[A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door T-hijs » zo 06 mar 2022, 21:25

^^
Vanmiddag ben ik er nog met 80 doorheen gegaan. Ik was één van de vele omrijders. Niet dat ik zat te wachten op de alternatieve route A1-A30-A12-N233-N320 (moest even via Culemborg), maar dit was het snelste alternatief...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door PeterSchoeber » zo 06 mar 2022, 22:03

T-hijs schreef: zo 06 mar 2022, 20:17 ^^
Zo krap vind ik die straal anders niet. Je kunt er prima met 80 doorheen zonder gek te moeten doen...
80? Op de slof van een oude voetbalschoen kun je rustig met 95 a 100 km/u door die bocht als de verkeersdrukte het toelaat. Ik neem daar tenminste nauwelijks gas terug als ik van de A30 rechtsaf de A12 opdraai.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Durashift » zo 06 mar 2022, 22:15

^^^ dat klopt wel maar jij bent er bekend. Vrachtverkeer gaat er meestal iets rustiger doorheen.. én als het invoegen op de A12 niet zo soepel gaat.. heb je al snel remacties zoals Autostrada weergeeft.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Schelpenpaadje » wo 09 mar 2022, 18:11

De afsluiting bij Hoevelaken was voor VVD-kamerlid Koerhuis reden om kamervragen te stellen:

Afbeelding

Voor iemand die gestudeerd heeft en verkeer in zijn portefeuille heeft is de beste man waardeloos in het zelf opzoeken van openbaar makkelijk te vinden informatie :facepalm:

En dit soort vragen wordt betaald van ons belastinggeld

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door harry » wo 09 mar 2022, 20:22

Schelpenpaadje schreef: wo 09 mar 2022, 18:11 En dit soort vragen wordt betaald van ons belastinggeld
We weten nu in ieder geval dat de minister ermee bekend is en dat zij of hij vindt dat Hoevelaken belangrijk is voor de doorstroming.
Dat staat vast niet op die website. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14383
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Attietattie » wo 09 mar 2022, 20:42

Schelpenpaadje schreef: wo 09 mar 2022, 18:11Voor iemand die gestudeerd heeft en verkeer in zijn portefeuille heeft is de beste man waardeloos in het zelf opzoeken van openbaar makkelijk te vinden informatie :facepalm:
Dan snap je niet hoe politiek werkt.

Eerst 2 of 3 vragen stellen waar het lijdend voorwerp maar 1 antwoord op kan geven. En aan de hand van die antwoorden, dwing je diegene een bepaalde hoek in bij het stellen van je laatste (en enige relevante) vraag.

Zo werkt het ook in de sales.
"Zou u aan het eind van de maand ook €100 extra over willen houden zonder er iets voor te hoeven doen?"
"Vindt u het ook belangrijk dat we het milieu zo min mogelijk belasten?"

Dan kan je op vraag 3 waarschijnlijk met goed fatsoen geen nee meer zeggen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Schelpenpaadje » wo 09 mar 2022, 22:23

^^ Het zijn vragen voor de bühne. Je kunt roepen dat je je ingezet hebt maar er verandert niets. Zoals bij de meeste kamervragen.

Als meneer Koerhuis zich werkelijk druk maakt om de situatie bij Hoevelaken, laat hem zich dan druk maken over de vastgelopen reconstructie van het knooppunt in plaats van tijdelijke overlast door het vervangen van een voegovergang.

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Durashift » wo 09 mar 2022, 22:44

^^^ in debatform kan dit (politiek) wel werken ja.

Nu zijn dit schriftelijke vragen. Die dient men dus in één keer in te dienen (in eerste aanleg) en dus weet het Kamerlid niet welke antwoorden er zullen komen. Natuurlijk, in dit voorbeeld is het helder dat op de eerste twee vragen wel een Ja zal komen. Dat is de bedoeling ook, natuurlijk. Keuze van de vraagstelling bij vraag drie begrijp ik niet zo goed.. want wat schiet het kamerlid met dat antwoord op? Hij/Zij kan beter vragen wát de minister er aan denkt te gaan doen én wat het risico is op schade / herstelwerk van voegovergangen in de andere kunstwerken op het knooppunt.

