[N259] [VIDEO] Dinteloord - Halsteren

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

keokiracer
2x3 autosnelweg

[N259] [VIDEO] Dinteloord - Halsteren

Bericht door keokiracer » za 09 apr 2011, 22:29

Omdat ik geen topic hierover kon vinden, heb ik er zelf maar een geopend met vier (zelf opgenomen) video's in HD-kwaliteit
De eerste video is de hele weg in zuidelijke richting, met origineel geluid:
Link
De tweede video is opgenomen tussen het kassencomplex net ten noorden van Klutsdorp (of net ten zuiden van Steenbergen) tot de kruising met de A4/N286: Nadat ik foto's had gemaakt voor de A4, ben ik hier gaan kijken en stond het over een behoorlijke lengte vast: op de weg vanaf de snelweg stond een auto met pech op de linkerrijstrook voor de stoplichten, dat trok veel bekijks en daardoor ontstond deze file. De video is opgenomen terwijl ik aan het fietsen was, is behoorlijk wiebelig. Toen ik bij de stoplichten kwam, was de betreffende auto alweer weggesleept, nadat deze eerst - onhandig - op het fietspad stond.
Link
EDIT 10-04-2011 om 14:56
De derde video is een file op de N259 in zuidelijke richting (wij rijden in noordelijke richting)
Link
En tot slot een 'file' veroorzaakt door een van de vele tractoren die daar rijden, met daarbij nog bebording van het RVV 1966 goed zichtbaar. Deze video is de enige in FULL HD, de rest is 'gewoon' HD
Link
Laatst gewijzigd door keokiracer op do 09 jun 2011, 16:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Davy
expressweg

Re: [N259] [VIDEO] Dinteloord - Halsteren

Bericht door Davy » za 09 apr 2011, 22:52

Mij valt toch wel het vrij groot aandeel vrachtverkeer op...
En dat brommertje op het fietspad reed ook niet echt langzaam, zeker omdat je zelf op het eerste zicht ook goed doorfietst...

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » za 09 apr 2011, 23:16

^^ het is dan ook een belangrijke route tussen Rotterdam en Antwerpen, dat is dus logisch, maar wel ongewenst. Daarom probeert men dat verkeer om te laten rijden via Roosendaal dmv dit bord (vlak voor knp. Sabina), maar daar hebben de meeste vrachtwagenchauffeurs gewoon lak aan. Daarom zal ik blij zijn als de A4-Zuid eindelijk klaar is. Dan gaat al dat vrachtverkeer via de A4. Dan woon ik bij een v/d grootste bottlenecks van NL (eerst van 2 naar 1 rijstrook en daarna mengen met verkeer vanuit Breda), maar dit hoort op een ander topic :D
En er rijden best veel brommers daar, en vrijwel allemaal rijden ze ong. 60 km/h. Op werkdagen moet je ook niet rond 15:15 daar fietsen, want dan komen de jongeren die in BoZ op school zitten met de brommer langs :)
En ik ben idd niet een langzame fietser :mrgreen: . Je hebt behoorlijk wat wind nodig om mij langzamer dan 15 km/h te laten rijden, daarom heb ik 's ochtends altijd zo'n hekel aan om naar school te fietsen; iedereen rijdt zo langzaam. Maar in tegenstelling tot de meeste leraren, haal ik niet in over de weg en blijf ik erachter sukkelen...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » zo 10 apr 2011, 14:47

En voor het eerst meldt de VID op de N259 een file:
VID schreef:N259 Dinteloord - Bergen op Zoom
tussen de weg naar Dinteloord en de weg naar Steenbergen-Noord
3 km stilstaand verkeer door extra verkeersdrukte door verkeer dat een omleiding volgt
De omleiding is natuurlijk vanwege de afgesloten A58 tussen Roosendaal en BoZ

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » zo 10 apr 2011, 15:48

Tja, die twee flutrotondes bij Steenbergen zouden ze op zo'n omleidingsdag ook gewoon in dwarsrichting volledig moeten afsluiten.
Via de afrit Welberg kan Steenbergen op die zondag aangesloten blijven; via de Hoogstraat kan verkeer vanuit het Zuiden richting Steenbergen.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 10 apr 2011, 18:41

Die twee flutrotondes hadden er überhaupt nooit mogen komen, ze zijn veel te krap en er is, in tegenstelling tot de oude VRI-kruispunten, geen inhaalmogelijkheid meer.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » do 21 apr 2011, 20:31

Nieuwe, korte video van de file, gezien vanaf 't Laag waar ik foto's van de A4-Zuid aan het nemen was, opgenomen in Full HD
Link
Video van een ambulance op de N259/N286/A4, ook deze in Full HD
Link

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » wo 08 jun 2011, 20:49

*schopje*
Ik ben een beetje aan het zoeken geweest naar intensiteiten op de N259, op het forum en via Google. Het enige wat ik tot nu toe ben tegengekomen dateert van voor 2005 in Halsteren, wat nu ten eerste geen N259 meer is en ten tweede een stuk rustiger is door de nieuwe A4. Heeft iemand hier (actuele) intensiteiten van de N259? (Niet voor werkstuk o.i.d., maar gewoon omdat ik geïnteresseerd ben en het me gewoon afvraag)

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » wo 08 jun 2011, 21:21

Hieronder de andere intensiteiten van de N259 in 2005.

Dinteloord 15567
Dinteloord Z. 14370
Steenbergen 14396
Welberg 11675
Steenbergen Z. 15788
Lepelstraat 16614

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » wo 08 jun 2011, 21:22

^^ Bedankt :top: Hebben ze die gegevens verzameld vanwege de aanleg van de A4-Halsteren om te kijken of het extra verkeer aantrekt rondom Steenbergen en verkeer weg houdt uit Halsteren?
Zijn dat de meest actuele gegevens?

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » wo 08 jun 2011, 21:28

Rijkswaterstaat heeft vast wel recentere cijfers, maar waar ze deze vroeger ieder jaar publiceerden, wordt dat tegenwoordig onder het tapijt weggemoffeld.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Re: [N259] Dinteloord - Halsteren

Bericht door keokiracer » do 09 jun 2011, 16:22

VID schreef:Inhaalverbod N259

9 juni 2011, 11:36
Rijkswaterstaat brengt tussen 8 en 12 juni in maximaal twee nachten een dubbele doorgetrokken streep aan op de N259. De maatregel wordt uitgevoerd over een lengte van 2,5 kilometer tussen de rotondes ter hoogte van de Franseweg en de Watertoren.

Vanaf het moment dat de dubbele doorgetrokken streep is aangebracht, geldt op dit gedeelte van de N259 een inhaalverbod voor al het verkeer. De maatregel zorgt voor een rustiger wegbeeld en draagt bij aan de veiligheid op de N259.

Tijdens de werkzaamheden blijft er 1 rijstrook beschikbaar. Het verkeer vanuit beide richtingen wordt aan de hand van verkeersregelaars doorgeleid. Tijdens de werkzaamheden zal ook toerit Welberg korte tijd worden afgesloten. Het verkeer dat gebruik wil maken van deze toerit wordt omgeleid en kan via de rotonde ter hoogte van de Franseweg de N259 oprijden.

De precieze data hangen af van de weersomstandigheden. Dit komt omdat het aanbrengen van belijning erg weersgevoelig is.
Laatst gewijzigd: 9 juni 2011, 11:36
EDIT: Ik heb ook even de '[video]' in de topictitel weggehaald, ik weet alleen niet of het echt werkt als ik het doe ipv de moderatoren

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » do 09 jun 2011, 16:52

Zou dat veel uitmaken. Volgens mij is deze weg dusdanig druk, dat inhalen overdag bijna niet mogelijk is.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » do 09 jun 2011, 16:58

^^ dat valt wel mee, inhalen is wel mogelijk, maar niet in de spits :p. Op het stuk waar een doorgetrokken streep komt is er een brug over een andere weg (weinig zicht) + een af/toerit. Het verbaast me dat hier nog geen doorgetrokken streep lag... Ik vind het een goede maatregel, aangezien er op dat stuk toch geen tractoren mogen komen die in de weg rijden (op een paar 100 meter na dan...). Inhalen op het stuk Steenbergen-Dinteloord is verreweg het veiligst, mits er ruimte voor is natuurlijk en daar wordt het dan ook gedaan op het moment dat die gelegenheid er is. Er valt daar dus nog wel in te halen.

Davy
expressweg

Bericht door Davy » wo 18 jan 2012, 19:03

Zondag jongstleden heb ik de N259 ook nog eens gefilmd, ik wou voor mezelf ook een full-HD versie van deze toch fraaie oldschoolweg:
Link

paulv
polderweggetje

Bericht door paulv » do 19 jan 2012, 15:52

op 2min40 is de plaats waar de A4 de weg weer gaat kruisen

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » vr 27 jan 2012, 21:31

Wat foto's van de N259 bij Steenbergen, wel wat ongewone foto's: er kwam slechts sporadisch een auto voorbij omdat de weg verderop was afgesloten door een dodelijk ongeluk

