aanwezig, behalve op de hele kilometers. Ik weet dus nog steeds niet het nieuwe N-nummer van deze weg!
Let ook op "A2": dat zie je nog overal in deze buurt, in plaats van het "nieuwe" E-nummer.

Afbeelding
Betekom. Grappige bordjes. Zonder wegnummer N21b.

Afbeelding
Aarschot: eindelijk de N10a op de foto! De N19f, die ik ook nog niet had, heeft geen km-paaltjes.

Afbeelding
Deze N-bordjes zien er raar uit, maar bij nadere inspectie blijken ze andere nummers gehad te hebben die zijn overgeschilderd. Rechtsaf was de N279. Het is mij niet bekend of deze weg zelf zo heette of dat de bordjes van elders gehaald zijn.

Afbeelding
TGV bij Battice.

Afbeelding
De inmiddels bekende N648c. Ik ben de hele N648 afgereden en heb nergens een spoor van N648a of -b kunnen ontdekken.

Afbeelding
De N3f kan niet echt meer bereden worden. Alleen de "f" is nog een bewijs van wat de weg ooit geweest is...

Afbeelding
Google Maps: http://maps.google.be/maps?f=q&source=s ... 3&t=k&z=19
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Jump
autoweg

Re: [foto] rondje Mechelen-Aarschot-Battice

Bericht door Jump » ma 23 aug 2010, 20:32

Van de N648, kan het zijn dat die vroeger misschien zo liep: http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=16 ? En dat het oude stuk de a of de b gekregen heeft, je weet nooit :D

Bizzie
dorpsstraat

Bericht door Bizzie » ma 23 aug 2010, 23:29

Bekend gebied rondom Aarschot. Ben een aantal keer op Rock Werchter geweest. Dus namen als Betekom, Haacht en Rotselaar klinken me bekend in de oren.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 24 aug 2010, 10:21

Jump schreef:Van de N648, kan het zijn dat die vroeger misschien zo liep: http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=16 ? En dat het oude stuk de a of de b gekregen heeft, je weet nooit :D
Je weet het inderdaad nooit in België. Ik ben op die weg geweest en in ieder geval is daar geen spoor van een wegnummer te vinden.

Ik meende op de taalgrens wel een km-bordje 0,0 gezien te hebben (van de N648, dus niet van een zijweg). Helaas geen foto van gemaakt. Dit 0,0-bordje zou dan van het Vlaamse deel van de weg zijn (door Voeren). Op een oudere Vlaamse kaart heeft de N648 in Voeren de km-waarden 9,x t/m 15,x. Dus misschien is dit hernummerd naar 0,0 t/m 6,x. En dat zou ook kunnen betekenen dat de Vlaamse en Waalse onderdelen van deze weg een a en b-suffix hebben gekregen. (Maar de Waalse km-bordjes vermelden alleen N648.)
Dit is uiteraard pure speculatie. Volgende keer toch maar weer eens goed kijken...
--Harry.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 24 aug 2010, 20:39

http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... 21865&z=16

Ik zou zeggen dat de Rue d´Aubel een N 648-suffix gekregen zou moeten hebben. Wat er nu op deze weg staat aangegeven weet ik niet, maar wel dat voordat de Route de la Restistence gebouwd werd dit de oude N 648-gewoon was.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 25 aug 2010, 10:50

Vinny schreef:Ik zou zeggen dat de Rue d´Aubel een N 648-suffix gekregen zou moeten hebben.
Dat is niet de gewoonte. Of anders zou de N648c gewoon N648 zijn gaan heten.
Vinny schreef:Wat er nu op deze weg staat aangegeven weet ik niet
Ik ben eroverheen gereden en volgens mij had de weg ofwel geen km-paaltjes, ofwel gewone met N648. Als ik daar een ander nummer had gezien had ik er wel een foto van.
Vanaf de N648c mag je trouwens niet linksaf die weg op. Maar even verderop mag je wel keren bij het militaire terrein. :)
--Harry.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 25 aug 2010, 12:40

Dat is niet de gewoonte
Doortochten/Passages krijgen soms een prefix...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » wo 25 aug 2010, 12:44

