Wegweizers (fouten in bewegwijzering)
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: Wegweizers (fouten in bewegwijzering)
Even een puntje dat me de laatste tijd steeds vaker opvalt. Er is op veel plekken geen goede aansluiting tussen bewegwijzerde doelen op de snelweg en het OWN. Levert vreemde overgangen en een hoop continuïteitsfouten op.
Dit was in basis natuurlijk door Rijkswaterstaat veroorzaakt met de nieuwe netwerkdoelenstrategie en het schrappen van veel witte afritdoelen. Ik denk zelf dat ook de scheiding tussen Tebodin en de ANWB en hun databases destijds niet heeft geholpen. Ik had eigenlijk gehoopt dat de NBd hier wat meer orde in aan zou brengen, maar de praktijk blijkt in elk geval rondom Den Bosch weerbarstiger.
Ligt dit aan beperkte budgetten, weinig slagkracht van de NBd of spelen er nog andere zaken?
Dit was in basis natuurlijk door Rijkswaterstaat veroorzaakt met de nieuwe netwerkdoelenstrategie en het schrappen van veel witte afritdoelen. Ik denk zelf dat ook de scheiding tussen Tebodin en de ANWB en hun databases destijds niet heeft geholpen. Ik had eigenlijk gehoopt dat de NBd hier wat meer orde in aan zou brengen, maar de praktijk blijkt in elk geval rondom Den Bosch weerbarstiger.
Ligt dit aan beperkte budgetten, weinig slagkracht van de NBd of spelen er nog andere zaken?
-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Wegnummerfotograaf
Dat viel me afgelopen weekend ook op: rond Winschoten staat richting A7 nog overal Oldenburg terwijl op de A7 zelf nog alleen Bremen staat. Wordt zoiets wel afgestemd?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x4 autosnelweg
Ach ja: ook in Duitsland staat alleen nog Oldenburg op de A280 en A31 tot de A28 (Dreieck Leer).... Ouwe meuk, die wellicht snel vervangen wordt, maar snel is in Duitsland betrekkelijk. Je zou nu eigenlijk vanaf de N7 borden moeten zetten met "Bremen volg Oldenburg of Bremen. Oldenburg volg Bremen of Oldenburg"
Vraag is ook waarom men Bremen wel over Oldenburg heeft geplakt tussen de N33 en de grens en niet tussen KP Julianaplein en afslag Zuidbroek. Men zat wel met het probleem dat Oldenburg bij kp Zuidbroek meestal niet over Bremen geplakt kon worden (evt tijdelijk) tenzij in smalschrift. Andersom is makkelijk. Wellicht wilde men daar weer wachten op vervanging van de borden bij Hoogezand, die weer op de verbouwing van de afrit wachten...
Vraag is ook waarom men Bremen wel over Oldenburg heeft geplakt tussen de N33 en de grens en niet tussen KP Julianaplein en afslag Zuidbroek. Men zat wel met het probleem dat Oldenburg bij kp Zuidbroek meestal niet over Bremen geplakt kon worden (evt tijdelijk) tenzij in smalschrift. Andersom is makkelijk. Wellicht wilde men daar weer wachten op vervanging van de borden bij Hoogezand, die weer op de verbouwing van de afrit wachten...
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- Wegnummerfotograaf

--Harry.
--Harry.
-
- dorpsstraat
Kon zo snel even geen ander topic vinden om te plaatsen, dus daarom maar hier
Probeer hier nog maar eens de juiste afslag te nemen https://www.gelderlander.nl/video/probe ... en~p175294
Een onderschrift, daar komt hij dan
Ps. De groeten van Playertwo
Ps. De groeten van Playertwo
-
- 4x5 autosnelweg
Ai, ik ben vorige week ook zo’n situatie tegengekomen, maar ik weet niet meer waar 
(Alleen dat het ergens in West- of midden-Brabant geweest moet zijn.)

(Alleen dat het ergens in West- of midden-Brabant geweest moet zijn.)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf

(Ik ga geen cookies installeren als het niet nodig is)
--Harry.
--Harry.
-
- 2x3 autosnelweg

https://mobile.twitter.com/DeVeluweNieu ... 3119151111
-
- Hoofdmoderator
-
- 2x3 autosnelweg
-
- Moderator
Als je dat doet, ben je de weg kwijt...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Hoofdmoderator
-
- Moderator
-
- dorpsstraat
Die platen zijn ook beschadigd, dus dat is niet net opgehangen.
-
- verkeersader
Ik reed er vandaag toevallig langs, maar hier op de N57 bij Serooskerke (W) is ook wel iets misgegaan.

Discussieren is de kunst van het weglaten.
-
- 2x5 autosnelweg
Vandaag vielen mij ook afstandsfouten op de Bossche fietsbewegwijzering op. Op de kruising Hekellaan-Pettelaarseweg wordt naar Sint-Michielsgestel 9 km en Hedel 7 km aangegeven, terwijl ik in Maps respectievelijk op ca. 6 en 11 km uitkom. Ben benieuwd wat er allemaal nog meer niet klopt aan die borden... 

-
- 4x3 autosnelweg
Kruising Vlijmenseweg - Onderwijsboulevard wordt Centrum verwezen in noordelijke richting met een afstand van 2 km, terwijl als je oostwaarts gaat het centrum hooguit 0,7 km is. Niet echt logisch.
En de verwijzingen worden niet consequent toegepast op de kruisingen. Helemaal erop navigeren lukt moeilijk.
En de verwijzingen worden niet consequent toegepast op de kruisingen. Helemaal erop navigeren lukt moeilijk.
-
- verkeersader
In Groningen is altijd wat te doen. Mensen zeggen dat wegwijzers verkeerd om hangen. Provincie is het daar mee eens. Gemeente zegt dat het zo hoort. Maar misschien wordt het toch veranderd. Misschien ook niet.
Het argument "voor mensen die fout zijn gereden" snap ik ook niet. Dan zouden de wegwijzers toch júist onderaan de afrit zichtbaar moeten zijn?
Het argument "voor mensen die fout zijn gereden" snap ik ook niet. Dan zouden de wegwijzers toch júist onderaan de afrit zichtbaar moeten zijn?
-
- autoweg
Er wordt juist gezegd dat mensen die fout zijn gereden weten hoe ze weer terug moeten rijden en dat daarom de doelen terug juist niet worden aangegeven. Als je hier dus van de N370 af komt krijg je de doelen die terug de N370 op verwijzen dus niet te zien. Het klopt dus volgens mij wel zo.
Rainier
-
- verkeersader

Er is wel wat voor te zeggen dat automobilisten over het algemeen niet zoveel gebruik maken van de vlaggen die in hun richting rechtdoor hangen, want die kun je tijdens het rijden amper zien, en als je ze ziet ben je al te laat met het kiezen van een rijstrook. In principe kun je dus zonder. Maar het hoort bij het standaardpakket van de bewegwijzering.
-
- 4x5 autosnelweg
De uitleg slaat werkelijk nergens op.
https://goo.gl/maps/oBoY3beNKwT6bzza8
Punt is dat de wegwijzers gedeeltelijk fungeren als 'rechtdoor' borden voor de Zonnelaan. Daar gaat het mis. Eigenlijk zouden alle armen 'grijs' kunnen zijn; de wegwijzer is alleen functioneel voor verkeer dat vanaf de afrit komt (en dus de 'fotograaf' tegemoet rijdt).
Het gaat echter waarschijnlijk om dit bord:
https://goo.gl/maps/P868mYFWgKPJk4WQ7
Hier rijdt je op 'grijze' armen af. Voor verkeer van de Zonnelaan staan er op deze armen N370 bestemmingen. Die zijn voor verkeer dat net de afrit verlaten heeft disfunctioneel. Ik zou ze zelf wel aangeven; niet zozeer om verkeerd rijders een ondersteuning te bieden, maar meer omdat grijze armen meer vragen oproept dan het beantwoord.
https://goo.gl/maps/oBoY3beNKwT6bzza8
Punt is dat de wegwijzers gedeeltelijk fungeren als 'rechtdoor' borden voor de Zonnelaan. Daar gaat het mis. Eigenlijk zouden alle armen 'grijs' kunnen zijn; de wegwijzer is alleen functioneel voor verkeer dat vanaf de afrit komt (en dus de 'fotograaf' tegemoet rijdt).
Het gaat echter waarschijnlijk om dit bord:
https://goo.gl/maps/P868mYFWgKPJk4WQ7
Hier rijdt je op 'grijze' armen af. Voor verkeer van de Zonnelaan staan er op deze armen N370 bestemmingen. Die zijn voor verkeer dat net de afrit verlaten heeft disfunctioneel. Ik zou ze zelf wel aangeven; niet zozeer om verkeerd rijders een ondersteuning te bieden, maar meer omdat grijze armen meer vragen oproept dan het beantwoord.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Wegnummerfotograaf
Niet gedeeltelijk, maar uitsluitend.
Die handwijzers hadden volgens mij iets schever moeten hangen, zodat ze vanaf de Zonnelaan beter te zien zijn.
Dan doen ze precies waar ze voor bedoeld zijn: route bevestigen.
Alleen had ik N370 daar liever niet op geel gezet, maar tussen haakjes op blauw.
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Ze geven natuurlijk ook de richting uit voor verkeer vanaf het tankstation of de Crematoriumlaan, maar dan staan ze inderdaad ook bijzonder onhandig voor opgesteld.
-
- Wegnummerfotograaf

--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
De eerste link is volgens mij exact de locatie van de foto van de journalist die in het krantenartikel staat. Was sowieso wel een puzzel. Maar als niet-Groninger leg ik het af tegen mensen met wel lokale kennis natuurlijk.
Het valt me vooral op dat de bewegwijzering rondom de Zonnelaan vooral schittert door afwezigheid. En een voorwegwijzer had sowieso niet misstaan bij dit kruispunt.
En hier is het ook tamelijk minimalistisch als je het mij vraagt:
https://goo.gl/maps/R5QRFMkMc1uqSc1P9
"ons bin suunig" op zijn Gronings?
Het valt me vooral op dat de bewegwijzering rondom de Zonnelaan vooral schittert door afwezigheid. En een voorwegwijzer had sowieso niet misstaan bij dit kruispunt.
En hier is het ook tamelijk minimalistisch als je het mij vraagt:
https://goo.gl/maps/R5QRFMkMc1uqSc1P9
"ons bin suunig" op zijn Gronings?
-
- verkeersader

De Ringweg van Groningen is inderdaad niet overal even goed bewegwijzerd (geweest). Op dit moment zijn er nog twee kruispunten op de ringweg met nul bewegwijzering: Edelsteenlaan en Metaallaan. Zelfs al tellen die wel mee in de afritnummering.
-
- autoweg
Ik ben ‘m weer tegengekomen. Hij staat op de kruising N59/N256, met dus N256 groot op zijn eigen plaat. Splinternieuw volgens mij (in ieder geval met hartkoppijl en led-verlichting).Snelwegfreak schreef: ↑za 22 aug 2020, 23:23 In principe gebeurt dat alleen bij tweecijferige wegnummers.
-
- stadsweg

- SPOILER: TOON
-
- Hoofdmoderator
Ach, die. Dat is het RWS-Design wat enekele jaren toegepast is geweest.
Enne gojje mins blieft altied leave.