Moderator: Moderatoren
Ja, de tank wel, maar de logistiek in trucks die de tanks moet bevoorraden niet. Dus als die brug instort door te veel gewicht, hebben ze toch een probleem.
Rein schreef: ↑zo 16 jan 2022, 14:18 Als ik de foto in dat artikel zie, vraag ik me echt af waarom op die plek zo'n bord hangt. Op die plek kan, met gepaste snelheid, gezien de breedte van de weg meer dan prima een fietser veilig worden ingehaald. Daar inhalen is op generlei wijze gevaarlijk of onveilig te noemen. Volslagen absurd om daar zo'n inhaalverbod in te stellen.
Hoe bedoel je?
Simpel.. het is Stuttgard-stad.Rein schreef: ↑zo 16 jan 2022, 14:18 Als ik de foto in dat artikel zie, vraag ik me echt af waarom op die plek zo'n bord hangt. Op die plek kan, met gepaste snelheid, gezien de breedte van de weg meer dan prima een fietser veilig worden ingehaald. Daar inhalen is op generlei wijze gevaarlijk of onveilig te noemen. Volslagen absurd om daar zo'n inhaalverbod in te stellen.
Wouter N14 schreef: ↑zo 16 jan 2022, 11:53 Duitsland schijnt sinds voorjaar 2020 een verkeersregel te kennen dat je als automobilist minimaal 1,5 meter afstand moet houden bij het passeren van een (brom-)fiets. Omdat dat niet echt wordt nageleefd, staan er nu in Stuttgart verkeersborden op plaatsen waar je die ruimte niet kunt aanhouden.
https://www.ad.nl/auto/nieuw-verkeersbo ... ~ad3bc5a6/
We hebben een draad die on-topic is: viewtopic.php?t=22067
Mijn indruk van Stuttgart is dat de stad nu zijn reputatie steeds harder ombuigt van een autominnende stad naar een stad waar meer ruimte komt voor langzaam verkeer en het OV. Dat is een goede ontwikkeling mits je niet doorslaat, maar precies het tegenovergestelde van de politiek in de vorige eeuw. Er zijn nogal wat tramlijnen de nek omgedraaid omdat de auto belangrijker was voor de toenmalige beleidsmakers dan nu. Dat was gezien de tram bijna overal wel kwam toch wel een gemiste kans, en nu krijgt de stad toch langzaam het deksel op de neus van de verkeerspolitiek van zestig jaar geleden. Want misschien waren deze maatregelen niet nodig als er geen tramlijnen werden opgebroken.
Ook al verwacht je het wel, dit gaat zo snel dat ie al voorbij flitst voor je weet wat er gebeurt.
Tja, wat valt er te beheersen met hard rechtuit rijden, in een dergelijke wagen?
Bij een constante 10m/s^2 remvertraging zou halen, zou de remweg bij 400km/h, heel ruw en slordig over de duim, iets van S=v^2/(2*a) = 110^2 / 20 = 12100/20 = 600m waarmee jouw inschatting van de stopafstand misschien nog aardig optimistisch is, de bestuurder zal met een volremming moeten reageren op wat 700m a 750m verderop gebeurd. Al zal die Chiron wellicht nog een wat betere vertraging halen, waarmee je wellicht weer in de juiste richting zit.Km357 schreef: ↑vr 21 jan 2022, 20:11 400km/h betekent 111m/s, dus zelfs met een mooi reactievermogen is ie 100m verder vooraleer er nog maar iets gedaan wordt, zoals remmen, sturen, pinkers aanzetten, noem het maar.
Zelfs met de beste banden en remmen op subliem wegdek met een alert persoon, dien je dus gemakkelijk 500-600m ver de zaken in de gaten te houden, want minder dan dat is het sowieso raak. Er zijn geen legale grootlichten die zo ver reiken trouwens. Dat heeft z'n eigen redenen, maar het duidt wel op het probleem.
Het niveau van voertuigbeheersing kun je hier niet uit afleiden.
In principe wil de massa gewoon rechtdoor.Aan het eind van de video zie ik de beste man een seconde of twee zijn beide handen van het stuur halen.. Is dat verstandig bij dergelijke snelheden?
BronHet duurde 32,6 seconden en 2,6 kilometer om op 400 km/u te komen. Daarna duurde het nog eens 9,3 seconden en 491 meter om tot stilstand te komen.