[A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen
Tsja, wie kan er nou zonder de PalancePalance? 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
Via de oude route is nu helemaal niet handig, omdat die weg op Duitse bodem nog niet klaar is. De B221 is toch veel handiger en ook leuker qua landschap.
-
- 2x3 autosnelweg
Ja de B221 is inderdaad veel handiger want waarom zou je over de snelweg rijden als je ook binnendoor kan? Van Barendrecht naar Brühl kun je natuurlijk ook eerst binnendoor naar Zwijndrecht, dan via Dordrecht naar de pond en via Werkendam naar Almkerk alwaar je je weg voortzet via de N322 en N267 naar De Kromme Nol alwaar je via de Dijk naar Hedel rijdt om daar over de oude brug de Maas over te steken naar Den Bosch waar je de N279 op kunt rijden om die door het Brabantse te volgen tot in het Limburgse Horn waar je de Maas nogmaal oversteekt via de N280 om dan door Roermond, inclusief een stukje N271 bij de N293 uit te komen die je naar de Duitse grens brengt. Via Heinsberg, Linnich en Gevenich kom je bij de B55 die je volgt tot Königsdorf waar je afslaat om via Frechen en Hürth je weg voort te zetten richting Brühl.
Ben het overigens met je eens dat de B221 handiger is als je eenmaal verkeerd gereden bent. Ik ben een tijdje 's ochtends A73 - A61 gereden toen de A74 nog niet klaar was en toen nam ik ook bij voorkeur de B221.
Ben het overigens met je eens dat de B221 handiger is als je eenmaal verkeerd gereden bent. Ik ben een tijdje 's ochtends A73 - A61 gereden toen de A74 nog niet klaar was en toen nam ik ook bij voorkeur de B221.
-
- 4x5 autosnelweg
Leg jij maar aan een maar navigatiejunks uit dat je ook via de B221 kan 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
Tsja, de B221 mag dan de handigste route zijn als je bij Zaarderheiken nog wat zat te suffen, mensen die niet in staat zijn om via de A74 te rijden zullen ook niet weten (en soms ook vooral niet willen weten) dat ze in dat geval via de B221 het makkelijkste alsnog op de A61 komen.
Wat mij echter verbaast is dat mensen die met een GPS nog steeds (af en toe) fout rijden en/of fout uitkomen aan de ene kant vaak de GPS uitmaken voor rotte vis terwijl ze aan de andere kant nog steeds stom genoeg zijn om als een kip zonder kop naar dat ding te luisteren. En wat mij ook verbaast is dat sommige mensen bij werkzaamheden en knooppunten die verbouwd worden nog steeds klakkeloos naar de GPS luisteren waar ze uit moeten voegen zonder zelf te kijken. Zo zijn er een paar auto's die iets ten zuid - oosten van Tilburg moesten zijn toen bij Den Bosch met de werkzaamheden bij Hintham vrolijk afgeslagen naar Utrecht...
Dat je het laatste stukje van de route in het dorp (weet niet meer precies welk) niet exact weet, ala. Maar dat je, als je weet dat het dicht bij Tilburg is, je vrolijk richting Utrecht laat sturen door zo'n Miep in Doos terwijl op de andere borden Tilburg staat... Dat snap ik niet.
Maar goed, ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan navigatiesystemen en ik vind het gewoon lastig om te snappen dat sommigen zonder zo'n ding blijkbaar niet (meer) in staat zijn om op hun bestemming te komen. Maar als de debilisering zo doorgaat moeten sommigen straks nog lijntechnieken (bij het grotduiken gebruik je een lijn vanaf de ingang om later de weg terug te kunnen vinden, ook als je een silt-out of light failure hebt) gebruiken om hun huis terug te vinden...
Wat mij echter verbaast is dat mensen die met een GPS nog steeds (af en toe) fout rijden en/of fout uitkomen aan de ene kant vaak de GPS uitmaken voor rotte vis terwijl ze aan de andere kant nog steeds stom genoeg zijn om als een kip zonder kop naar dat ding te luisteren. En wat mij ook verbaast is dat sommige mensen bij werkzaamheden en knooppunten die verbouwd worden nog steeds klakkeloos naar de GPS luisteren waar ze uit moeten voegen zonder zelf te kijken. Zo zijn er een paar auto's die iets ten zuid - oosten van Tilburg moesten zijn toen bij Den Bosch met de werkzaamheden bij Hintham vrolijk afgeslagen naar Utrecht...

