tompie schreef:Wimpie24 schreef:
Als laatste punt moet ik toch ook de slecht verlichte (snel)wegen opnoemen, dat was voor mij toch echt de doodsteek bij mijn bezoek aan de regio. Ook staan er veel van die verlichtspalen nogal slordig en scheef.
Er staan in West Vlaanderen niet meer verlichtingspalen scheef dan in andere provincies hoor, kan je misschien eens een voorbeeld geven Wimpie? In jouw regio Aarschot staaner langs de N223 nu al maanden nieuwe verlichtingspalen zonder armatuur op! Is dat dan zoveel beter? En wat te denken van het wegdek van de Nieuwlandlaan? En wat wil je nu aantonen met die foto's? Ok ik moet toegeven dat die duitse ondersteuningsconstructies er beter uitzien, maar wat het formaat van die borden betreft zie ik niet zoveel verschil hoor!
Ik ben de eerste om toe te geven dat het in Aarschot ook niet perfect is, en ik mag dan aan het muggenziften zijn, ik zal dat pas doen als er iets is dat naar mijn indruk echt niet kan.
Er zijn gewoon bepaalde dingen wat betreft wegenbouw in West-Vlaanderen die mij absoluut niet bevallen en ik ga dat niet zomaar voor mijzelf houden.
Hetgeen dat ik toch wel het meeste mis in West-Vlaanderen is innovatie, een duidelijke identiteit die je ook terugziet in de wegeninfrastructuur. Een goede vergelijking is bijvoorbeeld de ring van Bruggen en de ring van Hasselt.
Ik mis ook bijvoorbeeld op veel plaatsen goede asmarkering op snelwegen die in textuur zijn aangebracht zoals in Vlaams-Brabant (iep-iep geluid) of in thermoplast zoals in Antwerpen en Limburg.
Maar voor de lieve vrede zal ik er niet verder op ingaan, zoals Vinny al aangaf gaat het hier enkel om Kortrijk en daar zijn al zaken genoeg die niet kloppen om deze discussie levendig houden. We leven in een te mooi land en we zitten in een te moeilijke tijd om ook nog eens onder elkaar te liggen bakkeleien.
Die best grote verschillen die er nu zijn zullen met de tijd ook wel verdwijnen en dan is iedereen gelukkig.
(Scheve verlichtingspalen,er staan er daar toch meer naar mijn indruk, ook slechte wegmarkeringen in gewone wegenverf)

I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba