[E017] [FOTO] Kortijk-Gent
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
[E017] [FOTO] Kortijk-Gent
Een fotoserie van de E17 tussen Kortrijk en Gent.
Zip: http://asw.roadpics.net/pic/306/Serie306.zip
Album: http://asw.roadpics.net/pic/306/
Zip: http://asw.roadpics.net/pic/306/Serie306.zip
Album: http://asw.roadpics.net/pic/306/
De autogordel: een band voor het leven.
-
- Moderator
-
- autoweg
Re: [FOTO] E17 Kortijk-Gent
link
Hier zullen de "oude" lichtbakken waarschijnlijk binnenkort verdwijnen, waarom deze nieuwe borden niet op dezelfde hoogte geplaatst zijn als de lichtbakken is mij een raadsel
Hier zullen de "oude" lichtbakken waarschijnlijk binnenkort verdwijnen, waarom deze nieuwe borden niet op dezelfde hoogte geplaatst zijn als de lichtbakken is mij een raadsel
belgie is zo slecht nog niet
-
- stadsweg
Deze foto's zijn toch al enkele weken of maanden oud, die kilometerslange wegwerken zijn al een tijdje afgewerkt.
Mvg,
Mvg,
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
Bah. Zij die voorstanders zijn van die reflecterende borden: welk van de twee borden is nu het duidelijkst?tompie schreef:link
Zo oud ziet die lichtbak er trouwens niet uit.
-
- stadsweg
-
- dorpsstraat
Dat is inderdaad geen oude lichtbak. Alhoewel ik voorstander ben van reflecterende borden vind ik deze niet zo geslaagd. De plaatsing van het afritnummer aan de onderkant is weer maar eens een nieuwe fantasie, en in mijn ogen geen geslaagde. Wat meer eenduidigheid in Vlaanderen zou op dat vlak welkom zijn.
-
- autoweg
De lichtbak is geplaatst in 2003 bij de verbreding van 2 naar 3 rijstroken, wat dat afritnummer betreft ik dacht dat dit al een aantal jaar de gewoonte was dat men dit onderaan het afritbord plaatst?
-
- autoweg
Foto 52:

De linkse lichtbak mochten er gerust 2 aparte geweest zijn. Dan zouden de (voornamelijk buitenlandse) vrachtwagens sneller door hebben dat ze hier moeten schuiven naar links...
De aanduiding 'B401' ontbreekt ook bij Gent Centrum.

De linkse lichtbak mochten er gerust 2 aparte geweest zijn. Dan zouden de (voornamelijk buitenlandse) vrachtwagens sneller door hebben dat ze hier moeten schuiven naar links...
De aanduiding 'B401' ontbreekt ook bij Gent Centrum.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
- expressweg
Dat de afritnummers onderaan het bord geplaatst worden, is in het centrum en het oosten van het land al enkele jaren de gewoonte.
Dessalnietemin vind ik het bord dat men daar gezet heeft, een verschrikking. Het staat er nogal scheef en geblutst bij, de bies is nog volledig in de oude stijl van 8 jaar geleden en men heeft het niet aan een nieuwe mast gehangen zoals je die in Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg vind.
Ze zijn naar men indruk echt vekeerd bezig daar.
Hier worden inwendig verlichte portalen en uitsmijters die na 2000 geplaatst zijn (dus in de nieuwe stijl) niet vervangen door reflecterende borden. De oude lichtbakken wel.
Hier is trouwens nog zo'n West-Vlaams misbaksel

Dit is de stijl die je meer bij ons ziet na een vervanging
Nieuwste

Ouder

Wat betreft de afritnummers, er zijn tot nu 2 systemen geweest waarbij na de invoering van de nummering, de nummers in de borden verwerkt werden
Zo was het

