130 km/h op Nederlandse snelwegen

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Sondermaut
verkeersader

Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Bericht door Sondermaut »

Snelwegfreak schreef: vr 31 okt 2025, 15:24
Chris schreef: vr 31 okt 2025, 14:09 Je ziet inderdaad vaak Duitse auto's heel strak aan de snelheid houden, vaak ook van het type auto's dat op de Autobahn helemaal los gaat met hard rijden en op langzamer verkeer afstormen alsof ze het van de weg willen drukken.

Maar Duitsers denken schijnbaar dat elke mast een flitspaal heeft.
Ik weet niet of ze weer vakantie hebben, maar de N9 zat zojuist weer ramvol met die mo... Duitsers. Vreselijk irritant: elke lichte bocht was terug naar 70, bij een bordje 70 in de remmen en terug naar 65 en als een schildpad over een kruising heen rollen. Dan duurt die 30 km vanaf Alkmaar nog héél erg lang... :rooie:
De overwegend protestantse deelstaten in Noord-Duitsland hebben dit weekend ook vrijdag vrij vanwege Reformationstag.
keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer »

Snelwegfreak schreef: vr 31 okt 2025, 15:24
Chris schreef: vr 31 okt 2025, 14:09 Je ziet inderdaad vaak Duitse auto's heel strak aan de snelheid houden, vaak ook van het type auto's dat op de Autobahn helemaal los gaat met hard rijden en op langzamer verkeer afstormen alsof ze het van de weg willen drukken.

Maar Duitsers denken schijnbaar dat elke mast een flitspaal heeft.
Ik weet niet of ze weer vakantie hebben, maar de N9 zat zojuist weer ramvol met die mo... Duitsers. Vreselijk irritant: elke lichte bocht was terug naar 70, bij een bordje 70 in de remmen en terug naar 65 en als een schildpad over een kruising heen rollen. Dan duurt die 30 km vanaf Alkmaar nog héél erg lang... :rooie:
Dan was het een goede keus om A7-N240-N99 te pakken. Eigenlijk geen last gehad van slakken, ongeacht kleur van het kenteken.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
hneel
autoweg

Bericht door hneel »

In mijn beleving zijn het vooral de Belgen die zich strak aan de limiet houden. (En voor wie de rechterstrook lava is)

Duitsers daarentegen rijden meestal 20 km/u onder de limiet. Niet harder dan 80 waar je 100 mag en niet harder dan 60 waar je 80 mag.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Misschien is het jouw ervaring omdat in het zuidwesten verhoudingsgewijs meer zuiderburen rondrijden.
Raamkozijn31
polderweggetje

Bericht door Raamkozijn31 »

Je hebt eigenlijk 4 soorten Duitsers die hier over de weg rijden.

- Diegene die vakantie hebben en een dagje of meer vertoeven. (weekend/vakanties)
- Transportbedrijven en werklui (doordeweeks)
- Nederlanders die over de grens wonen, en met Duits kenteken richting hun werk rijden (doordeweeks)
- Vluchtelingen en oud-gastarbeiders uit Duitsland, bijvoorbeeld uit het Ruhrgebied die familie in Nederland opzoeken. (willekeurige dagen).

Ik denk dat de eerstgenoemde en nummer 4 de zogezegde 'zondagsrijders' zijn.
Het leven met autisme is niet altijd even makkelijk. Maar je moet er het beste van maken.
Durashift
expressweg

Bericht door Durashift »

keokiracer schreef: vr 31 okt 2025, 18:04
Snelwegfreak schreef: vr 31 okt 2025, 15:24 (..)

Ik weet niet of ze weer vakantie hebben, maar de N9 zat zojuist weer ramvol met die mo... Duitsers. (..)
Dan was het een goede keus om A7-N240-N99 te pakken. (..)
Hmm, ik blijf liever 130 km/h rijden tot Den Oever. ;) Ik snap zelf die N240 niet zo, heb zelf meestal het idee dat het maar traag gaat (al heb je wel een paar leuke bochten erin zitten tussen Slootdorp en Westerland :woop: ) maar soms kom ik op A7 wel een auto tegen die iets verderop rijdt dan de toerit terwijl ik er op de N99 achter zat bij de rotonde naar Westerland. :geenlach: Dat is wel jammer dan, gemiste keuze. :)
keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer »

Durashift schreef: za 01 nov 2025, 14:53Hmm, ik blijf liever 130 km/h rijden tot Den Oever. ;)
Ik ook, maar ik ga toch liever bij Wieringerwerf eraf als er file staat voor de Afsluitdijk (werkzaamheden sluizen) ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...