En op de E40 staat Brussel vanaf de Kanaaltunnel al aangeduid.Steptimer schreef:Rotterdam staat toch helemaal niet al op de borden bij lintfort?
Brussel doet het een stuk beter dan op die kaart. Zelfs in Reims en in Paris staat Brussel al op de borden...
Routebomen Europese steden
Moderator: Moderatoren
-
Ruben
- woonerf
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 04 mei 2011, 17:53
Re: Routebomen Europese steden
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: Routebomen Europese steden
Is dat nieuw? Want op mijn foto's van 2009 staat er in de zuidelijke richting alleen Frankfurt en Würzburg aangegeven. München lijkt me ook wel erg overdreven daar. Het wordt op de A7 toch niet gecontinueerd, pas op het Hattenbacher Dreieck wordt het aangegeven en dat is 60 kilometer ten zuiden van kassel.nederland24 schreef:Munchen staat al aangegeven op de A44 nog voor Kassel.
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
- Locatie: Breda
Re: Routebomen Europese steden
Ik ben er in 2009 ook langsgeweest en toen stond er toch echt op. Samen met Wurzburg. Frankfurt kan ik me dan niet meer herinneren.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
- Berichten: 33783
- Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
- Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣
Re: Routebomen Europese steden
Ook op de foto's op Autobahn-Bilder.de kan ik geen München vinden op de A44. Slechts Frankfurt en Würzburg, voor de aansluiting met de A7 komt Erfurt er dan nog bij.
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 24901
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
- Locatie: Sesamstraat
Re: Routebomen Europese steden
Voorlopig heb ik in al mijn wijsheid (c.q. willekeur als organisator) besloten dat de A44 niet binnen de criteria "internationale hoofdroute" valt. Zie eerdere posts over de routebomen naar de trits Oberhausen / Duisburg / Köln / Dortmund. Op de ranglijst zal deze discussie dus hoe dan ook geen invloed hebben.
Toch aardig om te zien dat Brussel zo sterk stijgt. Hebben ze toch bovenal te danken aan verre verwijzingen in Frankrijk, nu verre verwijzingen vanuit Nederland en Duitsland onmogelijk zijn gemaakt door beperkingen opgeworpen door België zelf.
Toch aardig om te zien dat Brussel zo sterk stijgt. Hebben ze toch bovenal te danken aan verre verwijzingen in Frankrijk, nu verre verwijzingen vanuit Nederland en Duitsland onmogelijk zijn gemaakt door beperkingen opgeworpen door België zelf.
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
- Berichten: 33783
- Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
- Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣
Re: Routebomen Europese steden
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 24901
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
- Locatie: Sesamstraat
Re: Routebomen Europese steden
't Is een twijfelgeval. Als basis heb ik genomen tweecijferige E-wegen die als snelweg / expressweg uitgebouwd zijn, maar op die basis heb ik ook weer uitzonderingen gemaakt. De vraag is of hier een uitzondering gerechtvaardigd is. De landschappelijk leukere weg naar Zuid-Oost Duitsland is geen rechtvaardiging, maar je kunt denk ik niet heen om de nieuwe oost-westcorridor die is gecreëerd door de combinatie A44-A38, zeker omdat de oorspronkelijk geplande A4-corridor er juist niet kwam. Dat lijkt dus een uitzondering te rechtvaardigen, maar ik moet mezelf nog even over mijn voornaamste bezwaar heen zetten. Ik heb geen zin om nieuwe routebomen te maken ...
-
Snelwegenkenner
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
- Locatie: Roosendaal
Re: Routebomen Europese steden
Mijn routeboom Amsterdam bij het netwerkdoelensysteem en als de A4 af is. A44 ging niet meer.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
-
Steptimer
- autoweg
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25
Re: Routebomen Europese steden
Amsterdam moet je al in Luik aangeven. Dat is een belangrijk kruistpunt voor verschillende richtingen..
Amsterdam
Maastricht
Eindhoven
Luxembourg
Metz
Aachen
Koln
Brussel
Leuven
Hasselt
Antwerpen
Trier
Saarbrucken
Namur
Paris
Amsterdam
Maastricht
Eindhoven
Luxembourg
Metz
Aachen
Koln
Brussel
Leuven
Hasselt
Antwerpen
Trier
Saarbrucken
Namur
Paris
-
Snelwegenkenner
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
- Locatie: Roosendaal
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 36943
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
- Locatie: Noord-Holland
Re: Routebomen Europese steden
Als dit weer de zoveelste onbeargumenteerde doelendiscussie gaat worden, dan sluit ik deze draad 
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 24901
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
- Locatie: Sesamstraat
Re: Routebomen Europese steden
Ik post wel even de (daadwerkelijke, fictief was hier toch al off-topic) routeboom van Narvik of zo om de discussie weer back on track te krijgen. Totaal 2429 kilometer over E-wegen. Maar natuurlijk geen centimeter snelweg waarop je Narvik op de borden zult zien staan.


