- SPOILER: TOON
[B058] Wesel
Moderator: Moderatoren
-
- Forumbeheerder
[B058] Wesel
Vanmiddag ben ik gaan kijken bij de nieuwe Niederrhein-Brücke bij Wesel. De nieuwe brug ligt naast de oude, maar heeft wel 2x2 rijstroken. Er moeten nog plannen zijn voor verdere doortrekking, want aan de oostzijde ligt nog een viaduct die eindigt in het niets. Aan de westzijde was men verderop nog bezig met de bouw van een viaduct over de B58. De kleine fotoserie kan men hier bekijken.
-
- 2x5 autosnelweg
Re: [B058] Wesel
Ik ben eerder dit jaar al over de brug gereden, niet wetende dat er net een nieuwe brug was afgebouwd. Zag er toen nog wat rommelig uit met de toegangsroutes vanuit Wesel. Aan de andere kant is vermoedelijk de doorgaande richting omgedraaid. Je moet nu afslaan om op de B58 te blijven rijden. Doe je dat niet dan ga je richting Xanten/Sonsbeck.
-
- Forumbeheerder

-
- Moderator
Vandaag begon de bouw van de derde en laatste fase van de nieuwe B58 rond Wesel, een 3,8 kilometer lang deel tussen de Rijnbrug en de oostkant van de stad. Dit wordt met 2x2 rijstroken aangelegd en kost maar liefst € 220 miljoen. In 2025 moet het klaar zijn.

-
- verkeersader
Ik dacht eerst dat ze een hele nieuwe brug over de Rijn gingen bouwen, maar er komt alleen een extra brug over de Lippe (weten we ook gelijk waar Prins Bernhard vandaan komt). Had misschien het stuk naar de B8 en de B8 zelf iets kunnen verbreden en vanaf het spoor een nieuw tracé aaleggen. Volgens mij zou dat wel behoorlijk wat schelen.
-
- Forumbeheerder

-
- expressweg
Omdat ik geen zin had om vanaf Dorsten aan te sluiten in de dakkoffer files (BAB3/A12), heb ik de B58 gepakt om door te steken naar de BAB57.
Qua werkzaamheden is 0,0 te zien in Wesel (niets bij het ziekenhuis, niets bij de brug, niets bij de kruising met de B8).
De brug is mooi geworden en gaf mij het idee dat ik op een autobahnähnliche B-weg reed (2×2, smalle vluchtstrook, vmax 100 km/h).
Qua werkzaamheden is 0,0 te zien in Wesel (niets bij het ziekenhuis, niets bij de brug, niets bij de kruising met de B8).
De brug is mooi geworden en gaf mij het idee dat ik op een autobahnähnliche B-weg reed (2×2, smalle vluchtstrook, vmax 100 km/h).
-
- 2x2 autosnelweg
Update 8-8-2020
Vorig weekend heb ik bij een graad of 36 maar eens een reisje naar Hansestadt Wesel am Rhein (ruim 60.000 inwoners) gemaakt. Daarbij een rondje wegenwerken gedaan. Ben begonnen bij de Rheinbrücke, daar is van het project B58n nog niet al te veel te zien. Foto's van die brug komen later.
Vervolgens heb ik geprobeerd om dichtbij de werken te komen vanaf "Am Lippeglacis," tussen B58 en B8, maar dat lukte niet. Daarna ben ik dan wezen kijken aan de zuidkant van de stad, waar de B8 de toekomstige B58 kruist, alsook het dubbelspoor Arnhem-Oberhausen. Op dat punt is nu het e.e.a. gaande. Tot slot ben ik nog oostelijker gaan kijken, maar daar is men nog niet gestart met de aanleg der 2x2 B58 (o.a. een tunnel zal daar gebouwd worden).
Allereerst dan een impressie van wat er te zien is zuidelijk van waar de Dinslakener Landstraße aan/aftakt van de Oberndorfstraße (wat overgaat in B8). 70 foto's in het album:
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 5521495651
OSM uitsnede met fotolocaties:

Zie de spoiler voor een uitgebreid verslag:
Vorig weekend heb ik bij een graad of 36 maar eens een reisje naar Hansestadt Wesel am Rhein (ruim 60.000 inwoners) gemaakt. Daarbij een rondje wegenwerken gedaan. Ben begonnen bij de Rheinbrücke, daar is van het project B58n nog niet al te veel te zien. Foto's van die brug komen later.
Vervolgens heb ik geprobeerd om dichtbij de werken te komen vanaf "Am Lippeglacis," tussen B58 en B8, maar dat lukte niet. Daarna ben ik dan wezen kijken aan de zuidkant van de stad, waar de B8 de toekomstige B58 kruist, alsook het dubbelspoor Arnhem-Oberhausen. Op dat punt is nu het e.e.a. gaande. Tot slot ben ik nog oostelijker gaan kijken, maar daar is men nog niet gestart met de aanleg der 2x2 B58 (o.a. een tunnel zal daar gebouwd worden).
Allereerst dan een impressie van wat er te zien is zuidelijk van waar de Dinslakener Landstraße aan/aftakt van de Oberndorfstraße (wat overgaat in B8). 70 foto's in het album:

OSM uitsnede met fotolocaties:

Zie de spoiler voor een uitgebreid verslag:

-
- 2x2 autosnelweg
Rheinbrücke Wesel deel I
Bij deze dan wat foto's van mijn hand rondom de Rheinbrücke Wesel. 40 plaatjes in het album:
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 5596237041
OSM uitsnede met fotolocaties / bezienswaardigheden aangegeven:

Voor het verhaal erbij, zie wederom de spoiler:
Bij deze dan wat foto's van mijn hand rondom de Rheinbrücke Wesel. 40 plaatjes in het album:

OSM uitsnede met fotolocaties / bezienswaardigheden aangegeven:

Voor het verhaal erbij, zie wederom de spoiler:

-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg
-
- stadsweg
Mooie foto's. Deze brug doet mij denken aan de Rijnbrug bij Speyer. Een vast onderdeel van mijn Oostenrijkreizen.
-
- 2x2 autosnelweg
Rheinbrücke Wesel deel II
Bij deze deel II. 40 foto's toegevoegd aan bestaand album:
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 5596237041
Uitsnede met een paar fotolocaties/bezienswaardigheden:

Zie voor het verslag wederom de spoiler.
Bij deze deel II. 40 foto's toegevoegd aan bestaand album:

Uitsnede met een paar fotolocaties/bezienswaardigheden:

Zie voor het verslag wederom de spoiler.

-
- 2x2 autosnelweg
Recente drone-(lucht)beelden:
Link
De B8 bypass is nu in gebruik...
Mooie foto van de brug over de Rijn in de avondschemering:

Foto, Mela Hantel
Link
De B8 bypass is nu in gebruik...
Mooie foto van de brug over de Rijn in de avondschemering:

Foto, Mela Hantel
-
- Moderator
Het zal wel niet verbazen... maar dit project heeft nu al 3 jaar vertraging opgelopen. De openstelling verschuift zich naar 2028, dat betekent een bouwtijd van 9 jaar voor nog geen 4 kilometer weg.Chris schreef: ↑ma 08 jul 2019, 17:46 Vandaag begon de bouw van de derde en laatste fase van de nieuwe B58 rond Wesel, een 3,8 kilometer lang deel tussen de Rijnbrug en de oostkant van de stad. Dit wordt met 2x2 rijstroken aangelegd en kost maar liefst € 220 miljoen. In 2025 moet het klaar zijn.
https://www.nrz.de/staedte/wesel-hammin ... 00019.html
De planning is nu dat het deel tussen de Rijnbrug en de B8 in 2024 opent en verder tot de B58/B70 aan de oostkant van Wesel in 2028. Als reden noemt men dat het onderzoek naar niet-gesprongen explosieven veel langer duurt (Wesel is totaal vernietigd in de Tweede Wereldoorlog) en dat de 'statik' van de tunnel lastiger is dan verwacht.
Wesel in 1945:

-
- 2x2 autosnelweg
Zo ongeveer een jaar nadat ik bij Wesel was gaan kijken bij de werken voor de nieuwe B58 is er op het oog niets veranderd, op één punt na. Ze hebben in juli de spooronderdoorgang ingeschoven:

De werkzaamheden aan de brug over de Lippe zijn dus ook nog niet gestart.

De werkzaamheden aan de brug over de Lippe zijn dus ook nog niet gestart.
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
Vanuit Wesel weinig nieuws te melden. De voorbereidende werken voor de nieuwe, 125 meter lange Lippebrücke lopen inmiddels wel sinds afgelopen winter, begin voorjaar. Er wordt daar nu aan voorbelasting gedaan, waarna men in de herfst van dit jaar met de bouw van de brug zelf gaat beginnen.

^Voorbelasting vanuit de lucht, rechts de oostelijke Lippe oever.
De brug is hier rechtsonder in een visualisatie van Strassen NRW te zien:

^Voorbelasting vanuit de lucht, rechts de oostelijke Lippe oever.
De brug is hier rechtsonder in een visualisatie van Strassen NRW te zien: