Deze zie ik niet.Palance schreef: zo 26 mei 2024, 14:52 A22: Podkoren - Oostenrijk (Korensko Sedlo) (de huidige R201)
Op de kaart is dit de A22.A23: Karawankentunnel
En dit de A23.A24: Podtabor - Oostenrijk (Ljubelj) (de huidige G101)
Moderator: Moderatoren
Deze zie ik niet.Palance schreef: zo 26 mei 2024, 14:52 A22: Podkoren - Oostenrijk (Korensko Sedlo) (de huidige R201)
Op de kaart is dit de A22.A23: Karawankentunnel
En dit de A23.A24: Podtabor - Oostenrijk (Ljubelj) (de huidige G101)

Dit is nog tijdens de Joegoslavische tijd. Toen werd er meer nagedacht over landelijke toeristenstromen naar het land (voornamelijk Kroatië) vanuit West-Europa en wat minder over regionale stromen. Hongarije was toen relatief kort geopend als land, dus daar werd denk ik toen nog niet zoveel van verwacht.Chris schreef: zo 26 mei 2024, 15:01 Maar geen autosnelweg naar het oosten van Slovenië (hedendaagse A5). En niet de 'derde ontwikkelingsas' die ze nu wel gedeeltelijk aan het bouwen zijn. En nog geen ringweg van Ljubljana, of wellicht had die kaart niet dat detailniveau.

En meestal staat daar wel fiera bij, als ik het me goed herinner.

Postaja is wel verwarrend. Het is Sloveens voor ‘station’, zoals het symbooltje ook al aangeeft, dan zou je zwart-op-wit verwachten. Alleen is het hier ook echt een plaats, namelijk waar het treinstation van Most na Soči zich bevindt.