[A016][N210] HBAC - Herontwerp Brienenoord en Algeracorridor
Moderator: Moderatoren
-
- Moderator
Re: [A016][N210] HBAC - Herontwerp Brienenoord en Algeracorr
Die conclusie kan ik juist niet trekken. Meestal zie je buitenlandse truckers gewoon de spitsstrook opgaan. Het enige waar je ze soms ziet twijfelen is als ze vanaf een toerit komen. Nederlandse personenauto's zijn het juist die stug met 80 - 90 op de rechter (middelste) strook blijven rijden.
-
- 4x5 autosnelweg
Nou mijn ervaring afgelopen vrijdag op de A 4 was toch heel anders, maar wellicht is de spitsstrook ook gewoon te smal voor de brede vrachtwagens, tenminste: hij komt op mij altijd erg smal over en bovendien heb je natuurlijk heel veel last van turbelentie (invoegend verkeer A 10, dan afrit Sloten en dan knp. Badhoevedorp).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x5 autosnelweg
Bij een oprit gaan ze inderdaad in het midden rijden, terwijl er genoeg verkeer op de spitsstrook zit. Dan vraag ik me af: waarom ga jij niet eens uiterst rechts rijdenChris schreef: Nederlandse personenauto's zijn het juist die stug met 80 - 90 op de rechter (middelste) strook blijven rijden.

-
- 2x4 autosnelweg
In dat soort gevallen krijg ik altijd een sterke neiging om gewoon rechts te gaan inhalen.
-
- 4x5 autosnelweg
Los daarvan, ik zie bij de invoegers van de A 10 en afrit Sloten (ik voeg zelf ook in) altijd enorm veel turbulentie ontstaan. Soms is het zelfs zo erg dat het verkeer bijna tot stilstand komt. Als er dan ook nog eens allerlei wijsneuzen rechts gaan inhalen, dan kan ik dat rationeel wel begrijpen, maar het levert wel gevaarlijke toestanden op, ook als er nog mensen spontaan helemaal naar rechts schieten (zoals lijnbussen) die gewoon de afrit willen hebben..., ik heb soms het idee dat ik in een rijdende flipperkast terecht kom. Nou ja, tot nog toe is alles goed gegaanwaldo79 schreef:Bij een oprit gaan ze inderdaad in het midden rijden, terwijl er genoeg verkeer op de spitsstrook zit. Dan vraag ik me af: waarom ga jij niet eens uiterst rechts rijdenChris schreef: Nederlandse personenauto's zijn het juist die stug met 80 - 90 op de rechter (middelste) strook blijven rijden.

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg
Ik zou zeggen, meteen bouwen die Algeracorridor. Bij een ongeluk op de N210 zou Krimpen aan den Ijssel meteen onbereikbaar zijn, of via een enorme omweg door het water in de weg ligt. Da's niet meer van deze tijd. 

Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op zo 13 nov 2011, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x3 autosnelweg
Als compleet niet bekende daar zou ik zeggen dat de aanleg van een A38 i.c.m. het verbreden van de Algerabrug het beste is, maar aangezien de A38 niet haalbaar wordt geacht, dan maar een N38 (ongelijkvloers!) met een verbreding van de Algerabrug.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x2 autosnelweg

En een treinstation hebben ze in Krimpen niet eens.
Dat maakt de stad dus bijna geheel afhankelijk van de N210, in zowel OV (bus) als eigen auto, of met de fiets. Kapot brug, dag Krimpen aan den Ijssel.

