DSC_5825 by Etienne M, on Flickr
2. Hoewel er een nieuwe situatie is en het verkeer nu alleen naar rechts gaat, zijn de oude borden niet afgeplakt. Dit zorgde de afgelopen weken al voor verwarring en vreemde acties van automobilisten.
DSC_5830 by Etienne M, on Flickr
4. Een nieuw bord. Helaas is hier niet voor portaalbewegwijzering gekozen, de situatie is erg onduidelijk qua rijstrookindeling en de oude markering is nog goed zichtbaar. Dit zorgt voor een verwarrende situatie.
DSC_5835 by Etienne M, on Flickr
6. De Fly-over is inmiddels ook geopend voor autoverkeer
DSC_5837 by Etienne M, on Flickr
7. Een nieuwe VRI. De richting naar links is nog niet aangelegd. Hier moet de toekomstige parklaan gaan aansluiten. Wel zijn alle lichten al opgehangen en werken ze onder de kappen
DSC_5839 by Etienne M, on Flickr
8. Hier is wel nieuwe NBNA opgehangen. Jammer dat niet overal de portaalbewegwijzering in deze vorm is uitgevoerd in Nederland...
DSC_5840 by Etienne M, on Flickr
9. Zoals eerder al vermeld kan er in de tunnel worden gekeken vanaf Europaplein.
DSC_5841 by Etienne M, on Flickr
10. VRI met rechts het dalende fietspad naar de fietstunnel
DSC_5842 by Etienne M, on Flickr
11. Het fietstunneltje was oorspronkelijk niet gepland, maar is er als extra bijgekomen. Boven het fietstunneltje gaat al het verkeer van- en naar de A2/N2.
DSC_5843 by Etienne M, on Flickr
12. Een simpel, maar breed tunneltje
DSC_5845 by Etienne M, on Flickr
13. De oude (niet afgeplakte) bewegwijzering en rechts de nieuwe bewegwijzering. Deze oude bewegwijzering zal waarschijnlijk spoedig verdwijnen, aangezien al het verkeer niet meer naar rechts, maar naar links gaat. Kenmerkend is de aanstraling, die helaas niet meer werkt.
Ik vind altijd dat je dit soort fotoseries pas echt goed kan plaatsen als je er zelf geweest bent. Vorig jaar met de open dag stonden we nog op die flyover.
EtienneM schreef:4. Een nieuw bord. Helaas is hier niet voor portaalbewegwijzering gekozen, de situatie is erg onduidelijk qua rijstrookindeling en de oude markering is nog goed zichtbaar. Dit zorgt voor een verwarrende situatie.
Dit is niet de oude markering, want er ligt hier splinternieuw asfalt. Kennelijk had men een fout gemaakt en is de aangebrachte markering direct weer verwijderd... Beetje slordig.
Vandaag door de tunnel (van Eijsden richting Eindhoven) gereden, maar met 85 km/h (trage voorganger) haalden we zo ongeveer iedereen in. Terwijl je, of ik moet iets over het hoofd gezien hebben, er toch gewoon 100 mag?
Seat Ibiza schreef:De afrit vanaf de A2 uit het zuiden naar de N278 blijft nog een paar weken dicht. De grond was te nat bij aanleg van het nieuwe talud (door overvloedige regenval).
Vanaf vandaag is afrit 54 ook vanuit het zuiden te gebruiken. Zie de beelden op de webcam.
Ik hoop voor je dat je een typo hebt gemaakt, anders heb je over een paar weken een mooie brief op de deurmat liggen . Maximumsnelheid A2 = 100, N2 = 80 km/h
Mwah, bij 110 op de teller zal het misschien nog wel meevallen, kan goed dat er na aftrek van de tellerafwijking en correctie geen 100 meer overblijft.
Net niet. Voor mijn auto geldt: 110 km/h op de snelheidsmeter is 106 km/h geijkt. Dat wordt dus gemeten. Daar gaat een correctie van 3% = 3 km/h af, waaruit volgt 106 min 3 = 103 km/h. Dat is dus 3 km/h te snel, maar er wordt bij snelheden onder de 130 km/h pas bekeurd vanaf 4 km/h te snel. Het is op het scherpst van de snede, maar geen bekeuring.
Hajo schreef:Vandaag de onderste tunnelbuizen in beide richtingen bereden. Eerst noord > zuid, later zuid > noord.
Wat een verademing! Geen verkeerslichten meer en met 110 km/h op de cruise control onder Maastricht door. Fantastisch stukje infrastructuur!
Idem. Vorige week donderdag voor het eerst gehad. Eerst onderste buis N-Z en 's avonds bovenste Z-N (i.v.m. diner in Maastricht). Heen waren we in 2 minuten erdoorheen.
Een aanwinst dus deze tunnel. Er boven op wordt trouwens ook hard gewerkt. Bij de Geusselt zijn de aansluitingen vanuit en naar het noorden nu bijna klaar. En de rotonde op de voormalige kruising Scharnerweg schiet ook hard op. Allemaal te zien met de webcams van maastrichtbereikbaar.nl
Afgelopen zaterdag 10 juni heb ik een rondje gemaakt in Maastricht. Beginnend bij Geusselt en doorgelopen naast de oude N2 richting het zuiden.
De foto's zijn hier te vinden: https://x86dev.stackstorage.com/s/dxhAraGMcGdfxFl.
Komend weekend ga ik waarschijnlijk nog eens terug, naar Europaplein.
Alweer een stapje verder:
de nieuwe aansluitingen met de viaducten over de Meerssenerweg op het traject Geusselt-Noorderbrug zijn in gebruik genomen. Je kunt vanaf de A2 nu het kruispunt Geusselt en kruispunt Meerssenerweg met VRI's mijden (en ook in omgekeerde richting).
Gisteren gezien. Ik verbaasde me dat er een N2-hm-bordje stond, vlak na de Noorderbrug. Maar dat bleek dus logisch, omdat ik daarna onvermijdelijk op de N2 uitkwam (die al heel snel A2 werd).
Bedankt voor de update. Kan ik gelijk wat kwijt wat me 2 weken geleden opviel.
Vanaf het zuiden wordt knooppunt Europaplein nog steeds aangeduid. Het is nu een splitsing tussen de A2 en de N2 geworden en de afrit naar de N278 en niet meer zozeer tussen de rijkswegen 2 en 78, waardoor ik denk dat de knooppuntbenaming blijft staan. Het is een prima plek voor een knooppunt, omdat er veel routes hier splitsen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Het bord op 0:41 is verwarrend vanwege de pijl naar rechts op het grote bord. Daardoor denken mensen dat die richting direkt de afslag is. Dat dat nog 300 meter verder is zie je pas helemaal onderaan het bord en voordat je bij die informatie bent dan ben je het bord al zowat voorbij.
Op die plek moet je op het bord voor rechtdoor geen pijl voor rechtsaf zetten. Informatie van de afslag zou je er wel op kunnen houden omdat dat aangeeft dat je voor die richting toch al rechts moet zitten.
Wellicht dat dat met een vorkbord zo'n 1100 meter van tevoren opgelost zou kunnen worden. Iets als dit misschien?
Ik heb er niet al teveel moeite in gestoken dus let vooral niet op de uitlijning en formaat van de borden en wegnummerschildjes etc.