NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Rene » ma 27 sep 2010, 9:27

---
Laatst gewijzigd door Rene op zo 27 sep 2015, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Pino » ma 27 sep 2010, 9:59

Voor mijn eigen ontwerpen hanteer ik vijf als maximum aantal doelen op afstandenborden en vier als maximum voor richtinggevende borden. Vijf doelen op het afstandenbord werkt dan wanneer tenminste één doel bij het eerstvolgende knooppunt afslaat of op dat moment al afgeslagen is. Op de A76 gaat dat goed. Hanteer je toch vier als maximum (Duits systeem), dan zou ik het op zich niet vreselijk problematisch vinden om pas op Kunderberg de internationale netwerkdoelen voor het eerst te bewegwijzeren. Dan zet je geen volgbord neer aan de grens en zet je de internationale netwerkdoelen neer op het moment dat daar voor het eerst mogelijk behoefte aan zou kunnen bestaan.

Hoe dan ook is het een interessante keuze om op de A76 Rotterdam de voorkeur te geven boven Amsterdam. Zeker vanuit het uitgangspunt dat je eerder noemde dat Rotterdam in principe zal worden weggelaten zolang de route naar beide internationale netwerkdoelen gelijk is. Je zou tegen die achtergrond best Rotterdam hebben kunnen weglaten tot Leenderheide. Op dat moment komt de A67-verwijzing naar Rotterdam erbij, en zul je aan verwijzing van Rotterdam naast Amsterdam moeten geloven. Zal behoorlijk volle borden op gaan leveren in die hoek.

In het algemeen vind ik deze lijst (en overigens ook de lijsten in andere draden) er erg strak uitzien. Gezien de gekozen systematiek zie ik nergens hele gekke doelen. Blijf alleen moeite houden met de verwijzing naar Köln ten oosten van Eindhoven. Met het risico een eerdere discussie weer opnieuw af te draaien, ik vind die verwijzing ambivalent, omdat er vanaf de A67 nou eenmaal meerdere gelijkwaardige routes naar Köln zijn. Afslaan naar Köln op Zaarderheiken, en dan later ook nog eens een keer bij Mönchengladbach, is dus vragen om verwarring. Rijkswaterstaat en Strassen.NRW mogen zo hun voorkeur hebben hoe verkeer naar Köln rijdt, maar de voorbereide weggebruiker is daarmee onbekend, heeft er geen boodschap aan en komt dan mogelijk op een knooppunt waar dan twijfel komt en weggebruikers in die context mogelijk gekke manoeuvres gaan maken.

In die zin verbaast het me ook wel dat naast Köln voor de A74 niet tenminste Koblenz of Mönchengladbach verplicht is gesteld. Maar een van die twee zal in de praktijk toch wel verschijnen in de niet-verplichte ruimte die deze lijstjes laten.
Laatst gewijzigd door Pino op ma 27 sep 2010, 10:50, 4 keer totaal gewijzigd.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Peter » ma 27 sep 2010, 10:27

Ik zou Monchengladbach ook toevoegen aan de A74, maar dat kan altijd nog als extra doel.

@ Rene: N65 wijzigen in N/A65 ?
Ga je nu een losse draad maken voor de N99 (A80-A99) of is die te substandaard ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Pino » ma 27 sep 2010, 10:57

Peter schreef:Ik zou Monchengladbach ook toevoegen aan de A74, maar dat kan altijd nog als extra doel.
Mönchengladbach is makkelijk, want dat zorgt voor continuïteit met verwijzingen binnen Venlo. Maar ik denk dat ik Koblenz beter zou vinden. Als doel symboliseert het veel beter de Linksrheinische Autobahn dan het regionale doel Mönchengladbach dat doet. Combineer je dat regionale doel vervolgens met Köln, dan geeft dat een plaatje van een route Venlo - Mönchengladbach - Köln, wat toch iets anders is dan wat de A61 in de praktijk doet. Köln / Koblenz (eventueel Mönchengladbach / Köln / Koblenz, maar voor dat laatste zal op Zaarderheiken nog geen plaats zijn) doet het in mijn optiek dan beter.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door harry » ma 27 sep 2010, 11:03