-
- 2x4 autosnelweg
Verkeer uit Krimpen en de Krimpenerwaard wil vooral naar Rotterdam en zal dus altijd van de N210 en de Algerabrug gebruik blijven maken. Een verlenging van de A38 heeft daardoor maar beperkt nut. Er zal ongetwijfeld een verkeersstroom richting Rotterdam-Zuid en verder richting Europoort zijn, maar dat is maar een beperkt deel van de verkeersstroom. Hoofddoel blijft toch de rechtermaasoever van Rotterdam.
-
- 4x5 autosnelweg
Zou het? Ik ken zelf aardig wat mensen uit die regio die op Zuid moeten zijn. En al zou het niet zo zijn, de Algerabrug heeft gewoonweg niet genoeg capaciteit, dus een extra route is er echt hard nodig.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat door deze problematiek veel mensen juist geen werk zoeken op Zuid of in de Europoort ofoz, en dat bij een verlengde A38 juist wel gaan doen. Het biedt meer kansen voor iedereen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat door deze problematiek veel mensen juist geen werk zoeken op Zuid of in de Europoort ofoz, en dat bij een verlengde A38 juist wel gaan doen. Het biedt meer kansen voor iedereen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Uit het programma beter benutten. Ik vermoed dat dit staat voor "A16 Speciale Doelgroepenstrook openstellen". Blijkbaar is de doelgroepenstrook dan toch niet zo zinvol, alhoewel die al sinds 1993 in gebruik is als zodanig.A16 SDGstrook openstellen
-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x4 autosnelweg

-
- expressweg
Dat valt nogal mee:Willem schreef:Vaak sta je nu in de file

Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
-
- stadsweg

Overigens verwacht ik niet dat het openstellen van de doelgroepenstrook veel effect zal hebben op de totale vertragingstijd, aangezien de weefvakken en de A20 het probleem zijn...
-
- 4x5 autosnelweg
Ik zag vandaag dat de hele N210 tussen de A16 en de Algerabrug nu bibeko Capelle ligt - weliswaar voor het overgrote deel autoweg met max 70, maar toch niet logisch en vooral niet corridor-waardig.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
En op het gedeelte tussen het Capelseplein en de Algerabrug is de max. snelheid slechts 50 km/h, terwijl de bus op de busbaan ernaast wel 70 mag.
-
- 4x5 autosnelweg
Dat was volgens mij al een tijdje zo.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf

https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- expressweg
Nou reed ik daar vandaag, maar de "vrachtwagenstrook" is helemaal niet gesloten voor overige verkeer. Er staan wat gele borden maar geen verboden. LinkWillem schreef:Ja. De vrachtwagenstrook is gesloten voor het overige verkeer, maar de rijstroken voor het overige verkeer zijn niet gesloten voor vrachtwagens.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
-
- 2x4 autosnelweg

-
- expressweg
Ah... 

-
- 2x2 autosnelweg
Hoeveel zou een 'krimpenertunnel' kosten? Één van de afritten in dit fictieve plaatje zou vervangen kunnen worden door een tolplein. Wellicht dat de tolinkomsten voldoende zijn om zo'n project te bekostigen.

-
- Secretaris
Krimpenertunnel? De geplande naam is Ten Doncktunnel, vernoemd naar Huis ten Donck. 
Soortgelijke plannen steken elke 5 jaar wel weer de kop op, maar tot nu toe is deze oeververbinding eigenlijk nog nooit dicht bij realisatie geweest. Als ik ergens geld moest uitgeven aan een tunnel in of bij Rotterdam, dan zou dat geld eerst naar de Blankenburgtunnel gaan. De Ten Doncktunnel staat wat dat betreft nog enkele honderden miljoenen euro's verder weg.

Soortgelijke plannen steken elke 5 jaar wel weer de kop op, maar tot nu toe is deze oeververbinding eigenlijk nog nooit dicht bij realisatie geweest. Als ik ergens geld moest uitgeven aan een tunnel in of bij Rotterdam, dan zou dat geld eerst naar de Blankenburgtunnel gaan. De Ten Doncktunnel staat wat dat betreft nog enkele honderden miljoenen euro's verder weg.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Twitter
-
- dorpsstraat

