Parklaan Ede

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Durashift
autoweg

Re: Parklaan Ede

Bericht door Durashift » di 12 okt 2021, 23:08

Durashift schreef: di 20 okt 2020, 23:05 Vanochtend Ede uit ((..) weer eens dit kruispunt kunnen bewonderen. (..)

Helaas helpt de bebording / belijning je daar niet bij. Kladder op het asfalt op rijstrook 1 Arnhem en rijstrook 2 Utrecht, ruim voordat je diepte inrijdt (tbv winkelcentrum onderdoorgang) én zet een wegwijzer 20 meter vanaf de kruising met de brandweerkazerne. (..)
Vanochtend dit weer eens bereden én tot mijn verbazing heeft men naar mij geluisterd; :woop: ;)

Er staan nu 2 gele borden, rechts in de berm met een pijl naar Utrecht, in de middenberm die voor de richting Arnhem.

:top:

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » ma 18 okt 2021, 23:21

Durashift in het praathoekje schreef: ma 18 okt 2021, 22:14 Veel plezier met wonen aldaar.. óók al heb je (weer) te maken met één enkele toegangsweg de wijk in, volgens mij.
Nu zijn er meerdere ontsluitingen. Goed om nog even de plankaarten erbij te pakken. :top:

Er komt tussen de kruisingen Piet Romboutlaan en Brigadelaan (Elias Beeckmankazerne) geen ontsluiting voor wegverkeer, maar de wijken zijn niet zo groot dat dat problemen oplevert. Of er nog een knip komt bij de Sysseltselaan weet ik niet. In Ede zijn ze volgens mij een stuk slimmer dan in Veenendaal. Die wethouder De Pater zat ik niet lang geleden af te kraken, maar je kunt niet ontkennen dat hij positief ingesteld is. :)

https://youtu.be/MHQW63WAXWg
De cursus 'Omgaan met onzekerheid' gaat waarschijnlijk niet door.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » di 19 okt 2021, 0:00

Ja, de Didi Rooslaan kan je van 2 kanten bereiken, maar dat hoekje daarachter is doodlopend. Het deel bij, zeg maar, de P+R route is nu wel van 2 kanten bereikbaar.. al moet je ook helemaal rond.

Wesso
2x2 autosnelweg

Bericht door Wesso » zo 24 okt 2021, 18:30

Durashift schreef: di 12 okt 2021, 23:08
Durashift schreef: di 20 okt 2020, 23:05 Vanochtend Ede uit ((..) weer eens dit kruispunt kunnen bewonderen. (..)

Helaas helpt de bebording / belijning je daar niet bij. Kladder op het asfalt op rijstrook 1 Arnhem en rijstrook 2 Utrecht, ruim voordat je diepte inrijdt (tbv winkelcentrum onderdoorgang) én zet een wegwijzer 20 meter vanaf de kruising met de brandweerkazerne. (..)
Vanochtend dit weer eens bereden én tot mijn verbazing heeft men naar mij geluisterd; :woop: ;)

Er staan nu 2 gele borden, rechts in de berm met een pijl naar Utrecht, in de middenberm die voor de richting Arnhem.

:top:
Die gele bordjes werken fantastisch, mensen gaan op tijd voorsorteren en het stroomt lekker door. :feestjenee:
Link
De cursus 'Omgaan met onzekerheid' gaat waarschijnlijk niet door.