[N345] Apeldoorn - Zutphen
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: [N345] Apeldoorn - Zutphen

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- Secretaris
Nee, de A48 zou oostelijk langs Zutphen naar Deventer gaan. Althans, volgens het uiteindelijke plan voor dat het werd geschrapt.
Ik denk eerder dat het een aanzetje voor de A49 is. Of een mengsel van Rijksweg 49 en een provinciale auto(snel)weg naar die SNUP in de A1 bij Twello.
Maar wie kaartmateriaal kan vinden over wat er in het verleden gepland is in die hoek: wees mijn gast.
Ik denk eerder dat het een aanzetje voor de A49 is. Of een mengsel van Rijksweg 49 en een provinciale auto(snel)weg naar die SNUP in de A1 bij Twello.
Maar wie kaartmateriaal kan vinden over wat er in het verleden gepland is in die hoek: wees mijn gast.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- Secretaris
Nou, ik zal mijn eigen gast zijn.
Het is inderdaad bijna zoals mijn vermoeden hierboven:

Fragmentje uit het Provinciaal wegenplan Gelderland 1968.
Opvallend is dat rijksweg 48 zou doorlopen ten noorden van de Cortenoeversebrug, en dat rijksweg 49 en de S9 daarvan af zouden takken. Op de grote kaart van het Rijkswegenplan 1968 is dat detail niet te zien.
De S9 zou dus van Voorst via Twello naar de N309 bij Epe lopen.

Het is inderdaad bijna zoals mijn vermoeden hierboven:

Fragmentje uit het Provinciaal wegenplan Gelderland 1968.
Opvallend is dat rijksweg 48 zou doorlopen ten noorden van de Cortenoeversebrug, en dat rijksweg 49 en de S9 daarvan af zouden takken. Op de grote kaart van het Rijkswegenplan 1968 is dat detail niet te zien.
De S9 zou dus van Voorst via Twello naar de N309 bij Epe lopen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
-
- 2x5 autosnelweg
Toch wel apart, want die geplande rijksweg 48 ten noorden van de rijksweg 47 loopt volgens mij anders dan de huidige N345. De huidige N345 lijkt over het trace van tertiaire weg 25 te lopen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- expressweg
Die T 23 - T 25 route wordt gevormd door de Zutphensestraat en de Kanonsdijk. Rijksweg 48 is alleen tussen Rijksweg 47 en de kruising met de T 23 - T25 aangelegd. Dat is het deel dat ook nu nog 2x2 rijstroken telt. Bij gebrek aan beter volgt de route ten noorden daarvan inderdaad de oude T 23.