Redesign bij KP Hooipolder
Moderator: Moderatoren
-
- Wegnummerfotograaf
Redesign bij KP Hooipolder
Elders op dit forum besproken: redesign op een rijksweg!

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- expressweg
-
- 2x3 autosnelweg
Het is best een mooi bord. Opvallend is dat dit de enige plek is waar Eindhoven genoemd wordt, op de route via Zonzeel -> Hooipolder -> Breda. Tussen Hooipolder en Breda wordt het op de A27 niet genoemd. Dat is ook niet echt nodig i.m.o., maar je ziet het niet vaak.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vind het ook een prima bord zo, duidelijk genoeg. Wel apart dat het op een rijksweg staat, is het niet stiekem een heeeeel klein stukje provinciaal? 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf
Speciaal voor die vraag heb ik het hm-bordje ook op de foto gezet.Palance schreef:Wel apart dat het op een rijksweg staat, is het niet stiekem een heeeeel klein stukje provinciaal?

(Niet erg leesbaar, maar wel duidelijk van het Rijk.)
--Harry.
--Harry.
-
- expressweg
-
- Moderator
-
- expressweg
-
- autoweg
Ben ik niet met je eens. Ik vind dat als je één keer Eindhoven noemt, moet je het steeds herhalen, uit het oogpunt van een 'waterdicht' systeem.Ds79m schreef:Opvallend is dat dit de enige plek is waar Eindhoven genoemd wordt, op de route via Zonzeel -> Hooipolder -> Breda. Tussen Hooipolder en Breda wordt het op de A27 niet genoemd. Dat is ook niet echt nodig i.m.o., maar je ziet het niet vaak.
Overigens vind ik Eindhoven hier geen relevante bestemming. Ik zou eerder voor Tilburg kiezen.
Eindhoven is trouwens nog niet zo lang geleden toegevoegd. Op de portalen op de achtergrond hebben ze er gewoon onder Breda een plaatje bijgeschroefd. Mooi is dat dat ook nog met een mooi antiek donkerblauw plaatje is gedaan.
Overigens is de bestemming Eindhoven volgens mij een voortvloeisel uit de DRIP op de A16 tussen Zevenbergschen Hoek en Zonzeel. Daar wordt fileinformatie gegeven richting Eindhoven via de A16/A58 of de A59/A27.
-
- 2x3 autosnelweg
Dat klopt, op die DRIP wordt info gegeven over de files op de route naar Eindhoven via Hooipolder en via Galder. Aangezien op dat bord al de hele route naar Eindhoven staat beschreven ("via A59/A27"), lijkt het me voldoende dat bij de kruising met de A27 als enige plaats de te nemen richting wordt aangegeven. Tilburg lijkt me hier minder gepast, omdat delen van Tilburg sneller zijn te bereiken via de A59/N261.Hanno schreef:Overigens is de bestemming Eindhoven volgens mij een voortvloeisel uit de DRIP op de A16 tussen Zevenbergschen Hoek en Zonzeel. Daar wordt fileinformatie gegeven richting Eindhoven via de A16/A58 of de A59/A27.
-
- Moderator
@ Alargule, het klopt dat op dit model wegwijzers (K5, voorwegwijzer langs niet-autosnelweg (RVV 1991)) geen E-nummers vermeld worden, maar omdat dit bord gebruikt voor in een unieke situatie die eigenlijk wel snelweg had moeten zijn, had het toch genoemd moeten worden lijkt mij. Ik vraag mij dan nu wel af hoe een redesign-E-nummer eruit zou zien, want in het klassieke model verschilt het ontwerp ook van het A-nummer!
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- expressweg
-
- Voorzitter
-
- Moderator
-
- 4x5 autosnelweg
Hm, maar bij KP Joure staat het E-nummer er wel bij, zelfs netjes geïntegreerd op het bord (zoals het hoort)Wouter N14 schreef:@ Alargule, het klopt dat op dit model wegwijzers (K5, voorwegwijzer langs niet-autosnelweg (RVV 1991)) geen E-nummers vermeld worden, maar omdat dit bord gebruikt voor in een unieke situatie die eigenlijk wel snelweg had moeten zijn, had het toch genoemd moeten worden lijkt mij. Ik vraag mij dan nu wel af hoe een redesign-E-nummer eruit zou zien, want in het klassieke model verschilt het ontwerp ook van het A-nummer!

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
-
- 2x3 autosnelweg
Met E-nummers erbij wordt zo'n bord wel drukker. En dat terwijl er niemand gebruik maakt van E-nummers. Ik vind het zo dan ook wel goed, eventueel kunnen ze als ruitertjes op dat volgende bord gezet worden. Op dit bord zou ik liever de aanduiding Efteling zien worden toegevoegd, die staat ook op de afritborden van de A27 aangegeven.
-
- 4x5 autosnelweg
'Alles' is een groot woord. Hier (op mijn werk) niet zoveel, maar thuis des te meerWouter N14 schreef:oh, dit wissik nie... jij hebt echt alles standby staan
hè? :P

Ik heb geen idee in hoeverre de volgorde van wegnummers geregeld is.Wouter N14 schreef:(moet A7 trouwens niet links staan?)
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- expressweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- expressweg
Hij is te groot. De maximale grootte is 100x100 px. Kan lastig zijn voor mensen met een 15" monitor (dat worden er steeds minder, maar ze bestaan nog wel...Wouter N14 schreef:@ Alargule: valt toch wel mee? Waarin zit het probleem dan? Ik wil het best aanpassen, daar niet van...

