[A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht
Moderator: Moderatoren
-
- stadsweg
Re: RE: Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht
130!? Lijkt mij overdreven langs een stad van 200.000 inwoners. En ja ik weet ook wel dat niemand zich daaraan houd... Zal ze maar een Twitter berichtje sturen hoe dat kan!
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op vr 03 mar 2017, 8:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd. Gebruik niet de quote-knop bij een bericht direct boven je!
Reden: Overbodige quote verwijderd. Gebruik niet de quote-knop bij een bericht direct boven je!
-
- expressweg
Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht

Voor de ombouw was het daar al 130 in de avond en 120 overdag, dus zo vreemd lijkt me dat niet...
Je mag ook 130 langs Lelystad, Assen, Apeldoorn, Breda, Tilburg, etc. dus dat lijkt me geen argument.
-
- Moderator
Re: RE: Re: [A002] Koning Willem-Alexandertunnel Maastricht
Waarom overdreven? Wat is het probleem?Pascal1998 schreef:130!? Lijkt mij overdreven langs een stad van 200.000 inwoners.

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Penningmeester

Ceterum censeo viam imperiam tertiam construendam esse.
-
- Moderator
De trajectcontrole in de tunnel zal op 20 maart gefaseerd worden ingeschakeld:
https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/n ... ntrole-a2/OM.nl schreef: Trajectcontrole A2 Maastricht aan
De trajectcontrole in de Koning Willem-Alexandertunnel in Maastricht gaat vanaf maandag 20 maart gefaseerd aan. Op 20 maart wordt de trajectcontrole actief voor het verkeer dat via de A2 tunnel richting het zuiden reist.
In de Koning Willem-Alexandertunnel komen in totaal vier trajectcontroles, in elke buis één. De controles in de A2 en N2 richting het noorden worden naar verwachting op 1 mei actief. De laatste trajectcontrole in de N2 tunnel richting het zuiden start eind mei.
De camera’s hangen voor en na de tunnels. Hierdoor wordt over een afstand van ongeveer de 2,5 km de gemiddelde snelheid gemeten. Op de A2 wordt gehandhaafd op 100 km per uur, op de N2 wordt gehandhaafd op 80 km per uur.
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016
Lidnummer 0016
-
- 2x5 autosnelweg
Over een maand gaat de nieuwe fly-over bij Europaplein open voor het verkeer.
Link
-
- Moderator
De afwerking van het verkeerssysteem bij Europaplein is begonnen. Er wordt nu AGRAC aangebracht.
De foto's komen van A2 Maastricht en zijn gemaakt door Fred Berghmans. Er zijn meer foto's te vinden op de website van A2Maastricht.

De foto's komen van A2 Maastricht en zijn gemaakt door Fred Berghmans. Er zijn meer foto's te vinden op de website van A2Maastricht.

Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016
Lidnummer 0016
-
- expressweg
Ligt het aan mij of is die bewegwijzering wel héél klein?EtienneM schreef:![]()
Svenlo
-
- expressweg

Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
- Hoofdmoderator
Je stemt de portaalconstructie juist af op de borden en andere zaken die aan het portaal komen te hangen. De bordjes zullen klein zijn vanwege de maximumsnelheid op dit stukje.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- Moderator
Het portaal achter de fotograaf was al omgewaaid... (Had even snel met de telefoon foto's gemaakt, dit was vlak na een storm). Het kan ook een aanrijding met een vrachtwagen zijn geweest, er is geen berichtgeving over geweest.

Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016
Lidnummer 0016
-
- stadsweg
Komend weekend is het zover. Dan wordt het meer dan 60 jaar bovengrondse oude N2 traject buiten gebruik gesteld. Op het Europaplein zijn dan de nieuwe aansluitingen van omliggende wegen op de tunnelbuizen gereed en kan alle verkeerd - doorgaand en lokaal - door de tunnels. Komend weekend zijn er diverse festiviteiten en mogen fietsers op het N2-traject (tegenwoordig pres.Rooseveltlaan geheten) te keer gaan.
oost west thuis best
-
- expressweg
Zo heet die weg al 60 jaar...frame schreef:tegenwoordig pres.Rooseveltlaan geheten
-
- 2x2 autosnelweg
Helaas nog niet alle aansluitingen. De afrit vanaf de A2 uit het zuiden naar de N278 blijft nog een paar weken dicht. De grond was te nat bij aanleg van het nieuwe talud (door overvloedige regenval). Mogelijk blijft ook de toerit vanaf de N278 naar de A2 richting Randwyck / Liège nog een paar weken dicht om dezelfde reden.frame schreef:Op het Europaplein zijn dan de nieuwe aansluitingen van omliggende wegen op de tunnelbuizen gereed en kan alle verkeer - doorgaand en lokaal - door de tunnels.
Het Europaplein heet nu overigens afrit 54.
Inderdaad. Om precies te zijn, van noord naar zuid: President Rooseveltlaan, Koningsplein, Oranjeplein, Nassaulaan.paolie schreef:Zo heet die weg al 60 jaar...frame schreef:tegenwoordig pres.Rooseveltlaan geheten
-
- expressweg
Grappig, ben net dit weekend nog door de stad gereden omdat wij ook de terugweg van een uitje ook nog een gordijnrekje bij een ondernemer in hartje stad moesten ophalen.
Blijft een lastige stad om met de auto - ondanks de gehandicaptenparkeerkaart - in te komen.
Blijft een lastige stad om met de auto - ondanks de gehandicaptenparkeerkaart - in te komen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
- Moderator
-
- Moderator
16 april 2017
Fotoupdate Paasweekend
1. Een plek waar ik meestal foto's maak van de tunnel. Europaplein is bijna helemaal omgevormd tot een volledige aansluiting, de enige richting die nog dicht is, is vanaf het zuiden richting de N278 (Kennedysingel/Akersteenweg). De opening van deze afrit is uitgesteld omdat het asfalt nog moet rusten.
DSC_5965 by Etienne M, on Flickr
Voor de andere foto's (40 stuks), kijk in de spoiler!
Ik zal morgen nog een andere korte serie met foto's posten.
Fotoupdate Paasweekend
1. Een plek waar ik meestal foto's maak van de tunnel. Europaplein is bijna helemaal omgevormd tot een volledige aansluiting, de enige richting die nog dicht is, is vanaf het zuiden richting de N278 (Kennedysingel/Akersteenweg). De opening van deze afrit is uitgesteld omdat het asfalt nog moet rusten.

Voor de andere foto's (40 stuks), kijk in de spoiler!
- SPOILER: TOON
Ik zal morgen nog een andere korte serie met foto's posten.
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016
Lidnummer 0016
-
- Forumbeheerder

-
- 2x4 autosnelweg
"het asfalt moet nog rusten..." Lijkt mij een drogreden. Asfalt kan na een uur of 2 al bereden worden en de lijnen liggen er ook al.
Zal eerder te maken hebben met bermwegwerk (zoals de kabels die je ziet liggen), dat veiliger kan zonder verkeer.
Wat een rare plek voor de slagbomen overigens op de rechter afrit. Tunnel dicht, afrit dicht ???
Zal eerder te maken hebben met bermwegwerk (zoals de kabels die je ziet liggen), dat veiliger kan zonder verkeer.
Wat een rare plek voor de slagbomen overigens op de rechter afrit. Tunnel dicht, afrit dicht ???
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 2x2 autosnelweg
Zoals eerder al gemeld:Peter schreef:"het asfalt moet nog rusten..." Lijkt mij een drogreden. Asfalt kan na een uur of 2 al bereden worden en de lijnen liggen er ook al.
Seat Ibiza schreef:De afrit vanaf de A2 uit het zuiden naar de N278 blijft nog een paar weken dicht. De grond was te nat bij aanleg van het nieuwe talud (door overvloedige regenval).
-
- 2x3 autosnelweg
Fantastische foto's!
Wat is de situatie daar veranderd, zeg. De bewoners zullen blij zijn met die tunnel.

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Hoofdmoderator
Tijdens de laatste Dag van de Bouw liepen er anders enkele protestgroepen rond. Die vonden 100 km/h door de hoofdbuis veul te hard.
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- Voorzitter

-
- Forumbeheerder
Er was gedoe over de uitstoot via de ventilatiekanalen. Was allemaal nogal vergezocht naar mijn idee...
-
- 2x2 autosnelweg
Dat bovengrondse project is ook wel interessant om te volgen. Ik ben vandaag en morgen in Maastricht, dus ik als ik tijd over heb, ga ik waarschijnlijk ook wel even een kijkje nemen.
-
- 2x4 autosnelweg

-
- 2x3 autosnelweg

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x2 autosnelweg
-
- expressweg
Pics or it didn't happen.nederland24 schreef:Dat bovengrondse project is ook wel interessant om te volgen. Ik ben vandaag en morgen in Maastricht, dus ik als ik tijd over heb, ga ik waarschijnlijk ook wel even een kijkje nemen.

N ° de membre 40
N ° de membre 40
-
- 2x3 autosnelweg