Resterende Verkeerszuilen
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
Re: Resterende Verkeerszuilen
Op de oude route naar het centrum van Zwolle staat nog een zuiltje. Vroeger lag hier een rotonde achter de bomen.
klik
klik
-
- autoweg
Volgens mij is dit een van de oudste modellen van die halve bollen die je kunt vinden in Belgie, de vluchtheuvel is recent vernieuwd geweest maar ze zijn nog altijd aanwezig! Of ze nog werken weet ik niet.daviedoff schreef:@Tompie: wat je tegenwoordig ook aantreft zijn van die lage gele halve bollen, die met LEDjes zijn verlicht, op het kruispunt N49-N376 in We'stkapelle bij Knokke kan je ze vinden (helaas niet op Streetview, daar zijn het nog de oude kegels die erop staan). Maar het is een feit dat je ook in Belgie de inwendig verlichte kegels toch ook minder begint te zien. Het model dat Wesso plaatste is trouwens ook Belgisch, deze zie je wel af en toe nog nieuw opduiken.
belgie is zo slecht nog niet
-
- Moderator
Op het terrein van het Den Hartogh Ford Museum staat er ook een: link 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- stadsweg
-
- stadsweg
-
- Moderator

-
- 2x5 autosnelweg
Inderdaad, op de rotonde staan veel te moderne rotondeportalen en ook de lichtmasten en de overige bebording zijn te modern. Ze hadden toch wel ergens een rotonde kunnen vinden die ouderwetser is ingericht?
Overigens slaat de film qua verhaal ook als een tang op een varken. Als je ziet wat voor een waanzinnig waargebeurd verhaal er van de ontvoering en de nasleep gewoon is en je ziet wat voor halfslachtige dramafilm ze er van gemaakt hebben...
Overigens slaat de film qua verhaal ook als een tang op een varken. Als je ziet wat voor een waanzinnig waargebeurd verhaal er van de ontvoering en de nasleep gewoon is en je ziet wat voor halfslachtige dramafilm ze er van gemaakt hebben...

-
- stadsweg
klopt : wat mij op viel nog meer op vielWouter N14 schreef:Ik heb die film gezien en vond de poging om 1983 na te bootsen tegenvallen. Bijvoorbeeld met die verkeerszuiltjes, leuk bedacht maar alle andere aankleding is niet aangepast zoals ook te zien is aan de verkeersborden in deze fragmenten.
* 1x zelfs een modern invoer kenteken met 3 letters gezien op een busje.
* moderne kentekens(met dat blauwe strookje) slecht afgeplakt op sommige wagens(bijvoorbeeld de sl)
* verkeerszuiltje aan de ene kant, modern paaltje aan de andere kant
* heel jammer om zoveel moderne autos te zien op de achtergrond...
* idd te veel moderne verkeersborden (doorn in het oog als hij staat te bellen in zon mooie groene vierkante telefooncel met een modern bord vol in beeld...)
* zelfde autos in meerdere scenes
the list go's on..
-
- Moderator
Vrienden van mij hebben hun auto's uitgeleend aan die film, dus die waren nog makkelijker te herkennen dat ze vaker werden gebruikt 

-
- stadsweg
leuk weetje over de zuilen: ze zitten met een normale stekker aangesloten zitten. ook wel geinig is dat er nog zon ouderwetse porseleinen zekering in te vinden is