-
- autoweg
Ik ben het met je eens dat het alleen hier noemen van de bestemming Eindhoven niet in overeenstemming is met de Nederlandse continuïteitsregel. Misschien het begin van het einde ervan?Hanno schreef:Ben ik niet met je eens. Ik vind dat als je één keer Eindhoven noemt, moet je het steeds herhalen, uit het oogpunt van een 'waterdicht' systeem.
Overigens vind ik Eindhoven hier geen relevante bestemming. Ik zou eerder voor Tilburg kiezen.
Eindhoven is trouwens nog niet zo lang geleden toegevoegd. Op de portalen op de achtergrond hebben ze er gewoon onder Breda een plaatje bijgeschroefd. Mooi is dat dat ook nog met een mooi antiek donkerblauw plaatje is gedaan.
Overigens is de bestemming Eindhoven volgens mij een voortvloeisel uit de DRIP op de A16 tussen Zevenbergschen Hoek en Zonzeel. Daar wordt fileinformatie gegeven richting Eindhoven via de A16/A58 of de A59/A27.
Eindhoven vind ik hier wel degelijk een relevante bestemming vanwege de keuze A27/A58 of A59/A2. Tilburg zou rechtdoor kunnen worden toegevoegd.
Rainier
-
- 2x4 autosnelweg
Het zal wel weer zo'n lastig dilemma zijn. Eindhoven hoort niet op de A27 want die ligt niet aan (of nabij) de A27.
Maar men wil het verkeer wel adviseren om de A27/A58 te nemen ipv A59/A2.
Logischer was een bord "Eindhoven via A27/A58" of "Eindhoven via Breda" op zowel de A59 als de A27
Met betrekking tot het E-nummer: Omdat het een knooppunt tussen lange-afstandswegen betreft zou het nummer in ieder geval bij de overheadborden genoemd moeten worden (is dat wellicht ook zo?). Op de A7 richting (voormalig) Europaplein is dat ook zo aangegeven dacht ik.
Voor de A7/E22 is het meer dan logisch: Zolang je op de E22 zit, moet je ervan uit kunnen gaan dat je deze zonder atlas moet kunnen blijven volgen. Geen bericht is rechtdoor. Zeker als een E-nummer afslaat (zoals op een rotonde altijd) dient hij goed aangegeven te zijn.
Dat Duitsland daar ambivalenter (bijv E30 bij BAB2-BAB30) mee omgaat is wat anders. Bij ons is alleen het staartje E22 over de A10west geloof ik slecht of niet aangegeven. Ook niet fraai overigens.
Maar men wil het verkeer wel adviseren om de A27/A58 te nemen ipv A59/A2.
Logischer was een bord "Eindhoven via A27/A58" of "Eindhoven via Breda" op zowel de A59 als de A27
Met betrekking tot het E-nummer: Omdat het een knooppunt tussen lange-afstandswegen betreft zou het nummer in ieder geval bij de overheadborden genoemd moeten worden (is dat wellicht ook zo?). Op de A7 richting (voormalig) Europaplein is dat ook zo aangegeven dacht ik.
Voor de A7/E22 is het meer dan logisch: Zolang je op de E22 zit, moet je ervan uit kunnen gaan dat je deze zonder atlas moet kunnen blijven volgen. Geen bericht is rechtdoor. Zeker als een E-nummer afslaat (zoals op een rotonde altijd) dient hij goed aangegeven te zijn.
Dat Duitsland daar ambivalenter (bijv E30 bij BAB2-BAB30) mee omgaat is wat anders. Bij ons is alleen het staartje E22 over de A10west geloof ik slecht of niet aangegeven. Ook niet fraai overigens.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 4x5 autosnelweg
E nummering ontbreekt op deze wegwijzers, omdat dit nog een overblijfsel is uit de afrit Waalwijk tijd. Toen was het alleen gebruikelijk om bij knooppunten E nummers aan te geven. En omdat de A 59 geen E weg is, wordt het aangeven van de E 311 nog steeds als overbodig beschouwd denk ik.
Iemand vroeg naar redesing E nummer schildjes,
Alsjeblieft!

Iemand vroeg naar redesing E nummer schildjes,
Alsjeblieft!

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Wegnummerfotograaf
Mede namens mij.Vinny schreef:Iemand vroeg naar redesing E nummer schildjes,
Alsjeblieft!

--Harry.
--Harry.
-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg