De fotoserie in deze post gaat van de bekende stad Verona naar de Brennerpass.
- SPOILER: TOON
Moderator: Moderatoren
Puur een kwestie van eigen interpretatie en smaak. Ik vind persoonlijk de Oostenrijkse bebording beter als in Italië, alhoewel de bebording in Zuid-Tirol uitstekend is uitgevoerd. Ik stoor mij niet aan die verschillende lettergroottes in Oostenrijk en kan het prima lezen.nederland24 schreef:Persoonlijk vond ik deze bewegwijzering duidelijker dan in Oostenrijk. Ik wil hiermee niet zeggen dat het top is, maar Oostenrijk is toch echt slechter.

De A 16 "bestaat" eigenlijk niet, de weg wordt A 14/A 30 bewegwijzerd in oostelijke richting en A 1/A 3 in westelijke richting...Ik merk daar wel bij op dat de A16 vanuit Napoli een wat bijzonder einddoel heeft.
Ah jij kijkt oostelijker dan waar ik ooit geweest benCoen Tunnel schreef:Als ik op Streetview kijk zie ik dat de weg op de weg zelf vooral aangegeven wordt als E842. Al staat A16 wel bij de toeritten vermeld (Streetview).
Ja, dat is ook de A16.Vinny schreef:Ah jij kijkt oostelijker dan waar ik ooit geweest benCoen Tunnel schreef:Als ik op Streetview kijk zie ik dat de weg op de weg zelf vooral aangegeven wordt als E842. Al staat A16 wel bij de toeritten vermeld (Streetview).
Ik ben ook geen Italiaan en ik vind het ook niet kunnen. Dit is niet erg duidelijk. Het was nog te begrijpen als de A16 een korte snelweg was geweest, maar dat is het niet. Als je weet dat je een afrit van de A16 moet hebben, zul je hier tevergeefs zoeken naar die weg.Ik doel meer hierop:
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 32093&z=14
Ik vind dit dus niet kunnen. Maar goed, ik ben dan ook geen Italiaan he
Foto van de nieuwe situatie bij de inmiddels gesloten afrit. (c) SnelwegenkennerPino schreef:De afrit Trento-Centro is op dit moment overigens nog niet gesloten. Ze laten hem nog een dag of tien open om verkeer wat tijd te geven om te wennen. Half mei gaat de oude afrit echter dicht.

Voor goede bewegwijzering moet je niet bij Italianen zijn. Ben afgelopen zomer een kleine twee weken in Italie geweest en heb me daar verbaast over de onduidelijkheid. Zeker ook bij de Autostrada del Brennero was het af en toe niet duidelijk of je nu links of rechts moest houden. De logica is mij enigszins ontschoten...marcel schreef:Net of er 4 rijstroken zijn ...