[A016][N210] HBAC - Herontwerp Brienenoord en Algeracorridor
Moderator: Moderatoren
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [A016][N210] HBAC - Herontwerp Brienenoord en Algeracorr
Een extra brienenoord lijkt me niet echt nodig. Leg dan liever een N/A38 aan tot in Capelle a/d IJssel.
-
- verkeersader

Ik denk dat sowieso een A38 of N38 tunnel tot aan de N210 al heel veel zou oplossen. Gewoon al om de Algerabrug te ontlasten.
It aint over 'till it's over...
-
- 2x4 autosnelweg
Er is relatief weinig verkeer tussen de Krimpenerwaard en Rotterdam-Zuid. Een verlengde A38 zal daarom niet heel veel zoden aan de dijk zetten.
-
- verkeersader
Naast dat het de relatie Rdam-Zuid/A15 met de Krimpenerwaard verbetert, is het ook een alternatief voor de Algerabrug.
Men kan dan ipv de Algerabrug+Abraham van Rijckevorselweg ervoor kiezen om de A38 en vervolgens de Van Brienenoordbrug te nemen.
Je zit als doorgaand verkeer eigenlijk meteen op de snelweg ipv die stomme Algerabrug, Algeraweg, Capelseplein met alle verkeerslichten en opstoppingen.
Ik zou het eerste stukje met tunnel A210 gaan noemen ipv A38
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... ooCzZUFdN4
Men kan dan ipv de Algerabrug+Abraham van Rijckevorselweg ervoor kiezen om de A38 en vervolgens de Van Brienenoordbrug te nemen.
Je zit als doorgaand verkeer eigenlijk meteen op de snelweg ipv die stomme Algerabrug, Algeraweg, Capelseplein met alle verkeerslichten en opstoppingen.
Ik zou het eerste stukje met tunnel A210 gaan noemen ipv A38

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... ooCzZUFdN4
Laatst gewijzigd door LennyKravitz op wo 04 sep 2013, 21:11, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- 4x5 autosnelweg
Dat kan natuurlijk ook komen doordat die verbinding zo hondsberoerd is. Kip en ei enzo.Willem schreef:Er is relatief weinig verkeer tussen de Krimpenerwaard en Rotterdam-Zuid.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Re: [A016][N210] HBAC - Herontwerp Brienenoord en Algeracorridor
Volgens mij zou een aftakking van de metrolijn naar Krimpen aan den IJssel veel zoden aan de dijk kunnen zetten aangezien veel kantoren hun weg terug weten te vinden in de stad zelf Krimpen feitelijk een satellietstad is van Rotterdam. De aanleg van zo'n tak door de RET zou een deel van de oplossing kunnen zijn aangezien er geen fatsoenlijke ov-verbinding is met de stad, tenzij je met de bus in dezelfde file wilt staan voor de Algerabrug.
wie op de wegenwacht, wacht het langst
-
- 4x3 autosnelweg

-
- autoweg
Twee keuzes
[1]
Een zo groot mogelijk dekkingsgebied

[2]
zoveel mogelijk gebruik van bestaande infrastructuur

[3]
nieuwe metrolijn via Rotterdam Zuid met grotere regionale impact

[4]
het autoverkeer om de stad heen wordt gefaciliteerd, direct de stad in niet. Zo ontstaat er meer lucht voor mensen die niet met de auto de stad in hoeven.

[5]
waterbus kan de Hollandse IJssel benutten als infrastructuur, nu nog niet het geval in de de relatie Rotterdam-Gouda. Verbaasd dat deze verbinding nog niet in gebruik is.

[1]
Een zo groot mogelijk dekkingsgebied

[2]
zoveel mogelijk gebruik van bestaande infrastructuur

[3]
nieuwe metrolijn via Rotterdam Zuid met grotere regionale impact

[4]
het autoverkeer om de stad heen wordt gefaciliteerd, direct de stad in niet. Zo ontstaat er meer lucht voor mensen die niet met de auto de stad in hoeven.