De lege weg:
SPOILER: TOON

Dichtbij Steenbergen: (foto ri. Steenbergen)
Afbeelding

Stukje verderop ri. Halsteren, foto nog wel ri. Steenbergen:
Afbeelding

Foto ri. Halsteren (net voor de kassen)
Afbeelding

met een pijlwagen op de achtergrond ( :shutup:-zon):
Afbeelding

Ri. Steenbergen. Laatste foto.
Afbeelding
Een voormalig stukje N259 nabij Steenbergen: een kruising is hier vervangen door een rotonde een stukje westelijker, een gedeelte van het vorige tracé wordt gebruikt als carpoolplaats

Voormalige N259 bij Steenbergen. Op de achtergrond de huidige rotonde (waar het verkeer wordt tegengehouden vanwege een dodelijk ongeluk bij Klutsdorp)
Afbeelding

Op de carpoolplaats Steenbergen zijn de kenmerken van de voormalige weg goed te zien
Afbeelding

Pijlen en markering zijn nog gedeeltelijk intact
Afbeelding

De oude weg met daarnaast de nieuwe weg
Afbeelding

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » vr 27 jan 2012, 22:28

Dat is de vroegere rijbaanverdubbeling.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » vr 27 jan 2012, 22:34

Hoe was de situatie daar vroeger dan? Een gewone kruising? (maar dan met 2 rijbanen)

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » za 28 jan 2012, 14:45

Zoals vroeger bij veel kruisingen gebruikelijk was lag daar ook een kort stukje met 2x2 rijstroken. De N259 loopt daar dus niet op een nieuw tracé, maar op slechts 1 van de 2 oorspronkelijke rijbanen.

Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso » za 28 jan 2012, 14:47

Staat ook op deze topokaart uit 1980:

Afbeelding

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » za 28 jan 2012, 15:12

^^ Bedankt, wist ik helemaal niet, ook al woon ik er vlakbij ;)

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » ma 18 jun 2012, 19:42

*kick*

Zoals inmiddels bekend is is de Slinger van Klutsdorp vandaag opengesteld. Wat foto's van de N259 Klutsdorp-Halsteren in de spoiler:

Belijning is al weggefreesd.
Afbeelding

Afbeelding

Een plaatje vlakbij de Stierenweg:
Afbeelding

Vanuit Halsteren bij Klutsdorp
Afbeelding

Kijkje richting Halsteren
Afbeelding

Zoom
Afbeelding

Stukje verderop
Afbeelding
Het afgesloten deel van de N259 heeft overigens een nieuwe functie gekregen, dit kwam ik vandaag namelijk tegen:
Afbeelding
Als oefening voor hulpdiensten.

Meer foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

peejay
autoweg

Bericht door peejay » di 19 jun 2012, 13:23

Ik heb gisteravond het nieuwe stukje snelweg en de Slinger in beide richtingen bereden. (sorry, geen beelden)

Nu weet ik wat er aan de hand was op het buiten gebruik gestelde stukje N259 ;)
Rij met je hart

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » vr 06 jul 2012, 20:27

Het lijkt erop dat men het stukje ten zuiden van Klutsdorp voorlopig ongemoeid laat! (Buiten het afwaarderen van de kruising met de N286 en een opgebroken stuk bij Klutsdorp)

Afbeelding

Wat foto's:
Opgebroken stuk bij Klutsdorp:
Afbeelding

Kruising met de N286:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oeps, bordje vergeten:
Afbeelding

Vanaf Klutsdorp:
Afbeelding

Zoom:
Afbeelding

Fietspad en bushalte zijn weg... De borden staan er echter nog :)
Afbeelding

Bij Lepelstraat: ri. Halsteren:
Afbeelding

Richting Klutsdorp:
Afbeelding

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » di 07 mei 2013, 17:07

*blaast stof weg*

Nog steeds niets veranderd aan de N259 ten zuiden van Klutsdorp :top:
Afbeelding

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » wo 08 mei 2013, 16:12

Maar de N259 is inmiddels niet meer doorgaand te berijden toch?
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op wo 08 mei 2013, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » wo 08 mei 2013, 17:28

Klopt. Dit is het zicht de andere kant op.
Afbeelding

D91
dorpsstraat

Bericht door D91 » vr 14 nov 2014, 19:02

Is er al ergens na te gaan wat er met de N259 als geheel gebeurt na de openstelling van de A4, eind deze maand? Op het beschreven "knipje" bij Klutsdorp na, is de weg nu nog doorgaand te berijden. Hopelijk blijft het gewoon een goed uitgebouwde 80-kilometerweg, zodat er altijd een alternatieve route blijft bestaan naast de A4 voor lokaal verkeer en bij ongeval en calamiteit. Ervaring leert echter dat men soms geneigd is de weg te "knippen" of sterk af te waarderen...

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 14 nov 2014, 20:19

^^ De weg is overgenomen door de provincie, wat erop duidt dat het een verkeersfunctie houdt.
(Maar vanaf de nieuwe A4 wordt het wegnummer N259 niet aangegeven...)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.