Vanuit eerder werk heb ik dit in het begin aardig van dichtbij meegemaakt, dat was zo in de periode 2010-2012. Mooi om te zien dat het eindelijk concreet is
Eerst maar eens "mijn" N14
Hraniceplein (krp Noordsingel):
- Straatnaam Hraniceplein ontbreekt.
- Weefvakje bij Weigelia is krapjes, het kan niet anders maar dat zal niet lekker gaan lopen.
Temeculaplein (krp Heuvelweg):
- Straatnaam Temeculaplein ontbreekt.
- Kruisende tunnels worden 135 meter lang, gelijk aan de tramtunnel (vreemd eigenlijk dat er geen tunnelmonden zijn getekend).
- Je kan niet meer linksaf Heuvelweg > Sperwerlaan, dat wordt een redelijke omweg dan voor die woonwijk (waar ik heb gewoond

).
- Ik zie niet hoe je vanuit Voorburg bij het winkelcentrum kan komen, vanuit de tunnel kan je niet rechtsaf naar zowel de Lavendel als de Weigelia. Dat worden dan ook aardige omwegen.
- Bovenstaande punten zijn op te lossen door aan de oostzijde twee gescheiden signaalgroepen te maken, zodat je vanuit de tunnel ook rechtsaf kan (Weigelia) en je vanuit de N14 ook linksaf kan (Sperwerlaan). [1]
- Idem aan de westkant waar zowel de rijstrook vanaf de N14 als de rijstrook vanuit Leidschendam alle drie de richtingen moet kunnen bedienen, nu ontbreken twee relaties (Leidschendam > Distelweide en N14 > Kersengaarde) en waar ik ook zo geen alternatief voor weet. Dus eveneens de signaalgroep splitsen. [2]
- Je kan niet meer linksaf Lavendel > Mgr. Van Steelaan, dat betekent volgens mij een flinke omweg via de Burgemeester Banninglaan en de Noordsingel (en daar dan de dive-under). Maar die Banninglaan wordt niet aangepast... En/of je krijgt ongewenste keerbewegingen bij de Sperwerlaan (wat eigenlijk helemaal niet kan).
- De bewegingen van uit de Kersengaarde en Distelweide richting Leidschendam worden interessant omdat je op het kruispunt moet kiezen tussen tunnel of N14.
- Ik mis de uitrit van de brandweerkazerne (zit in het zuidwestkwadrant), en hoe komt de brandweer op de Heuvelweg? Althans, die gelijkvloerse oversteek van de N14 is nu wel spannend. Nog lastiger is het voor de politie (noordooskwadrant) richting Voorburg.
[1]
- SPOILER: TOON

[2]
- SPOILER: TOON

Ik meen mij nu overigens vaag te herinneren dat er voor sommige relaties inderdaad omwegen zouden ontstaan.