Waarschijnlijk zou het draagvlak voor de krimpenertunnel ook niet heel groot zijn. Het enigste wat je hier direct me ontlast is krimpen aan den ijssel zelf en de Abraham van Rijckevorselweg door capelle aan den IJssel. Krimpen is een bottleneck maar de Abraham van Rijckevorselweg kan doorgaans het verkeer vrij aardig aan. De tunnel zou al meer nut hebben als je hem op de a20 weet aan te sluiten (al is het maar bij Nieuwerkerk) zodat er een nieuwe (snelweg) oververbinding ontstaat. Nu knoop je de tunnel aan een 1x1 N weg en heeft hij alleen direct nut voor de mensen in Krimpen/bergambacht/schoonhoven. Maar zoals Kaaiman al zegt, deze tunnel verdient niet de voorkeur. Probleem is niet zo zeer de drukte op de a16/Brienenoord brug maar vooral de aansluitende snelwegen. Ben erg benieuwd naar het effect straks/ooit van de doorgetrokken A16 - A13.
-
- verkeersader
Wellicht is het openstellen van de doelgroepenstrook op de A16 wel nuttig als de A13/A16 er ligt.Madhollander schreef:Ben erg benieuwd naar het effect straks/ooit van de doorgetrokken A16 - A13.
Je haalt met deze nieuwe snelweg de A20-bottleneck voor een flink deel weg. Hoewel de A13/16 een tolweg wordt, die velen zullen mijden, wordt er toch veel verkeer van de A20 af gehaald. Doorgaand (vracht)verkeer richting Den Haag kan nu gewoon de A13/A16 nemen.
Bovendien wordt in 2020 (ná voltooiing van de A13/16) een intensiteit van 280.000 voertuigen per dag op de Bricor verwacht. Bij een dergelijke intensiteit is het wenselijk om zo veel mogelijk capaciteit te benutten.
Knelpunt blijft natuurlijk het weefvak op de A16 bij Terbregseplein. Er is veel turbulentie op dit punt, zowel van de A16-parallelbaan naar de A20-west-A13/16 als van de A16-hoofdrijbaan naar de A20-oost. Zolang een A38 Ridderkerk-Nieuwerkerk er niet in zijn geheel ligt (en dat zal waarschijnlijk ook niet snel gebeuren) blijft dit weefvak op de A16 toch wel enigszins een bottleneck.
-
- 2x4 autosnelweg

-
- verkeersader

De A4 Delft - Schiedam moet samen met de verbrede A15 m. i. toch wel het meeste fileleed in de regio Rotterdam gaan oplossen, enerzijds doordat er meer capaciteit komt aan de west- en zuidzijde van de Ring Rotterdam, anderzijds doordat de grote verkeersstromen evenwichtiger worden.
Door het completeren van de A4 (Midden-Delfland en Dinteloord-Bergen op Zoom), ontstaat er een uitstekend alternatief voor lange-afstandsverkeer. Hierdoor nemen de intensiteiten op de A13/A20/A16-route zeker af. Maar er is uiteraard ook nog flink wat lokaal/regionaal verkeer aan de noordzijde van Rotterdam. Voor deze groep zal de A13/A20 nog altijd de beste route blijven. Kortom, de A4 zal zeker de verkeersdrukte op de A13/A20/A16 verminderen, maar lokaal verkeer is moeilijk weg te krijgen van de A13/20/16.
Maar goed, teveel off topic, lijkt me. Om op de A16-Bricor terug te komen, is er eigenlijk voldoende ruimte voor 4x3 rijstroken op de A16 Terbregseplein-Ridderkerk v.v.?
-
- Forumbeheerder

(Ik zou dan zelf meer heil zien in een A38.)
-
- 2x4 autosnelweg
Knelpunt zal Oud-IJsselmonde zijn. Dat (voormalige) dorp ligt nu al erg dicht tegen de weg aan. Aan de andere zijde is wel ruimte, maar iets verderop zijn ze nu net nieuwe woningen achter de geluidswal aan het bouwen. Het trace zal dus wat verbogen moeten worden.