[5]
waterbus kan de Hollandse IJssel benutten als infrastructuur, nu nog niet het geval in de de relatie Rotterdam-Gouda. Verbaasd dat deze verbinding nog niet in gebruik is.

Laatst gewijzigd door praatpaal op do 23 apr 2015, 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- autoweg
Hier het huidige systeem van waterbussen en haltes, waarbij de Hollandse IJssel nog niet benut wordt.

bron: http://www.rovm-digitaal.nl

bron: http://www.rovm-digitaal.nl
-
- 4x3 autosnelweg
De ideeën zijn zonder doordacht en goed gevisualiseerd in mijn ogen, praatpaal. Maar ik vrees dat de gemeente Krimpen a/d IJssel voorlopig matig bereikbaar blijft voor zowel het OV als het autoverkeer 

-
- verkeersader
En beetje stippellijntjes teken met haltes maakt een metro niet inpasbaar op die manier. Realisme is dan ver te zoeken.
-
- Forumbeheerder
Ik denk dat het intakken van een extra metrolijn op de bestaande oostwestlijn (de al bestaande ABC metrolijnen dus) redelijk lastig wordt omdat je dan concessies moet gaan doen in de dienstregeling van een van deze metrolijnen. Een metro over Zuid is aardig maar gezien de geschatte kosten van 2,2 miljard euro van de beruchte "metrolijn F" (Zuidplein - Kralingse Zoom) is het geld vermoedelijk beter te investeren. Bijvoorbeeld in nieuwe weginfrastructuur waar ook de bus profijt van kan hebben.
-
- 4x5 autosnelweg
Ligt dat niet aan de keersluis bij de Alergabrug. Weet iemand hoe vaak dat ding daar dicht moet?praatpaal schreef:Hier het huidige systeem van waterbussen en haltes, waarbij de Hollandse IJssel nog niet benut wordt.
l
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Forumbeheerder

-
- Moderator
Klopt, de kering bij de Algerabrug gaat bijna altijd als eerste dicht bij hoog water / storm.
-
- verkeersader
Vinny schreef:Ligt dat niet aan de keersluis bij de Alergabrug. Weet iemand hoe vaak dat ding daar dicht moet?praatpaal schreef:Hier het huidige systeem van waterbussen en haltes, waarbij de Hollandse IJssel nog niet benut wordt.
l
Daar zal het niet aan liggen. Die paar keer dat het dicht is staat niet tegenover de dagen dat ie gewoon omhoog is.
Vraag is wel of er animo/klandizie is.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik denk dat de animo snel afneemt wanneer bij iedere windvlaag de vervoerder met bootvervangend busvervoer op de proppen komt 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- verkeersader

Goh zeg... iedere windvlaag... wat een overdrijving. Hoe vaak is ie dicht? 1x max 2x en dag per jaar?
-
- Penningmeester
Zojuist was ik op zoek naar actuele intensiteiten, daarbij kwam ik op dit document:
http://www.krimpenaandenijssel.nl/publi ... g_2016.pdf
"Plan van aanpak Groot Onderhoud Algerabrug 2016"
In het document staat te lezen dat de brug meer dan 50.000 motorvoertuigen per dag verwerkt, maar dringend aan onderhoud toe is. Dat wil men uitvoeren in de schoolvakanties, dus juli en augustus 2016. Het is de bedoeling dat de asfaltlaag er daarna weer 10 jaar tegen kan, de voegen 20 jaar. Er zijn verschillende opties voor de uitvoering, die allemaal uitgewerkt staan in het document. Er wordt onder andere aandacht besteed aan het werken in 1 week tegenover meerdere weekenden en de alternatieven met pendelbussen e.d.
http://www.krimpenaandenijssel.nl/publi ... g_2016.pdf
"Plan van aanpak Groot Onderhoud Algerabrug 2016"
In het document staat te lezen dat de brug meer dan 50.000 motorvoertuigen per dag verwerkt, maar dringend aan onderhoud toe is. Dat wil men uitvoeren in de schoolvakanties, dus juli en augustus 2016. Het is de bedoeling dat de asfaltlaag er daarna weer 10 jaar tegen kan, de voegen 20 jaar. Er zijn verschillende opties voor de uitvoering, die allemaal uitgewerkt staan in het document. Er wordt onder andere aandacht besteed aan het werken in 1 week tegenover meerdere weekenden en de alternatieven met pendelbussen e.d.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik wist dat al een tijdje, gelet op het flinke gemopper van collega's uit Krimpen en de plaatsen daarachter.
Dat wordt dus flink omrijden voor sommigen.
Dat wordt dus flink omrijden voor sommigen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Voorzitter
-
- 2x3 autosnelweg
Er ligt ook nog een wisselstrook naast de 1x2. Maar hoeveel voertuigen die verwerkt en hoeveel er over de originele 1x2 gaan weet ik niet.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x3 autosnelweg
Er worden wegen voor minder omgebouwd naar 2x2 strooks.
-
- dorpsstraat
Weliswaar met een wisselstrook voor de spitsrichting (Krimpen->Rotterdam), maar dit is inderdaad het drukste traject in Nederland. Belachelijk dat deze intensiteit nog kan voorkomen, maar een vervanging door brug of tunnel (minimaal 2x2) kost uiteraard veel geld en is hier ook moeilijk in te passen zonder de oude eerst te slopen (welke tijdens de bouw absoluut behouden moet blijven, anders is Krimpen a/d IJssel namelijk een onbereikbaar eiland midden in de regio Rotterdam).Coen Tunnel schreef:50.000 mvt/dag op 1x2?
Wat mij betreft moet de A38 gewoon doorgetrokken worden onder de Nieuwe Maas naar minimaal de N210, eventueel als N38 om een goedkopere tunnel zonder vluchtstroken te kunnen inpassen. Dan heeft Krimpen tenminste 2 opties om de snelweg te bereiken, en kan wanneer de Ten Doncktunnel (zoals deze verbinding eerder is genoemd) is opengesteld de Algerabrug vervangen worden.
-
- Voorzitter

-
- 2x3 autosnelweg
Als er meer dan 7.000 voertuigen per dag de wisselbaan nemen dan is dat incorrect.hmeer schreef:Weliswaar met een wisselstrook voor de spitsrichting (Krimpen->Rotterdam), maar dit is inderdaad het drukste traject in Nederland.Coen Tunnel schreef:50.000 mvt/dag op 1x2?

-
- Moderator
De Algerabrug wordt ook genoemd als de weg met de hoogste I/C-verhouding van Nederland. Het is niet onmogelijk, de Lions Gate Bridge in Vancouver heeft ook 3 rijstroken waarvan 1 wisselstrook en verwerkt 60.000 voertuigen per dag.
-
- Penningmeester
Het voornaamste punt is toch dat Krimpen aan den IJssel een groeikern is geworden voor Rotterdam. Dat is een historische blunder qua ruimtelijke ontwikkeling zolang je maar één krappe brugverbinding hebt. Al in de jaren '80 liepen de intensiteiten rond de 37.000 voertuigen, toen heeft men als kunstgreep die Wisselbaan bedacht. Inmiddels is de brug over de 50.000 en dermate belangrijk dat hij ook niet 'even' afgesloten kan worden. Voor de bereikbaarheid en betrouwbaarheid lijkt me een N21 de beste oplossing. Voor nu een enkelbaans autoweg in het verlengde van de A38 (die ook N21 zou moeten gaan heten) en met een tunnel van een zoanige breedte dat daar 3 rijstroken in kunnen. Dan kan er voorlopig 1x2 met een vluchtstrook op en kan de weg in theorie later tot 2x2 autosnelweg opgewaardeerd worden met een tweede buis.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- 2x3 autosnelweg