[E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
Moderator: Moderatoren
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [E019] A7/E42-E19 Bruxelles - Mons - La Louvière - Valenciennes (F)
Laatst gewijzigd door Joshua op zo 21 sep 2025, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Tommy
- autoweg
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
- Locatie: Merchtem (B)
Re: [E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
Hennie18
- polderweggetje
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 25 apr 2022, 15:57
Re: [E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
De indeling is daar, los van de bewegwijzering, m.i. toch aanzienlijk beter en structureler uitgewerkt dan op de E19: volle witte lijn tussen twee afritstroken en tussen de twee linkerrijvakken en de uitvoegstroken. Voertuigen reeds op het rechtervak van de afrit kunnen zich niet links bevinden, hetgeen in Ittre wel kan en al zeker gezien de frequente drukte op dat punt. Er moet maar eens een voertuig gebruikmaken van de mogelijkheid tot laattijdig uitvoegen terwijl een ander voertuig op de uitvoegstrook inhaalt. Ik heb daar toch al veel gekke zaken zien gebeuren nog vóór de aanpassing.Joshua schreef: ma 08 sep 2025, 9:58Borden zullen nog gaan worden vernieuwd. Bij Kortrijk staan zelf ook nog verouderde portaalborden na de situatie verandering.
-
Mikhail
- expressweg
- Berichten: 3501
- Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18
- Locatie: Deinze en omstreken
Re: [E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
Klopt en in Kortrijk is de situatie al bijna 2 jaar veranderd, dus het wordt hoog tijd dat men de portaalborden gaat aanpassen, er gebeuren af en toe wel gevaarlijke situaties. De aanpassingen van rijvakken en belijning zijn wel een verbetering tegenover vroeger.Joshua schreef: ma 08 sep 2025, 9:58Borden zullen nog gaan worden vernieuwd. Bij Kortrijk staan zelf ook nog verouderde portaalborden na de situatie verandering.
****
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [E019] A7/E42-E19 Bruxelles - Mons - La Louvière - Valenciennes (F)
Wallonië is als eerste geweest met de nieuwste streetviewbeelden. Hier zie ik er geen nieuwe meer toegevoegd worden.Hennie18 schreef: ma 08 sep 2025, 8:48 Enkele maanden geleden werd de wegmarkering op de E19 vanuit Bergen ter hoogte van Ittre gewijzigd waardoor het rechterrijvak vlak voor de splitsing (zeer kort) ook als uitvoegstrook kan worden gebruikt richting R0 (Waterloo / Ring Est). Er werden vorkpijlen aangebracht alsook een onderbroken witte lijn op de uitvoegstrook. Lijkt me een erg gevaarlijke situatie: portaalbord komt niet overeen met de situatie & door onderbroken witte lijn kunnen zich auto's op het linkervak van de uitvoegstrook bevinden zodat gebruikmaken van deze laattijdige uitvoegbeweging wel eens voor eenzou kunnen zorgen...
Jammer genoeg nog niet te zien op streetview, maar het gaat om deze plaats: https://maps.app.goo.gl/ddnVKJMEvcfYVirL9
Ik kan nu niet oordelen zonder een voorbeeld kunnen te zien van de nieuwe situatie.Hennie18 schreef: di 09 sep 2025, 9:14De indeling is daar, los van de bewegwijzering, m.i. toch aanzienlijk beter en structureler uitgewerkt dan op de E19: volle witte lijn tussen twee afritstroken en tussen de twee linkerrijvakken en de uitvoegstroken. Voertuigen reeds op het rechtervak van de afrit kunnen zich niet links bevinden, hetgeen in Ittre wel kan en al zeker gezien de frequente drukte op dat punt. Er moet maar eens een voertuig gebruikmaken van de mogelijkheid tot laattijdig uitvoegen terwijl een ander voertuig op de uitvoegstrook inhaalt. Ik heb daar toch al veel gekke zaken zien gebeuren nog vóór de aanpassing.Joshua schreef: ma 08 sep 2025, 9:58Borden zullen nog gaan worden vernieuwd. Bij Kortrijk staan zelf ook nog verouderde portaalborden na de situatie verandering.
Laatst gewijzigd door Joshua op zo 21 sep 2025, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [E019] A7/E42-E19 Bruxelles - Mons - La Louvière - Valenciennes (F)
Ik heb situatie vandaag gezien en dat is naar mijn mening veilig genoeg.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Hennie18
- polderweggetje
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 25 apr 2022, 15:57
Re: [E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
De nieuwe situatie is zichtbaar op de nieuwe satellietbeelden van Google: https://www.google.be/maps/@50.6555827, ... FQAw%3D%3D
Waarom geen doorlopende witte lijn op de afslagstrook?
-
Tommy
- autoweg
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
- Locatie: Merchtem (B)
Re: [E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
Hennie18
- polderweggetje
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 25 apr 2022, 15:57
Re: [E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
Bijvoorbeeld. Of hier: https://maps.app.goo.gl/62hT1SzwuD31UuEn8 of hier: https://maps.app.goo.gl/9zVzCpb4xB7rhJec9 of hier https://maps.app.goo.gl/bXUByVeocbknqhY48Tommy schreef: vr 31 okt 2025, 22:38
Zoals hier dus: https://www.google.be/maps/place/Stromb ... FQAw%3D%3D
Vind ik ook beter![]()
Goede voorbeelden genoeg, mits goede bewegwijzering op portalen.
-
Tommy
- autoweg
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
- Locatie: Merchtem (B)
Re: [E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
Wimpie25
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 8483
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
- Locatie: Aarschot
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [E019] A7/E42-E19 Bruxelles - Mons - La Louvière - Valenciennes (F)
Dat voorbeeld is niet echt een taper.Tommy schreef: di 18 nov 2025, 16:03
Hier gaat het ook fout:
https://www.google.be/maps/@50.8997282, ... FQAw%3D%3D
Laatst gewijzigd door Joshua op ma 09 feb 2026, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Tommy
- autoweg
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
- Locatie: Merchtem (B)
Re: [E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
My point. Hier zou beter een taper (met volle lijn) getekend worden :-)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
sven_engelen
- expressweg
- Berichten: 4323
- Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
- Locatie: Venlo
Re: [E019] A7-E19 Brussel - Bergen - Valenciennes
Svenlo
https://svene.nl/
https://svene.nl/
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [E019] A7/E42-E19 Bruxelles - Mons - La Louvière - Valenciennes (F)
Ook komt het bij Échangeur de Neufchâteau voor:
Foto's:
- SPOILER: TOON
Foto's:
- SPOILER: TOON
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
-
Joshua
- autoweg
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: di 24 okt 2023, 20:34
- Locatie: WAL. , BELG.
Re: [E019] A7/E42-E19 Bruxelles - Mons - La Louvière - Valenciennes (F)
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2026/02/ ... ent-cp.pdf.Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT
Mons - E42-E19/A7: Werkzaamheden aan de Obourg-brug – Einde van de werkzaamheden richting Charleroi, begin van de werkzaamheden richting Mons
9 februari 2026
De renovatie van de Obourg-brug, die de snelweg E42-E19/A7 ondersteunt en de ringweg R5a en Avenue Benoîte overspant, nadert de voltooiing in de richting van Charleroi. Vanaf dinsdag 17 februari wordt het verkeer omgeleid naar het gedeelte van de brug dat normaal gesproken de rijstroken richting Charleroi draagt, zodat de werkzaamheden aan het gedeelte richting Mons kunnen beginnen. De huidige verkeersregels blijven van kracht: vrachtwagens van meer dan 7,5 ton worden verzocht de snelweg te verlaten en een omweg te nemen via de R5a en Rue d'Obourg. De werkzaamheden zullen naar verwachting in het najaar van 2026 worden afgerond.
![]()
De inspectie van de constructies afgelopen herfst bracht aan het licht dat er meer werk nodig was onder het kunstwerk dan aanvankelijk gedacht. Versteviging met gewapende betonwanden en keermuren was noodzakelijk om de stabiliteit op lange termijn te garanderen. Deze werkzaamheden waren essentieel om de duurzaamheid van het uitgevoerde werk te waarborgen.
- SPOILER: TOON
De teams zijn versterkt om het werk ondanks deze extra werkzaamheden zo snel mogelijk af te ronden. Alles wordt in het werk gesteld om de algehele projectdeadline te halen en de rijstroken in het najaar van 2026 weer te openen.
Gezien de extra werkzaamheden en om deze deadline te halen, werden de werkzaamheden onder beide bruggen gedurende de winter uitgevoerd.
Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.
Het bedrijf TRBA werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Andere Waalse wegen nieuws artikelen:
Wallonie Infrastructures SOFICO: https://sofico.org/communique-de-presse/2026/.
Wallonie Mobilité Infrastructures SPW: https://infrastructures.wallonie.be/news.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.











