[N069] Omlegging Valkenswaard (Westparallel)

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » zo 11 sep 2005, 14:04

Ik zie geen heil in het plan van Seat Ibiza. Naar mij idee maak je de situatie enkel erger, omdat je de N69 nu naar mijn idee enkel versnipperd. Ik ben het wat betreft eens met Christiaan.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 11 sep 2005, 14:11

Het plan van Vinny ben ik niet zo voor. Zo creeer je nóg een aansluiting op de al drukke A2, vlakbij het verlepte knooppunt Leenderheide.
Ook de rondweg van Valkenswaard zal dan vol met DV of VRI's te staan lijkt het zo.
Een rondweg lijkt me wel handig, maar dan met maar 3 aansluiting: Noord-Oost-Zuid. Voor de rest van het verkeer kan dan over de oude N69, en het internationale verkeer kan dan gewoon doorrijden, evt met een diamond-afslag op de rondweg. 1+1 zou dan wel voldoende zijn als een snelweg er niet in zit.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » zo 11 sep 2005, 14:29

Ik ben voor beide plannen niet voor. Om de redenen die hier al gegeven zijn, maar ook omdat de oostkant van Valkenswaard een groot bos- en natuurgebied is. Dan is een variant door het Dommeldal veel beter haalbaar, vermoed ik.

Eén ding is zeker: als hier een goede oplossing voor moet komen, zal het een dure worden. Wat betreft het voorstel van Wicher, het is geen slechte voor internationaal verkeer. Alleen jah, die andere 80% blijf je dan nog mee zitten.

Er zijn nog een aantal zaken die jullie waarschijnlijk niet weten. Ik heb een keer meegemaakt dat de buschauffeur zich vergiste in route. Hij ging vanuit Bergeijk naar Riethoven ipv Eersel om naar Veldhoven te rijden. Dat hebben we geweten, die binnenwegen (zie kaartjes die zijn gepost) zijn zo druk in de spits, dat we 45 minuten later aankwamen dan normaal (met andere woorden alles stond vast). Dit rijdt hierlangs omdat de N69 vol staat (daar ben ik bijna zeker van). Het alternatief van Wicher zou dit wel op kunnen vangen, maar dan moet de weg volledig ongelijkvloers zijn en een apart knooppunt hebben op de A67. Ook mijn alternatief zal dit op kunnen vangen, hetzij met een kleine verplaatsing naar het westen met de aansluiting Dommelen van mijn tracé. Die ligt nu sowieso verkeerd, want hij ligt nu midden in de Keersop. Verkeer vanuit Bergeijk zou dan via Westerhoven rijden. Een weg die nu helemaal leeg is.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » zo 11 sep 2005, 15:23

www.sre.nl schreef:Kentekenonderzoek
Om een goed beeld te krijgen van de verkeersproblematiek is op dinsdag 26 april 2005 op 26 locaties in en rond het studiegebied van de N69 een uitgebreid kentekenonderzoek uitgevoerd. Tussen zes en tien uur ’s ochtends en van drie tot zeven ’s avonds zijn alle kentekens op deze waarneemlocaties genoteerd. Vanwege het grote aantal Nederlanders dat woonachtig is in België en vanwege het te onderscheiden internationale doorgaande verkeer, zijn er ook waarneemlocaties in enkele Belgische gemeenten.

Het onderzoek moet een goed beeld geven van de samenstelling van het verkeer dat op een werkdag het studiegebied doorkruist. Van belang zijn de aandelen van het (internationale) doorgaande verkeer, het regionale bestemmingsverkeer en het interne verkeer. Daarnaast zijn de in het studiegebeid gebruikte routes en het aandeel vrachtverkeer van belang.
In de afgelopen jaren, zijn er veel onderzoeken verricht naar de problematiek rond de N69, er is echter nog nooit een dergelijk grootscheeps kentekenonderzoek gehouden.

Wanneer op basis van dit onderzoek de oorzaken van de problemen zijn bepaald, kunnen de daarbij passende oplossingsmaatregelen worden gezocht. Zo zal het probleem dat veroorzaakt wordt door internationaal doorgaand verkeer een andere oplossing vragen dan wanneer dit veroorzaakt wordt door regionaal/lokaal verkeer.
De eindrapportage met de uitkomsten van de verkeerstellingen en het kentekenonderzoek is in de tweede week van juni beschikbaar.

Stuurgroep
Op 11 april 2005 is de eerste vergadering van de stuurgroep N69 geweest. In dit overleg zijn o.a. de voortgang en planning van de startnotitie aan de orde gekomen. Verder is besloten om gelijktijdig met de startnotitie N69 ook een zogenaamde MIT-verkenning (Meerjarenprogramma Infrastructuur en Transport) uit te voeren. Dit is conform de MIT-spelregels en noodzakelijk om het ministerie van Verkeer en Waterstaat te kunnen betrekken bij de verdere studie.

Afstemming België
Om een beeld te krijgen van de ideeën en belangen in België en vanwege de eventuele grensoverschrijdende gevolgen van een mogelijke aanpak van de N69-problematiek heeft op 11 april 2005 een eerste afstemming plaatsgevonden met de gemeenten Lommel, Neerpelt en Overpelt, de provincie (Belgisch) Limburg en het Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap (Departement Leefmilieu en Infrastructuur, Afdeling Wegen en Verkeer Limburg). Hierbij is gesproken over de verbeteringen aan de weginfrastructuur en de overige ontwikkelingen in België, zoals bijvoorbeeld de nieuwe grootschalige bedrijfsterreinen te Lommel. Ook zijn de kansen en bedreigingen, die een verbeterde verbinding
Eindhoven - Belgische grens met zich mee kan brengen voor de lokale economie, verkeer en de leefbaarheid in Vlaanderen, aan de orde geweest.
Intentieverklaring van de gemeenten betreffende de N69:
Klik hier

Ook van die site:
http://www.interregio.nu/dynamic_text.j ... astructuur

De mening van de SP (ook eens leuk om te lezen :roll: ) :
http://www.eindhoven.sp.nl/opinie/RVVP.stm

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 11 sep 2005, 15:25

Grappig dat je dezelfde documenten post die ik een uur eerder ook met google heb gevonden. Twee zielen, één gedachte (ja, zelfs de SP zat erbij). :)

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » zo 11 sep 2005, 15:32

ViaHaaren schreef:Grappig dat je dezelfde documenten post die ik een uur eerder ook met google heb gevonden. Twee zielen, één gedachte (ja, zelfs de SP zat erbij). :)
:rofl: Wat een toeval, grappig! :P

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » zo 11 sep 2005, 18:08

Mark schreef:Ik zie geen heil in het plan van Seat Ibiza. Naar mij idee maak je de situatie enkel erger, omdat je de N69 nu naar mijn idee enkel versnipperd. Ik ben het wat betreft eens met Christiaan.
Ik ben ook niet TEGEN het plan van Christiaan, maar ik blijf er bij dat het onhaalbaar is met die boortunnels. Dan kan je twee dingen doen: afwachten tot een moment dat het geld er wel is (dus wachten tot St. Juttemis...) of op zoek gaan naar een betaalbaarder alternatief.

Als je het verkeer van en naar Valkenswaard in betere banen wil leiden en de natuur niet te veel wilt aantasten, kom je op een plan met dichtbij de plaatsen gelegen randwegen uit. Dat de N69 in mijn plan daarbij versnipperd wordt klopt; een omnummering lijkt me dan ook logisch. N69 van de grens naar Eersel bijvoorbeeld. Als je de bestaande weg niet opheft (of drastisch degradeert) zal sluipverkeer er gebruik van blijven maken.

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » zo 11 sep 2005, 20:47

ik zie als voornaamste oplossing een 2x1 tunnel onder Aalst over een lengte van +/- 1,5km met gescheiden buizen en eventueel een +/-3km lange tunnel (2x1) onder Valkenswaard. wel ruim opgezet met vluchtmogelijkheden en veiligheidsmaatregelen. Ook zie ik graag dat de aansluiting met de randweg op de schop gaat. misschien is een dive-under naar de stad genoeg. verkeer van de randweg van en naar het zuiden moet een goede doorstroming krijgen. Vrachtverkeer zou je bijvoorbeeld wel via een verbeterde zuidelijke Valkenswaardse Randweg naar de A67 in Eersel kunnen leiden. Dit plan lijkt me ondanks de tunnels niet minder waarschijnlijk. Een tunnel onder Aalst is al eerder geopperd. Zo zal de omgeving waar toch voorzichtig mee moet worden omgesprongen, worden ontzien. Ik woon in Dommelen en kan het weten. Anders zie ik graag het plan van IQ[]> indien deels onder de grond. met het nieuwe kilometerheffings/knelpuntenplan moet zoiets financieel ook van de grond kunnen komen. Nieuwe trajecten mogen van tol worden voorzien. Maar vanwege het overwegende regionale karakter zal mijn idee ook zijn vruchten afwerpen. wel is het zo dat de stroom vanuit Belgie wel steeds groter zal worden. In Lommel wordt bijvoorbeeld een enorm bedrijventerrein uit de grond gestampt (groter als de maasvlakte> grootste van Benelux). De route zal steeds belangrijker worden en hier moet het over een lange termijn allemaal verwerkt worden!
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » zo 11 sep 2005, 20:53