Maar goed, het betreffende Kamerlid kan wél weer een actiepunt op zijn scoringslijst bijschrijven..
Dat het inhoudelijk een verspilling van middelen en tijd is geweest.. maakt (hun) niet uit.



Qua sales moet ik (toch weer) aan die Verisure reclame denken. Nu niet die met de twee senioren in bed.. maar die van het stel dat een nieuw huis heeft en schrik heeft van de grote raam(partijen).. Ja duh.. grote (tot op de vloer doorlopend) ramen zijn in de mode bij nieuwbouwhuizen, volgens mij..
Had je daar niet voor moeten kiezen.. denk ik dan.. had je nu ook geen angst voor vreemden.. denk ik dan. :geenlach:
(ja, ik weet het: het is reclame, het is een voorstelling van zaken die niet persé de werkelijkheid weergeeft.. maar toch: ik erger mij daaraan. ).

Ik zou meer angst hebben voor de camera die dat bedrijf in dat alarmsysteem gebruikt; is volgens mij van Chinese makelij die recent niet zo best in het nieuws kwam door mogelijke ingebouwde achterdeurtjes voor de Chinese overheid.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Rogier » do 10 mar 2022, 8:14

Die vragen sloeg ook nergens op, waarom niet een algehele vraag van wat is de strategie om dit soort incidenten op de langere termijn binnen het redelijke te voorkomen. Dit wil je niet op een doorgaande drukke autosnelweg (A15 of A16) meemaken, want dan is de chaos compleet.

Verder is dit ook dom beleid, want je moet veel vaker inspecties uitvoeren en in het slechtste geval spoedreparatie en allerlei aanvullende maatregelen gaan nemen. De Haringvlietbrug is het perfecte trieste voorbeeld. Daar is men nu miljoenen extra kwijt, omdat men de klep te laat gaat vervangen. Dat is gewoon extreem dom, want deze miljoenen kunnen weer niet gebruikt worden om andere achterstanden in te lopen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door boe! » do 10 mar 2022, 10:26

Durashift schreef: wo 09 mar 2022, 22:44Hij/Zij kan beter vragen wát de minister er aan denkt te gaan doen én wat het risico is op schade / herstelwerk van voegovergangen in de andere kunstwerken op het knooppunt.
Rogier schreef: do 10 mar 2022, 8:14 Die vragen sloeg ook nergens op, waarom niet een algehele vraag van wat is de strategie om dit soort incidenten op de langere termijn binnen het redelijke te voorkomen.
Die vragen heeft Koerhuis ook gesteld. Ik verwijs graag naar het antwoord op de vragen 6 en 7 in dezelfde Kamerbrief.

Blijkbaar zijn er mensen in deze draad die denken dat er maar 3 vragen zijn gesteld door Koerhuis. Dat zijn er in werkelijkheid 9, waarbij de minister een aantal vragen heeft samengevoegd in één antwoord.

De laatste keer dat ik op dit forum iets schreef over bronnen raadplegen, werd ik ongeveer neergesabeld. Maar als je de bron dus niet raadpleegt, krijg je dit soort semantische discussies die zijn gebaseerd op halve waarheden en onterechte aannames.
:arrow: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... afgesloten

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door harry » do 10 mar 2022, 13:13

boe! schreef: do 10 mar 2022, 10:26 De laatste keer dat ik op dit forum iets schreef over bronnen raadplegen, werd ik ongeveer neergesabeld.
En terecht, want je noemde de mensen op dit forum lui.

De oorspronkelijke poster had zijn informatie wat uitgebreider kunnen maken voordat hij erop reageerde.
Maar je kunt niet van andere forummers verwachten dat ze eerst uitgebreid bronnenonderzoek doen voordat ze ergens op reageren. :idea:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Durashift » do 10 mar 2022, 23:08

boe! schreef: do 10 mar 2022, 10:26
Durashift schreef: wo 09 mar 2022, 22:44Hij/Zij kan beter vragen wát de minister er aan denkt te gaan doen én wat het risico is op schade / herstelwerk van voegovergangen in de andere kunstwerken op het knooppunt.
(..)
:arrow: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... afgesloten
Okay, dank voor je link.
(..) Vraag 6
In hoeverre lopen andere overgangen tussen weg en brug het risico om kapot te
gaan op knooppunt Hoevelaken?

Antwoord 6
Aan de voegovergangen op de zuidelijke parallelbaan is in 2011 onderhoud
uitgevoerd; zij zijn in voldoende goede staat. (..)
^^ Nou.. de voegovergang mag dan in orde zijn.. de rijstrook (2) ervoor is dat toch zeker niet. Zeer zware spoorvorming.. is echt een kanaalvorm wat mij betreft. Is op het kunstwerk.. kennelijk een andere uitwerking van de verharding ofzo?

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Rogier » vr 11 mar 2022, 8:55

^^

Op viaducten wordt vaak asfalt gebruikt dat meer gevoelig voor spoorvorming is om te voorkomen dat water (met strooizout in de winter) bij het betondek kan komen. Overigens lijkt mij spoorvorming rondom de voegovergang niet verstandig, want hierdoor kan het zware vrachtverkeer de voegovergang ook anders gaan belasten met mogelijke negatieve gevolgen.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Schelpenpaadje » vr 11 mar 2022, 9:40

boe! schreef: do 10 mar 2022, 10:26
Durashift schreef: wo 09 mar 2022, 22:44Hij/Zij kan beter vragen wát de minister er aan denkt te gaan doen én wat het risico is op schade / herstelwerk van voegovergangen in de andere kunstwerken op het knooppunt.
Rogier schreef: do 10 mar 2022, 8:14 Die vragen sloeg ook nergens op, waarom niet een algehele vraag van wat is de strategie om dit soort incidenten op de langere termijn binnen het redelijke te voorkomen.
Die vragen heeft Koerhuis ook gesteld. Ik verwijs graag naar het antwoord op de vragen 6 en 7 in dezelfde Kamerbrief.

Blijkbaar zijn er mensen in deze draad die denken dat er maar 3 vragen zijn gesteld door Koerhuis. Dat zijn er in werkelijkheid 9, waarbij de minister een aantal vragen heeft samengevoegd in één antwoord.

De laatste keer dat ik op dit forum iets schreef over bronnen raadplegen, werd ik ongeveer neergesabeld. Maar als je de bron dus niet raadpleegt, krijg je dit soort semantische discussies die zijn gebaseerd op halve waarheden en onterechte aannames.
:arrow: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... afgesloten
De andere vragen had ik zeker wel gelezen. Het niveau daarvan is net zo goed naar de bekende weg vragen. Of denkt hij werkelijk dat RWS bewust meer overlast zou veroorzaken dan nodig als een tijdelijke oplossing dit zou kunnen voorkomen?

Als de VVD iets nuttigs wil doen, laat ze dan een motie indienen om de noordelijke rijbaan tussen :KP: Hoevelaken en :AS: Amersfoort-Noord vast te verbreden in afwachting van de vastgelopen reconstructie.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door harry » do 17 mar 2022, 22:24

Schelpenpaadje schreef: wo 09 mar 2022, 18:11 De afsluiting bij Hoevelaken was voor VVD-kamerlid Koerhuis reden om kamervragen te stellen:

Voor iemand die gestudeerd heeft en verkeer in zijn portefeuille heeft is de beste man waardeloos in het zelf opzoeken van openbaar makkelijk te vinden informatie :facepalm:

En dit soort vragen wordt betaald van ons belastinggeld
Zojuist zei Peter Pannekoek precies hetzelfde op TV in Dit was het nieuws! :D
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Schelpenpaadje » vr 18 mar 2022, 11:12

^^ Niet doorvertellen, maar ik ben dus Peter Pannekoek :lol:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Kaaiman » vr 18 mar 2022, 13:28

Ik had je al lang door vanwege die 2 p's in jouw forumnaam als stille hint. :hap:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door harry » vr 18 mar 2022, 13:30

^^ Ja. En het verkleinwoord, vanwege je lengte.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76528
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Chris » ma 13 nov 2023, 17:42

BO MIRT update:

Herprioritering Mobiliteitsfonds – Projecten regio Noordwest
A28/A1 knooppunt Hoevelaken
❖ Rijk en regio herbevestigen de urgentie van een snelle realisatie van het project A28/A1 knooppunt Hoevelaken en het belang voor de landelijke en regionale bereikbaarheid, conform de afspraken uit de bestuursovereenkomst, de aanvullend gemaakte bestuurlijke afspraken in de regio Amersfoort en het Ontwerptracébesluit.
❖ Het Rijk start het project A28/A1 knooppunt Hoevelaken zo snel mogelijk weer op, gegeven de prioriteit van dit project, zodra er voldoende stikstof-, financiële en personele ruimte voor dit project beschikbaar is.
❖ Het Rijk blijft gedurende de pauzestand van het project A28/A1 Knooppunt Hoevelaken verantwoordelijk voor het nakomen van de wettelijke verplichtingen (bijvoorbeeld geluidsscherm Baanweg te Terschuur) en de instandhouding van het hoofdwegennet binnen het projectgebied A28/A1 Knooppunt Hoevelaken (bijvoorbeeld vervanging Arkervaartbrug en kunstwerk A1/Amersfoortsestraat). Het Rijk hanteert als uitgangspunt bij instandhoudings- en vernieuwingsmaatregelen dat deze zoveel als mogelijk conform het Ontwerptracébesluit A28/A1 knooppunt Hoevelaken toekomstvast worden gerealiseerd en onderzoekt met de regio of er meekoppelkansen zijn.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Schelpenpaadje » ma 13 nov 2023, 17:51

Het Rijk start het project A28/A1 knooppunt Hoevelaken zo snel mogelijk weer op, gegeven de prioriteit van dit project, zodra er voldoende stikstof-, financiële en personele ruimte voor dit project beschikbaar is.
Goed om dit nogmaals te bevestigen maar dit is natuurlijk niets nieuws onder de zon. Zoals bij meer projecten op dit moment.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door mavas » ma 13 nov 2023, 22:55

Het blijft bijzonder om te lezen dat men dit project urgent vindt, maar sinds ik een account heb op dit forum is dit al urgent...
Dat is alweer 18 jaar geleden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Durashift
expressweg
Berichten: 2571
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A001][A028] Reconstructie knooppunt Hoevelaken + verbreding A1 en A28

Bericht door Durashift » do 16 nov 2023, 23:39

Ach, men is langs de Energieweg in Amersfoort (par.baan vanaf de Tweede Steeg naar H'laken/A1 aansluiting zeg maar) bezig met het grond- en straatwerk voor de ontwikkeling van indu.gebied Vinkenhoef 2.

Op de Energieweg is een kruising met VRI aangelegd, voor de aansluiting met Vinkenhoef 2. Ertegenover is het bedoeling om een weg aan te leggen dat onder de A28 doorloopt (zag ik ergens op een tekening). Men verwacht daar kennelijk een hoop drukte.. want op de Energieweg zijn dubbele opstelstroken gemaakt. E.e.a is nu afgezet met betonnen barriers. Geen idee welke huurtermijn daarvoor is afgesloten.. maar dat zal toch wel voor enkele jaren moeten zijn.

Plaats reactie