Rene schreef:A44-Li
Vanaf N44/Den Haag
Amsterdam (N)
Leiden
Wassenaar
Ik denk dat je hier vanaf N14 bedoelt? Het stuk waar Wassenaar nog op de rechtdoorborden moet is ook nog helemaal N44.
Rene schreef:De A59 is een nummertechnisch samenraapseltje van wegen waar relatief weinig samenhang is in doorgaande relaties. En om nu overal het vreselijk lange 's-Hertogenbosch toe te gaan voegen op borden, lijkt me allesbehalve een goed idee.
In dat geval lijkt Oss me een perfect doel voor de A59. :)
En laten we dan Urk ook meteen een netwerkdoel maken. Dat is goed voor de bordengrootte. :)

Ik vind trouwens dat men de veel te lange naam 's-Hertogenbosch nooit had moeten accepteren. Evenmin als Hardinxveld-Giessendam bijvoorbeeld.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Wouter N14 » ma 27 sep 2010, 11:46

Volgens mij wordt Amsterdam nu nadrukkelijk via de N14 naar de A4 verwezen en dus niet via de 44. Dat wordt dus anders?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Rene » ma 27 sep 2010, 11:58

---
Laatst gewijzigd door Rene op zo 27 sep 2015, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Wouter N14 » ma 27 sep 2010, 12:58

Vanaf de Benoordenhoutseweg wordt Amsterdam in het geheel niet genoemd. Vanaf de Bezuidenhoutseweg wordt Amsterdam via de N14 gestuurd, maar Amsterdam wordt dan weer wel vermeld bij het opdraaien van de N44 bij De Bijhorst. Dus Amsterdam wordt nu inderdaad letterlijk vanaf het kruispunt vermeld, hoewel vermelding voorafgaand wel logisch zou zijn.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door harry » ma 27 sep 2010, 13:01

Wouter N14 schreef:hoewel vermelding voorafgaand wel logisch zou zijn.
Mwoah. Eigenlijk is alleen Scheveningen een richting die je niet moet nemen om in Amsterdam uit te komen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Wouter N14 » ma 27 sep 2010, 13:03

Dynamische vermelding zou wel aardig zijn. Tot knp Burgerveen via N44-A44 x min., via N14-A4 y min.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door sirdanilot » ma 27 sep 2010, 14:30

:hahaHAHA:
Nee, zo werkt het niet. Terneuzen staat pertinent NIET voor Belgische doelen. Dat zou teveel eer zijn voor het stadje.
Gent is hier duidelijk het te rijden doel, Terneuzen is de laatste plaats van enig belang in Nederland die de N62 aandoet.
Voor de N62 is Terneuzen daarom logischerwijze een belangrijk doel, maar op nationaal niveau op de A58 niet. Wanneer de regio desondanks toch die verwijzing wil, en er ruimte is op de borden, dan moeten ze het verder zelf weten.
Van Goes naar Gent kost via de N62 even veel tijd als via de E17. Rest de vraag hoe men dit verkeer wil sturen. Het lijkt me wenselijk om verkeer via de tunnel te sturen om meer tolgelden te innen. Van Arnemuiden naar Gent moet sowieso via deze route. Middelburg/Vlissingen/Ritthem gaat via de N254, en vanaf het oosten gaat het vaak via de E17.
Waarbij Goes als regionaal centrum voor heel Beveland bepaald niet onbelangrijk is. Ik denk persoonlijk zelfs belangrijker dan Terneuzen, want Zeeuws-Vlamingen kunnen gemakkelijk uitwijken naar voorzieningen in Vlaanderen, daar waar Bevelanders weinig andere mogelijkheden hebben dan Goes.
Die laatste zin is natuurlijk weer de grootste onzin, want Gent is drie kwartier (ja, zover nog) rijden en biedt voorzieningen op een heel ander (groter) schaalniveau. Je gaat geen uitgebreide boodschappen doen in Gent, bijvoorbeeld, voor dat soort dingen moet iedereen in de wijde omtrek naar Terneuzen (als je wat speciale dingen moet halen o.i.d., niet voor de dagelijkse). Maar binnen drie kwartier zit ik al makkelijk vanuit de regio rond Goes in Middelburg/Vlissingen, of anders wel in het grotere Roosendaal of zelfs Breda of Rotterdam!
sirdanilot schreef:N62: Antwerpen via Terneuzen...?! Wordt Antwerpen dan vanaf de A256 verwezen via N62 (terwijl verkeer vaak via de A4 rijdt)?
Antwerpen is ook een doel voor de N62, ja. Aan te geven vanaf de afrit van de N62 op de A58. Net zoals nu het geval is.
Ik vroeg mij af of op het afritbord komt Heinkenszand/Terneuzen/Gent/Antwerpen/N62, en dus ook op de A256: Gent naar rechts. Maar dit blijkt dus niet het geval te zijn.

Komt er nu op provinciale snelwegen NBA of niet? Of krijgen deze wegen een soort redesign?
Eigenlijk had ook Amsterdam erbij gehoord, maar dat is om reden van het aantal doelen geschrapt.
Dit bewijst dus dat het helemaal niet 'moet'. Als je van 6 naar 5 kan, kun je ook gelijk van 6 naar 4.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Rene » ma 27 sep 2010, 17:55

---
Laatst gewijzigd door Rene op zo 27 sep 2015, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door hoevenpe » ma 27 sep 2010, 19:07

In Duitsland lossen ze dit soms op door 2 borden kort achter elkaar te plaatsen. Zou dat hier ook gen optie zijn? Dan kan je ook Amsterdam netjes erbij zetten.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Peter » ma 27 sep 2010, 19:33

Wouter N14 schreef:Vanaf de Benoordenhoutseweg wordt Amsterdam in het geheel niet genoemd. Vanaf de Bezuidenhoutseweg wordt Amsterdam via de N14 gestuurd, maar Amsterdam wordt dan weer wel vermeld bij het opdraaien van de N44 bij De Bijhorst. Dus Amsterdam wordt nu inderdaad letterlijk vanaf het kruispunt vermeld, hoewel vermelding voorafgaand wel logisch zou zijn.
Dat is logisch. Wie eenmaal hier is kan niet zonder capriolen weer terug naar de N14>A4. Amsterdam is dus logischerwijze via de N44. Iets vergelijkbaar verderop (W Witsenplein). Wie vanuit de N44 komt wordt richting Leidschendam naar de Laan van NOI verwezen (via Voorburg dus). Vanuit alle andere richtingen is Leidschendam via de N44 (ofwel S101) naar Leiden (en dan naar de N14). Een U-turn komende vanuit Wassenaar mag hiet niet, dus het is een praktische oplossing. Een beetje raar voor wie al op het plein rijdt vanuit Scheveningen. Leidschendam wordt op de handwijzers (zichtbaar) in 2 verschillende richtingen geduid....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Vinny » ma 27 sep 2010, 20:23

hoevenpe schreef:In Duitsland lossen ze dit soms op door 2 borden kort achter elkaar te plaatsen. Zou dat hier ook gen optie zijn? Dan kan je ook Amsterdam netjes erbij zetten.
Dat lijkt mij wel een goed idee, zolang het niet tot Belgische toestanden leidt waarbij je soms op 1500 meter voor de afrit een paar bestemmingen ziet,
op 800 meter andere bestemmingen
en op het 0 meter bord weer andere bestemmingen
Met een klein beetje hoop dat er misschien wel een plaatsnaam is dat op alle drie de borden terug komt. Helaas neigt NBA naar dit Belgische "systeem" :evil:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Pino » ma 27 sep 2010, 20:52

Op die manier kun je weliswaar twee afstandenborden achter elkaar kwijt, maar op het eerste knooppunt (of bij een reguliere afrit waarop het om de een of andere reden nodig is om meerdere rechtdoordoelen neer te zetten) moet je vervolgens toch alle doelen van de afstandenborden een keertje terug laten komen. En als je dan zes doelen over twee afstandenborden hebt verspreid, zul je toch al vrij snel in de ruimteproblemen komen.

Op de A76 zal afrit Simpelveld waarschijnlijk het eerste moment worden waarop die rechtdoordoelen moeten terugkomen. Op dat moment slaat Heerlen af, dus op die manier ga je in de huidige situatie van vijf naar vier rechtdoordoelen. Dat kan nog net (maar hopen dat er niet allerhande lokale Parkstad-doelen bij hoeven). Een zesde doel op de afstandenborden aan de grens zou een vijfde doel op het rechtdoorbord zijn. En dat vind ik dan weer teveel.

In Duitsland is het wat dat betreft ietsje makkelijker om een tweede afstandenbord neer te zetten. Daar geldt namelijk niet de regel dat doelen op de afstandenborden ook moeten terugkomen op andere richtinggevende bewegwijzering. Dat scheelt je dat continuïteits-issue. Overigens zijn in Hessen nog wel ietsje gedetailleerdere regels vastgelegd over het gebruik van dat tweede afstandenbord. Ze hangen samen met de via kantelwalsborden incidenteel bewegwijzerde alternatieve routes. De Hessische richtlijn bepaalt op dit punt dat die alternatieve routes maar eenmalig hoeven te worden bevestigd, namelijk na het knooppunt waarop je de alternatieve route oprijdt. Daarom volstaat na een knooppunt vaak dat ene afstandenbord niet, en is er dus eenmalig een tweede afstandenbord nodig om de verschillende alternatieve routes te dekken. Maar vervolgens houdt het dus op met de continuïteitsregel tussen afstandenborden onderling of zelfs maar tussen dat afstandenbord en het eerstvolgende portaalbord rechtdoor.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door boe! » ma 27 sep 2010, 20:57

Rene schreef:
sirdanilot schreef:N62: Antwerpen via Terneuzen...?! Wordt Antwerpen dan vanaf de A256 verwezen via N62 (terwijl verkeer vaak via de A4 rijdt)?
Antwerpen is ook een doel voor de N62, ja. Aan te geven vanaf de afrit van de N62 op de A58. Net zoals nu het geval is.
Net zoals nu het geval is? Bij mijn weten staat alleen Gent op de borden, niet Antwerpen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Rene » ma 27 sep 2010, 22:23

---
Laatst gewijzigd door Rene op zo 27 sep 2015, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Peter » di 28 sep 2010, 9:50

Gent zou vermeld horen te worden op de A58-N62 en dus ook de hele N62. Antwerpen niet. Het hangt erg af waar je in Antwerpen (of verder) moet zijn om een keuze te maken tussen N62 of A4. Antwerpen is dus geen gelukkige keuze.

Bajonet N61/N62 ? Je bedoelt de huidige rotonde zeker. Of bedoel je de VRI kruising aan het einde van de N61 (waar N62 afslaat) ?

PS Nogmaals: zou je de titel N65 niet in A65/N65 wijzigen ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door sirdanilot » di 28 sep 2010, 15:43

Nee vanaf de rotonde, vlak voor de brug, staat al Gent aangegeven, maar er duidelijk later opgeplakt. Antwerpen weet ik niet uit mn hoofd.

Volgens streetview staat antwerpen er niet.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4112
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door paolie » di 28 sep 2010, 16:09

Rene schreef:Amsterdam vanaf het noordoosten, Rotterdam vanuit het zuiden en zuidoosten.
Echter Amsterdam voor de A2, en aanvullend voor de A16 (en later ook de A4).
Vanuit Limburg: A2 naar Amsterdam, A76 naar Rotterdam.
Dit vind ik toch een hele vreemde keuze, gebaseerd op volstrekte willekeur. Alleen Amsterdam lijkt hier toch echt veel logischer en bespaart veel ruimte.
Dat je voor Rotterdam richting Eindhoven/Amsterdam moet rijden, lijkt mij duidelijk, net zoals dat vanaf de grens bij Eijsden ook is.
(Vanuit Aken rijdt je over de A76 in westelijke richting. Amsterdam geeft mi dan ook veel beter weer dat je straks in noordelijke richting gaat rijden. Bij Rotterdam als doel is dat toch een stuk minder duidelijk. Dit in gedachten houdend is het daarom weer wel logisch om Rotterdam bij Venlo te kiezen (je blijft nl. in westelijke richting rijden)
Laatst gewijzigd door paolie op di 28 sep 2010, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door hoevenpe » di 28 sep 2010, 16:32

Rotterdam vind ik hier ook nog wel discutabel omdat je er ook voor zou kunnen kiezen om via Antwerpen naar Rotterdam te rijden. Rotterdam wil in mijn ogen dus niet zeggen dat je daarna in de richting van Amsterdam gaat rijden.

Persoonlijk zou ik er dan toch voor kiezen om hier Rotterdam en Amsterdam op de borden te plaatsen, na het voormalige knp. Bocholtz ben je Heerlen al kwijt dus zit je alweer onder die 5 regels toch? De enige plek waar je dus die 6 regels zou krijgen is aan de grens en daar zou je eventueel met 2 borden kunnen volstaan.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4112
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door paolie » di 28 sep 2010, 16:44

Persoonlijk zou ik er dan toch voor kiezen om hier Rotterdam en Amsterdam op de borden te plaatsen, na het voormalige knp. Bocholtz ben je Heerlen al kwijt dus zit je alweer onder die 5 regels toch? De enige plek waar je dus die 6 regels zou krijgen is aan de grens en daar zou je eventueel met 2 borden kunnen volstaan.
En alle borden tussen Kerensheide en Leenderheide op de A2 dan? Daar staat dan overal zowel Amsterdam als Rotterdam. Dat beperkt de keuze voor andere doelen, en dat is naar mijn mening zonde.
En juist het feit dat je voor Rotterdam ook via Antwerpen kunt rijden (zeker als straks de A4 helemaal klaar is!), geeft eigenlijk al aan dat Rotterdam als doel hier niet zo zinvol is.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Peter » di 28 sep 2010, 17:10

Ik zou eerder zeggen: Als de Antwerpse R2 klaar is. Route Antwerpen lijkt mij voor Rotterdam niet aan te raden tijdens werkuren.
Je zou Rotterdam het beste kunnen weglaten in heel Limburg (als Amsterdam er al staat) en deze pas op de rondweg Eindhoven (ook doel voor oostelijke A67) laten verschijnen. De A76 kan dan richtingen Amsterdam en Antwerpen hebben. Die richtingen blijven goed, ook als de A4 en R2 er geheel liggen....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door nederland24 » di 28 sep 2010, 17:15

Van Eindhoven naar Rotterdam via Antwerpen is een rare keuze. Ten eerste is het qua kilometers behoorlijk om en ook Antwerpen is niet de meest rustige stad als het gaat om verkeer en omdat het waarschijnlijk voornamlijk vrachtwagenchaufferus zijn is de korste route vaak het meest van belang.

Rotterdam vanaf Eindhoven is wel vroeg genoeg op de A2, de A67 en de A76. Amsterdam zegt dat je naar het noorden rijdt, Antwerpen geeft ook aan dat je verder naar het noorden moet rijden en Eindhoven is ook geen onbekende stad voor veel mensen en weten ook waar dat ligt in Nederland.

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Giuseppe » di 28 sep 2010, 17:18

paolie schreef:En alle borden tussen Kerensheide en Leenderheide op de A2 dan? Daar staat dan overal zowel Amsterdam als Rotterdam. Dat beperkt de keuze voor andere doelen, en dat is naar mijn mening zonde.
Precies, noordelijk van Kerensheide kan je dan bijvoorbeeld niet meer Venlo (A73) en Mönchengladbach (N297+BAB46) aangeven. Dit vind ik toch echt veel nuttigere doelen dan Rotterdam.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10230
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Peter » di 28 sep 2010, 17:23

Monchengladbach lijkt mij vanuit het zuiden geen goede (richtings) bestemming. Venlo of (wellicht beter) Nijmegen (of Arnhem) wel. Iedereen die oostelijker en noordelijker dan Utrecht wil zal die richting aan wilen houden.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Giuseppe
verkeersader
Berichten: 785
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 15:02
Locatie: Eijsden

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Giuseppe » di 28 sep 2010, 17:35

Dat is anders toch wel een logische route richting Mönchengladbach en Düsseldorf vanuit de E314 west en A2 vanaf Maastricht. En aangezien Antwerpen - Rhein-Ruhr een belangrijke relatie is heeft dat toch wel toegevoegde waarde.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4112
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door paolie » di 28 sep 2010, 17:43

nederland24 schreef:Van Eindhoven naar Rotterdam via Antwerpen is een rare keuze. Ten eerste is het qua kilometers behoorlijk om en ook Antwerpen is niet de meest rustige stad als het gaat om verkeer en omdat het waarschijnlijk voornamlijk vrachtwagenchaufferus zijn is de korste route vaak het meest van belang.
Nee, dat zou heel vreemd zijn. We bedoelen dan ook via de E314/E313 ;)
Amsterdam zegt dat je naar het noorden rijdt, Antwerpen geeft ook aan dat je verder naar het noorden moet rijden
Voor Amsterdam sla je af in noordelijke richting, voor Antwerpen blijf je juist (min of meer) in westelijke richting rijden.

Sophie
expressweg
Berichten: 3444
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: NBA: Netwerkdoelen op de A44-A79

Bericht door Sophie » di 28 sep 2010, 17:44

paolie schreef:Nee, dat zou heel vreemd zijn. We bedoelen dan ook via de E314/E313
En dat gaat via Antwerpen.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Plaats reactie