Sowieso vraag ik me af hoeveel 3 tunneltjes onder de rotondes door nou echt moeten kosten...
Moderator: Moderatoren
[url=http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/205205]rtvutrecht[/url] (3-2-2009) schreef:ANWB: Noordelijke Randweg opwaarderen
UTRECHT - De ANWB wil dat de Noordelijke Randweg Utrecht, ook bekend als de N230, een ongelijkvloerse weg wordt. Dat schrijft de organisatie in een reactie op de Startnotitie Ring Utrecht. Het deel van de NRU bij Maarssen, dat de Zuilense Ring wordt genoemd, is al ongelijkvloers. Een opgewaardeerde NRU doortrekken naar de A12 noemt de bond weliswaar nuttig, maar niet noodzakelijk. Zo'n weg door of langs Leische Rijn zal knooppunt Ouderijn weliswaar ontlasten, maar zal ook een barrière vormen tussen de inwoners van de wijk en het natuurgebied aan de noordkant. "Wellicht kan een verlaagde weg langs Leidsche Rijn uitkomst bieden, zoals ook de plannen zijn voor de A4 bij Delft", zegt Ko Drogers, regiomanager van de afdeling Algemeen ledenbelang. Zo wordt volgens hem niet alleen geluidsoverlast voorkomen, maar hebben bewoners ook geen uitzicht op hoge geluidswallen.
Een snelweg door Amelisweerd ziet hij niet zitten. "Uit onderzoek dat wij hebben gedaan blijkt dat gebied een populaire creatieve bestemming te zijn voor mensen uit Bunnik en Utrecht". Bovendien wil de ANWB uit principe groene gebieden vlakbij steden blijven behouden. "Dat voorkomt dat mensen op zondag massaal in de auto stappen naar de Veluwe." De weg langs het gebied aanleggen zou een oplossing kunnen zijn, stelt hij.
De verkeersorganisatie wil dat in de plannen meer rekening wordt gehouden met calamiteiten. Als een weg is afgesloten, moeten automobilisten snel een andere route kunnen volgen. Samen met TNO berekende de ANWB dat Utrecht weinig 'robuuste' wegen heeft. Hiermee wordt bedoeld de betrouwbaarheid van de reistijd. "Mensen ergeren zich vooral aan de onbetrouwbaarheid van de reistijd", zegt Drogers. De ANWB pleit daarom voor speciale nood-afritten naar regionale wegen. En meer alternatieve routes. Ook wil de bond verkeersbuffers aanleggen zodat een probleem op de ene weg niet direct tot files leidt op een andere weg.
[url=http://www.ad.nl/utrecht/2970930/rsquoRing_rond_Utrecht_in_2020rsquo.html]www.ad.nl[/url] (3-2-2009) schreef: ’Ring rond Utrecht in 2020’
UTRECHT - Het bedrijfsleven in de provincie Utrecht pleit voor een volledige verkeersring rond Utrecht in 2020, inclusief een tot autosnelweg opgewaardeerd noordelijk deel. Dat zeggen onder meer VNO-NCW Utrecht, Transport en Logistiek Nederland (TLN) en de Kamer van Koophandel Midden-Nederland. Het bedrijfsleven steunt naar eigen zeggen de uitvoering van een door Rijkswaterstaat uitgevoerde planstudie naar een volledige ring rondom Utrecht. De bereikbaarheid van Midden-Nederland is zeer gebaat bij een ring, stellen de ondernemersorganisaties. Creatieve oplossingen zijn nodig om natuurgebied Amelisweerd te behoeden voor autoverkeer. Over een mogelijke weg door Amelisweerd was de afgelopen weken al veel te doen. De ondernemers stellen voor onderzoek te doen naar aansluiting van de ring op de snelweg A28 bij De Bilt. Dat maakt de plannen bij Amelisweerd mogelijk overbodig, aldus de ondernemers. (ANP)
Bovendien zullen de uiteinden geen echt ASW-knooppunt worden, lijkt me. Dus het zal eerder N11 of N25 worden (als het al geen N230 blijft...)Kaaiman schreef:Ik reken voor de N230 op een soort van N3-constructie qua uitbouw: autoweg ongelijkvloers met hier en daar wat snelwegkenmerken, maar afritten vrij dicht op elkaar.
rw25 was in het RWP1984 voorzien voor Zaandam-Purmerend, toen rw7 nog voorzien was naar Amsterdam te gaan.Kaaiman schreef:Op basis hiervan ontstaat het volgende lijstje van momenteel bezette nummers:
20 in gebruik
22 in gebruik
23 in planning
24 in planning
27 in gebruik
28 in gebruik
29 in gebruik
Vrij zijn dan nog de volgende nummers. Een kijkje naar de geschiedenis van deze nummers sinds het RWP 1968:
21 RWP1968: Hoogvliet - Krimpen a/d IJssel, sinds SVV-I vervallen
25 ontbreekt vanaf RWP1968
26 SVV-I: Raasdorp - Zaanstad, sinds SVV-II vervallen (vervangen door 5)
Ik zou dat niet durven te zeggen, maar het is wel opvallend dat het NOS-journaal vanochtend met zoveel woorden riep "Amelisweerd gered". Ook Eurlings kon zichzelf mooi wegzetten als degene die de meest natuurvriendelijke optie had gekozen. De boodschap van vanochtend had natuurlijk ook kunnen zijn: "snelweg door natuurgebied verder uitgebouwd en nieuwe snelweg door groen gebied". Dat verkoopt toch een heel stuk minder goed.hoevenpe schreef:Eigenlijk krijg ik nu het gevoel dat dat hele plan 'Amelisweerd' meer gelanceerd is om andere plannen erdoor te krijgen... zo van: we blijven hier vanaf omdat het zo mooi is, maar dan moet er wel een volledige ring om Utrecht heen...
