Durashift schreef: ↑di 20 okt 2020, 23:05
Vanochtend Ede uit ((..) weer eens dit kruispunt kunnen bewonderen. (..)
Helaas helpt de bebording / belijning je daar niet bij. Kladder op het asfalt op rijstrook 1 Arnhem en rijstrook 2 Utrecht, ruim voordat je diepte inrijdt (tbv winkelcentrum onderdoorgang) én zet een wegwijzer 20 meter vanaf de kruising met de brandweerkazerne. (..)
Vanochtend dit weer eens bereden én tot mijn verbazing heeft men naar mij geluisterd;
Er staan nu 2 gele borden, rechts in de berm met een pijl naar Utrecht, in de middenberm die voor de richting Arnhem.
Durashift in het praathoekje schreef: ↑ma 18 okt 2021, 22:14
Veel plezier met wonen aldaar.. óók al heb je (weer) te maken met één enkele toegangsweg de wijk in, volgens mij.
Nu zijn er meerdere ontsluitingen. Goed om nog even de plankaarten erbij te pakken.
Er komt tussen de kruisingen Piet Romboutlaan en Brigadelaan (Elias Beeckmankazerne) geen ontsluiting voor wegverkeer, maar de wijken zijn niet zo groot dat dat problemen oplevert. Of er nog een knip komt bij de Sysseltselaan weet ik niet. In Ede zijn ze volgens mij een stuk slimmer dan in Veenendaal. Die wethouder De Pater zat ik niet lang geleden af te kraken, maar je kunt niet ontkennen dat hij positief ingesteld is.
Ja, de Didi Rooslaan kan je van 2 kanten bereiken, maar dat hoekje daarachter is doodlopend. Het deel bij, zeg maar, de P+R route is nu wel van 2 kanten bereikbaar.. al moet je ook helemaal rond.
Durashift schreef: ↑di 20 okt 2020, 23:05
Vanochtend Ede uit ((..) weer eens dit kruispunt kunnen bewonderen. (..)
Helaas helpt de bebording / belijning je daar niet bij. Kladder op het asfalt op rijstrook 1 Arnhem en rijstrook 2 Utrecht, ruim voordat je diepte inrijdt (tbv winkelcentrum onderdoorgang) én zet een wegwijzer 20 meter vanaf de kruising met de brandweerkazerne. (..)
Vanochtend dit weer eens bereden én tot mijn verbazing heeft men naar mij geluisterd;
Er staan nu 2 gele borden, rechts in de berm met een pijl naar Utrecht, in de middenberm die voor de richting Arnhem.
Die gele bordjes werken fantastisch, mensen gaan op tijd voorsorteren en het stroomt lekker door. Link
De aanleg van de Parklaan loopt vertraging op. Dit komt door verschillende problemen die tijdens de voorbereiding en uitvoering naar voren zijn gekomen. Zo zijn er verschillende eekhoornnesten gevonden en moeten meerdere kabels en leidingen worden verlegd voordat de Parklaan aangelegd kan worden. Het gevolg is dat we niet in maart kunnen beginnen, maar waarschijnlijk pas over drie tot zes maanden.(..)
Ik vond juist dat er een hoop activiteit te zien was na de bomenkap vanaf het punt waar men met het asfalt aanbrengen was gestopt (iets ten noorden van het spoor). Dat was dus voor bodemonderzoek.. en archeologie...
Via intranet krijg ik een melding dat er verkeershinder wordt verwacht vanwege de aanleg van de Parklaan. Zo is de Bennekomseweg vanaf 16 januari as. geruime tijd dicht.
Nu begrijp ik ook waarom men al één van de twee rijstroken voor verkeer vanaf de spoortunnel richting Bennekom voor de vri heeft dichtgezet. Opvallend is dat de linkerstrook van de twee open is .
Iets meer achtergrond bij het besluit om de Bennekomseweg/Edeseweg in één richting af te sluiten voor 1 jaar: Link
Gelukkig heb ik er nauwelijks last van. Ik kom niet meer in die hoek, maar op de Dr. W. Dreeslaan kom ik nog af en toe. Daar zal het wat drukker zijn.
Onbegrijpelijk hoe zoiets kan gebeuren (het was niet een enkeling of zo die de plas inreed). Ik kan me niet voorstellen dat er nog een navigatiesysteem is dat de oude oprit weergeeft, en dat hek staat er ook al een paar jaar inmiddels.
Een hele domme wegenbouwer die het hek (en dit bord) heeft weggehaald? Nee, ik zie dat bord van de achterkant nog staan in de video. Raadselachtig...
boe! schreef: ↑za 14 jan 2023, 21:28
Of baldadige jeugd.
Lijkt mij ook waarschijnlijker. Maar waarom zet men daar niet tijdelijk een betonnen muurtje neer? Dat zet je niet even opzij. En werkverkeer dat ter plekke moet zijn kan denk ik wel via de linker weghelft.
De hele aansluiting blijf ik eigenlijk maar vreemd vinden. Wellicht is het dadelijk, over een jaar of wat, iets duidelijker met de Parklaan aansluiting.
Maar, vanaf de A12 (vanaf Veenendaal) bij de bioscoop eraf en dan netjes rechts rijdend.. doet je niet op de voorsorteerstrook voor linksaf belanden, wat toch één van de hoofdstromen is. Een aanduiding op de weg zou (mij) helpen, denk ik.
Vanaf Bennekom / Wageningen de A12 op richting Veenendaal/Utrecht.. (evenals naar Arnhem( dan moet je dus al weten om voor de bocht op de linker rijstrook (1) te rijden.