Het probleem van het regionale en bovenregionale verkeer moet je scheiden, anders kom je hier dus niet uit.

Het probleem van de traverse met lange-afstandsverkeer moet worden opgelost. Daarvoor is het plan van wicher een doeltreffende en betaalbare oplossing. Het geld hiervoor zou volledig moeten komen van het Rijk, en de regio zou daar niet aan mee moeten hoeven te betalen.

Als er daarna nog verkeersproblemen resten, dan is dat een regionaal probleem, waar de regio zelf aan mag betalen.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » zo 11 sep 2005, 21:33

Ik snap die redenatie uit het standpunt van het rijk, maar ik vind het nogal als een halve oplossing klinken. Alsof ze maar bereid zijn de helft van het probleem, of zelfs het grootste probleem te laten liggen :?

Ik zie dan liever een plan die twee vliegen in een klap slaat, ookal wordt het financieel wat moeilijker. De regio zal toch uiteindelijk het meest moeten gaan betalen. Maar een kleine tol kan ook heel goed.

De ideeën van praatpaal zijn opzich wel goed, maar zal voor heel veel overlast gaan zorgen tijdens de bouw. Tenzij je gaat boren, dan is de overlast iets minder groot. Zie Houthalen-Helchteren; bouwput van 10jaar, of meer zelfs... Boor dan liever een paar kilometer verderop onder het Dommel/Keersop-dal, voor een iets hoger bedrag. Uiteraard met nodig natuurcompensatie ten zuiden/oosten van Valkenswaard

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 12 sep 2005, 8:58

Christiaan heeft helemaal gelijk. Als het oude tracé van de N69 dan ingrijpend wordt gereconstrueerd gaat iedereen wel door die tunnel onder het Dommeldal door. Tol zie ik dan niet echt zitten, want dan blijft iedereen over de N69 rijden. Of je moet hem knippen.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 12 sep 2005, 9:27

Is het wel eens gebeurd dat men een nieuwe weg heeft gemaakt, en de oude daarbij écht verwijderd heeft?

Alain
expressweg

Bericht door Alain » ma 12 sep 2005, 9:49

Staatspartij schreef:SP-woordvoerder Gerard was er in de commissie Ruimtelijke Pijler van de Eindhovense Raad heel duidelijk in: het nieuwe Voorontwerp Regionaal Verkeer- en Vervoersplan (RVVP) deugde voor geen meter. Dat kwam omdat het eerdere kaderdocument over hetzelfde onderwerp eveneens voor geen meter deugde en dat kwam weer omdat het gebaseerd is op het mobiliteitsbeleid van dit kabinet, wat eveneens voor geen meter deugde. Dat is de reactie van de SP op dit plan, dat nu ter inspraak voor ligt.
Ik vind die argumentatie anders toch wel heel overtuigend. Er wordt duidelijk aangegeven wat er mis is met de huidige plannen, en er wordt ook een duidelijke relatie gelegd met het grotere geheel...:knetter:
Het leuke is dat even verderop een analogie met de rozenkrans wordt gelegd: als je iets maar vaak genoeg roept, dan gaan mensen het vanzelf wel geloven. De 'argumentatie' van de Staatspartij komt echter op hetzelfde principe neer...:roll:
Nee, ik ben van linkse signatuur, maar het 'tegentegentegen' van de SP heeft mij nooit zo aangestaan.

Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m » ma 12 sep 2005, 9:52

Tsja, lees het hele stukje maar via de link van ViaHaaren. Dat is van het niveau van een schoolkrant :roll:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Alain
expressweg

Bericht door Alain » ma 12 sep 2005, 9:54

Dat heb ik ook gedaan. Vandaar mijn analyse. Dit soort gebral is al net zo erg als wat we momenteel bij monde van 'onze' (ik heb er nooit op gestemd) regering horen. Maar ja... :?

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 12 sep 2005, 10:00

De meeste zijn maar een stel huichelaars, dat is nu eenmaal politiek. En toch vind ik de SP op een of andere manier vaak sympathieker dan het in mijn ogen zeikerige GroenLinks. Maar ik ben zeer zeker geen SP-er. :roll:

Maar hebben ze het over fietsers sturen langs 'vuile' plekken. Nu worden alle Valkenswaarders die naar het centrum moeten langs een 'vuile' weg gestuurd. Wat wil je dan?

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 12 sep 2005, 11:11

Ja maar om voor een beetje regionaal verkeer allerlei dure tunnels te gaan graven is wel een beetje veel van het goede. Te veel, naar mijn bescheiden mening. Voor 'doorgaand' verkeer is de route N 397 en dan de witte weg Bergeijk - De Barriere een goed alternatief; toen wij daar reden een aantal jaar geleden reed er vrijwel niemand. Allen bij Bergeijk had je geloof ik een limiet van 60 km/u; maar goed, dat is toch beter dan het gepiel door Aalst en Valkenswaard, of de file op de Randweg Eindhoven. Je zou dus de N 397 kunnen doortrekken en verbreden tot de N 69. Daarmeel los je geen enkel lokaal verkeersprobleem op, want dat betreft voornamelijk verkeer Valkenswaard --> Eindhoven. Wanneer Leenderheide compleet ongelijkvloers is, zal er voor het verkeer een grotere incentive zijn om de A 2 te nemen, in plaats van de N 69. Met een beetje sturing en een paar aanvullende verbindingswegen (zie mijn plan) kan men denk ik dit locale probleem oplossen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » ma 12 sep 2005, 15:03

Voor 'doorgaand' verkeer is de route N 397 en dan de witte weg Bergeijk - De Barriere een goed alternatief; toen wij daar reden een aantal jaar geleden reed er vrijwel niemand. Allen bij Bergeijk had je geloof ik een limiet van 60 km/u; maar goed, dat is toch beter dan het gepiel door Aalst en Valkenswaard, of de file op de Randweg Eindhoven. Je zou dus de N 397 kunnen doortrekken en verbreden tot de N 69. Daarmeel los je geen enkel lokaal verkeersprobleem op, want dat betreft voornamelijk verkeer Valkenswaard --> Eindhoven.
Wij begrijpen elkaar :biertjes: ;)
Maar die weg (N613 en t stukkie nummerloos Bergeijk - Barrier) is niet berekend op vrachtverkeer. Die zal dan moeten worden aangepast. Voor personenauto's is er geen enkel probleem. Het is inderdaad wel een 60 stuk. Wichers plan is dan ook prima voor internationaal verkeer, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ga in herhaling vallen, dus zie mijn vorige posts.
Wanneer Leenderheide compleet ongelijkvloers is, zal er voor het verkeer een grotere incentive zijn om de A 2 te nemen, in plaats van de N 69. Met een beetje sturing en een paar aanvullende verbindingswegen (zie mijn plan) kan men denk ik dit locale probleem oplossen.
Het is zekerder dat er aan de westkant van Valkenswaard een weg wordt aangelegd dan aan de oostkant. Waarom denk je dat het zoekgebied alleen aan de westkant is? Niet omdat ze de Dommel zo een leuke rivier vinden of omdat Dommelsch ze geld heeft geboden hoor ;) Dat heeft met bos- en natuurgebied te maken. Aanpassing van Leenderheide zal een beetje sluipverkeer wegnemen, maar dat valt in het niet met het verkeer onderweg van Eindhoven - Valkenswaard. De fileveroorzaker nummer één op de N69 zijn de VRI's + verkeersdruk. Maar als je ze (VRI's) gaat weghalen is de chaos nog groter. En nog optimaler afstellen is misschien mogelijk bij eentje. Er is ook veel afslaand verkeer en verkeer dat de weg op wil. Rotondes zouden niet helpen omdat die mogelijk nog erger zijn dan een VRI.

