Overzichtskaartje Belgische snelwegen

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

neom
woonerf

Overzichtskaartje Belgische snelwegen

Bericht door neom »

Leuk forum vanmiddag ondekt en nog vele uurtjes leesplezier tegoed :D

En mijn eerste post is gelijk een vraag, ik ben chauffeur, ken de snelwegen van Nederland en Duitsland op m'n duimpje maar Belgie is geloof het of niet voor mij een groot onbekend gebied en das best wel lastig aangezien ik steeds vaker in Belgie rond rij en om in ieder geval de basiskennis wat bij te spijkeren zoek ik een overzichtskaartje wat ik uit kan printen (en mee kan nemen) waar de hoofdlijnen van het belgische wegennet op staan met bijbehorende nummers.

Iemand bekend of zoiets bestaat, google levert me niet veel op. :roll:
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Dan heb je niet goed genoeg gezocht :)

Afbeelding

(Zie deze link, daar zijn ze aanklikbaar voor routelijsten)

Welkom op het forum en veel leesplezier dan maar.
Laatst gewijzigd door Palance op di 13 sep 2005, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Je zou een ANWB kaart kunnen meenemen. Echter staan daar ook veel A-nummers op, waar je niets aan hebt, aangezien ze in Belgie veelal E-nummers gebruiken. Wegenkaarten op het web zijn idd moeilijk te vinden. Enne, welkom op het forum! :)
neom
woonerf

Bericht door neom »

supersnelle reacties :)

bedankt

en een wegenkaart heb ik uiteraard bij me, zelfs zonder navigatiesysteem ga ik niet van huis zonder, het is meer om het overzicht een beetje te houden, net zoals ik in nederland weet dat als ik van Maastricht naar Groningen ga dat ik dan via de A2, N273, A73, A50, A28 moet.

Iets vergelijkbaars wil ik er in kunnen stampen als ik van Maastricht naar Gent ofzo rij.
Ds79m
2x3 autosnelweg

Bericht door Ds79m »

Uiteraard is ViaMichelin (klik hier] ook zeer nuttig bij het voorbereiden van een reis. Hier staan de welbekende kaarten van Michelin op. Hoewel het misschien wat minder printvriendelijk is vwb overzichtskaarten, kun je wel tot in detail alles nazoeken.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Chrizz schreef:Echter staan daar ook veel A-nummers op, waar je niets aan hebt, aangezien ze in Belgie veelal E-nummers gebruiken.
Hmm.. meteen een idee geboren om, naast dat kaartje van mijn site, ook maar een kaartje met E-nummers te gaan maken. Wordt vervolgd. :idea:
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Palance schreef:Dan heb je niet goed genoeg gezocht :)

Afbeelding

Daar staan alleen A-nummers op Erwin. In Belgie staan E-nummers aangegeven, en zijn dus íets handiger ;)

edit:-net te laat
neom schreef:als ik van Maastricht naar Groningen ga dat ik dan via de A2, N273, A73, A50, A28 moet.
Waarom rij je niet via Eindhoven en dan de nieuwe A50 dan. Zoveel oponthoud is daar niet meer. Maargoed, ligt er ook aan welke tijden je erlangs rijdt
Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance »

Chrizz schreef:

:PP:
neom
woonerf

Bericht door neom »

Chrizz schreef:
Palance schreef:Dan heb je niet goed genoeg gezocht :)

Afbeelding

Daar staan alleen A-nummers op Erwin. In Belgie staan E-nummers aangegeven, en zijn dus íets handiger ;)

neom schreef:als ik van Maastricht naar Groningen ga dat ik dan via de A2, N273, A73, A50, A28 moet.
Waarom rij je niet via Eindhoven en dan de nieuwe A50 dan. Zoveel oponthoud is daar niet meer. Maargoed, ligt er ook aan welke tijden je erlangs rijdt
macht der gewoonte vrees ik, en soms is het bij de werken bij Oss oost een ramp, 't is daar verrekte smal, en de stoplichten staan rampzalig afgesteld. :vervloekt:
Via
2x5 autosnelweg

Bericht door Via »

Welkom op dit forum!

Je zou eventueel eens kunnen kijken op http://www.map24.nl (ook routeplanner) of op http://www.wegcode.be , maar daar staan volgens mij alleen regels op.