Foto- en videoreportages van Belgische autowegen
Moderator: Moderatoren
-
Wimpie24
- expressweg
Bericht
door Wimpie24 » wo 01 sep 2010, 0:14
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
Davy
- expressweg
Bericht
door Davy » wo 01 sep 2010, 9:14
ziet er goed uit
vooral het feit dat men een mooie inrichting heeft gegeven aan de weg, zonder op het eerste zicht veel aan de doorstroming te raken stel ik op prijs: ik zie geen drempels en andere onnodige snelheidsremmers... is dit trouwens een drukke weg?
en mijn persoonlijke mening: Nederland kan op 1 punt best wel eens naar Belgie kijken als het gaat om de aanleg van rotondes: ze zijn tenminste groot genoeg (als er ruimte is natuurlijk)zodat die betegeling in het midden en ook aan de buitenkanten soms niet continu kapot wordt gereden en handwegwijzers aan de uitritten ipv 1 paal in het midden...
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » wo 01 sep 2010, 11:53
De straatlantaarns kan ik met de beste wil van de wereld niet een betere klassificatie dan 'kitch' geven. Verder vind ik het wel mooi geworden. En tweezijdige fietspaden aan beide kanten van de weg. Daar kan Nederland nog wat van leren

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Peter » wo 01 sep 2010, 12:45
Doet een beetje Duits aan. Zal wel aan het type klinkers en wegmeubilair liggen.
@Vinny: ook hier een stukje tweerichtingenfietspad. Een tweerichtingenfietspad aan slechts 1 zijde van de weg Bibeko is ook een uitzondering in NL (nieuwbouwwijken wellicht uitgezonderd, waar doorgaande wegen een Bubekokarakter hebben)
Grappig: de rotonde lijkt een doorsteek te hebben voor (vermoedelijk) speciaal transport, dat de draai niet kan maken. In Nederland heb je daar ook enige voorbeelden van, al dan niet met een klaphek om gemaksrijders te ontmoedigen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
Wimpie24
- expressweg
Bericht
door Wimpie24 » wo 01 sep 2010, 13:43
Laatst gewijzigd door Wimpie24 op wo 19 jan 2011, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
tovm74
- autoweg
Bericht
door tovm74 » wo 01 sep 2010, 14:46
Wimpie24 schreef:De N19 is een hele drukke gewestweg, de grootste knelpunten zijn er bij de kruisingen Leuven-Rotselaar, Aarschot-R25 en Geel-E313.
Voor de rest is het eigenlijk op de spitsuren 1 lange rits vertraagt verkeer tussen Leuven en Geel. Ook passeert er door Herselt zeer veel zwaar vervoer zoals vrachtwagens. Dat is de reden waarom het dorp leeggevlucht was en de weg meer van een loopgracht weghad dan van een fatsoenlijke doorgaande weg.
...
Vergeet ook vooral de doortocht van de N19 door Kasterlee niet, dat is ook zeer druk. 'S morgens en 's avonds zit de N19 dan gewoon dicht.
Niet leuk als je na het werk nog even een terrasje wil gaan doen op de markt!
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!
-
Wimpie24
- expressweg
Bericht
door Wimpie24 » wo 01 sep 2010, 16:06

In Kasterlee kent men inderdaad hetzelfde verhaal, overigens was de dorpskern daar een jaar of 2 ook opnieuw aangelegd maar ik neem aan dat het zwaar vervoer ondertussen zijn werk ook wel gedaan heeft...
-
tovm74
- autoweg
Bericht
door tovm74 » wo 01 sep 2010, 17:49

Dat valt gelukkig nog al mee. Ze hebben tijdens de vorige verbouwingen echt wel rekening gehouden met het vele zware vervoer dat hier passeert.
Ze hebben de hele N19 in asfalt aangelegd ipv klinkers ed.
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!
-
Wimpie24
- expressweg
Bericht
door Wimpie24 » wo 01 sep 2010, 18:34

Klinkers zou nog van het ergste geweest zijn, ik had liever beton gezien. Maar goed, ik heb bij Herselt gezien dat men voor een zeer stevige fundering en even stevig asfalt gekozen heeft dus dat zal het nog wel houden totdat er een ringweg aangelegd wordt.
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » wo 01 sep 2010, 21:03
Ziet er verzorgd uit

-
Via
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door Via » vr 03 sep 2010, 19:49
Mooie inrichting, ziet er erg netjes uit! Om het helemaal af te maken zouden jullie toch echt eens over moeten stappen op modernere verkeersborden, ik vind die ouderwetse borden niet meer passen bij zo'n mooi straatbeeld. En helaas ook de Nederlandse ziekte van verkeersbordpalen pal voor een lichtmast, terwijl je het bord ook daar aan kunt hangen.
Maar nogmaals, dit zijn kleine opmerkingen. Voor de rest kunnen wij nog wat van jullie leren.

-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door vynkce » za 04 sep 2010, 11:15
Ik kom af en toe in Herselt en zie dat ze er iets moois van gemaakt hebben!
-
Unda
- zandpaadje
Bericht
door Unda » wo 08 sep 2010, 23:56
Ik heb vandaag jammer genoeg meteen kunnen vaststellen dat de nieuwe verkeerslichten aan de blaubergstesteenweg , zeer slecht zijn uitgewerkt ...
De nieuwe rotonde stond volledig geblokkeerd door de aanschuivende auto's voor het rode licht ( komende van westerlo )
Er was voor zover ik kon zien geen voorsorteerstrook voorzien voor auto's die links willen afslaan aan het verkeerslicht van de blauwbergsesteenweg waardoor deze al het verkeer daarachter ophouden en er een file onstaat . Geen voorsorteerstrook op een weg voor doorgaand verkeer is toch wel een blunder van formaat
aangezien de afstand tussen de verkeerslichten en de rotonde klein is krijg je dus bij het minste een stilstaande rotonde ...
Hopelijk kan dit nog opgelost worden door de regeling van de verkeerslichten aan te passen.
Laatst gewijzigd door Unda op do 09 sep 2010, 0:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wimpie24
- expressweg
Bericht
door Wimpie24 » do 09 sep 2010, 0:02

Toen ik foto's heb genomen van de doortocht, stonden die lichten daar nog niet. Inderdaad een grote blunder.