[N295] Greenportlane Venlo
Moderator: Moderatoren
-
- 2x5 autosnelweg
Re: [N295] Greenportlane Venlo
Wat een belachelijk lage snelheid op dat dubbelbaans stuk zeg. Als het dan toch een bibeko-snelheid had moeten krijgen had er dan 70 km/h van gemaakt.
-
- 4x3 autosnelweg
Straelenseweg in de richting van de grens is ook 60. Net zo belachelijk 

-
- expressweg
60 is het nieuwe 80. Ik reed laatst over de Klagenfurtlaan, was dat ook 60! (Ik kwam er wel pas bij de Leutherweg op, dus ik weet niet of het ook op het noordelijke stuk is)
-
- 2x5 autosnelweg
Ter hoogte van de Leutherweg is het inderdaad 60 km/u. 400 meter noordelijker wordt het 80 km/u.
-
- expressweg
Het is ook zoooo gevaarlijk he? Een kruising met verkeerslichten. Boe! Daar moeten we 60 van maken! 

-
- 2x5 autosnelweg
Als ik het goed begrijp wordt de aansluiting met de Venloseweg/Eindhovenseweg ipv met een vloeiende beweging, uitgevoerd met een turborotonde met 1 bypass. Bovendien wordt zoveel grond aangekocht dat in de toekomst een turboplein mogelijk wordt.
Oplevering van de N295 staat nu medio 2013 gepland.
Oplevering van de N295 staat nu medio 2013 gepland.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- expressweg
Even een rondje naar het westelijke stuk van de Greenportlane gedaan. Het viel me op dat de borden op de N556 als je van Blerick afkomt nieuwe bestemmingen hebben die afgeplakt zijn. Het eerste bord voor de autosnelweg heeft twee korte (3-4 karakters) bestemmingen. Het lijkt er wel op dat de A73 via de Greenportlane wordt aangegeven. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
De rotonde in de Venloseweg is een turborotonde met twee rijbanen in oostelijke richting. Als je vanuit de A67 komt is er een bypass buiten de rotonde naar de Greenportlane. De weg is volledig klaar t/m de tweede ovonde, waarachter nog een stuk maagdelijk akkerland ligt. Op de site van de greenportlane lees ik dat er problemen waren om dit aan te kopen maar dat dat inmiddels gebeurd is. Dat ontbrekende stuk moet dan na de zomer worden aangelegd.
De rotonde in de Venloseweg is een turborotonde met twee rijbanen in oostelijke richting. Als je vanuit de A67 komt is er een bypass buiten de rotonde naar de Greenportlane. De weg is volledig klaar t/m de tweede ovonde, waarachter nog een stuk maagdelijk akkerland ligt. Op de site van de greenportlane lees ik dat er problemen waren om dit aan te kopen maar dat dat inmiddels gebeurd is. Dat ontbrekende stuk moet dan na de zomer worden aangelegd.
-
- 2x5 autosnelweg
Bij de afrit Grubbenvorst op de A73 staat de A67 verwezen via de Greenportlane. Dat lijkt dus wel de bedoeling te zijn.Egbert schreef:Het lijkt er wel op dat de A73 via de Greenportlane wordt aangegeven. Dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
-
- expressweg
Het is om, het is vervelend (5 rotondes plus 2 verkeerslichten), het duurt langer en waarom zou je het OWN gebruiken om een autosnelweg te vermijden? Dat er een U-route over ligt lijkt me logisch, maar tussen die afslagen (39 op de A67 en 12 op de A73 de route naar de andere snelweg via de Greenportlane zetten is totaal onzinnig.
Ik zou wel eens willen weten wat voor gedachte daar achter ligt.
-
- Moderator
provincie Limburg schreef:Greenportlane officieel geopend
De Greenportlane in de regio Venlo is vandaag officieel geopend. De nieuwe provinciale weg met een lengte van vijf kilometer ontsluit het Klavertje 4 gebied van 5400 hectare groot in het zogeheten Greenport Venlo. Hier is voor de komende dertig jaar ruimte voor bedrijven in agro en food evenals handel en logistiek. De dubbelbaans weg (2x2 rijstroken) heeft € 71,5 miljoen gekost en is betaald door de EU, rijk, provincie en regio. De combinatie BAM Wegen en BAM Civiel legde de weg aan.
Een deel van de Greenportlane was vorig jaar al klaar in verband met de tuinbouwexpo Floriade, die twee miljoen bezoekers uit de hele wereld trok. Door een onteigeningsprocedure kon de weg pas recent, na een vertraging van een half jaar, volledig worden afgebouwd. Vanwege de verwachte toename van verkeer is de Greenportlane (80km/u) ook nodig voor de verbetering van de verkeersveiligheid en de leefbaarheid in de omliggende gemeenten. Bijzonder is dat het ontwerp van de weg een paar keer is aangepast aan de wensen van de ontwikkelaar van het gebied, Development Company Greenport Venlo.
-
- Voorzitter
Extra in- en uitvoegbewegingen rond knooppunt Zaarderheiken voorkomen?Egbert schreef:Het is om, het is vervelend (5 rotondes plus 2 verkeerslichten), het duurt langer en waarom zou je het OWN gebruiken om een autosnelweg te vermijden? Dat er een U-route over ligt lijkt me logisch, maar tussen die afslagen (39 op de A67 en 12 op de A73 de route naar de andere snelweg via de Greenportlane zetten is totaal onzinnig.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x3 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Wat een vreselijke engelse namen. 'Lane' wordt in het Engels niet eens op die manier gebruikt... had er dan Green Port Avenue van gemaakt of zo... of gewoon Groenpoortlaan, is dat nu zo moeilijk?
Inderdaad een heel rustige weg met nauwelijks ander verkeer. Het was dan wel zondag, maar toch vind ik dit wel érg rustig voor een toch belangrijke weg. Ik zie welgeteld één autootje op de foto's...
Inderdaad een heel rustige weg met nauwelijks ander verkeer. Het was dan wel zondag, maar toch vind ik dit wel érg rustig voor een toch belangrijke weg. Ik zie welgeteld één autootje op de foto's...
-
- 4x3 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
Ook weer een erg minimalistisch ontworpen weg, met nauwelijks obstakelvrije ruimte en uiteraard met het minimum aan wegbreedte. Niet handig in combinatie met het grote verwachte gebruik door vrachtverkeer.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x5 autosnelweg
De paar auto's die er waren gingen naar Grubbenvorst. Op de terugweg kwam ik welgeteld één tegenligger tegen. De weg gaat overigens wel een beetje van niets naar nergens.waldo79 schreef:Geen ander verkeer
-
- 2x2 autosnelweg
Zo'n weg wordt wél 2x2 opengesteld, en een belangrijke weg zoals de N206 katwijk-leiden niet.... 

