Gezocht: oude lijnennetkaarten
Moderator: Moderatoren
-
- stadsweg
Gezocht: oude lijnennetkaarten
Lieve forumleden,
Ik ben op zoek naar lijnennetkaarten van Zuid-Limburg (omgeving Meerssen) uit het tijdperk van Limex, Vancom en wellicht nog eerder. Het hoeft niet per se een oude officiëlekaart te zijn, als iemand mij kan aangeven waar vroeger de bus reed is dat ook al goed.
Wie o wie kan mij helpen in mijn zoektocht?
Ik ben op zoek naar lijnennetkaarten van Zuid-Limburg (omgeving Meerssen) uit het tijdperk van Limex, Vancom en wellicht nog eerder. Het hoeft niet per se een oude officiëlekaart te zijn, als iemand mij kan aangeven waar vroeger de bus reed is dat ook al goed.
Wie o wie kan mij helpen in mijn zoektocht?
The reason the mainstream is thought of as a stream, is because it's so shallow"
- George Carlin -
- George Carlin -
-
- 4x5 autosnelweg
Re: Gezocht: oude lijnennetkaarten
Jaar of 5 geleden heb ik al mijn oude busboekjes weggesmeten. Inclusief een VSL-exemplaar uit 1989.
Dus helaas.
Dus helaas.
-
- 4x3 autosnelweg
Wellicht biedt de OVinNL wiki uitkomst. Daar zijn, voor zover traceerbaar, historische busroutes geplaatst aan de hand van oude busboekjes.
-
- stadsweg

The reason the mainstream is thought of as a stream, is because it's so shallow"
- George Carlin -
- George Carlin -
-
- 4x5 autosnelweg
Ik had nog een exemplaar van het Beleidsplan Vervoer 1990-1995 liggen van de VSL (van febr. 1990).
Daarin is de indeling van het VSL-basisnet opgenomen, met de frequenties. Open de spoiler voor het overzicht.
Daarnaast verzorgde de VSL op basis van zgn. BOS-contracten de stadslijnen in Roermond, Sittard en Heerlen.
Deze stadslijnen zijn niet in dit overzicht opgenomen.
Daarin is de indeling van het VSL-basisnet opgenomen, met de frequenties. Open de spoiler voor het overzicht.
- SPOILER: TOON
Daarnaast verzorgde de VSL op basis van zgn. BOS-contracten de stadslijnen in Roermond, Sittard en Heerlen.
Deze stadslijnen zijn niet in dit overzicht opgenomen.
-
- Voorzitter
Afgezien van lijn 44 die nu nog steeds bestaat gingen er geen Nederlandse bussen de grens over. Dat is vandaag de dag wel anders in Zuid-Limburg! (Al waren er destijds ook al de nodige Belgische en Duitse bussen die de grens passeerde, in Maastricht kwamen toen al veel Belgische bussen en Vaals was toen ook al opgenomen in het ASEAG-stadsnet van Aken).
-
- expressweg

»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer
Dietrich Bonhoeffer
-
- 2x4 autosnelweg
Toen die verdwenen is kwam er een bus Maastricht-Aken. Die bus is ooit nog Interliner geweest en begon toen in Stein, vanwaar de bus via het vliegveld naar Maastricht en Aken reed. Overigens heeft de vervangende trein Heerlen-Aken niet geleid tot het verdwijnen van de parallelle buslijn 44; alhoewel de route langs de Heerlerbaan en Gracht natuurlijk niet pal langs de spoorlijn ligt.