Dat je het laatste stukje van de route in het dorp (weet niet meer precies welk) niet exact weet, ala. Maar dat je, als je weet dat het dicht bij Tilburg is, je vrolijk richting Utrecht laat sturen door zo'n Miep in Doos terwijl op de andere borden Tilburg staat... Dat snap ik niet.
Maar goed, ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan navigatiesystemen en ik vind het gewoon lastig om te snappen dat sommigen zonder zo'n ding blijkbaar niet (meer) in staat zijn om op hun bestemming te komen. Maar als de debilisering zo doorgaat moeten sommigen straks nog lijntechnieken (bij het grotduiken gebruik je een lijn vanaf de ingang om later de weg terug te kunnen vinden, ook als je een silt-out of light failure hebt) gebruiken om hun huis terug te vinden...
-
- 2x2 autosnelweg
Ook wel een beetje lomp natuurlijk, want op de borden bij Zaarderheiken staat duidelijk meerdere keren Koblenz aangegeven wat synoniem staat voor Zuidwest Duitsland. Je navigatie dan volgen voor rechtdoor is hetzelfde als je navigatie star volgen voor in een meer te rijden. 

-
- 2x2 autosnelweg
Ik merk dat mijn vader, die vroeger redelijk goed de weg wist overal, er tegenwoordig niks meer van bakt nu we zo'n onding hebben. Echt verschrikkelijk voor je richtingsgevoel, zo'n ding. Ik ga er later dan ook zeker geen kopen.
Het is wel zo dat het op de lange termijn geld bespaart qua foutrijden: als je vaak foutrijdt (afslagje missen en weer moeten omkeren, of problemen bij een afgesloten route etc.) kost dat je uiteindelijk meer brandstof dan de prijs van het navigatiesysteem. Maar het is nu ook weer niet zo dat je mét zo een ding nooit fout rijdt, dus de balans ligt toch op zon ding gewoon niet aanschaffen. Tenzij je voor je werk naar allerlei moeilijke adressen in vinex-wijken moet, dan zou ik het wel doen.
Als je met meerdere mensen in een auto zit is het vaak handiger als één iemand op de kaart kijkt dan dat je een navigatiesysteem aanzet. Met een groep studenten in een auto (en ik erbij natuurlijk
) komen we overal op die manier. In noodgevallen kun je altijd je tleefoon aanzetten, bijna iedereen heeft navigatie op zn telefoon tegenwoordig.
Het is wel zo dat het op de lange termijn geld bespaart qua foutrijden: als je vaak foutrijdt (afslagje missen en weer moeten omkeren, of problemen bij een afgesloten route etc.) kost dat je uiteindelijk meer brandstof dan de prijs van het navigatiesysteem. Maar het is nu ook weer niet zo dat je mét zo een ding nooit fout rijdt, dus de balans ligt toch op zon ding gewoon niet aanschaffen. Tenzij je voor je werk naar allerlei moeilijke adressen in vinex-wijken moet, dan zou ik het wel doen.
Als je met meerdere mensen in een auto zit is het vaak handiger als één iemand op de kaart kijkt dan dat je een navigatiesysteem aanzet. Met een groep studenten in een auto (en ik erbij natuurlijk

-
- 4x3 autosnelweg
Ik ken er niet zoveelIn noodgevallen kun je altijd je telefoon aanzetten, bijna iedereen heeft navigatie op zijn telefoon tegenwoordig.

-
- 4x5 autosnelweg
Ik heb het dus niet.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Voorzitter
Dat vind ik een kromme redenering. Ik heb ook een navigatiesysteem en ik ben er blij mee. Ik heb hem overigens cadeau gekregen, nadat ik eerder had gezegd dat ik zo'n ding niet hoefde te hebben, maar mijn mening is behoorlijk bijgedraaid. Natuurlijk, de kaart van Europa zit goed in mijn hoofd, en ik plan elke langere reis naar een nieuwe bestemming van te voren op internet, zodat ik al weet hoe ik wil rijden. Maar de navigatie is ontzettend handig voor die laatste paar kilometers naar de precieze eindbestemming (ik ga nogal vaak naar wielerwedstrijden door heel Europa, ik sla de precieze start- en aankomstlocaties van wedstrijden dan op in mijn navigatiesysteem, alsmede de adressen van de hotels waar we slapen), voor het snel berekenen van de snelste route, voor het vinden van de goede weg als je verkeerd bent gereden. Als ik wat wil eten, dan zoek ik met het navigatiesysteem de dichtstbijzijnde Subway of McDonald's. Als ik wil tanken, dan zoek ik met de navigatie het dichtstbijzijnde tankstation. Moet ik een binnenstad inrijden, dan loodst de navigatie mij zonder problemen naar de plek waar ik moet zijn - het navigatiesysteem weet de beste route en weet waar er eenrichtingsverkeer is. Het is een geweldig aanvullend middel, en ik zou niet meer zonder willen. Overigens dan wel een Garmin, zoals ik zelf heb, want ik vind die dingen van TomTom echt verschrikkelijk. De aanwijzingen van mij Garmin zijn overigens in het Vlaams, die stem klinkt wat prettiger dan de vervelende Nederlandse stem die je daar kan selecteren.sirdanilot schreef:Ik merk dat mijn vader, die vroeger redelijk goed de weg wist overal, er tegenwoordig niks meer van bakt nu we zo'n onding hebben. Echt verschrikkelijk voor je richtingsgevoel, zo'n ding. Ik ga er later dan ook zeker geen kopen.

Nee, ben ik niet met je eens. Als je een up-to-date navigatiesysteem hebt kan er eigenlijk nauwelijks iets misgaan, en dan is dat veel makkelijker.Als je met meerdere mensen in een auto zit is het vaak handiger als één iemand op de kaart kijkt dan dat je een navigatiesysteem aanzet.
Dus in noodgevallen, als je het echt nodig hebt, voldoet de kaart niet meer?Met een groep studenten in een auto (en ik erbij natuurlijk) komen we overal op die manier. In noodgevallen kun je altijd je telefoon aanzetten, bijna iedereen heeft navigatie op zn telefoon tegenwoordig.

Begrijp me goed, ik heb kaarten en ik vind ze handig om een globaal overzicht te krijgen van een route. Van Nederland en Luxemburg heb ik ook gedetailleerde kaarten, voor als ik een keer een stukje wil toeren en dus niet een speciaal doel heb. Van Frankrijk en van Spanje/Portugal heb ik mini-Michelinatlasjes om globaal de route te kunnen bekijken, en ik heb ook de gratis ANWB-kaarten, al doe ik met al die kaarten niet heel veel.
Ach ja... Sinds bij KP Hoogeveen de rangeerbaan is aangelegd (en je dus eerder moet afslaan, wat een niet up-to-date navigatiesysteem niet aan zal geven) zijn er ook de nodige mensen die de afslag richting Groningen 'missen' en noodgedwongen via Hoogeveen-Oost moeten rijden om daar te keren. Dan ben je toch echt wel heel dom, als je totaal niet op de borden let, als je nota bene een knooppunt nadert waar je moet afslaan.Palance schreef:Ik ben dus benieuwd hoeveel meer mensen uit westelijke richting bij Zaarderheiken nog rechtdoor rijden.

-
- 2x4 autosnelweg
Dat is dus een ander nadeel van die dingen: mensen denken zelf niet meer na en dat leidt tot situaties zoals in jouw voorbeeld. Al heb je een navigatiesysteem, dan is een stukje gezond verstand nog steeds niet weg.Coen Tunnel schreef: Dan ben je toch echt wel heel dom, als je totaal niet op de borden let, als je nota bene een knooppunt nadert waar je moet afslaan.
Net zoals degene met wie ik onderweg was naar een restaurant. In de verte, aan het einde van een straat (in twee richtingen toegankelijk), was de betreffende gelegenheid al te zien. Toch reed die persoon nog een blokje om omdat het navigatiesysteem dat aangaf....
Laatst gewijzigd door Willem op zo 21 okt 2012, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x2 autosnelweg
Sommige mensen gaan met een TOM TOM zelfs de zee of een meer in rijden. 

-
- 2x3 autosnelweg
Ja en dan lopen klagen dat de NAVI schuld is...
Het enige wat fijn kan zijn is de waarschuwingen voor de verborgen staande vaste flitspalen als je ergens niet zo bekend bent (waar je bekend bent weet je ze staan). Op de N280 ben ik op de bon gegaan een hele tijd terug (eerste keer dat ik die route nam) met 87 na correctie ipv 80, ik was wat laat en was aan het uitrollen na een inhaalmanouvre (iemand reed voor mijn neus 60kmh...) en ze hebben dat ding vanuit de richting Roermond net achter een boom geparkeerd... Een navi had gepiept...
Het enige wat fijn kan zijn is de waarschuwingen voor de verborgen staande vaste flitspalen als je ergens niet zo bekend bent (waar je bekend bent weet je ze staan). Op de N280 ben ik op de bon gegaan een hele tijd terug (eerste keer dat ik die route nam) met 87 na correctie ipv 80, ik was wat laat en was aan het uitrollen na een inhaalmanouvre (iemand reed voor mijn neus 60kmh...) en ze hebben dat ding vanuit de richting Roermond net achter een boom geparkeerd... Een navi had gepiept...
-
- 4x5 autosnelweg
Als je internet hebt, dan is het gewoon een kwestie van de Google Maps app installerenwaldo79 schreef:Ik ken er niet zoveelIn noodgevallen kun je altijd je telefoon aanzetten, bijna iedereen heeft navigatie op zijn telefoon tegenwoordig.