-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
- Locatie: Breda
Re: Routebomen Europese steden
Jouw kaartje klopt niet helemaal. Volgens het nieuwe systeem komt Amsterdam al vanaf de Duitse grens op de borden in de noordelijke helft van het land m.u.v. de A2. Rotterdam komt overal op de borden bij de Belgische grens en grens van Duitsland als het in de zuidelijke helft van het land ligt m.u.v. de A67 vanuit Antwerpen.Snelwegenkenner schreef:Mijn routeboom Amsterdam bij het netwerkdoelensysteem en als de A4 af is. A44 ging niet meer.![]()
Uploaded with ImageShack.us
Dus Amsterdam vanaf de A7, de A37, de A1, de A2, de A35 en de A12. Rotterdam komt op de borden vanaf de A77, A67, A76, A2, A16 en de A4/A29.
-
Snelwegenkenner
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6203
- Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
- Locatie: Roosendaal
Re: Routebomen Europese steden
Amsterdam verschijnt ook ook op de A16 bij Galder. Typo?nederland24 schreef:Volgens het nieuwe systeem komt Amsterdam al vanaf de Duitse grens op de borden in de noordelijke helft van het land m.u.v. de A2.Snelwegenkenner schreef:Mijn routeboom Amsterdam bij het netwerkdoelensysteem en als de A4 af is. A44 ging niet meer.
Amsterdam verschijnt op al die snelwegen in mijn kaart, behalve de A35 en A37, want die zijn van regionaal belang. Verder wordt Amsterdam ook niet vermeld op die snelwegen op de lijsten van Rene.
-
paolie
- expressweg
- Berichten: 4806
- Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58
Re: Routebomen Europese steden
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 24901
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
- Locatie: Sesamstraat
Re: Routebomen Europese steden
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 36943
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
- Locatie: Noord-Holland
Re: Routebomen Europese steden
Niet helemaal overigens. Ik mis:Snelwegenkenner schreef:Mijn routeboom Amsterdam bij het netwerkdoelensysteem en als de A4 af is.
A7 Joure - Zurich
A9 Alkmaar - Haarlem - Badhoevedorp
A16-A20 Ridderkerk - Terbregseplein - Kleinpolderplein
A20 Kethelplein - Kleinpolderplein
A27 Utrecht-Noord - Eemnes
A44 Den Haag - Burgerveen
A200/N200 Haarlem - Amsterdam
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
- Locatie: Breda
Re: Routebomen Europese steden
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 36943
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
- Locatie: Noord-Holland
-
paolie
- expressweg
- Berichten: 4806
- Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58
Re: Routebomen Europese steden
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=52. ... 36.13,,0,0
Of is dat weer veranderd sinds de opening van de ring om Sneek?
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 36943
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
- Locatie: Noord-Holland
-
paolie
- expressweg
- Berichten: 4806
- Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58
-
Coen Tunnel
- Voorzitter
- Berichten: 33783
- Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
- Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣
Re: Routebomen Europese steden
Amsterdam stond vroeger op KP Joure voor zowel de A6 als de A7 vermeld.nederland24 schreef:Amsterdam komt denk ik pas in Sneek weer op de borden bij de A7. Vanuit Groningen en oostelijker heb je namelijk de A6 genomen.
-
Groningen
- expressweg
- Berichten: 3811
- Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
- Locatie: Groningen
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
- Berichten: 9084
- Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
- Locatie: Halsteren
Re: Routebomen Europese steden
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19183
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 24901
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
- Locatie: Sesamstraat
Re: Routebomen Europese steden
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43259
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: Routebomen Europese steden
Hier ligt het omslagpunt (ongeveer):
http://maps.google.nl/maps?saddr=A7&dad ... 1&t=m&z=11
http://maps.google.nl/maps?saddr=A7&dad ... 1&t=m&z=11
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24148
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: Routebomen Europese steden
Klopt.Pino schreef:Meen dat er eerst een tijd "Amsterdam-Noord" heeft gestaan, daarna werd het "Amsterdam via Afsluitdijk".
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
sirdanilot
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
- Locatie: Leiden
Re: Routebomen Europese steden
Zijn er ook foto's van die vermeldingen?
Overigens wist zelfs mijn vader dat er ooit Amsterdam-Noord en Amsterdam stond bij Joure, terwijl hij niet bepaald een wegenforummer is...
Overigens wist zelfs mijn vader dat er ooit Amsterdam-Noord en Amsterdam stond bij Joure, terwijl hij niet bepaald een wegenforummer is...