-
- 4x5 autosnelweg
Groenehavenlaansirdanilot schreef:Groenpoortlaan

Zou wel een aantal leuke straatnamen opleveren trouwens: Greengate, Watergate

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Secretaris
Het kan ook Groenhavenrijstrook zijn. 

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x2 autosnelweg
^ Klopt, gebruik van 'lane' is hier al steenkolenengels.
Ik zou nog liever een limburgse naam zien eigenlijk
Ik zou nog liever een limburgse naam zien eigenlijk

-
- 2x5 autosnelweg
http://i40.tinypic.com/207qkg2.jpg
Wat een onleesbare rommel met al die industrienummers. Om nog maar te zwijgen over de kapitaalhoogte en de vorkpijl waarvan de pijlpunten bijna in elkaar haken.
Wat een onleesbare rommel met al die industrienummers. Om nog maar te zwijgen over de kapitaalhoogte en de vorkpijl waarvan de pijlpunten bijna in elkaar haken.
-
- autoweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- Wegnummerfotograaf
Dus het Beatles-nummer Penny Lane moeten we vertalen als Penningrijstrook?sirdanilot schreef:Klopt, gebruik van 'lane' is hier al steenkolenengels.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x3 autosnelweg
Nee, als stuiverrijstrook 

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- expressweg
Ik reed gister over de turborotonde tussen de N295 en de N556 en zag een enorme zandstrip richting de A67 lopen. Ik heb overal op het internet (eerste pagina van google) rondegezocht maar heb er niks over gevonden. Wordt de N295 dan nu toch verlengd?
Svenlo
-
- expressweg
Het zou kunnen. Op de site van Heijmans is een artist impression te vinden van een nieuwe aansluiting. Ik heb geen idee hoe serieus dit is, het kan best zijn dat dit in twee stappen wordt uitgevoerd: eerst ontwikkeling van het industrieterrein, daarna de afslag verplaatsen.

(blik richting NO, rechts zie je Zaarderheiken liggen)

(blik richting NO, rechts zie je Zaarderheiken liggen)
-
- expressweg

-
- expressweg
Dat vliegveld ligt er al een paar jaar maar wordt meer gebruikt voor slipcursussen. Ik heb er zelf nog nooit een vliegtuig op zien stijgen. Ook staan er al veel bedrijven op dat terein bij het vliegveld.
Zie ik trouwens ook dat dan de huidige afrit Venlo-Tradeport west komt te vervallen? Die heeft toch pas geleden een upgrade gehad?
Zie ik trouwens ook dat dan de huidige afrit Venlo-Tradeport west komt te vervallen? Die heeft toch pas geleden een upgrade gehad?
Svenlo