prachtig !! 2 hele mooie spotsRein schreef:In Hoofddorp heb ik weer twee 'nieuwe' verkeerszuiltjes gespot.
De ene staat op het Leenderbos, ter hoogte van de ingang van de voetbalvelden aldaar. Het opmerkelijke is dat er op het Leenderbos om de zoveel meter een middeneiland is met aan beide kanten een pijl erop, maar dat er dus op (slechts) één ervan een ouderwetse verkeerszuil staat. Waarom is dan alleen deze overgebleven?Overigens, ook heerlijk nostalgisch, op het Leenderbos stikt het nog van de ouderwetse oranje voorrangsbordjes (bord B1). Het Leenderbos is trouwens een ontsluitingsweg (c.q. rondweg) van de wijk Overbos die vanaf 1983 is aangelegd. Ik neem aan dat het Leenderbos zelf ook in de periode 1983-1985 is aangelegd en hoewel er veel veranderd is, op één na zijn alle ouderwetse verkeerszuiltjes dus weg, is er met de resterende zuil en de oranje B1 worden nog wel wat ouderwets te zien!
De tweede staat even verderop op een zijweg van het Leenderbos, te weten Liesbos. Hoewel ik hier in het verleden vaak ben langsgekomen, was ik me er tot op heden nooit zo van bewust dat hier zo'n ouderwetse stukje wegmeubilair stond.
het lijkt wel of in hoofddorp er een boel van die dingen staan
ben benieuwd of er nog meer opduiken