De reistijd naar Lissabon is lang, en het is met "hoogwaardig" openbaar vervoer toch 2 tot 4 keer sneller dan met een auto.
Foto’s van mijn heen- en terugreis: van Schiphol via Madrid naar Lissabon v.v. Alle vluchten waren van Iberia, gelukkig was er weinig vertraging.
Waarom ben je via Madrid gevlogen en niet rechtstreeks?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Dat was de voordeligste en meest comfortabele (lees: niet om 07.00 uur vertrekken) optie.
Iberia staat bekend om veel vertragingen, maar het viel gelukkig wel mee. Hooguit een halfuur vertraging zonder gevolg voor de transfer op Madrid.
Ja, dat werd omgeroepen in het vliegtuig. Maar het gaat dan vooral om apparaten die signalen of straling uitzenden (denk aan GSM's) en dat is bij digitale camera's meestal niet het geval.
Ik weet niet hoe het zit bij camera's met een GPS-optie (heb ik niet), maar het komt niet voor op een lijst met 'gevaarlijke' apparaten. Bovendien zijn er duizenden filmpjes van vliegreizen op Youtube
Wesso schreef:Dat was de voordeligste en meest comfortabele (lees: niet om 07.00 uur vertrekken) optie.
Iberia staat bekend om veel vertragingen, maar het viel gelukkig wel mee. Hooguit een halfuur vertraging zonder gevolg voor de transfer op Madrid.
Scheelt dat op een populaire bestemming als Lissabon echt zoveel? Ik vind rechtstreeks zelf wel comfortabeler.
Wesso schreef:
Ja, dat werd omgeroepen in het vliegtuig. Maar het gaat dan vooral om apparaten die signalen of straling uitzenden (denk aan GSM's) en dat is bij digitale camera's meestal niet het geval.
Tijdens start en landing moet alle electrische apparatuur uitgeschakeld zijn, tijdens de vlucht moet apparatuur die signalen kan uitzenden altijd uitblijven. Maar zoals je zelf al aangeeft, je ziet vaker dat er mensen zijn die er zich niet aan houden. Ik heb ook nooit iemand er op aangesproken zien worden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Bongo schreef:Jemig, hoe kun je zoiets nou weten???
Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Hij vliegt van Amsterdam naar Madrid. Men trekke een lijn tussen die twee steden op Google Earth. Vervolgens neem je een bandbreedte van 100 - 150 km aan weerszijden en vervolgens zoek je naar aansluitingen die onder de juiste hoek liggen. Aangezien er op de Franse tolwegen weinig aansluitingen zijn, en grote delen van midden Frankrijk onbebost zijn, is het aantal opties niet zo heel groot. Ik had hem met een paar minuten te pakken.