Zo is het nu bij de nieuwe borden

Dessalnietemin vind ik het bord dat men daar gezet heeft, een verschrikking. Het staat er nogal scheef en geblutst bij, de bies is nog volledig in de oude stijl van 8 jaar geleden en men heeft het niet aan een nieuwe mast gehangen zoals je die in Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg vind.
Ze zijn naar men indruk echt vekeerd bezig daar.
Hier worden inwendig verlichte portalen en uitsmijters die na 2000 geplaatst zijn (dus in de nieuwe stijl) niet vervangen door reflecterende borden. De oude lichtbakken wel.
Hier is trouwens nog zo'n West-Vlaams misbaksel

Dit is de stijl die je meer bij ons ziet na een vervanging
Nieuwste

Ouder

Wat betreft de afritnummers, er zijn tot nu 2 systemen geweest waarbij na de invoering van de nummering, de nummers in de borden verwerkt werden
Zo was het

Zo is het nu bij de nieuwe borden

Laatst gewijzigd door Wimpie24 op ma 01 nov 2010, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- expressweg
dat nieuw uitritbord vind ik persoonlijk ook een achteruitgang, geef mijn dan maar de lichtbak die er staat of een reflecterend model hetzelfde uitgevoerd.
op de E403 thv afrit Ruddervoorde in de richting van Kortrijk staat ook een dergelijk bord, ook samen met een lichtbak...
op de E403 thv afrit Ruddervoorde in de richting van Kortrijk staat ook een dergelijk bord, ook samen met een lichtbak...
-
- autoweg
@ wimpie de eerste en tweede foto zijn wel degelijk in Oost-vlaanderen genomen op de E17. Voor mij persoonlijk genieten de lichtbakken de voorkeur maar als het dan toch moet met gewone borden geef mij dan maar foto 2 hoor die is wel keurig uitgevoerd. Wat de afritnummers betreft, een 2tal jaar terug heeft men op de R8 alle oude lichtbakken aan de uitritten vervangen door nieuwe en daar was toen al het afritnummer in verwerkt zoals nu altijd gebeurd.
-
- expressweg
Inderdaad, de tweede foto is ook in Oost-Vlaanderen genomen. Kan het misschien zijn dat het in een ander wegendistrict ligt want die uitsmijters zijn niet echt typisch van die kanten naar mijn indruk.
Ik hoop dat ze een eenduidig systeem op poten zetten na de staatshervorming, dan is er niets federaal meer dat Vlaanderen tegenhoud.
Ik hoop dat ze een eenduidig systeem op poten zetten na de staatshervorming, dan is er niets federaal meer dat Vlaanderen tegenhoud.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
- autoweg
Bij mijn weten worden in oost-vlaanderen alle snelwegen door 1 district beheerd en dat is district gentbrugge, dus je zou toch mogen verwachten dat ze 1 duidelijke lijn aanhouden binnen hun district? Trouwens op de E403 in Izegem is de uitsmijter al meer dan een jaar geleden door roest naar beneden gedonderd en deze is nog steeds niet vervangen en of een reflecterend bord geplaatst!
-
- expressweg
Nuja, het kan aan de grootte van het district liggen of zijn ze soms minder bedeeld in vergelijking met andere Vlaamse disctricten, het verschil is soms frappant en dat zou absoluut niet mogen zijn.
-
- 2x4 autosnelweg
Als je hier het woord uitrit vervangt door het bekende afritsymbooltje is de afritnummering conform die in andere landen.Wimpie24 schreef:Zo was het
![]()
-
- expressweg
Ik vind het huidige systeem nochtans ook heel duidelijk, naar mijn mening hoef je bij een systeem waarbij de opmaak van afritnummers sterk afwijkt, geen symbool te gebruiken.

Laatst gewijzigd door Wimpie24 op di 02 nov 2010, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- dorpsstraat

Een weg bevat veel plezier 

-
- dorpsstraat
Oeps, dubbel bericht.
Maar nu
met de duidelijkheid van verkeersborden.
Maar nu

Laatst gewijzigd door Onderweg op di 02 nov 2010, 12:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Een weg bevat veel plezier