Ah, dat wist ik niet. Maar de weg is in elk geval niet in het RWP1984 gekomen uiteindelijk.Rene schreef:rw25 was in het RWP1984 voorzien voor Zaandam-Purmerend, toen rw7 nog voorzien was naar Amsterdam te gaan.
Ik hou er rekening mee dat (een deel van) de N23 mogelijk genummerd als N23 op de borden zou kunnen verschijnen in de toekomst. Dan hoop ik op het gedeelte Hoorn - Kampen (N302/N307). Ergens is dit niet helemaal consequent, maar de bij de N62 (en de gecreëerde gevallen N34, N46 en N69) kan het ook.rw23 is niet meer in planning. In de NoMo komt deze verbinding niet meer als rijksweg voor.
Ik ga eigenlijk al niet uit van een A-nummer, maar van een N-nummer. Ik zou de N230 graag als HWN-verbinding zien (ring Utrecht), zeker als deze wordt uitgebouwd. Daar past een 2-cijferig nummer bij.Rene schreef:Maar ik zie niet in waarom het niet gewoon A230 kan worden ?
Het is en blijft immers een substandaard geval.
Ach nee, ik zat fout. Het was het SVV-IKaaiman schreef:Ah, dat wist ik niet. Maar de weg is in elk geval niet in het RWP1984 gekomen uiteindelijk.Rene schreef:rw25 was in het RWP1984 voorzien voor Zaandam-Purmerend, toen rw7 nog voorzien was naar Amsterdam te gaan.
Aan de kant van de A27 is het al een mooie ruime trompetaansluiting die lijkt op een uitwisseling tussen 2 snelwegen, dus dat lijkt me sowieso al perfect. Alleen aan de A2 kant wordt het krap... Persoonlijk denk ik dat daar nog redelijk eenvoudig twee vrije rechtsaf oplossingen gemaakt kunnen worden (A2z->N230 en N230->A2n) en misschien dat toch er nog wel ruimte is voor twee fly-overs hoewel me dat wel redelijk ambitieus lijkt...evos schreef:Bovendien zullen de uiteinden geen echt ASW-knooppunt worden, lijkt me. Dus het zal eerder N11 of N25 worden (als het al geen N230 blijft...)
Precies. Waarom het nummer veranderen?Palance schreef:A230
Niet alleen Hoorn-Kampen. Ik heb N23 op een aankondigingsbord in Heerhugowaard zien staan.Kaaiman schreef:Ik hou er rekening mee dat (een deel van) de N23 mogelijk genummerd als N23 op de borden zou kunnen verschijnen in de toekomst. Dan hoop ik op het gedeelte Hoorn - Kampen (N302/N307).
Het project N23 behelst ook het wegvak Heerhugowaard - Obdam - A7. Maar aangezien dat een stroomweg wordt die niet zal aansluiten op de rest van de weg (Hoorn - Enkhuizen - Lelystad - Dronten - Kampen), vind ik niet dat het eerstgenoemde wegvak ook het nummer N23 verdient. Voor mijn part wordt dat N194.boe! schreef:Niet alleen Hoorn-Kampen. Ik heb N23 op een aankondigingsbord in Heerhugowaard zien staan.
Omdat er in Oost-Nederland tal van zinloze omnummeringen zijn geweest toen hoofdwegen werden gedecentraliseerd van het Rijk naar de Provincie (A/N 48 -> A/N 348, N 31 -> N 381)? Omdat er in Den Haag een zinloos laag wegnummer is ingevoerd voor haar NORAH- en Utrecht natuurlijk niet achter kan blijven? Omdat het aantal N 2xx wegen op is, zodat iedere ruimte die ontstaat in deze range erg prettig is?Precies. Waarom het nummer veranderen?
Hij wordt ongelijkvloers, dus dat is toch automatisch een stroomweg? En op de A27 is de weg al ongelijkvloers aangesloten. Hopelijk wordt de kruising met de A2 ook ongelijkvloers.hoevenpe schreef:Laten we het hopen...
Ik zie eerder gebeuren dat het bestaande stuk autoweg ook gedowngrade wordt tot GOW 80 om een consistent wegbeeld te creëren. Dit is ook al tijden de wens van de omliggende gemeenten en ook de provincie dacht ik.
Sowieso vreemd dat het rijk nu geld gaat steken in een provinciale weg, hebben het rijk en de provincie hier dan dezelfde toekomstvisie? En moet er ook niet wat aan de kruising met de A2 gebeuren dan? Paar vrije verbindingen vooral van en naar amsterdam lijken me wel noodzakelijk