Harry, men heeft een tijdje terug tijdelijk bewegwijzering in het centrum van Aarschot geplaatst waar de vermelding "Ring R25" opstaat. Dit is de eerste richtinggevende bewegwijzering die ik ooit in het centrum van Aarschot heb gezien. Telt een tijdelijke weergave ook voor je verzameling wegnummers?
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 25 aug 2010, 12:57

Vinny schreef:Doortochten/Passages krijgen soms een prefix...
Ja. Maar in alle gevallen die ik ken heeft de vervangende omleiding dan geen prefix.
Zijn er situaties waarbij zowel doortocht als omleiding een prefix hebben?
--Harry.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 25 aug 2010, 13:00

Wimpie24 schreef:Harry, men heeft een tijdje terug tijdelijk bewegwijzering in het centrum van Aarschot geplaatst waar de vermelding "Ring R25" opstaat. Dit is de eerste richtinggevende bewegwijzering die ik ooit in het centrum van Aarschot heb gezien. Telt een tijdelijke weergave ook voor je verzameling wegnummers?
Ik weet niet precies wat "richtinggevende bewegwijzering" is. (Volgens mij zou bijna iedere wegwijzer een richting moeten aangeven. :) )
Wat mijn "verzameling" betreft, verzamel ik minimaal 1 foto van ieder wegnummer. En dan bij voorkeur geen tijdelijke borden.
--Harry.

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » wo 25 aug 2010, 13:05

Ik versta onder richtinggevende bewegwijzering dat het wegwijzers zijn die naar andere gemeentes wijzen, dus geen witte macaroni van plaatselijke doelen.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.

Tim
expressweg

Bericht door Tim » wo 25 aug 2010, 13:06

Een afstandenbord is bijvoorbeeld niet richtinggevend, als het na de afrit staat.
(Voor de afrit dan wel weer)
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 25 aug 2010, 13:10

^^ Dus tot nu toe had het centrum van Aarschot alleen witte macaroni? Is me niet opgevallen. Waar houdt het centrum dan precies op?
Timmetje schreef:Een afstandenbord is bijvoorbeeld niet richtinggevend, als het na de afrit staat.
Daarom schreef ik ook bijna. :)
--Harry.

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » wo 25 aug 2010, 13:15

^^
Je kan heel lang rondrijden voor je je weg gevonden hebt, de bebouwde kern eindigt in het Noorden, Oosten en het Westen op de gewestwegen, respectievelijk de ringweg en een verbindingsstuk van de N19, enkel op die wegen kom je de eerste blauwe bewegwijzering tegen. Op de belangrijke doorgaande wegen in de stad die als een overbrugging voor de N19 dienen, vind je geen enkel wegwijzer die naar een doel leidt hoewel die route heel belangrijk is omdat er geen zuidelijke omleidingsweg is omdat dit geografisch gezien onmogelijk is.
De passant in Aarschot moet het dus zelf maar uitzoeken, anders blijft hij veel langer in Aarschot dan gepland (wat misschien een punt uit geheime agenda van het stadsbestuur is).
Laatst gewijzigd door Wimpie24 op wo 25 aug 2010, 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Tommy
autoweg

Bericht door Tommy » wo 25 aug 2010, 13:33

Wimpie24 schreef:^^
Je kan heel lang het centrum eindigt in het Noorden, Oosten en Westen op gewestwegen, respectievelijk de ringweg, enkel op die wegen kom je de eerste blauwe bewegwijzering tegen. Op de belangrijke doorgaande wegen in de stad die als een overbrugging voor de N19 dienen, vind je geen enkel wegwijzer die naar een doel leidt. Je moet het zelf dus maar uitzoeken.
(Rare zinsconstructies - Na enkele keren lezen ben ik een beetje mee denk ik)

In het centrum van Gent staan geregeld (witte) bordjes 'R40 Stadsring' op om het verkeer het stad uit te leiden. Geen specifiek doel vermeld. Dit is dan vanaf deze R40 op blauwe bordjes, bijvoorbeeld 'N9 Eeklo'.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be