-
- 2x3 autosnelweg
-
- zandpaadje
Toch leuk Michael dat het zuiltje uit Westervoort bij jou terecht gekomen is. Wel grappig dat deze met een stekker uitgevoerd is. Dat is volgens mij niet gebruikelijk. Ik heb hier trouwens nog een volledige metalen zekeringkastje liggen uit een verkeerszuiltje.
-
- autoweg
Een zuiltje in het plaatsje Boerakker:
http://g.co/maps/pwr36
http://g.co/maps/pwr36
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!
-
- Voorzitter
Ik weet niet of deze locatie al bekend was, maar ik heb vandaag een zuiltje op privéterrein gespot aan de Zwartemeerweg tussen Ens en Kadoelen. Ik kon het zuiltje op Google Streetview niet weer vinden, maar die foto's zijn ook al bijna 3 jaar oud.
-
- 2x3 autosnelweg
Omdat de twee zuiltjes waarschijnlijk op korte termijn zullen verdwijnen heb ik ze vandaag maar eens op de foto gezet.Rein op 28 nov 2011 schreef:Van de week was ik nog zo enthousiast met de ontdekking van twee oude verkeerszuilen op het Leenderbos respectievelijk een zijweg van het Leenderbos in Hoofddorp, vandaag viel mijn oog op dit gemeentelijke bericht:
Met andere woorden: grote kans dat in ieder geval de verkeerszuil op het Leenderbos zelf, maar mogelijk ook wel degene op de zijweg (ter hoogte van de kruizing van die weg met het Leenderbos), binnenkort verdwenen is.Gemeente Haarlemmermeer schreef: HOOFDDORP – De weg Leenderbos tussen de IJweg en de Kruisweg (N201) wordt in 2012 vernieuwd. Er komt nieuw asfalt en de weg wordt duurzamer en veiliger ingericht. Leenderbos gaat er op een aantal plekken anders uit zien. Zo krijgt de weg over de volle lengte een verharde middenstrook die inhalen onmogelijk maakt. De kruising met de IJweg wordt een rotonde in plaats van de kruising die er nu ligt. De verschillende afslagen worden anders ingericht en de rotonde bij de Liesbos en de Waddenweg krijgt een andere inrichting.
Met die aanpassing wordt het fiets- en autoverkeer beter op elkaar afgestemd. Het ontwerp is in samenwerking met de wijkraad tot stand gekomen.Ook de mooie ouderwetse oranje voorrangsbordjes zullen dan wel gaan verdwijnen.
Zuiltje op het Leenderbos ter hoogte van de voetbalvelden van VV Overbos:

Zuiltje op de Liesbos ter hoogte van de kruising met het Leenderbos:

-
- 2x4 autosnelweg
Weet je een huisnummer?Coen Tunnel schreef:Ik weet niet of deze locatie al bekend was, maar ik heb vandaag een zuiltje op privéterrein gespot aan de Zwartemeerweg tussen Ens en Kadoelen. Ik kon het zuiltje op Google Streetview niet weer vinden, maar die foto's zijn ook al bijna 3 jaar oud.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- 2x4 autosnelweg
Heb even geïnformeerd maar ze zijn er nog blij mee dus doen m niet weg. Vette pech voor den liefhebbert!Attietattie schreef:Amsterdam
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
- Voorzitter
Nee, daar heb ik toen niet op gelet, en ik kom daar normaal gesproken ook niet.Attietattie schreef:Weet je een huisnummer?Coen Tunnel schreef:Ik weet niet of deze locatie al bekend was, maar ik heb vandaag een zuiltje op privéterrein gespot aan de Zwartemeerweg tussen Ens en Kadoelen. Ik kon het zuiltje op Google Streetview niet weer vinden, maar die foto's zijn ook al bijna 3 jaar oud.
-
- stadsweg
nog een paar kiekjes gevonden op het net

zo jammer dat die zuilen allemaal gaan verdwijnen

zo jammer dat die zuilen allemaal gaan verdwijnen

-
- 2x5 autosnelweg
Ze hebben inderdaad wel iets fraais. Misschien kunnen ze ooit nog terugkomen met een zonnecel erop en in LED-uitvoering zodat je geen bekabeling hoeft aan te leggen.
-
- stadsweg
-
- 2x3 autosnelweg

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- stadsweg
-
- stadsweg
weer een gevangene gespot in een tuin. echter dit model is anders. er zit een klepje aan de voorkant, en hij ziet er minder degelijk uit(boel lasjes zegmaar)

-
- Moderator
En een Belgische pijl...
-
- 2x5 autosnelweg
Deze in Vught heeft er verdacht veel van weg: http://beeldbank.bhic.nl/index2.php?opt ... 452&cp=138
-
- 2x3 autosnelweg

Je linkt hier naar Jeugdhuis Tivoli te Eindhoven anno 1955.
-
- 2x3 autosnelweg
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 00#p618658

yup_tdi schreef: http://maps.google.com/maps?q=badhoeved ... 3,,1,11.88
Badhoevedorp, zo een oude verkeerszuil

-
- stadsweg
-
- dorpsstraat
maps.google.com/maps?q=badhoevedorp+slo ... 3,,1,11.88
Had ik gepost in een ander topic. Wat grappig is, die bocht had 2 van die zuilen en eentje is weggehaald maar de ander hebben ze gewoon laten staan. Beetje rare gang van zaken imho.
Had ik gepost in een ander topic. Wat grappig is, die bocht had 2 van die zuilen en eentje is weggehaald maar de ander hebben ze gewoon laten staan. Beetje rare gang van zaken imho.