Lokaal bekenden doen dat niet.. en proberen zo voor te kruipen door op het viaduct nog even naar links in te voegen.
Als lokaal bekende (maar niet heel frequente rijder) snap ik wat je bedoelt nu ik de luchtfoto bekijk. Als er komend van Wageningen een trage vrachtwagen op rijstrook 2 van 5 staat voorgesorteerd om vloeiend de oprit A12 te nemen naar Veenendaal, is het 'handig' om via rijstrook 3 rechts in te halen. Maar zo kan ik in Ede tal van situaties noemen waar je beter 'handig' kunt omgaan met 'onhandige' rijstrookconfiguratie. Deze gemeente rommelt maar wat aan en dat is kennelijk doorgesijpeld in samenwerkingsprojecten.
Hoe komen die daar terecht? Ja, de borden en hekken waren weg begreep ik, maar een beetje ge-update navigatie stuurt je daar, neem ik aan, niet meer heen. En anders is er nog de bewegwijzering waar je op kunt zien dat de oprit naar Arnhem nu aan de andere kant ligt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Ik vraag mij af of iedereen zijn/haar navigatie wel regelmatig update. Een verouderde losse Tomtom update valt niet altijd mee en dat doe ik zelf dus maar niet.
Dat fout rijden heeft meer te maken, denk ik, als een "blinde koe" rijden volgens de (verouderde) Tomtom of gewoon rijden waar je altijd al reed zonder er zich van bewust te zijn dat er wel eens iets kan veranderen aan de weg lay-out.
dat gele bord op de foto heeft er na de wijzigingen een tijd gestaan.
Het probleem nu is ontstaan door het ontbreken van een afscheiding én de regenval. Voor de kerst hebben ze dat stuk afgegraven.. toen zag je geel zand. Nu is die 'bak' vol met water gelopen en, in combinatie met ontbreken van afscheiding, denken mensen dat er gewoon wat water op de weg stond, kan ik mij zo voorstellen.
Geen idee wat de maatregelen zijn Wesso want ook ik heb geen premium account. Er schijnt, vraag mij niet hoe, een modus te zijn om dat te omzeilen maar die ken ik niet. Als je op de foto klikt zie je meerdere foto's waarop een en ander te zien is.
Zullen wel extra borden en fatsoenlijke barriers zijn die "de lieve jeugd" niet zomaar kan wegtrekken.
Durashift schreef: ↑vr 13 jan 2023, 0:19
Goed om te weten.
(..)
.. maar ik trapte er vanochtend tóch met open ogen in..
Half uur in de file gestaan op de Dr. W Dreeslaan, ofwel de N781. Stond helemaal vol vanaf de Kierkamperweg om 8:50. Maar ja, vanuit Wageningen naar Barneveld.. veel keus heb ik dan niet.. Doorstroming via de VRI was pet, naar mijn mening. Denk dat ze daar wat aan gingen doen.. want toen ik eindelijk op het viaduct boven de A12 voor rood, richting toerit A12, stond te wachten.. deed de firma Hartog de installatie op geel knipperen inschakelen.. Was er nog geen mogelijkheid tot oprijden.. want verkeer Ede uit vond dat natuurlijk wel fijn..vrije doorgang het viaduct over..
Ik ben benieuwd hoe het de mensen morgenochtend vergaat.
Ben bang dat het weinig uithaalt omdat, zo is mijn ervaring, de gemeente Ede zich weinig of niks gelegen laat liggen aan de weggebruikers gelet op de duur van de meeste wegafsluitingen en de daarbij behorende hinder.
ach ja... mensen zullen er even aan moeten wennen.
In de file dacht ik dat het probleem vooral in een korte groentijd zat op het viaduct.. waardoor verkeer dus niet wegstroomt Ede in.
Maar toen ik daar op het viaduct stond te wachten om de A12 op te gaan.. vond ik de gegeven groen tijd wel aardig ruim.. verkeer kon ook gewoon de Stadspoort onderdoor. Wellicht was het daar een kwartier eerder nog erg druk, want het stroopt vaak op met verkeer dat richting de Campus of de Bios wil.
Enfin, kan mij voorstellen dat de afritten langer op rood zetten in de ochtendspits niet wenselijk is met mogelijke terugslag effecten de A12 op.
Zal wel schipperen blijven.. maar na enkele weken raakt men er wel aan gewend, is toch veelal de ervaring bij dergelijke projecten?
PeterSchoeber schreef: ↑ma 16 jan 2023, 12:54 Geen idee wat de maatregelen zijn Wesso want ook ik heb geen premium account. (..)
Zullen wel extra borden en fatsoenlijke barriers zijn die "de lieve jeugd" niet zomaar kan wegtrekken.
Ze hebben het dichtgezet met bouwhekken, zag ik vanmiddag.
Durashift schreef: ↑di 17 jan 2023, 21:53 ach ja... mensen zullen er even aan moeten wennen.
Dat denk ik ook. In de avondspits gisteren heb ik geen files kunnen ontdekken en ook op het moment dat ik dit schrijf, staan er geen files. Nu is woensdag niet de meest drukke dag, maar in ieder geval niet de problemen van afgelopen maandag.
Komt meer 'ellende' aan... zag vanochtend op de Achterstraat in Bennekom dat de Kierkamperweg vanaf 6 februari a.s. afgesloten is , vanaf de sportvelden tot de kruising met de W. Dreeslaan, N781.
Ze waren al in het weiland ernaast bezig met leidingwerk.