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » wo 14 sep 2005, 16:11

Afbeelding
Mijn idee! :toppie:

Geen aantasting van het Dommeldal en de nieuwe 4-baans autoweg met ongelijkvloerse kruisingen kan zelfs deels al bestaande wegen volgen.
Donateur Vereniging Wegenforum

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » wo 14 sep 2005, 19:19

ik steun IQ[]

Er moeten twee vliegen in een klap worden geslagen. Hasselt-Eindhoven moet als snelweg of als hoogwaardige autoweg (2x2 + ongelijkvloerse kruisingen) worden aangelegd. Ik zie het liefst de weg aansluiten op kn de Hogt, maar als dat echt niet meer mogelijk is (ook met Dommel) moet een volwaardig knoopunt westelijker worden geconstrueerd, danwel zo oostelijk mogelijk met snelle verbinding de stad in vanwege forenzenverkeer richting de stad. het moet ook voor valkenswaard en waalre een aantrekkelijk alternatief zijn(als het naar de stad moet). Als er geen geld is, zal moeten worden gespaard, of bedrijven zullen met verder ook subsidies het project moeten helpen. Tol is ook een mogelijkheid. Ondergrondse delen zijn gewenst zoals IQ[] ze voorstelt. Het landschap heeft ook een hoge waarde hier. Waar nodig kan ook een ecoduct verschijnen. Wij beiden zijn het meest op de hoogte van de problemen en ik denk dat als er naar een serieus alternatief wordt geozcht, dat ook hier kan. In Belgie stampen ze ook grote verkeersprojecten de grond uit. De durf ontbreekt nog, en het geld. Ook voor Belgie zal dit een verademing zijn.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » wo 14 sep 2005, 19:26

Hajo schreef:(...)
Geen aantasting van het Dommeldal en de nieuwe 4-baans autoweg met ongelijkvloerse kruisingen kan zelfs deels al bestaande wegen volgen.
Mooi. Jammer dat ik je niet kan dwingen om elke dag in de file te gaan staan :twisted: :roll:

Vertel me hoe je dat wil doen, dan spreken we verder... want aan losse kreten hebben we niks.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » di 20 sep 2005, 12:30

Is het trouwens mogelijk om deze weg te financieren met Europees geld (dus bijvoorbeeld de tunnelvariant)?
Dan noemen we hem A69 / E315 ;)

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » di 20 sep 2005, 15:25

IQ[] schreef:Is het trouwens mogelijk om deze weg te financieren met Europees geld (dus bijvoorbeeld de tunnelvariant)?
Tuurlijk. Aanvraag indienen, op het belang wijzen etc. en de EC komt met een zak geld over de brug. ;)
Donateur Vereniging Wegenforum

PW100
verkeersader

Bericht door PW100 » di 20 sep 2005, 22:07

Hmmm. De studie laat dus zien wat eigenlijk voor veel grens-overschrijdende verbindingen geldt: het regionaal/lokaal verkeer beslaat een veel groter percentage dan het bovenregionaal/doorgaand verkeer. Eigenlijk wisten de meeste bestuurders [zowel regionaal als landelijk] dit wel, maar het wordt nu met een redelijk degelijk onderzoek ook daadwerkelijk aangetoond. Het is dan ook niet meer dan vanzelfsprekend dat de regio zelf in eerste instantie voor een oplossing dient te zorgen, zowel planologisch, bestuurlijk als ook financieel. Uiteraard zal ook het rijk een deel dienen bij te dragen, aangezien het toch een internationale verbinding is, welke bovendien aanzienlijk aan importantie zal winnen als de doorstromingsproblemen aangepakt zijn.

Ik ben echt razend benieuwd hoe de verbinding Valkenswaard - Eindhoven er over pakweg 15 jaar bijligt! De eerder voorgestelde Eersel-oplossingen zullen geen oplossing blijken te zijn, aangezien meer dan driekwart van het verkeer regionaal van aard is. Enige fatsoenlijk oplossing is, of opwaardering van het bestaande trace, of een Keersop trace. Maar beiden zijn dusdanig onwaarschijnlijk dat ik niet geloof dat die binnen 15 jaar gerealiseerd zullen zijn. Vakenswaard en Aalst zullen nog zeer lang last hebben van de N69, of althans het regionale verkeer op dit huidige traject . . .

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » za 01 okt 2005, 22:23

Een interessant Belgisch document, het doorlezen echt waard!

http://www.gomlimburg.be/hasselt-eindho ... 2_2005.pdf

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » zo 02 okt 2005, 11:11

wat snelwegvarianten van mij zoals ik denk dat een snelweg het beste zou kunnen worden ingepast. Niet naar Eersel of Leende, want daar heeft het lokale en regionale verkeer weer niets aan. Deze weg zou mede door Europa gesteund kunnen worden, vanwege het feit dat het door beide landen niet worden erkend als probleem. Dit zou een impuls zijn voor de Euregio Zuid-Oost Brabant> B-Limburg. Ik weet zeker dat de weg intensiever zal worden gebruikt door Belgisch verkeer wanneer de verbinding er ligt, omdat de huidige weg al aan zijn maximale capaciteit zit en dat het verkeer nu zijn weg zoekt door andere secundaire wegen. De weg kan waar nodig met tunnels worden aangelegd. Bij een variant heb ik rekening gehouden met het sluiten van de snel-rondweg om Eindhoven. Je moet dit zien als een langetermijn-oplossing.

Afbeelding

Riva
autoweg

Bericht door Riva » zo 02 okt 2005, 11:49

Ziet er goed uit. Ik neem aan dat de gestippelde delen van de N/A69 tunnels zijn onder de natuurgebieden ten oosten van Valkenswaard?
Rainier

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » zo 02 okt 2005, 11:58

Ze moeten idd flink gaan lobbyen, temeer omdat Zuidoost-Brabant een koppositie in Europa kan gaan innemen op het gebied van technologie. Daar hoort m.i. ook wel een goed stuk infrastructuur bij.

praatpaal
autoweg

Bericht door praatpaal » zo 02 okt 2005, 13:01

@ riva

ja, Als het tracee ten westen van Valkenswaard wordt gekozen, zou daar eventueel ook een geboorde tunnel kunnen komen. Daar heb ik ze echter niet ingetekend, omdat het anders een chaotisch geheel wordt. Het gaat er even om hoe het tracee zou kunnen lopen. We hebben hier zandgrond, dus dat is een eitje. We hebben hier te maken met een gekoesterd landschap, dus het moet op een goede manier worden ingepast.

Een ander mogelijk alternatief is eentje, die onder Valkenswaard en Aaslt door loopt (grotendeels over het huidige trace dus) en aanhaakt ter hoogte van de Philips High Tech Campus/Holst-/Bayeuxlaan. De A69 sluit daarbij aan op de parallelstroken en kan zo als verdere insteker dienen voor de stad Eindhoven.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » zo 02 okt 2005, 13:28

praatpaal schreef:Een ander mogelijk alternatief is eentje, die onder Valkenswaard en Aaslt door loopt (grotendeels over het huidige trace dus) en aanhaakt ter hoogte van de Philips High Tech Campus/Holst-/Bayeuxlaan. De A69 sluit daarbij aan op de parallelstroken en kan zo als verdere insteker dienen voor de stad Eindhoven.
Als je het artikel hebt gelezen, heb je kunnen zien dat dit geen goede variant is.
Vervangende regionale hoofdinfrastructuur rijksweg 69, 2000
In 2000 heeft het SRE (Stadsgewest Regio Eindhoven) een studie verricht om de planologische en financiële haalbaarheid en het oplossend vermogen van een aantal infrastructurele varianten in beeld te brengen. Het betrof de nulvariant, de tunnelvariant Aalst, de West-parallel en de Oude Spoorbaanvariant. Uit de studie blijkt dat de varianten op de diverse onderdelen heel divers scoren, zodat nauwelijks een voorkeur is uit te spreken.
Verkeersonderzoek Rijksweg 69, 2001
Omdat een voorkeur niet eenduidig was aan te geven heeft op verzoek van het bestuurlijk overleg het adviesbureau Goudappel Coffeng de verkeerskundige effecten van bovengenoemde oplossingen nader in beeld gebracht. Eindconclusie is dat vanuit verkeerskundige optiek de tunnelvariant géén effectieve oplossingsrichting is. De West-parallel en de Oude Spoorbaanvariant zijn beide wel effectief, maar op een verschillende manier. Bovendien is geen van beide oplossingen in staat de problematiek geheel op te lossen.