130 km/h op Nederlandse snelwegen
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: 130 km/h op Nederlandse snelwegen

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x4 autosnelweg
Mooi. Ik was al bang dat ik mijn grens moest verleggen. 

'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- Moderator
Oh echt, ik dacht gewoon +30. Mooi 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 4x5 autosnelweg
Makkelijk scoren. Ze stonden natuurlijk opgesteld op de parallelweg.Stond net voor het Shell tankstation richting het noorden.
Overigens vind ik dat stuk A 28 wel onoverzichtelijk, denk dat het ook komt door het grote aandeel vrachtverkeer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg
Alles behalve snelweg is +30, snelweg is +40

(Technisch gezien +29 en +39)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
-
- 2x4 autosnelweg
Ik rijd er best vaak en ik ben het niet met je eens. Goed overzichtelijke weg en er wordt gelukkig redelijk doorgereden ook.
-
- 2x4 autosnelweg
De weg is wel vrij druk, maar niet meer of minder overzichtelijk dan andere wegen. Het ontbreken van verlichting vind ik als Randstedeling wel grappig.
Die limiet van 100 vind ik zelf helemaal niets: dat is veel te langzaam. Gezien de drukte en de vele op- en afritten is 130 voor Nederland, behalve 's nachts misschien, weer te snel. Daarom is 120 een mooie en realistische limiet voor de snelweg. Maar goed, nu zitten we vast aan de 100.
Ergens vind ik het wegbeeld apart. Als ik 120 op de teller rij haal ik de meesten in (logisch). Maar omgekeerd, als ik de limiet van 100 rij, heb ik weer het gevoel dat iedereen mij inhaalt. Het zal wel tussen de oren zitten.
@Djldee: kijk op de boete op welke plek je exact geflitst bent. Hou je een volgende keer op die locatie even aan de limiet. Aangezien filtsers vaak op vaste plekken staan scheelt dat best wel.
Die limiet van 100 vind ik zelf helemaal niets: dat is veel te langzaam. Gezien de drukte en de vele op- en afritten is 130 voor Nederland, behalve 's nachts misschien, weer te snel. Daarom is 120 een mooie en realistische limiet voor de snelweg. Maar goed, nu zitten we vast aan de 100.
Ergens vind ik het wegbeeld apart. Als ik 120 op de teller rij haal ik de meesten in (logisch). Maar omgekeerd, als ik de limiet van 100 rij, heb ik weer het gevoel dat iedereen mij inhaalt. Het zal wel tussen de oren zitten.
@Djldee: kijk op de boete op welke plek je exact geflitst bent. Hou je een volgende keer op die locatie even aan de limiet. Aangezien filtsers vaak op vaste plekken staan scheelt dat best wel.

-
- 2x3 autosnelweg
De drie rijstroken tussen Zwolle en Meppel maken het een redelijk overzichtelijke weg inderdaad. En het schiet vaak lekker op.
Op een vrijdag vliegen de klusbusjes je om de oren. Moeder de vrouw is vast druk bezig met de piepers.Ergens vind ik het wegbeeld apart. Als ik 120 op de teller rij haal ik de meesten in (logisch). Maar omgekeerd, als ik de limiet van 100 rij, heb ik weer het gevoel dat iedereen mij inhaalt. Het zal wel tussen de oren zitten.

-
- 2x5 autosnelweg
Niet alleen op vrijdag hoor.
Maar waarom gingen we ook al weer 100 km/u rijden? Dat was om de bouw te redden. Dus Bouwend Nederland dankt de overheid vriendelijk voor de hulp, maar toont vervolgens wel de middelvinger als het gaat om de maximumsnelheid. Misschien de maatregel dan maar weer terugdraaien? Wij 130 km/u op de snelweg in ruil voor wat failliete bouwbedrijven?
-
- 4x5 autosnelweg
Doe net als de boeren: Bedreigen, politici achtervolgen en de maatregel is ineens verdwenen 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Omdat boeren blijkbaar minder moeite hebben met politici bedreigen, ook al zijn zij het volledige probleem.
Prima joh. Ik eet geen vlees, dus kan dan prima 150 rijden overdag terwijl ik netto meewerk aan minder stikstofuitstoot.

-
- verkeersader
Vandaag van Almelo naar Osnabrück gereden via de A35 en A1 de gemiddelde limiet lag toch wel op 110 / 120 met een hoop uitschieters die wel +130 gingen, de meeste met een Pools kenteken.
-
- 2x2 autosnelweg
Buiten NL werd het gepromoot als anti-stikstof. Heel bizar als je weet dat de lucht al gevuld is met 79% stikstof aan de basis. De VRT kaartte het aan dat Rutte het verkondigde als "een rotmaatregel", uiteraard ging het artikel dan verder dat het supernoodzakelijk was voor klimaat en andere ecologische onzin.boe! schreef: ↑za 12 sep 2020, 17:05Niet alleen op vrijdag hoor.
Maar waarom gingen we ook al weer 100 km/u rijden? Dat was om de bouw te redden. Dus Bouwend Nederland dankt de overheid vriendelijk voor de hulp, maar toont vervolgens wel de middelvinger als het gaat om de maximumsnelheid. Misschien de maatregel dan maar weer terugdraaien? Wij 130 km/u op de snelweg in ruil voor wat failliete bouwbedrijven?
-
- 4x5 autosnelweg
Het ging dan ook om stikstifverbindingen. NOx. Maar die nuance sneuvelt steeds weer in de media.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg
Nee hoor, op de vluchtstrook (daar stuk breder) op de motor, beetje net zo ongeveer waar de bocht begint. Streetview https://www.google.com/maps/@52.6055133 ... 384!8i8192
-
- expressweg
Tot nu toe vond ik 100 km/u op de snelweg een mooi rustig wegbeeld geven, maar ik heb mij gisterenochtend achter het stuur toch een partijtje geërgerd...
Op weg naar m'n werk (Zuidhorn - Joure) draaide ik zoals gewoonlijk bij Leek de A7 op. Vanaf dat moment was het bij iedereen een enorm geduw en getrek. Het hele traject, zelfs tot bij het uitvoegen bij Joure... Er waren grofweg twee groepen 50/50: een groep die steevast 120+ km/u reed enorm zat te drukken bij iedereen, en een groep die 100 km/u reed en zich er overal op de linkerrijstrook tussen propten bij het inhalen, ook wanneer een andere auto op de linkerrijstrook naast diegene reed. Een aantal bijna-ongelukken voor me zien gebeuren om die reden. Het was alsof we ons allemaal gedroegen als kleine kinderen. Man man man...
Ik snap alle frustraties, maar het leek gisterenochtend echt alsof veel bestuurders hun frustraties op de andere bestuurders uitten. Doe gewoon even normaal.

Op weg naar m'n werk (Zuidhorn - Joure) draaide ik zoals gewoonlijk bij Leek de A7 op. Vanaf dat moment was het bij iedereen een enorm geduw en getrek. Het hele traject, zelfs tot bij het uitvoegen bij Joure... Er waren grofweg twee groepen 50/50: een groep die steevast 120+ km/u reed enorm zat te drukken bij iedereen, en een groep die 100 km/u reed en zich er overal op de linkerrijstrook tussen propten bij het inhalen, ook wanneer een andere auto op de linkerrijstrook naast diegene reed. Een aantal bijna-ongelukken voor me zien gebeuren om die reden. Het was alsof we ons allemaal gedroegen als kleine kinderen. Man man man...

Ik snap alle frustraties, maar het leek gisterenochtend echt alsof veel bestuurders hun frustraties op de andere bestuurders uitten. Doe gewoon even normaal.

I'm average height... in Thailand.
-
- verkeersader
Herkenbaar, vrijdagmiddag is het op 2x2 wegen ook drama, of je moet met 80 / 90 achter vrachtwagens rijden, of 120 rijden op de linker strook, die klusjesbussen gaan anders ontzettend zitten bumperkleven, ik irriteer mij er altijd enorm aan als iemand je zit op te jagen, er zijn genoeg landen in Europa waar ze wel afstand houden als je gewoon de toegestane limiet aanhoud. Het is gewoon asociaal gedrag.
Misschien zou het al helpen als er meer politie zichtbaar aanwezig is op de snelwegen.
Misschien zou het al helpen als er meer politie zichtbaar aanwezig is op de snelwegen.
-
- 2x4 autosnelweg
Precies! Geef gewoon gas.CasablancaMarocco schreef: ↑zo 20 sep 2020, 1:16als je gewoon de toegestane limiet aanhoud. Het is gewoon asociaal gedrag.
Serieus? Waarom? Afgezien van het feit dat ik 'me nooit ergens aan irriteer', erger ik me ook nooit aan bumperklevers. Je kleeft er maar op los, je doet maar. Ik vind het voornamelijk dom, maar verder boeit het me niets.CasablancaMarocco schreef: ↑zo 20 sep 2020, 1:16ik irriteer mij er altijd enorm aan als iemand je zit op te jagen
-
- Moderator
Ik reed vanavond van Leusden naar Zwolle, om 19 uur was in één keer dat getrut met 100 km/h en het met 1 km verschil links hangen verdwenen. Dat was best opmerkelijk, alsof je ineens in een andere wereld rijdt.
-
- 2x4 autosnelweg
Dat is wel een verschil met de Randstad. Op bv. de A4 tussen Leiden en Den Haag haal je ook na 19 uur met 120 a 130 de hele goegemeente in.
-
- autoweg
-
- autoweg
A28 / A7 (Assen - Marum) net zo vandaag. Dat is ook wel eens anders geweest, dat men gewoon 100 bleef trutten...
Nu gewoon lekker 120-150 de meeste rijders.... En een enkeling die nog vlotter ging
-
- verkeersader
Op de A12 Utrecht - Gouda een hoop die ook na 19:00 100 bleven rijden, buiten de randstad snappen ze het gelukkig wel. 

-
- autoweg
Achter ze rijden en knipperlicht naar links aangooien, net als de Fransen. Werkt perfect. 

-
- 2x3 autosnelweg
Dat is op de A2 tussen Abcoude en Maarssen ook het geval. Daar haal je rond 20:00 nog het gros in met 130 km/u.
-
- autoweg
Het viel mij op dat de A74 permanent 100 km/h is geworden. Dit terwijl de maximumsnelheden kaart van RWS nogsteeds 120 km/h toont tussen 19:00 en 6:00. Nu is het maar een heel klein stukje, maar toch..
-
- 2x4 autosnelweg
Als je hem vanuit Duitsland uit laat rollen, rijd je op de A73 nog niet eens 100. 

-
- expressweg
Dames en heren,
Ik wil even een frustratie uiten.
Deze hele week moest ik op kantoor zijn wegens omstandigheden thuis (heerlijk trouwens
). Dit betekende dat ik dagelijks weer Zuidhorn - Joure op en neer reed en ik dus heerlijk met 105 km/u op de cruise control kon rijden op een relatief rustige A7.
Maar ik heb het volgende echt veel te vaak gezien: Ik kom met 105 km/u op de cc aanrijden en zie iemand voor me rijden die 100 km/u rijdt (ongeveer). Ik haal diegene dan vervolgens in (dat gaat niet zo snel, dus ik wil niemand hinderen). Maar dan... Gaat die pipo exact mijn snelheid rijden wanneer ik naast diegene rijd... En ik rijd nog altijd op de cruise control en dus diezelfde 105 km/u. Goed, dan blijf ik er nog heel even naast hangen, maar er verandert niets, waardoor ik weer gas bij moet geven om diegene uiteindelijk in te kunnen halen.
Dit is mij nou iets te vaak gebeurd deze week. Herkennen jullie dit?
Ik wil even een frustratie uiten.
Deze hele week moest ik op kantoor zijn wegens omstandigheden thuis (heerlijk trouwens

Maar ik heb het volgende echt veel te vaak gezien: Ik kom met 105 km/u op de cc aanrijden en zie iemand voor me rijden die 100 km/u rijdt (ongeveer). Ik haal diegene dan vervolgens in (dat gaat niet zo snel, dus ik wil niemand hinderen). Maar dan... Gaat die pipo exact mijn snelheid rijden wanneer ik naast diegene rijd... En ik rijd nog altijd op de cruise control en dus diezelfde 105 km/u. Goed, dan blijf ik er nog heel even naast hangen, maar er verandert niets, waardoor ik weer gas bij moet geven om diegene uiteindelijk in te kunnen halen.
Dit is mij nou iets te vaak gebeurd deze week. Herkennen jullie dit?
I'm average height... in Thailand.
-
- Moderator
Ja dat gebeurt heel vaak. Of mensen die je inhalen en dan terugzakken tot onder jouw snelheid. Oplossing: gewoon gas geven en je bent zo iemand kwijt...
-
- 2x3 autosnelweg
Dat je op de rechterrijstrook op de cc 105 km/h rijdt moet je zelf weten, maar om met die snelheid ook iemand te willen inhalen die 100 km/h gaat volg ik niet echt. Als je nou heel even een tikkie gas geeft ben je er in no-time voorbij en kan je weer lekker verder met 105 km/h rechts doorsukkelen.