Wegweizers (fouten in bewegwijzering)
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Re: Wegweizers (fouten in bewegwijzering)
Schellinwoude in plaats van Schellingwoude op een fietswegwijzer in Amsterdam.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)
-
- 2x5 autosnelweg
De foutieve aanduiding van de N197 op de afslag naar de Wenkebachstraat in Velsen-Noord is recent hersteld. Locatie: https://www.google.nl/maps/@52.4773749, ... ?entry=ttu
Het wegnummer is afgeplakt zag ik.
Wanneer dit uitgevoerd is, is mij niet bekend.
Het wegnummer is afgeplakt zag ik.
Wanneer dit uitgevoerd is, is mij niet bekend.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 2x5 autosnelweg
Het heeft 12 jaar geduurd voordat de fout werd hersteld, maar dan heb je ook wat.
-
- Wegnummerfotograaf
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- stadsweg
Wat een prutswerk. De onderste Amersfoort heeft een samengeperst font, maar in NBA logica moet die wel blijven staan (verste doel boven).Chris schreef: ↑ma 24 jul 2023, 21:06 Met dank aan Stefan Verkerk voor de tip, ben er meteen even langs gereden om het vast te leggen, het zal vast wel snel gepopnageld worden.
Amersfoort
Utrecht
Amersfoort
A28 aansluiting Wezep - Amersfoort-Amersfoort 01 by European Roads, on Flickr
A28 aansluiting Wezep - Amersfoort-Amersfoort 06 by European Roads, on Flickr
A28 aansluiting Wezep - Amersfoort-Amersfoort 07 by European Roads, on Flickr
Vraag me toch af wat er hier gebeurd is; boven moest Amsterdam komen? Of een productie fout (maw ontwerp was wel juist)?
-
- Moderator
Sowieso is de volgorde anders dan op het knooppunt Hattemerbroek wordt gebruikt.

-
- 2x4 autosnelweg
Is dat de logica van : voor Amsterdam moet je eerder de A28 verlaten ipv Utrecht is kennelijk verder weg dan Amsterdam ? Maar Amersfoort centrum is ook verder dan de afslag Amsterdam.
Laatst gewijzigd door Peter op ma 21 aug 2023, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- stadsweg

Man man man wat een gepruts.
-
- verkeersader
En verderop weer in bedrijf!Autostrada schreef: ↑ma 21 aug 2023, 21:04"signalering uit-bedrijf" is dat een vertaling van ausser Betrieb?
Man man man wat een gepruts.
-
- verkeersader
Op de Kromwijkdreef (Amsterdam Zuidoost, thv A9 Aansluiting 1) staan gele borden (nu nog verkeerdom, dus voor toekomstige werkzaamheden?):
"[A2] dicht t.h.v. Utrecht"
"Utrecht volg [A1] [A27]"
Maar oprit 1 is een halve aansluiting vanwaar je altijd richting de A1 moet. Theoretisch kan je nog via de Langbroekdreef en via oprit 2 de A9 ri A2 op, maar dan is Karspeldreef>Gooiseweg de snellere route én zou ik die borden sowieso pas langs de Langbroekdreef zetten.
"[A2] dicht t.h.v. Utrecht"
"Utrecht volg [A1] [A27]"
Maar oprit 1 is een halve aansluiting vanwaar je altijd richting de A1 moet. Theoretisch kan je nog via de Langbroekdreef en via oprit 2 de A9 ri A2 op, maar dan is Karspeldreef>Gooiseweg de snellere route én zou ik die borden sowieso pas langs de Langbroekdreef zetten.
-
- 2x5 autosnelweg
En dat wil men niet als je je op dat moment naar Utrecht wil, dus is het prima dat dat bord daar staat.
Ik verwacht dan ook borden op de Karspeldreef die aangeven dat verkeer richting Utrecht beter via S113, (A9,) A1 en A27 kunnen rijden i.p.v. de meest voor de hand liggende route via S112, A9, A2.
-
- 2x5 autosnelweg
Foutje aan het einde van afrit 8 Utrecht-Centrum (A2 richting Amsterdam). Oudendorp moet zijn Oudenrijn. Waarschijnlijk werd de ontwerper afgeleid en heeft dat een niet bestaande combinatie van Oudenrijn en Papendorp opgeleverd.

Locatie in Streetview
https://www.google.com/maps/@52.0790371 ... ?entry=ttu

Locatie in Streetview

-
- woonerf
Op de dag dat ze beginnen aan het verwijderen van deze rotonde op de N264 en hem vervangen door een kruispunt kom ik er achter dat de wegwijzers bij de rotonde een extra richting aangeven die er helemaal niet is, nooit heeft bestaan en waarvan ook nooit het plan er is geweest om aan te leggen.

Volg mijn werk op Twitter!
-
- zandpaadje
Niet het soort fout waar dit onderwerp vol van staat, maar wel een opvallendheidje die even benoemd mag worden. Rond de periode van 2014/2015 is het kruispunt aan de Daalsetunnel/Daalsesingel (Utrecht) flink verbouwd. De wegligging richting het Westen (dus in westelijke richting onder de spoortunnel door) lag toendertijd anders dan dat deze na de verbouwing lag. Voor de verbouwing stond er in Westelijke richting een bord:
https://www.google.nl/maps/@52.094799,5 ... ?entry=ttu
Na de verbouwing, waarbij de wegligging in westelijke richting zuidelijker is gaan lopen, is dit bord niet verplaatst noch verwijderd. Vanaf de huidige wegligging is het welliswaar aardig te zien, maar het oogt alsof het niet voor de weggebruiker aldaar bedoelt is.
https://www.google.nl/maps/@52.094799,5 ... ?entry=ttu
Na de verbouwing, waarbij de wegligging in westelijke richting zuidelijker is gaan lopen, is dit bord niet verplaatst noch verwijderd. Vanaf de huidige wegligging is het welliswaar aardig te zien, maar het oogt alsof het niet voor de weggebruiker aldaar bedoelt is.
- SPOILER: TOON
- SPOILER: TOON
-
- 2x5 autosnelweg
-
- Secretaris
Voor de goede orde:
Wegligging betekent hoe stabiel een voertuig op de weg is, een auto kan bijvoorbeeld een beroerde wegligging hebben.
Gezien de context vermoed ik dat je tracering bedoelt, namelijk de plaats (in de lengterichting) van een rijbaan in de omgeving.
Wegligging betekent hoe stabiel een voertuig op de weg is, een auto kan bijvoorbeeld een beroerde wegligging hebben.
Gezien de context vermoed ik dat je tracering bedoelt, namelijk de plaats (in de lengterichting) van een rijbaan in de omgeving.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- stadsweg
Kan je gelijk weer een upload doen; Leidsche Rijn is geen kom (valt gewoon onder Utrecht), en moet dus in een wit kader.
-
- woonerf
Vind het ook raar dat alle verkeer voor de ring naar rechts gestuurd wordt, dat is een lekkere omweg als je richting de A12 of A2 zuidelijk wilt..
-
- autoweg
Alvast rekening gehouden met de herinrichting van het Westplein denk ik...
-
- stadsweg
Dit kleine foutje kwam ik vandaag tegen op de N675 bij Nieuwvliet in Zeeuws-Vlaanderen. Zuidzand ipv Zuidzande
https://maps.app.goo.gl/KgZ6cbmP7tsmKu257?g_st=ic
https://maps.app.goo.gl/KgZ6cbmP7tsmKu257?g_st=ic