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg

Nee joh, gebruik gewoon Apple Maps.

Mee eens. Een navigatiesysteem vind ik vooral prettig om te kunnen zien hoe laat je ergens aankomt en om op plaats van bestemming een parkeerplaats, tankstation, geldautomaat of locatie van een skigebied te kunnen ontdekken. POI's vind ik daarom erg handig. Ik gebruik de Navigon App op mijn iPod. Gaat perfect en het is m.i. meer dan logisch dat je uiteindelijk zelf op de weg moet letten en niet het navigatiesysteem. Overigens spreekt mijn navigatiesysteem ook erg goed de plaatsnamen en straatnamen uit, wat het wel makkelijker maakt. Als stem gebruik ik een Duitse vrouwen stem. Klinkt erg rustig en natuurlijk.Coen Tunnel schreef:Dat vind ik een kromme redenering. Ik heb ook een navigatiesysteem en ik ben er blij mee.Ik merk dat mijn vader, die vroeger redelijk goed de weg wist overal, er tegenwoordig niks meer van bakt nu we zo'n onding hebben. Echt verschrikkelijk voor je richtingsgevoel, zo'n ding. Ik ga er later dan ook zeker geen kopen.

Maar eerlijk gezegd zet ik mijn navigatiesysteem niet vaak in. Meestal toch even op Google Maps kijken en daarna weet ik het wel.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- expressweg
Mooi. Zullen we het dan hier weer over de A74 gaan hebben? 

-
- expressweg
Ik ben gisteren nog eens van Venlo naar Kaldenkirchen gefietst (via Schwanenhaus) om de vorderingen te bekijken.
De aansluiting en bijbehorende weg naar Kaldenkirchen is zo goed als klaar. Alleen nog wat lijntjes trekken en hij kan gebruikt worden. De rotonde bij de aansluiting Poststraße/Juiser Feld is ook vrijwel klaar, het verkeer wordt nu aan een kant over de rotonde geleid. Er waren wat mannetjes bezig met verkeersborden neerzetten, dus dat hoeft ook maar een kwestie van dagen te zijn.
Ik ben bang dat ik alleen niet naar het viaduct over het spoor en de verdere aansluiting richting Venlo heb gekeken.
De aansluiting en bijbehorende weg naar Kaldenkirchen is zo goed als klaar. Alleen nog wat lijntjes trekken en hij kan gebruikt worden. De rotonde bij de aansluiting Poststraße/Juiser Feld is ook vrijwel klaar, het verkeer wordt nu aan een kant over de rotonde geleid. Er waren wat mannetjes bezig met verkeersborden neerzetten, dus dat hoeft ook maar een kwestie van dagen te zijn.
Ik ben bang dat ik alleen niet naar het viaduct over het spoor en de verdere aansluiting richting Venlo heb gekeken.
-
- expressweg
Was in de buurt, en kon het niet laten.
Mijn nieuwste roadvideo: Link
En omdat er verderop op de 61 nog wegwerkzaamheden bezig waren besloot ik die ook nog even mee te pakken: Link
En dan nog een vriendelijk verzoek aan het beheer of de moderatoren of jullie deze video's ook in het Duitse gedeelte zouden willen kopiëren of misschien zelfs in de Duitse zustervariant.
Mijn nieuwste roadvideo: Link
En omdat er verderop op de 61 nog wegwerkzaamheden bezig waren besloot ik die ook nog even mee te pakken: Link
En dan nog een vriendelijk verzoek aan het beheer of de moderatoren of jullie deze video's ook in het Duitse gedeelte zouden willen kopiëren of misschien zelfs in de Duitse zustervariant.

Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
-
- 2x2 autosnelweg
Bedankt voor de video's.
Jammer dat je die afrit bij Kaldenkirchen nog steeds niet kunt pakken.

-
- Moderator
Vandaag is de A74 precies een jaar open. Ik heb helaas nog geen verkeersgegevens van de nieuwe snelweg gezien. Het tracébesluit uit 2010 ging uit van 52.000 voertuigen in 2020.
-
- 2x4 autosnelweg

-
- expressweg
En zeker zou ik het ook met de getallen van de grensovergang bij Herungen vergelijken. Menig voertuig dat vroeger via A67-BAB40-B221-BAB61 reed zal nu via de A74 rijden.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- Voorzitter

-
- 2x2 autosnelweg
Er is nog steeds veel vrachtverkeer over de grens bij Herongen, ook na de opening van de A74.
-
- 2x2 autosnelweg

Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x3 autosnelweg
Is dat dan niet zonde van al die vracht?mhkamp schreef:De BAB40 loopt rechtstreeks de Ruhr in
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- expressweg

-
- 2x3 autosnelweg

(

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr