Sinds begin augustus is de voormalige vliegbasis Soesterberg in al zijn glorie te bewonderen op Google Earth/Maps. Tot voor kort was de basis geblurred om geen militaire geheimen prijs te geven. De vliegbasis is echter buiten gebruik gesteld en nadat alle militaire geheimen waren verwijderd, zijn er nieuwe foto's gemaakt en op Google Earth/Maps geplaatst.
Op de beelden zijn nog diverse zaken te zien:
Diverse shelters waar vroeger de straaljagers stonden, maar tegenwoordig onderdak bieden aan een schaapskudde. Het witte gebouw is het nieuwe onderkomen van Overtoom (Den Dolder).
In deze hangars komt het nieuwe Defensiemuseum.
Deze raatvormige terreintjes zijn de oude vliegtuigopstelplaatsen.
Op de eerste opstelplaats is het marinevliegtuig Briquet Atlantique te zien.
Kamp Beukbergen.
Camp New Amsterdam.
Op 21 mei is een fietspad geopend dat van noord naar zuid de vliegbasis kruist. Foto's van dit fietspad en de vliegbasis staan hieronder. Op de laatste foto zie je wat de toekomstplannen zijn met de vliegbasis.
Picasa (20 foto's)
Vliegbasis Soesterberg
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Re: Vliegbasis Soesterberg
Ik dacht dat ze het hele gebied gingen volbouwen. Blijkt dan toch weer mee te vallen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x5 autosnelweg
Vanaf het begin was al duidelijk dat ze een groot deel wilden teruggeven aan de natuur. In eerste instantie wilden ze nog wel al het asfalt van de start- en landingsbaan verwijderen, maar dat gaat niet door. De gemeente Soest had wel een uitbreiding van bedrijventerrein Soesterberg-Noord gepland, maar intussen heeft Defensie aangegeven een deel van het terrein langs de A28 bij afslag Soesterberg tussen Richelleweg/N413 en Zuiderweg te willen overdragen aan de gemeente. Dat terrein geniet nu de voorkeur voor bedrijfsvestiging.
-
- verkeersader
Überfietspaden
Misschien kunnen ze er 2x5 stroken op intekenen met vluchtstroken aan beide zijden. In elk van de "rijstroken" fietssymbooltjes op het asfalt/beton. Is er een Vmax 20 ingesteld met TC?
Maar bedoel je hier misschien ook de tegenstelling tussen het "Vrij wandelen en fietsen" en de "Verboden toegang"?

Artikel 416 gaat over opzethelingboe! schreef:http://lh4.ggpht.com/_sU_z2SEvUig/THohd ... G_3327.JPG
Wie ziet de fout?

Maar bedoel je hier misschien ook de tegenstelling tussen het "Vrij wandelen en fietsen" en de "Verboden toegang"?
-
- autoweg
Gezien het feit dat de helft van de bossen daar steeds meer in particuliere handen vallen en worden omgetoverd tot golfbanen... is een golfbaan misschien wel een mooie optie zijn. Of juist ter compensatie teruggeven aan recreatie en natuur.
Overigens wordt de basis al sinds begin jaren '90 steeds minder gebruikt. Tot die tijd herinnerde ik me vaak straaljagers die door de geluidsbarrière knalden en woonden er bij ons in het dorp veel Amerikanen die op de basis werkten. Dat is lang lang geleden, dus tijd om het spul om te bouwen
Overigens wordt de basis al sinds begin jaren '90 steeds minder gebruikt. Tot die tijd herinnerde ik me vaak straaljagers die door de geluidsbarrière knalden en woonden er bij ons in het dorp veel Amerikanen die op de basis werkten. Dat is lang lang geleden, dus tijd om het spul om te bouwen

-
- 2x5 autosnelweg
Nee, ik bedoelde het verkeerd vermelde artikelnummer.koef schreef:Artikel 416 gaat over opzetheling![]()

Ik woon al jaren in de aanvliegroute en heb al het nodige over mijn hoofd gehad: F15's, F16's, grote Fokker vrachtvliegtuigen en AWAC's.Seat schreef:Overigens wordt de basis al sinds begin jaren '90 steeds minder gebruikt. Tot die tijd herinnerde ik me vaak straaljagers die door de geluidsbarrière knalden en woonden er bij ons in het dorp veel Amerikanen die op de basis werkten. Dat is lang lang geleden, dus tijd om het spul om te bouwen